eurotrotter schreef:IK heb geen extra verlichting op de caravan,en wil dat ook niet,als ik verlichting moet hebben om in het donker te moveren heb ik ruzie met moeders,zij vind ( terecht)dat ik dan eerder had moeten stoppen om n plekkie te vinden.
Wat ik wél heb gedaan is ( en ik weet t;wettelijk ook niet toegestaan) is : de massadraden van de contourverlichting ,en breedtelichtjes voor en achter,aangesloten op de plus draden van de richtingaanwijzers.
Als ik dus ,met ingeschakelde verlichting,mijn richtingaanwijzer uitzet,gaan de contourlampjes en zijlampjes ook knipperen( of eigenlijk:ze gaan dan uit,en dat heeft ook nn knipperend effect
)
Grappig... ik zat vanmiddag juist te denken aan de oranje contourverlichting (zijkant dus) met zo’n relais te koppelen aan de richtingaanwijzers (zeg maar, vergelijkbaar effect als de DRL in sommige koplampen die uit gaat als de RAW gaan knipperen), zodat die continu branden met aangeschakelde licht, en knipperen met de richtingaanwijzers.
Zal vast ook niet mogen, maar zou wel overzichtelijk zijn (op vrachtwagens ook trouwens).
Maar goed... die relais had ik al voor iets anders bedacht, dus ik laat het bij een leuke gedachte...
Vandaag wel wat extra lampen besteld...
Onze Dethleffs wordt “binnenkort” serieus onder handen genomen, vooral aan de binnenkant, maar aan de buitenkant ben ik wel van plan om de breedtelichtjes aan de voorkant te vervangen, ze aan de achterkant toe te voegen, een derde remlicht aan te brengen, en ik heb 6 van die oranje contourlichtjes erbij gedaan. 2 per zijkant aan de onderkant, en de laatste 2 komen hoog aan de achterkant als repeaters van de knipperlichten. Het idee stond hier hoger en ik vond het wel een goede.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Dethleffs RC3 (1987), met een Citroën C5 break uit 2006 ervoor.