Schotland

Plaats reactie
Gebruikersavatar
oetsie61
Berichten: 43
Lid geworden op: di 9 apr 2013 21:46
Locatie: EIndhoven

Schotland

Bericht door oetsie61 » vr 26 jan 2018 17:31

We hebben besloten naar Schotland te gaan (Ierland werd écht de gek, de prijzen voor de overtocht). De boot is intussen geboekt, we varen van HVH naar Harwich. Nu dus op zoek naar campings, bij voorkeur kleine. Een paar jaar geleden waren we lid van The Caravan CLub, ik overweeg nu lid te worden van de "collega" , the Caravan and Camping CLub. O.a. omdat zij extra korting geven bij 60+. Heeft iemand ervaring met deze club? De vorige keer hebben we overwegend op de kleine CL's gestaan, nu zouden dat dan CS's worden.
ALle informatie is welkom
VW Touran 2.0TDI en Elddis Affinity 554 - 2020

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Schotland

Bericht door Henny » zo 28 jan 2018 16:18

Ook wij worden altijd lid van The camping and caravanning club als wij GB bezoeken. Prima organisatie. Maar echt kleine campings hebben ze niet, wel hele kleintjes maar dan is er geen enkele voorziening. Geen toiletten bv.
Wel is het belangrijk alleen de campings uit te zoeken waar alleen leden van de club op mogen ( dus jullie óók als je lid bent) Er zijn dan geen velden vol met grote sta caravans!
Die kom je nl wel tegen op de campings die EN leden toelaten maar OOK andere die géén lid zijn.
Ze staan allemaal in een bepaalde kleur aan gegeven dus gemakkelijk te zoeken omdat je gewoon van te voren de juiste kleur aanvinkt!

Ik zou wel de 1e camping van te voren reserveren , vooral belangrijk als je in het weekend aan komt. De campings staan heel snel vol, ook al ga je buiten het hoogseizoen.
Wij boekten dan vanuit de camping meteen de volgende camping om zeker te zijn van een plaats. Vertrokken dan op vrijdag of op maandag pas naar een andere camping.

Fijne tijd in het mooie Schotland en geniet van de overtocht !!!!

O ja......ga absoluut niet op de camping van Dovercourt staan ( vlakbij Harwich) Vreselijk wat een puinzooi, vies , echt vies !!!!!
Wij zijn vorig jaar op de heenweg in Colchester gaan staan ( wij gingen toen op vakantie naar de Yorkshire Moors) Een nette camping en je bent er zo vanaf Harwich.
Op de terugweg dus op Dovercourt, verschrikkelijk !
Kregen later de tip dat Castle Inn veel beter was !
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Schotland

Bericht door Micky » di 9 okt 2018 19:31

Ugh, even afstoffen.

Wij willen volgend voorjaar eind April een weekje Schotland gaan doen. 18 jaar niet geweest en toen stonden de tenten voor ons klaar aangezien we les gaven op een sportief kamp voor jeugd (mijn vrouw Schermles en ik zeilles) dat was het jaar wanneer wij samen kwamen, terwijl we beide al vele zomers achter de rug hadden op dit kamp.
Maar goed, we willen op de camping naast het schapenveld gaan staan waar we alle zomers hebben gekampeerd, gewoon om onze kids te laten zien waar onze gezamenlijke oorsprong ligt.
Nu zijn we op zich best goed thuis in hoe dit allemaal te regelen en het links rijden is ook wel ingebakken (niet met de caravan, maar wel met grote aanhangers).
mijn vraag is eigenlijk simpel, wat zijn de beste mogelijkheden voor de overtocht, het lijkt mij IJmuiden-New Castle te worden aangezien we dan maar een paar 100km hoeven te rijden. deze overtocht heb ik al vaker gedaan met de auto, maar zonder caravan. als ik nu even kijk wat het gaat kosten dan denk ik, dat het wellicht goedkoper moet kunnen, dus wie heeft er ervaring wanneer je het beste kunt boeken, zijn er actie momenten wanner te boeken, of is het gewoon invullen en verzenden.
Zijn er eventueel betere opties, we willen niet via het zuiden omdat we maar 1 weekje willen gaan.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

ahoonhout
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 24 mar 2017 22:26
Locatie: Noord Holland

Re: Schotland

Bericht door ahoonhout » di 9 okt 2018 20:17

Vroegboekkorting bij DFDS werkte in jaren dat wij IJmuiden/New Castle boekten goed. Er zijn ook dagen dat de caravan gratis mee kan. Wil je een luxe hut (zeker niet goedkoop) en een echt cruisegevoel krijgen
boek dan de Commodore hut op de King. Wij vonden het een belevenis.
Hier wat foto's die wel plaatsten op het Schotlandforum.

https://www.schotlandforum.nl/index.php ... l#msg70937

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Schotland

Bericht door Henny » di 9 okt 2018 20:20

Hallo,
Dan is de overtocht naar New Castle toch de beste ook al is die duur......
Paar jaar geleden gaven ze nog korting ( caravan gratis mee) als je vóór maart boekten.

Omdat dat nu niet meer is zijn wij vorig jaar naar de Yorkshire Dales gegaan en niet naar Schotland. Toen overtocht Harwich. Maar misschien over een paar jaar.......

Je moet heel goed de aanbiedingen in de gaten houden ( zoek ook bij ANWB en eventueel KCK ) , dat zal er wel op neerkomen dat je vroeg moet boeken.
Ook is reizen door de week goedkoper en natuurlijk heb je verschil in hutten.

Succes en geniet wéér, van het mooie Schotland thumbup.gif

Zag wel dat de caravan in november en december gratis mee mag .....maar daar hebben jullie niets aan.
Avento 420 / XC70....

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Schotland

Bericht door Knaus440 » do 11 okt 2018 14:31

Zou het wel in hoofdletters willen schrijven: ga voor vroegboek korting!!
Dus boeken in januari/ februari. De keren dat wij nasr Schotland gingen ook gedaan.
Scheelde de helft van de prijs, plus een goede hut. Wij gingen van Rotterdam naar Hull.
Vroegboeken was dan de helft van de prijs, gold voor onze camper, caravan, en vouwwagen kon zelfs gratis mee.
En dat in het hoogseizoen!
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Schotland

Bericht door Micky » do 11 okt 2018 16:03

RE.gif

ik kom op dik 600 euro en dat is incl. een standaard 4 persoons hut met stapelbedden, dus geen romantisch gedoe op zee mrgreen.gif
op zich valt het wel mee de prijs, denk je dat het goedkoper gaat worden na de jaarwisseling omdat ze dan pas gaan starten met de vroegboek korting, of zit dat er nu al op scratch.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

ahoonhout
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 24 mar 2017 22:26
Locatie: Noord Holland

Re: Schotland

Bericht door ahoonhout » do 11 okt 2018 17:12

RE.gif

Hier wat DFDS in blok over vroegboekkorting zegt.
https://blog.dfds.nl/11482-2/

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Schotland

Bericht door Knaus440 » vr 12 okt 2018 15:57

Pfff, wij hadden veel meer dan 15% korting. Maar laatste keer was een 6 jaar geleden.
Misschien meer als je in februari of zo zoekt.
En ik merkte dat bellen ook andere prijzen gaf dan op de site zoeken. Lagere bij het bellen vreemd genoeg. Ook de vraag gesteld wat hun vaart was op welke dag met de meeste korting. Vrijdag en zaterdag was duurder dan donderdag/ woensdag. Stond toen niet op de site maar tip van familie die in Schotland wonen.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Schotland

Bericht door Henny » zo 14 okt 2018 09:36

600 euro voor auto met caravan en hut? Nou , dat is dan niet in bv juni! ( wij gaan nooit in hoogseizoen)
Wij kwamen vorig jaar op een reis retour NewCastle op een héél wat hoger bedrag uit ! . Hebben geen lange caravan !

Echt alles vanaf nu goed uitzoeken en op aanbiedingen letten! Succes
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: Schotland

Bericht door yarrah » zo 14 okt 2018 13:54

Ik Wacht even wat de Brexit doet. Daarnaast boeken we de boot altijd laat. En net zo goedkoop. Als je buiten het seizoen gaat ben je altijd goedkoper uit.
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

ahoonhout
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 24 mar 2017 22:26
Locatie: Noord Holland

Re: Schotland

Bericht door ahoonhout » zo 14 okt 2018 14:18

We hebben ook een jaar via de Engelse site van DFDS geboekt was goedkoper dan de Nederlandse site.
https://www.dfdsseaways.co.uk

Ook korting als je via de site van de Caravan and Campingclub of Caravan and Moterhomeclub boekt. Wel eerst lid worden natuurlijk.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Schotland

Bericht door Micky » zo 14 okt 2018 16:38

Henny schreef:
zo 14 okt 2018 09:36
600 euro voor auto met caravan en hut? Nou , dat is dan niet in bv juni! ( wij gaan nooit in hoogseizoen)
Wij kwamen vorig jaar op een reis retour NewCastle op een héél wat hoger bedrag uit ! . Hebben geen lange caravan !

Echt alles vanaf nu goed uitzoeken en op aanbiedingen letten! Succes
Nee, dat is eind April, maar ik schreef ook dat we eind April willen gaan, maar wat hebben jullie betaald en wanneer dan?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Schotland

Bericht door Micky » zo 14 okt 2018 16:39

ahoonhout schreef:
zo 14 okt 2018 14:18
We hebben ook een jaar via de Engelse site van DFDS geboekt was goedkoper dan de Nederlandse site.
https://www.dfdsseaways.co.uk

Ook korting als je via de site van de Caravan and Campingclub of Caravan and Moterhomeclub boekt. Wel eerst lid worden natuurlijk.
Goeie tip, ik zal me er eens in verdiepen thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Schotland

Bericht door Henny » zo 14 okt 2018 17:13

Mickie, wij hebben toen besloten niet naar Schotland te gaan omdat het , in juni, te duur was ( voor ons)

Zijn toen naar de Yorkshire Dales gegaan en hebben de oversteek naar Harwich genomen. Door de vroegboeking mocht daar de caravan gratis mee.
Was een reis overdag en hadden dus geen hut nodig!

Jaren geleden wél naar Schotland ( Ijmuiden /Newcastle ) geweest toen de caravan nog gratis mee mocht....... thumbup.gif
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: Schotland

Bericht door yarrah » ma 15 okt 2018 08:31

http://www.poferries.com/nl/rotterdam-h ... en/caravan
Van deze aanbieding kun je ook een paar weken voor vertrek gebruik van maken.

https://www.stenaline.nl/engeland/aanbiedingen/caravan
Idem dito.

Maar als je gebruik wil maken van de dagvaart (dan mag je caravan gratis mee). Dan is het best lastig om een camping te vinden.
Deze is tot 22.00 open. https://thestrangershome.co.uk/

Hoe de douane gaat werken na de Brexit is een groot raadse scratch.gif l. Daarom wachten we met boeken.
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

Plaats reactie

Terug naar “Groot-Brittannië”