Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Een oudje van binnen en van buiten opknappen.
primera
Berichten: 517
Lid geworden op: zo 30 mar 2014 11:19

Re: Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Bericht door primera » wo 21 sep 2016 07:36

No claim dat kennen ze in belgie niet.

Hekkie
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 18 sep 2016 19:53

Re: Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Bericht door Hekkie » wo 21 sep 2016 08:32

PremiumDiscovery schreef:Lijkt me inderdaad een moeilijk verhaal zonder getuigen :(

Wat bezielt iemand die schuld heeft en verzekerd is om de situatie anders voor te stellen dan de werkelijkheid... Oh ja, geld in de vorm van no-claim :(
Dat denk ik ook en dat hij probeert dat ik zijn schade moet betalen als hij alleen WA heeft. En @Davendre wat getuigen betreft daar roep ik toe op in begin van mijn topic dus het antwoord is dus helaas nee :(

Rare is dus dat zijn vrienden die in zijn auto zaten wel als getuigen gehoord mogen worden (rara wat die gaan zeggen!) en mijn vrouw dus geen getuige mag zijn want familie !!!! Ergo rechtzaak dus

WipKip
Berichten: 79
Lid geworden op: di 12 jul 2016 14:49
Locatie: 4m onder NAP

Re: Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Bericht door WipKip » wo 21 sep 2016 13:37

Aan de hand van sporenonderzoek kan ook nog het e.e.a. worden vastgesteld! (Ook waar de impact heeft plaatsgevonden moet dan terug te vinden zijn!) Zijn er door de lokale politie foto's gemaakt?
Er is nl. meer terug te "lezen" dan je vaak denkt van een ongeluk. Aan de hand van de impact, remsporen, schadesporen op de weg enzovoorts kan heel veel terug gehaald worden over schadevragen e.d.!

In ieder geval is het Kwalitatief Uitermate Teleurstellend als je zoiets overkomt en je zo lang moet gaan wachten op je zuur verdiende centen.

SUCCES!
Kabe Royal 520 XL 2019 met Mercedes ML350d bluetec 4 matic

Hekkie
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 18 sep 2016 19:53

Re: Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Bericht door Hekkie » wo 21 sep 2016 17:06

RE.gif

Dank je wel en er zijn meer dan genoeg foto's gemaakt door mij en mijn vrouw zelfs een film met de bandensporen. Of de politie foto's heeft gemaakt weet ik niet. Wel is er een agent bij gehaald die volgens mij meer bedreven was met uitlezen bandensporen.

Alles was nogal chaotisch en niemand die Nederlands sprak.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38641
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Bericht door Micky » wo 21 sep 2016 19:12

Daar was ik idd al bang voor wat vervelend zeg!! Heel veel succes met de afwikkeling, ik hoop dat het goed uitpakt voor jullie


Sent from my iPhone 6 using Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

BertJan
Berichten: 2700
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Bericht door BertJan » wo 21 sep 2016 20:47

Je hoeft niet te wachten, op deze schade is de caravan toch total loss, dus ook achteraf kan dit met behoud en dan krijg je het verschil tussen de dagwaarde en de restwaarde

Hekkie
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 18 sep 2016 19:53

Re: Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Bericht door Hekkie » wo 21 sep 2016 21:31

Micky schreef:Daar was ik idd al bang voor wat vervelend zeg!! Heel veel succes met de afwikkeling, ik hoop dat het goed uitpakt voor jullie


Sent from my iPhone 6 using Tapatalk
We blijven positief en gaan gewoon een mooiere caravan maken dan dat we al hadden haphop.gif

Hekkie
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 18 sep 2016 19:53

Re: Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Bericht door Hekkie » di 4 okt 2016 19:48

Tijd voor een Update ! De caravan is versleept van Campolife naar de reparatie locatie.

FOTO's :
Bijlagen
20160930_201556.jpg
Schade overzicht
CF 20160930_213156.jpg
De bumper is er al half af geschroefd
20161003_132724.jpg
Deze kit kom ik achter elk onderdeel tegen. Weet iemand wat voor kit dit is ?

Gebruikersavatar
sjaak109
Berichten: 607
Lid geworden op: wo 15 jul 2015 13:03

Re: Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Bericht door sjaak109 » di 4 okt 2016 19:55

Laro 109 6cil nissan diesel 1973
Renault megane 1.5dc bose
avanto 385
Beyerland 495 t
kip de luxe 390
Elddis 370-2 (huidige)

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18383
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Bericht door deusjevo » di 4 okt 2016 20:01

Witte kit is buytlkit neem ik aan.
Heb je een beste klus aan denk ik.
Is die bumper nog te redden?
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV

blefke
Berichten: 4605
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Bericht door blefke » di 4 okt 2016 20:49

Volgens mij is de bumper wel te redden, maar dan moet je wel een beetje handig zijn.
Heeft nogal wat schade als ik goed kan beoordelen.

Maar moet de bumper terug?
Je kunt toch ook gewoon mooie lampen monteren en verlichting voor de kentekenplaat!
Scheelt werk en kost een stuk minder.


Blefke

Hekkie
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 18 sep 2016 19:53

Re: Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Bericht door Hekkie » di 4 okt 2016 22:02

Dank je wel voor de link en schijnt inderdaad deze kit te zijn
deusjevo schreef:Witte kit is buytlkit neem ik aan.
Heb je een beste klus aan denk ik.
Is die bumper nog te redden?
Lijkt er wel op inderdaad alleen die kit op mijn caravan is grijs.
Het is inderdaad een flinke klus maar onderstel is nog praktisch goed dus valt wel te doen. :lol: En de bumper is wel te redden lijkt mij je kan met epoxy en glasmatjes een mal van de goede rechterkant maken en die over de linker kant vastplakken.

Hekkie
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 18 sep 2016 19:53

Re: Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Bericht door Hekkie » di 4 okt 2016 22:04

blefke schreef:Volgens mij is de bumper wel te redden, maar dan moet je wel een beetje handig zijn.
Heeft nogal wat schade als ik goed kan beoordelen.

Maar moet de bumper terug?
Je kunt toch ook gewoon mooie lampen monteren en verlichting voor de kentekenplaat!
Scheelt werk en kost een stuk minder.


Blefke
Ja ik wil de bumper wel terug plaatsen heb mijn vrouw belooft dat de caravan na reparatie minstens net zo mooi wordt als voor het ongeluk. thumbup.gif

Hekkie
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 18 sep 2016 19:53

Re: Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Bericht door Hekkie » di 4 okt 2016 22:11

Dan heb ik nog een vraag . Het interieur !! De vloer is triplex met zeil maar waar is de zijkant bekleding van gemaakt er zit geen zeil of behang op daar is het te dun voor, is dat een soort stikker of bedrukt triplex?

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4728
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Bericht door MarcoC » wo 5 okt 2016 00:11

Dat zijn o.a. dit soort platen https://www.reimo.com/nl/510071-verklei ... 50m_beige/
Maar je kan ook 3mm triplex gebruiken en dan een behangetje er overheen. thumbup.gif
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Hekkie
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 18 sep 2016 19:53

Re: Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Bericht door Hekkie » wo 5 okt 2016 15:31

Ben ondertussen bezig prijs op te vragen voor vervanging aluminium buitenkant maar voor een nieuwe hamerslag plaat voor de sterckeman wordt bij Freebird rond de € 500,00 omdat de minimale afname 5 meter is.
Op zich vreemd want andere maten (kleinste 250 cm ) wordt wel op hun website vermeld ? http://www.freebird-aluminium.nl/conten ... showPlaten
Jasicamp heeft als kleinste hoogte 160cm . terwijl ik met mijn onderplaat slechts 80 cm nodig heb. https://www.jasicamp.nl/camperbouw/aluminium+plaatwerk

Iemand een ander adresje voor mij ?

EDIT 15:36 uur : Toch nog even gebeld met Freebird en ze had zich vergist en ook de onderplaat is gewoon leverbaar in 250 cm haphop.gif . Dat scheelt weer zo'n € 250,00.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4340
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Bericht door WillyL » wo 5 okt 2016 18:52

De gerechterlijke molens in dit apenland malen heeeeeeeeel traag. Ik spreek van ondervinding. Na een ongeluk op de autosnelweg kwam de zaak voor de politierechtbank, dat ging vrij snel, daarna ging tegenpartij in beroep, dat ging trager. En nadien gingen ze nog in cassatie. Dat is nog erger. 3 jaar later was er eindelijk een eindverdict in mijn voordeel.
Het enige waar je nog hoop uit kunt halen is de gerechterlijke interst. Die was vrij hoog. Hoeveel die nu is weet ik niet. Dat kan zich natuurlijk ook tegen jou keren wanneer jij in fout gesteld zou worden.
De interest loopt van het ogenblik van het ongeluk tot het eindverdict.
Hoeveel die interest nu is weet ik niet, maar dat is wel op te zoeken.
Reken wel alle schade, ook die aan inhoud en morele schade!

Hopelijk heb je een goede rechtsbijstandverzekering bij je autoverzekering. Na mijn ongeluk heb ik geen nieuwe auto gekocht en dus ook geen verzekering maar de maatschappij heeft me toen toch mooi verder geholpen en alle kosten voor advokaat en gerechtskosten op zich genomen (en misschien doorgerekend aan tegenpartij).

Hopelijk heeft de wegenpolitie zijn werk goed gedaan en een degelijk aanrijdingsplan gemaakt, inclusief de eventuele remsporen, of beschrijving van de plaats van eerste brokken op de snelweg. Bij mij was dat alvast wel het geval. Het was een impressionant stukje teken- en schetswerk.
Suc6
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Hekkie
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 18 sep 2016 19:53

Re: Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Bericht door Hekkie » do 13 okt 2016 13:14

RE.gif Dank je wel voor je reactie WillyL en we gaan dan maar van een hele lange zit uit :( De politie heeft de nodige aantekeningen gemaakt welke durf ik niet te zeggen. Zal wel eens bij de rechtsbijstand advocaat in België checken.

Gelukkig heb ik inderdaad een goede rechtsbijstand verzekering op mijn auto. De auto die casco verzekerd was is ondertussen al volledig gemaakt en ik moet zeggen het is heel netjes gedaan.

Ondertussen ben ik aan de slag gegaan met de caravan en weet ik al dat die soepel blijvende grijze kit zeer waarschijnlijk butylkit is (thnx sjaak109 en deusjevo) maar bij het loskoppelen van de achterdwarsbalk om deze recht te laten slaan/buigen zat er een reep zwarte "kit? " op het midden. Diezelfde kit zit ook onder de aluminium strip onder de achterbumper. Weet iemand wat voor kit dit is ? Het lijkt een soort rubber en is beduiden vaster van vorm dan de grijze butylkit.
Wie o wie weet wat dit is en waar te koop

Hieronder de foto's om eea te verduidelijken.
Bijlagen
20161013_094656-2.jpg
Zwarte kit op midden balk
20161013_094743.jpg
zwarte kit onder/achter aluminium strip achterkant

Gebruikersavatar
sjaak109
Berichten: 607
Lid geworden op: wo 15 jul 2015 13:03

Re: Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Bericht door sjaak109 » do 13 okt 2016 13:44

ziet er uit als een soort polymax om de strip vast te lijmen ?

ik heb btw. bij de Ac-tion een soortgelijke kit gevonden als polymax met volgens het etiketje dezelfde componenten als de "echte".
maar wel 13 euro goedkoper. heb het gebruikt voor mijn caravan op niet essentiële plaatsen, maar ziet er tot nu toe goed uit.
toekomst moet het uitwijzen.
Laro 109 6cil nissan diesel 1973
Renault megane 1.5dc bose
avanto 385
Beyerland 495 t
kip de luxe 390
Elddis 370-2 (huidige)

Hekkie
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 18 sep 2016 19:53

Re: Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Bericht door Hekkie » do 13 okt 2016 14:13

Hoi sjaak en weer ben je er als de kippen bij met je kit tip haphop.gif .

Het lijkt wel een soort rubber en nu heb ik voor mijn disselbak van mijn lokale garage een rubber kit voeg gehad die zich als kit laat spuiten maar als rubber opdroogt. Echter voordat ik dat goedje erop ga spuiten wil ik eerst zekerheid van de experts hier ! knipoog.gif

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4728
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Bericht door MarcoC » do 13 okt 2016 14:47

Onder die aluminium strippen zitten ook altijd rubberen banden en onder die banden weer kit...... die banden (zwart) dien je dus ook te vervangen, als je tenminste een goede droge en lekvrije caravan wilt hebben! thumbup.gif
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 8042
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Bericht door VIP » do 13 okt 2016 15:15

Hekkie schreef:
Dank je wel voor de link en schijnt inderdaad deze kit te zijn
deusjevo schreef:Witte kit is buytlkit neem ik aan.
Heb je een beste klus aan denk ik.
Is die bumper nog te redden?
Lijkt er wel op inderdaad alleen die kit op mijn caravan is grijs.
Het is inderdaad een flinke klus maar onderstel is nog praktisch goed dus valt wel te doen. :lol: En de bumper is wel te redden lijkt mij je kan met epoxy en glasmatjes een mal van de goede rechterkant maken en die over de linker kant vastplakken.

Dit kun je toch niet menen scratch.gif Onderstel is de basis als dat al niet goed is zou ik daar eerst mee beginnen.
Porsche + Tabbert

Hekkie
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 18 sep 2016 19:53

Re: Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Bericht door Hekkie » do 13 okt 2016 15:31

RE.gif Dat is waar die balk die we recht gemaakt hebben voor was. :lol: Als ik die weer (met de juiste zwarte kit of rubber) vastzet dan is het onderstel weer 100% in orde en kan ik met de opbouw beginnen.

Hekkie
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 18 sep 2016 19:53

Re: Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Bericht door Hekkie » do 13 okt 2016 15:32

MarcoC schreef:Onder die aluminium strippen zitten ook altijd rubberen banden en onder die banden weer kit...... die banden (zwart) dien je dus ook te vervangen, als je tenminste een goede droge en lekvrije caravan wilt hebben! thumbup.gif

die kit zal dan wel weer de butylkit zijn maar waar vind ik die rubberen banden ?

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4728
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Total Loss oftewel een kluscaravan geworden

Bericht door MarcoC » do 13 okt 2016 15:46

RE.gif
Bij elke caravan en kampeer zaak die ook die alu-profielen verkoopt! o.a. je dealer, maar ik heb ze ook bij Obelink zien liggen en De Wit zal ze ook heus hebben!
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Plaats reactie

Terug naar “Kluscaravan”