A86 West om Parijs.... hoe is die?

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36298
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: A86 West om Parijs.... hoe is die?

Bericht door Chris » di 29 dec 2015 20:26

@ Allen...

Ik heb ook geen probleem om de Periferique met caravan te rijden hoor, gewoon 2e baan pakken en wat ruimte proberen te houden voor je.
Rijden daar is soms wel een heksenketel, maar dat heeft mij nog nooit in paniek gebracht.
Gewoon rustig meegaan met het verkeer om je heen.
Wel goed de Tomtom in de gaten houden, je moet de oprit of afslag wel gelijk nemen n.l.
Ik heb er met en zonder caravan gereden, beide geen bezwaar.
Als je Luik, of Brussel, of Amsterdam of Antwerpen weet, weet je Parijs ook, t'is alleen wat meer kilometers sturen....wat vaker links of rechtaf....

Nu gaf de routeplanner de A86 West aan, en die ken ik dus toevallig niet.
Vandaar mijn topic vraag dus.

Maar nu heb ik eigenlijk nog niet een volledig antwoord gelezen.
Ik snap dat ik niet door de Duplextunnel kan, maar wat dan wel.
De D 913 ???
Of kan ik met de hut gewoon niet West langs Parijs over de A86 richting Rambouillet en moet ik de Periferique gewoon pakken.

Greetz
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23464
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: A86 West om Parijs.... hoe is die?

Bericht door PD » di 29 dec 2015 20:45

Op de routekaart van ANWB wordt voor de West-passage geadviseerd: N104, N184, N186 en als alternatief de BP.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36298
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: A86 West om Parijs.... hoe is die?

Bericht door Chris » di 29 dec 2015 21:12

Hoi PD.

Dat was een handige tip van je, even de ANWB raadplegen, niet aan gedacht gewoon.
En idd, die schrijven op de routekaart gewoon luid en duidelijk dat de A86 West NIET geschikt is voor caravans/campers.
Dus.. of de BP of de oostkant moet het gaan worden.
Zoeken we ook maar eens even uit.

Greetz
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
jalex_h
Berichten: 240
Lid geworden op: vr 16 jan 2015 22:36

Re: A86 West om Parijs.... hoe is die?

Bericht door jalex_h » di 29 dec 2015 21:15

Officieel heet die route La Francilienne (http://www.wegenwiki.nl/Francilienne). Ik heb hem één keer gereden maar vond de extra afstand niet opwegen tegen de drukte die je dan probeert te vermijden.


Gegroet,
Afbeelding
Volvo V70 D4 GT + HomeCar 48 KMU Racer
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23464
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: A86 West om Parijs.... hoe is die?

Bericht door PD » di 29 dec 2015 21:16

RE.gif RE.gif
De ANWB routekaarten en ook de wegenatlassen liggen hier al de hele dag op tafel omdat we ons op 2016 aan het voorbereiden zijn blij.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2828
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: A86 West om Parijs.... hoe is die?

Bericht door AadB » di 29 dec 2015 21:32

jalex_h schreef:Officieel heet die route La Francilienne (http://www.wegenwiki.nl/Francilienne). Ik heb hem één keer gereden maar vond de extra afstand niet opwegen tegen de drukte die je dan probeert te vermijden.


Gegroet,
Ik heb die route ook een keer gereden. Het is inderdaad een heel eind om. Ik zou hem niet zo snel weer nemen.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: A86 West om Parijs.... hoe is die?

Bericht door janoniem » di 29 dec 2015 22:38

Huiswaarts vanaf de A10 heb ik wel eens de Boulevard Périphérique gekozen om mijn vrouw de Eiffeltoren te laten zien.
Als je voorgaande tips volgt is dat ook met caravan best te doen.
Nadat we het bouwwerk in de verte hadden gezien had mijn TomTom kennelijk de Parijse sfeer te pakken en stelde voor de BP te verlaten om richting A1 een stuk af te snijden. Die uitdaging ben ik niet aangegaan.

eurotrotter
Berichten: 6225
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: A86 West om Parijs.... hoe is die?

Bericht door eurotrotter » di 29 dec 2015 22:44

jalex_h schreef:Officieel heet die route La Francilienne (http://www.wegenwiki.nl/Francilienne). Ik heb hem één keer gereden maar vond de extra afstand niet opwegen tegen de drukte die je dan probeert te vermijden.


Gegroet,
De Franciliënne is niet hetzelfde als de A 86,en is westelijk om ook nog niet klaar( vanaf Airoport CdG tot Cergy Pontoise wel, de rest nog niet)
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36298
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: A86 West om Parijs.... hoe is die?

Bericht door Chris » di 29 dec 2015 22:59

Nee.. de Francilienne zal ik zeker niet nemen.
Dat is om... dat wil je echt niet.
Of de A1 - A86 - A10... of de BP.
Weet nog niet... ook hier liggen de kaarten nu op tafel.. ( tussen andere rotzooi.)

Greetz
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Guus 1972
Berichten: 378
Lid geworden op: za 27 nov 2010 16:02
Locatie: Wijchen

Re: A86 West om Parijs.... hoe is die?

Bericht door Guus 1972 » wo 30 dec 2015 20:55

Wij zijn vaak oostom gegaan, zoals op Eurotrotter zijn kaartje. Dat is wel om, maar als we op zondag reden konden we meestal goed door rijden daar. Eén keer heb ik met onze vouwwagen uit nieuwsgierigheid de BP genomen en dat ging prima. Geen enkel probleem. Vorig jaar moesten we ook nog een stukje BP hebben voor een overnachtingscamping op de terugweg. Die zat ook aan de oostkant. Geen enkel probleem.

Op de heen weg stoppen wij ook altijd even op Vémars. Even opladen voor het geconcentreerd rijden rond Parijs. Ik rijd dan altijd en mijn vrouw leest kaart (dat is nu de laatste jaren niet meer nodig, maar voor alle zekerheid leest ze wel mee en controleren we of de navigatie geen gekke dingen bedenkt).

Westom heb ik hem ook wel eens afgevraagd of dat kon, maar na dit draadje is me duidelijk dat het met caravan niet gaat.
Peugeot 307 2.0 HDI (2005)/Kip Shuttle 44 TK (2002)

Gebruikersavatar
Mstuniek
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 20:42
Locatie: In het westen des lands

Re: A86 West om Parijs.... hoe is die?

Bericht door Mstuniek » do 31 dec 2015 16:36

Op onderstaande site heb je de routes rondom Parijs in een oog opslag.
http://anitavakantiehomepage.com/route-parijs/
Of gebruik google en zoek afbeeldingen route rond parijs.
Adria Altea 492 PU, mover EGO400 - Titanium, Enduro autosteady, Al-ko ATC Trailer Control + ATC-display
Ford Kuga Titanium X PHEV

eurotrotter
Berichten: 6225
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: A86 West om Parijs.... hoe is die?

Bericht door eurotrotter » do 31 dec 2015 19:21

Guus 1972 schreef: maar na dit draadje is me duidelijk dat het met caravan niet gaat.
T "gaat"natuurlijk altijd,ook aan de westkant van Parijs liggen tientallen wegen,zo zul je de A86 moeten verlaten voor de duplextunnel en om, moeten rijden.
Ook ligt t eraan waar je heen gaat,maar voor de bestemingen naar t zuiden( waar de meesten van ons heen willen ,neem ik aan) kun je t beste de oostelijke rondwegen nemen ,de boulevard peripherique,de A86 of de A/N 104,de "Franciliënne.
Wil je naar t westelijke deel,kun je t beste op de A1 blijven tot porte de la Chapelle,en daar de Bld Peripherique nemen tot porte d Auteuil,van daar uit de A12/A13.
Als je de A12 volgt kun je verder,via Versailles en Rambouillet de N 10 volgen en bij Ablis de N 191 nemen ri Etampes/Fontainebleu en bij Allainville de A 10 weer nemen richting Orleans.

https://www.google.nl/maps/dir/48.90142 ... m2!4m1!3e0
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18392
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: A86 West om Parijs.... hoe is die?

Bericht door deusjevo » do 31 dec 2015 19:53

@Eurotrotter

Ik weet t effe niet meer.
Zijn vaak vanaf zuidelijke richting naar Maisons Lafitte in het westen van Parijs gereden (Camping International)
Kan me echter niet meer herinneren hoe.... [kerstweetniet.gif]
Weet wel dat de laatste 20 minuten echt door de bebouwde kom en 2 lage tunneltjes ( < 2,60 m ) gingen.
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV

Plaats reactie

Terug naar “Routes”