Caravanstalling in Kroatie.

KIJK NAAR ZE UIT!!!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18817
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Groeten van MAX, gestolen caravans

Bericht door Hobby Linka » ma 9 jun 2014 17:40

Vanavond in de groeten van MAX om 20:30 uur een programma over gestolen caravans in stallingen is Kroatië.

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Kooiton
Berichten: 748
Lid geworden op: wo 7 dec 2005 12:50
Locatie: Amersfoort e.o.

Caravanstalling in Kroatie.

Bericht door Kooiton » ma 9 jun 2014 23:24

Hallo heeft iemand de uitzending van vandaag gezien van "Groeten van Max"
Hierin was een gezin aan het woord die hun caravan gestald hadden in een stalling in Kroatië (Istrieen ).
Een caravan op leeftijd weliswaar, maar toch, allerlei privé spullen zijn ze nu kwijt. De caravan was verder niet verzekerd.
Ze hadden hem al een paar jaar in de buurt van camping Lantarna staan bij het plaatsje Tar.
De eigenaar van de stalling was ene Igor en kwam betrouwbaar over.
Bij nader onderzoek van Max bleek dat Igor in het dorp Tar bekend stond als een crimineel die al vaker met justitie in aanraking was gekomen. Ook is hij onlangs voor het gerecht geweest op verdenking van diefstal van enkele tientallen caravans. Lekker simpel voor hem, hij heeft zijn eigen stalling, mensen plaatsten daar hun caravan, en hij heeft ruimschoots de tijd ze achterover te drukken en te verpatsen.
Nu komen wij al enkele jaren in Kroatië en elk jaar zie je weer van de gigantische stallingen met soms enkele honderden caravans. Die van ons is nog veel te nieuw en wij gebruiken hem meerdere keren per jaar, dus stallen in Kroatië is zeker geen optie, Buiten dat, ik vind rijden met de caravan achter de Forester een heerlijke vakantie bezigheid.
Maar mijn vraag is wel, hebben mensen hier op dit forum ervaring met zulke stallingen, positief of negatief?
Toyota Rav-4 benzine 2014 / Kip Isa White 47 TBLAfbeelding

Ferdi

Re: Caravanstalling in Kroatie.

Bericht door Ferdi » di 10 jun 2014 04:54

Wat ook nog verteld werd, is dat caravans die langer dan een half jaar in Kroatië staan, invoerrechten moeten betalen en die kunnen flink oplopen.


Groeten Ferdi

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Groeten van MAX, gestolen caravans

Bericht door Wim Verso » di 10 jun 2014 13:05

Gisteren gezien

Deze mensen zijn nu niet meer in staat om een andere caravan te kopen, gezien hun AOW en Pensioentje, de oplichter (dief) beloofde nog wel om geld over te maken, maar vertelde er niet bij in welk jaar, dus reken er maar op dat het never nooit wat word.

Zo zie je maar dat het op grote afstand niet altijd mogelijk is om je caravan (Vertrouwd?) te stallen, ook al komt de stallingeigenaar nog zo vertrouwd over.

De enigste vakantie die er nu nog voor deze mensen inzit, is fietstochtjes maken in hun eigen omgeving, te triest voor woorden dus. whistle.gif whistle.gif
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Groeten van MAX, gestolen caravans

Bericht door Hans1954 » di 10 jun 2014 13:21

Op Duitse caravanfoums, werd al in 2008 over de man zijn criminele handel en wandel geschreven. Misschien zou het een goed idee zijn om dergelijke berichten te gaan delen met die forums.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Groeten van MAX, gestolen caravans

Bericht door deusjevo » di 10 jun 2014 13:27

We kunnen hier toch ook man en paard noemen of mag dat niet? scratch.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Groeten van MAX, gestolen caravans

Bericht door Hans1954 » di 10 jun 2014 13:42

RE.gif Het gaat hier om Igor Kerin. Hier werd al wat geschreven in 2009 http://kroatie.reisforum.nl/topic/13043 ... lling.html
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Caravanstalling in Kroatie.

Bericht door Ab » di 10 jun 2014 15:31

Ik heb een aantal jaren een boot in Kroatië gestald. (vlakbij Biograd in Dalmatie)
Mijn ervaring: zeer positief.
Ik moet hierbij wel vermelden, dat ik het heb laten regelen door mensen die ik al heel lang (15 jaar minstens) ken, en die door de jaren heen goede vrienden zijn geworden.
De boot werd bij een familielid gestald. Ik mocht zelfs niet eens betalen! Dat heb ik op een andere manier goed gemaakt.

Afgezien van de oplichter die caravans verkocht die bij hem gestald waren, zijn mijn ervaringen met Kroaten over de laatste 25/28 jaar buitengewoon positief.
Helaas komen echter in elk land oplichters en dieven voor.
Daar wordt je door de doorsnee Kroaat ook voor gewaarschuwd. Informatie over een betrouwbare caravanstalling is eenvoudig te bevragen bij de plaatselijke bevolking. Iedereen kent iedereen in de kleine dorpjes.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Henk Leijendekker

Re: Groeten van MAX, gestolen caravans

Bericht door Henk Leijendekker » wo 11 jun 2014 13:27

Zoals het nu lijkt zijn wij ook gedupeerd en onze caravan kwijt ons bezit verkocht door zo'n kerel en hij komt er iedere keer mee weg.
Zondag over een week zouden we naar Kroatie gaan naar onze caravan maar helaas zoals het nu lijkt weg 8500 euro.
Diep triest.

pd0bao40

Re: Groeten van MAX, gestolen caravans

Bericht door pd0bao40 » wo 11 jun 2014 13:38

Voor een goed begrip het echtpaar uit de uitzending van MAX was dan niet -casco- verzekerd. Was dat
wel het geval geweest dan nog was het echtpaar niet ZONDER MEER schadeloos gesteld. Dat bleek ook
duidelijk uit het commentaar van de ANWB mevrouw. Lezen en nog eens lezen van de verzekeringspolis
alvorens de caravan onbeheerd achter te laten in een ver buitenland. Groet, Jaap.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18817
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Caravanstalling in Kroatie.

Bericht door Hobby Linka » wo 11 jun 2014 19:10

De twee onderwerpen samen gevoegd.

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18817
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Caravanstalling in Kroatie.

Bericht door Hobby Linka » wo 11 jun 2014 19:15

Henk heeft over dit onderwerp hier ook iets geschreven. Bent u ook gedupeerd? Graag daar reageren.

Hobby Linka
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Kooiton
Berichten: 748
Lid geworden op: wo 7 dec 2005 12:50
Locatie: Amersfoort e.o.

Re: Caravanstalling in Kroatie.

Bericht door Kooiton » do 12 jun 2014 23:26

Ik dacht, ben ik nou gek, maar ik had deze topic toch aangemaakt, nu lees ik dat er twee zijn samengevoegd.
Dus het valt mee, ben nog niet dement aan het worden, beter zo.
Wij zijn redelijk trouwe Kroatië gangers, wellicht als de caravan wat ouder is, stallen we hem misschien ook wel daar.
Dat is het wel fijn om wat betrouwbare en minder betrouwbare adressen duidelijk te hebben.
Toyota Rav-4 benzine 2014 / Kip Isa White 47 TBLAfbeelding

Gebruikersavatar
Kooiton
Berichten: 748
Lid geworden op: wo 7 dec 2005 12:50
Locatie: Amersfoort e.o.

Re: Caravanstalling in Kroatie.

Bericht door Kooiton » za 14 jun 2014 23:32

Misschien is het een idee om Kroatië ook in het onderwerp caravanstallingen terug te laten komen.(voor diegene die dit kunnen)
Toyota Rav-4 benzine 2014 / Kip Isa White 47 TBLAfbeelding

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: Caravanstalling in Kroatie.

Bericht door Fred N » di 17 jun 2014 17:00

Hierbij de link naar de desbetreffende uitzending voor wie het niet gezien heeft.
Gestolen caravans en een rondreis door Turkije Groeten van Max.nl


Let op: er zijn bij de ANWB al verschillende meldingen binnengekomen van caravan- en booteigenaren die invoerrechten in Kroatië moeten betalen als de caravan of boot daar jarenlang staat.
Kroatië is sinds 1.7.2013 lid van de EU en in de EU is vrij verkeer van goederen.
Dit houdt in dat er geen invoerrechten geheven mogen worden.
Kroatië is via de stallingen echter nog altijd bezig Nederlanders invoerrechten te laten betalen.
In Brussel wordt momenteel hard gewerkt aan een oplossing voor dit probleem.

Gebruikersavatar
Gert-Hobby 460
Berichten: 5
Lid geworden op: di 17 mei 2016 15:56

Re: Caravanstalling in Kroatie.

Bericht door Gert-Hobby 460 » di 24 mei 2016 10:07

Wij hebben 2 betrouwbare stalling in Croatie bezocht, ze zitten allebei even voorbij Porec .

Dat zijn Minicamp naast Camping Buela Uvala, en wij hebben hem nu staan bij een Bankemploye deze heeft een wijnhandel.

Zijn naam Padovan hij heeft ook appartementjes daar.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Caravanstalling in Kroatie.

Bericht door Ab » di 24 mei 2016 16:14

In de omgeving van Zadar - Biograd weet ik een zeer betrouwbare caravan - botenstalling.
Ik ken die mensen persoonlijk. Al meer dan 15 jaar.
Het is veilig, afgesloten met een hoog hek, en continu camera bewaking.
Geïnteresseerden kunnen mij een PB sturen.
Of zelf langsrijden.
Het is in Turanj, aan de hoofdweg van Zadar naar Biograd.
Midden in het dorp, naast de supermarkt.
Vanaf Biograd komend aan de rechterkant.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

workel

Re: Caravanstalling in Kroatie.

Bericht door workel » vr 20 jan 2017 21:05

Hier een link met caravan depots in Kroatië http://www.camping.hr/nl/service-depots

Wij hebben 6 jaar bij Mini gestaan, prima bevallen, haal en breng service en caravan werd netjes gewassen.

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 173
Lid geworden op: do 30 jan 2014 19:41
Locatie: in het westen

Re: Caravanstalling in Kroatie.

Bericht door cooper » wo 22 feb 2017 12:03

doen ze daar in gestolen caravans?? RE.gif

want onder deze topic staat dit onderwerp scratch.gif
Mazda 6 2.0 citd met Burstner Averso fifty 465ts

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Caravanstalling in Kroatie.

Bericht door Micky » wo 22 feb 2017 16:59

RE.gif en RE.gif RE.gif

het is idd een beetje verwarrend, maar dit onderwerp is destijds gestart vanwege gestolen caravans uit een stalling in Kroatië mrgreen.gif

Hobby Linka schreef:Vanavond in de groeten van MAX om 20:30 uur een programma over gestolen caravans in stallingen is Kroatië.

Andre
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Gestolen caravans”