Zakluifel Bürstner Averso Plus 510TK

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Paultjes

Zakluifel Bürstner Averso Plus 510TK

Bericht door Paultjes » ma 24 mar 2014 19:59

Wij willen graag een zakluifel gaan aanschaffen van Fiamma of Omnistore (afhankelijk welke het beste past qua maatvoering) voor onze caravan.
Echter willen wij de grootst mogelijke luifel aanschaffen. Al verschillende (caravan)dealers gesproken, maar geen één die een antwoord kan geven op welk type nou past op onze caravan... Zijn er hier wellicht mensen die hetzelfde type caravan hebben en reeds een zakluifel hebben aangeschaft?? Hij moet gewoon in de tentrails passen, dus geen aparte rail o.i.d... Twijfel nu tussen 360/350 of 310/300.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18991
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Zakluifel Bürstner Averso Plus 510TK

Bericht door Hobby Linka » ma 24 mar 2014 20:30

Wij hebben dan wel een andere caravan, maar onze luifel hebben afgestemd op het rechte deel van de tentrails. Ik heb even geen idee hoe dat bij jullie zit. Kunnen jullie dat niet opmeten? Staat de caravan in de stalling zou je misschien kunnen meten bij eenzelfde model bij de dealer?

Als je de zoekfunctie gebruikt en luifel intikt kom je genoeg gelijksoortige onderwerpen tegen.

Andre.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Paultjes

Re: Zakluifel Bürstner Averso Plus 510TK

Bericht door Paultjes » ma 24 mar 2014 21:17

Dank André! Ik heb hem al een paar keer opgemeten (het rechte deel), maar het hangt echt op een paar centimeters... Ik heb wel vaker hetzelfde type caravan gezien met een zakluifel, maar (helaas) nooit gevraagd welke maat men had... De daklijn loopt op een bepaald stuk lichtjes af, waarnaar hij verder afloopt. Er zit vast wel wat marge in zo'n luifel schat ik in? Als je de luifel eenmaal hebt uitgepakt, mag die uiteraard niet meer terug de winkel in.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18991
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Zakluifel Bürstner Averso Plus 510TK

Bericht door Hobby Linka » ma 24 mar 2014 21:30

Paul,

Zelf heb ik hetzelfde probleem. Bij mij zit de luifel aan de achterkant tegen de bocht aan. Aan de voorzijde net iets over de knik. Je hebt geluk dat de zakluifel op dit moment in de garage ligt. Even voor je wezen meten. De zak die in de rail schuift is bij mij 3,10 meter, de luifel zelf 3,00 meter. Je hebt dus aan beide zijde 5 cm speling waarbij dat best iets schuin mag zijn.

Meer kan ik er op dit moment niet van maken. De caravan staat niet thuis dus kan de luifel er ook niet even aanhangen. Ga zo even naar een andere PC waar al mijn foto's op staan als ik een duidelijke foto vind plaats ik hem hier wel even.

Andre.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Paultjes

Re: Zakluifel Bürstner Averso Plus 510TK

Bericht door Paultjes » ma 24 mar 2014 21:38

Dank voor de service thumbup.gif

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18991
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Zakluifel Bürstner Averso Plus 510TK

Bericht door Hobby Linka » ma 24 mar 2014 21:50

Wel twee verschillende campings, maar dezelfde luifel.
IMG_0126.JPG
DSCF0003.JPG
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Ber Alkema
Berichten: 237
Lid geworden op: do 6 okt 2011 17:56
Locatie: Erp

Re: Zakluifel Bürstner Averso Plus 510TK

Bericht door Ber Alkema » do 27 mar 2014 16:59

Mijn advies is ,alleen de zakluifel in het rechte stuk van de rails ,anders staat het geheel niet mooi recht.
Tevens adviseer ik je een Omnistore aan te schaffen gezien het feit dat het tentdoek rust op de stangen,en dat is niet het geval bij de Fiamma daar hangt het doek tussen de zijstangen.
Bij de Omnistore wordt vanaf de 3.60 mtr een middenstuk geleverd tegen het door zakken van het doek.

Succes met de keuze,


Berrrrrrrr

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19812
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Zakluifel Bürstner Averso Plus 510TK

Bericht door Daphne » do 27 mar 2014 17:32

RE.gif

Daar zijn de meningen over verdeeld. Kijk maar eens in het topic Fiamma vs Omnistor
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18991
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Zakluifel Bürstner Averso Plus 510TK

Bericht door Hobby Linka » do 27 mar 2014 17:40

Ber Alkema schreef: Bij de Omnistore wordt vanaf de 3.60 mtr een middenstuk geleverd tegen het door zakken van het doek.
Mijn Fiamma van 3,10 meter heeft dat ook. En met twee extra rafters waar de zijwanden in hangen krijg je hetzelfde effect.

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19812
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Zakluifel Bürstner Averso Plus 510TK

Bericht door Daphne » do 27 mar 2014 17:59

Als het doek gespannen is zal het niet doorzakken. Dat ervaren wij niet bij onze Fiamma 360. Wij gebruiken de extra rafter niet in het midden, alleen om de zijwand aan te hangen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Paultjes

Re: Zakluifel Bürstner Averso Plus 510TK

Bericht door Paultjes » ma 7 apr 2014 20:24

Afgelopen weekend besloten om voor de Omnistor/Thule Caravan Style 350 te gaan... Vandaag gepast, past precies. Ik ben blij dat ik voor de Omnistore 350 heb gekozen en niet voor de Fiamma Caravanstore 360 (die zou qua breedte net niet gepast hebben). Dank voor het meedenken!

Gr. Paul
Bijlagen
image.jpeg

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18991
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Zakluifel Bürstner Averso Plus 510TK

Bericht door Hobby Linka » ma 7 apr 2014 20:30

Veel succes er mee. thumbup.gif

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Ber Alkema
Berichten: 237
Lid geworden op: do 6 okt 2011 17:56
Locatie: Erp

Re: Zakluifel Bürstner Averso Plus 510TK

Bericht door Ber Alkema » di 8 apr 2014 09:46

Paultjes schreef:Afgelopen weekend besloten om voor de Omnistor/Thule Caravan Style 350 te gaan... Vandaag gepast, past precies. Ik ben blij dat ik voor de Omnistore 350 heb gekozen en niet voor de Fiamma Caravanstore 360 (die zou qua breedte net niet gepast hebben). Dank voor het meedenken!

Gr. Paul
Koop er in iedergeval een setje Omnistore stormbanden bij.

Berrrrrrr

Hilbrand

Re: Zakluifel Bürstner Averso Plus 510TK

Bericht door Hilbrand » vr 2 mei 2014 00:54

Hi Paultjes,

Wij hebben dezelfde caravan en we willen ook graag een luifel. We twijfelen over een vaste luifel op het dak of een zakluifel. Is de luifel makkelijk in te rollen? Ik vraag dit in verband met de hoogte van de caravan. Lukt dat alleen ( op een trapje?) of moet je met z'n 2en ( op een trapje?)

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18991
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Zakluifel Bürstner Averso Plus 510TK

Bericht door Hobby Linka » vr 2 mei 2014 07:30

Ik rol hem alleen op. Gebruik hiervoor het trapje wat voor de ingang van de caravan staat.

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

PJMaas
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 21 mei 2008 20:45

Re: Zakluifel Bürstner Averso Plus 510TK

Bericht door PJMaas » di 6 mei 2014 19:26

Goedenavond,

Wat betreft een zakluifel ben ik heel erg gecharmeerd van een Wigo Rolli 25 years of de Plus.
Deze zakluifel kan je ook een voortent van maken.
Voor ons een jaartje wachten met de aanschaf van ongeveer 1650 euro, dit is inclusief alle benodigheden voor een voortent te maken hiervan met een diepte van 255 cm. Het staat tentoon gesteld in Schijndel een grote caravan benodigheden winkel.
Is echt wind en waterdicht en stevig. Duitse kwaliteit.
www.wigo-zelte.com

Veel succes met je keuze maken.

Grt pierre
PJMaas
Fendt Saphir 490TF, model 2010

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16336
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Zakluifel Bürstner Averso Plus 510TK

Bericht door Jan van Vijven » di 6 mei 2014 20:41

@Paultjes,

Ik heb er ééntje van 3,5 meter over, stuur maar een PB als je interesse hebt.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3244
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Zakluifel Bürstner Averso Plus 510TK

Bericht door Leentje » wo 7 mei 2014 09:54

Het oprollen van de 3.10 kon 1 persoon. De 3.60 moeten wij echt samen doen. Als je hem oprolt, moeten ook de klittenbandjes er nog omheen, de rits aan 2 zijden. idem met uitrollen. Er moet altijd een stukje als laatste los, en dan is de hele rol een aardig pakket. Voor ons (!) lag de grens echt tussen die 2 maten. Heb achteraf beetje spijt de grotere te hebben gekocht.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Paultjes

Re: Zakluifel Bürstner Averso Plus 510TK

Bericht door Paultjes » zo 18 mei 2014 10:18

Hilbrand schreef:Hi Paultjes,

Wij hebben dezelfde caravan en we willen ook graag een luifel. We twijfelen over een vaste luifel op het dak of een zakluifel. Is de luifel makkelijk in te rollen? Ik vraag dit in verband met de hoogte van de caravan. Lukt dat alleen ( op een trapje?) of moet je met z'n 2en ( op een trapje?)
Wij hebben gekozen voor een zakluifel, omdat wij een luifel wilden die ook makkelijk eraf te halen was indien wij gewoon de voortent gebruiken. De Burstner Averso Plus 510TK is zo'n 25 cm hoger dan de meeste caravans. Met mijn lengte (1.70) kan ik de Omnistore 350 zo goed als alleen oprollen, alleen bij vastmaken van de klittebandjes heb ik hulp nodig. Wij doen het als volgt:

1. vanuit het midden oprollen (op het standaard opstapje staan..)
2. dan vanuit de deuropening de opgerolde buis vasthouden
3. de vrouw (1.72) maakt, met gebruik van het standaard opstapje, de klittebandjes vast.

Ik moet zeggen dat deze luifel ons super bevalt!

Mocht je een keer willen proberen, wij wonen in de regio Den Haag.

Gr. Paul

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”