Fietsendrager achterop caravelair Antares 400

Plaats reactie
Stryker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 14 mei 2016 22:29

Fietsendrager achterop caravelair Antares 400

Bericht door Stryker » za 21 mei 2016 08:59

Hallo,

Ik wil een fietsendiefstal achterop mijn caravelair Antares 400 van 2001 plaatsen.
Ik heb mijn keuze laten vallen op een thule elite of een excellent.
Ik heb met de achterkant van de schroevendraaier al voorzichtig op de achterwand liggen kloppen.
Ik op een paar plaatsen de plaats waar de balken schijnbaar zitten. Als ik die plaatsen vergelijk met afbeeldingen op het internet dan komen die boven wel overeen maar beneden niet. Heeft er iemand al eens een fietsendrager gemonteerd op dit type van caravan en kan me daar uitsluitsel over geven waar deze precies zitten?

Ik ben me bewust over de nadelen van de fietsendrager achterop daar zijn al genoeg draadjes over.
En ik rij al meer dan 17jaar met de vrachtwagen dus ken het belang van gewichtsverdeling wel.
Maar met de indeling van mijn caravan is het gewicht beter te verdelen als de fietsen achterop hangen.
Voorlopig gaan er alleen 2kinderfietsen mee, als we mijn vrouw en mijn fietsen nog zouden meenemen in de toekomst gaat er nog een fietsendrager op de dissel.

Mvg Koen

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Fietsendrager achterop caravelair Antares 400

Bericht door Davendre » za 21 mei 2016 09:15

Stryker schreef:. En ik rij al meer dan 17jaar met de vrachtwagen dus ken het belang van gewichtsverdeling wel.
En dan toch de fietsen achterop monteren? scratch.gif

Ik zou:
- fietsen op dak van auto vervoeren
- vrouw op bijrijdersstoel zetten
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo 20 mei 2009 16:50
Locatie: Uithoorn a/d Amstel
Contacteer:

Re: Fietsendrager achterop caravelair Antares 400

Bericht door JanP » za 21 mei 2016 10:04

RE.gif

awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif
Kia-Sportage + HOBBY 460 UFE De Luxe

Stryker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 14 mei 2016 22:29

Re: Fietsendrager achterop caravelair Antares 400

Bericht door Stryker » za 21 mei 2016 10:38

Davendre schreef:
Stryker schreef:. En ik rij al meer dan 17jaar met de vrachtwagen dus ken het belang van gewichtsverdeling wel.
En dan toch de fietsen achterop monteren? scratch.gif

Ik zou:
- fietsen op dak van auto vervoeren
- vrouw op bijrijdersstoel zetten
Zeker. Bekijk de indeling maar eens van een caravelair. Ze hebben het bed vanvoor met een hele grote bak eronder. Vanachter is alleen het keukenblok en de toilet. Dus het gewicht van de 2 kinderfietsen kan ik dus gemakkelijk compenseren door bijvoorbeeld de tent onder het bed te leggen in plaats van boven de wielen. Dat vind ik toch eenvoudiger dan de fietsen op de Dessel te zetten en de tent in de toilet.
Maar dat was eigenlijk niet het antwoord op mijn vraag. Ik wou gewoon het zoveelste draadje niet opstarten met fietsen achterop te monteren. Ik wou gewoon zekerheid van de draagbalken. Niet dat ik iets verkeerd boor.

Mvg

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Fietsendrager achterop caravelair Antares 400

Bericht door Jan van Vijven » za 21 mei 2016 12:13

Je meld in je openingspost dat je als vrachtwagen chauffeur het belang van goede stabiliteit snapt, dus echt Off topic is het niet....

Compenseren is nooit goed, je schrijft: of de fietsen achterop of de tent achterin!
Ik zeg tent in de auto en de fietsen voorop. Of beter: in de caravan.
Ik heb het bed ook voorin, maar achterin laad ik niets.
Onze toilet zit ook voorin.
Jij heb de keuken en toilet achterin, dat is eigenlijk al niet perfect voor de balans, ik zou het niet nog erger maken.
Een caravan goed beladen is veel anders dan een vrachtauto, daar laat je op of tussen de assen....
Geloof me ik belaad veel zeer zware vrachtauto's en dat is veel simpeler. En wij kijken niet op 10 ton meer of minder....
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

jan en carine
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 3 jan 2016 16:15

Re: Fietsendrager achterop caravelair Antares 400

Bericht door jan en carine » ma 13 jun 2016 11:44

Hallo
Heb ook eens overwogen om de fietsen achter de caravan te plaatsen Ik zelf rij met als combinatie een spritte cruzer 495 en Hyundai i40 17 diesel met 136 pk
Heb al eens hier en daar wat opgevangen dat dit niet zo een goed idee zou zijn fietsen achterop
Sta altijd nog in twijfel wat ik moet doen . Nu laad ik één fiets onder het bed en de andere in de wagen , maar dat is natuurlijk wel altijd een hele klus om
de fietsen daar in te krijgen ,ook het risico om binnen in de caravan en auto beschadigingen aan te brengen
Enige idee van mensen onder ons of ervaring die daar al mee rijden met fietsen achterop
Laat het me dan weten. knipoog.gif

FWalraven
Berichten: 1354
Lid geworden op: vr 19 mei 2006 23:02

Re: Fietsendrager achterop caravelair Antares 400

Bericht door FWalraven » ma 13 jun 2016 15:19

Drager achterop caravelair Antares 400 is met beleid rijden geen enkel probleem. thumbup.gif

Tja, midden boven de as is beter.

Voorop is krap, kleine dissel circa 110cm.

Ex tevreden caravelair Antares 400 gebruiker.

Frans

Gebruikersavatar
Marz
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 4 mar 2016 09:34

Re: Fietsendrager achterop caravelair Antares 400

Bericht door Marz » za 28 jan 2017 17:47

Misschien een beetje late reactie maar ik rij al een aantal jaren, naar volle tevredenheid, met een elektrische- en sportfiets achterop een Caravelair Ambiance 400.
Ik heb er wel zwaarder uitgevoerder fietsenrek achterop laten monteren.
Groet, Marz
Caravelair Ambiance Style 400 (2009) - Peugeot 207 (2011)

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Fietsendrager achterop caravelair Antares 400

Bericht door Wim Verso » za 28 jan 2017 18:12

Als je er zeker van wilt zijn hoe en waar je fietsdrager achterop kan monteren, dan ga je toch naar de Dealer, dan zit je in ieder geval goed.
Ik rij zelf met twee E bikes achterop (50 kg)kogeldruk op 75 80 kg
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Plaats reactie

Terug naar “Fietsendragers”