Vakantie Peloponessos

Plaats reactie
Susse

Vakantie Peloponessos

Bericht door Susse » do 20 feb 2014 16:45

Beste Forum leden,

Dit jaar in juli en augustus maken wij met onze kinderen van 15 en 13 jaar een reis naar de Peloponessos. In principe zijn we 3 weken op de Pelopenossos hier en de ferry is al geboekt. Momenteel orienteren we ons nu op geschikte campings. Om toch zoveel mogelijk te zien lijkt het ons een goed idee om bv 3 verschillende campings te bezoeken om van hieruit dan de "lokale" bezienswaardigheden te bezoeken. Daarnaast zal ook voldoende ge-relaxed worden anders is het ook niet uit te houden voor onze kinderen. Weet iemand leuke campings (liefst met zwembad en gelegen aan de kust) dan houd ik me zeer aanbevolen. Ik ben ook al begonnen om over de Peloponessos te lezen, maar goede tips zijn natuurlijk altijd van harte welkom.
Een uitstapje naar Athene kan ook tot de mogelijkheden behoren. Omdat ik in principe niet met de auto naar Athene wil gaan zou openbaar vervoer een optie kunnen zijn. Heeft hier iemand ervaringen mee, dan is deze info meer dan welkom.
Tevens overweeg ik ook op onze caravan (2 jaar oud) een dakairco te laten installeren. Ik weet dat de temperatuur in Griekenland gedurende deze maanden erg warm is, maar hoe wordt dit ervaren? (bv droge lucht; kun je hier wel fatsoenlijk bij slapen of drijf je je bed uit?)
Investering is natuurlijk voor langere periode, maar gezien de bestemming wellicht nu het beste moment om deze investering te doen.
bij voorbaat dank voor alle reacties!

Mvg,
Rob

Ti-BB

Re: Vakantie Peloponessos

Bericht door Ti-BB » do 20 feb 2014 21:14

Ik ben voor mijn werk regelmatig in Athene en ik zou niet zonder airco willen. De luchtvochtidheid is wel laag, maar goed slapen is ook wat waard. Het openbaar vervoer in Athene is erg goed en ook een taxi is betaalbaar. Zelf koop ik altijd een ov kaart voor bus, metro en tram. Dit kost 16 euro per week. Een kaart die 2 uur geldig is kost 1,80. (Weet ik niet 100% zeker, maar ik zal er niet ver naast zitten) vanaf Syntagma (bij parlement) en halte Akroplis kun je goed lopen naar de bezienswaardigheden. (Als je ouwe meuk wilt zien en/of wikt shoppen)

De wijken Metaxourghio en Omonia zou ik ontlopen, verder is het er best veilig.

Het vasteland van Grirkenland is een echte aanrader. Als je in de buurt van de zee blijft heb je veel mooie dorpjes en strandjes, zodat een autorit niet saai wordt.

Als je specifieke vragen hebt lees ik het wel. Ik heb er geen ervaring mef campings.

Gebruikersavatar
Hobbymachine
Berichten: 384
Lid geworden op: di 7 jun 2011 21:59

Re: Vakantie Peloponessos

Bericht door Hobbymachine » vr 21 feb 2014 11:19

Bekijk eens de routes die de kampeerreizen volgen, die overnachten telkens in de buurt van de bezienswaardigheden.
Een airco vraagt dus een goeie voorbereiding want op de meeste campings krijg je nauwelijks 6 A en de ijskast zal ook wel op volle toeren draaien bij temperaturen van 40° met hoge vochtigheidsgraad.
Fendt Bianco 465 TGE (2015) getrokken door Citroën C4 Picasso 2.0 diesel (electronisch geschakeld)

Hellas
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 14 mar 2008 18:35
Locatie: Kala Nera
Contacteer:

Re: Vakantie Peloponessos

Bericht door Hellas » vr 21 feb 2014 12:29

Wij hebben 2010 en 2012 een rondreis gemaakt o.a. de Peloponessos bezocht er zijn genoeg campings maar degene die aan de kust liggen hebben meestal geen zwembad. Is inderdaad een goed idee om een paar campingplaatsen uit te zoeken, en van daaruit de verschillende bezienswaardigheden te bezoeken. Sommige campings in de buurt van Athene organiseren tripjes naar Athene, kijk ook eens op http://www.grieksegids.nl.
Airco, zoals Hobbymachine al opmerkte niet alle campings hebben genoeg amp. Wij hebben gewoon een ventilator mee genomen.
Let op een airco op het dak kan ook problemen geven, bijv. de deur van stalling waar hij niet meer door kan en ook zijn niet alle airo's geluidloos.

groetjes
Joanna

heb je ook nog een mail gestuurd
TEC 470 TE - Nissan X Trial

Susse

Re: Vakantie Peloponessos

Bericht door Susse » vr 21 feb 2014 15:43

Bedankt voor jullie reacties.

Plaats reactie

Terug naar “Griekenland”