WIFI versterken voor de Ipad?

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door moyzo » vr 6 jul 2012 11:52

micky schreef:RE.gif

juist dat was ook mijn probleem, eergisteren een nieuwe Iphone gekregen onde garantie, zat de knop mobiele hotspot in het menu, ik zet hem aan en floep weg knop, niet meer te vinden scratch.gif
Probleem ligt bij T-mobile, die zorgen er voor dat je geen mobiele hotspot kunt maken via je Iphone.
Als ik het kaartje van mijn man in de iphone stop (KPN) zit die functie er wel op.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door Micky » vr 6 jul 2012 18:41

RE.gif

ja, mijn vrouw heeft een 4s met KPN en die heeft het idd ook, waarom t-mobile dit doet weet ik niet, want nu met de dubbele sim betaal ik ook niets extra's en gebruik de ipad ook online blij.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
fs1986
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 4 feb 2011 15:29

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door fs1986 » vr 6 jul 2012 19:48

moyzo schreef: Sorry Mickey, ik was alleen positief over jouw optie over een weekabo bij T-Mobile en verbaasde me over het feit dat er op veel campings wifi gratis zou zijn terwijl dat nu juist het melkkoetje is van veel campings waar ze enorm op verdienen.
Over hoe hoge prijzen hebben we het dan eigenlijk, wat betreft dat camping-melkkoetje? Ben ik weleens benieuwd naar.

Irene

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door Irene » vr 6 jul 2012 20:11

Ik betaal 15 euro per week, 25 voor 2 weken

Mari-anne

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door Mari-anne » vr 6 jul 2012 22:46

Ook wij betalen 15,- per week en we zijn er erg blij mee haphop.gif !!!

mvds

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door mvds » vr 6 jul 2012 23:12

iemand anders dan micky namelijk moyzo schreef: Nou, kom maar op met die campingnamen dan!
Op onder andere de twee campings waar wij de afgelopen 2 jaar zijn geweest. Daar komen ze....roffel...grottes de roffy en le soleil fruite.
Laatst gewijzigd door mvds op za 7 jul 2012 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door Micky » vr 6 jul 2012 23:44

RE.gif

kunnen we even beter kijken bij het quoten, hier staat voor de 2de keer in dit draadje een quote van iets wat ik niet geschreven heb. mrgreen.gif thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

mvds

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door mvds » za 7 jul 2012 00:03

RE.gif
Done! mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door Micky » za 7 jul 2012 14:55

RE.gif awhoea.gif awhoea.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door moyzo » wo 11 jul 2012 17:15

Over de prijzen: dat verschilt erg hoor... heb er ook gezien van 15 euro voor 7 uur internet en dat op verschillende campings in het buitenland.
Soms heb je inderdaad een weekaanbieding maar als je net zoals wij een dag of 3,4 ergens staat om vervolgens door te trekken dan is dat niet gunstig.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Michel_V
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 12 jun 2006 22:48
Locatie: Doetinchem

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door Michel_V » wo 11 jul 2012 17:41

viewtopic.php?f=65&t=16137&start=0&hilit=alfa+router

De hier besproken R36 router kan ook gebruikt worden voor een Ipad/Iphone/Galaxy.

Ik heb deze zelf icm een awus036 usb ontvanger.
Simpel uitgelegd, de awus036 ontvangt het wifinetwerk, en de r36 maakt zelf een lokaal wifinetwerk met eigen naam.
Daarop kan je inloggen en gaat je data dus weer terug naar het wifinetwerk van de camping of ander wifinetwerk.
Ai d'r niet uut goat dan kom iej ok nerges

Jeep Patriot 2.4 4WD

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door Micky » wo 11 jul 2012 18:58

moyzo schreef:Over de prijzen: dat verschilt erg hoor... heb er ook gezien van 15 euro voor 7 uur internet en dat op verschillende campings in het buitenland.
Soms heb je inderdaad een weekaanbieding maar als je net zoals wij een dag of 3,4 ergens staat om vervolgens door te trekken dan is dat niet gunstig.
ik bedoel dat ik 15 euro per week betaal voor mobiel internet in het buitenland, bij mijn provider (T-mobile), dus dan maakt het niet uit waar je staat, tenzij er natuurlijk geen ontvangst is..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

angelo

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door angelo » wo 11 jul 2012 22:48

Wat er wel bestaat is een wifi repaeter, zoek eens op conrad..
Eventueel zo iets..

http://www.conrad.be/ce/nl/product/9739 ... Detail=005

Dat werkt bij mij weten wel, je vangt het signaal op en versterkt het gewoon..

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door Davendre » vr 24 aug 2012 09:24

Als het goed is ontvang ik vandaag de Ruckus Metroflex 2211. Waar ik even bang voor was is dat je m bedraad moet aansluiten op hotspot (dus met laptop). Zo'n ding heb ik nooit bij me (alleen Iphone en Ipad).

Onderstaand stond op de site:
wifishop schreef:Kan ik deze repeater ook gebruiken op campings als ik geen laptop bij me heb?
Ja, mits u de repeater de allereerste keer (thuis) geïnstalleerd hebt door de 2211 bedraad aan uw computer te koppelen.

Als u de 2211 eenmaal bedraad zijn basisconfiguratie hebt gegeven, kunt u hem daarna ook desgewenst draadloos benaderen (vanaf uw iPad bijvoorbeeld) om hem per camping in te stellen op de daar aanwezige hotspot.

U kunt hem dus mee op reis nemen zonder een computer met LAN-poort nodg te hebben.

Dus:
1e keer installatie bedraad via pc
2e en volgende keren instellen op nieuwe hotpsots, bedraad via laptop of draadloos via tablet.
De rest van het jaar gebruik ik de repeater om voldoende bereik in de achtertuin te creeeren thumbup.gif .

Dus: € 159,- armer, een repeater rijker!
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
GSAndre
Berichten: 1014
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 22:20
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door GSAndre » vr 24 aug 2012 12:52

Ohh, wat ben ik benieuwd of het werkt !!!
En of een digibeet als ik ...........

Vertel je ons je ervaringen ?

Grtz André
Kamperen voegt geen jaren aan je leven toe, maar leven aan je jaren !

Irene

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door Irene » vr 24 aug 2012 13:01

Een MIFI is ook een oplossing

Zie b.v. http://www.kpn.com/zakelijk/zakelijk-in ... router.htm

Zijn ook los te koop voor ca 100 euro.
Daar stop je een sim kaartje in en vola.
In buitenland uiteraard een lokaal kaartje voor een lokaal tarief

Zelf Niet uitgeprobeerd, maar op andere site hadden mensen daar goede ervaring mee i.c.m. IPAD

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door Davendre » vr 24 aug 2012 14:09

GSAndre schreef: Vertel je ons je ervaringen ?
Geen probleem!

Zojuist het pakketje afgeleverd door de post. Het grote installeren kon beginnen blij.gif

Ik was langer bezig om het pakketje uit te pakken dan dat ik bezig was met installatie. Nou moet ik wel zeggen dat ik de Ruckus nu heb ingesteld als doorgeefluik. De makkelijke variant dus. Ik zie in en rond het huis mijn eigen draadloze netwerk, maar dan een veel beter bereik. Zelfs bij de buurman 25 meter verderop in huis zag ik mijn netwerk nog!

Wanneer we op de camping staan, zal ik dit apparaat op een andere manier instellen. Dan komt het signaal van de camping binnen en stel m dan in als een nieuw netwerk met wachtwoord. Hierdoor maken alleen wij gebruik van deze verbinding en gaat de snelheid niet naar beneden omdat ik plots 20 vrienden erbij heb die ook van de Ruckus gebruik maken.

Even een korte uitleg wat je moet doen staat hier beschreven.

Wat mij wel iets wat tegenviel was het formaat. Had verwacht dat die een cm of 10 x 10 zou zijn. scratch.gif De werkelijke maat is dus 15 x 13 cm. Maar ik wil er nu al geen afstand meer van doen!
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door Kingpin1966 » vr 24 aug 2012 15:53

RE.gif
Correct me if i'm wrong maar mij is vorig jaar verteld dat een repeater alleen maar werkt als hij precies op het punt staat waar het signaal dreigt weg te vallen.
Ik had nl. vorig jaar ook ontvangstproblemen ondanks dat ik een antenneversterker op de laptop had aangesloten, toen dacht ik ook dat een repeater het ei van Columbus zou zijn.

Maar een meneer van de Duitse Mediamarkt vertelde mij dat een repeater niet werkt op een plek waar je al geen ontvangst meer hebt.
Ik heb nu een PowerWifi antenne en de problemen zijn opgelost.

Ik heb ook zo lopen twijfelen, maar dan tussen een netbook en een tablet.
Het nadeel van een tablet zoals bijv. de Ipad is dat het ding geen gewone USB heeft, wel vaak mini USB, waardoor zaken zoals Power-Wifi en dergelijke producten niet bruikbaar zijn. Ook hebben tablets vaak een ander OS zoals bijv. Android zodat je veel software die je thuis ook gebruikt niet werkt.

Netbooks draaien vaak gewoon op Windows 7, wel wat afgeslankt maar bijv. Itunes werkt gewoon en ze hebben een normale USB aansluiting.

Dus je moet heel goed afwegen waar je het voor gaat gebruiken.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door Davendre » vr 24 aug 2012 17:24

Klopt helemaal. Daarom heb ik voor deze gekozen. Kan m dan namelijk nog altijd uitbreiden met een extra antenne die boven op de caravan geplaatst kan worden. Die heb ik hier thuis nu nog even niet nodig mrgreen.gif
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

platin
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 17 aug 2009 23:22

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door platin » ma 3 sep 2012 19:29

Ipad via de iphone (hotspot) bij KPN de Eurobundel aan zetten 100 mb voor 10 euro per maand werkt perfect.
Fendt Platin 470 TBF Toyota Landcruiser

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door p_vingerhoets » ma 3 sep 2012 20:36

Alleen niet als je een t-mobile abo hebt even terug lezen. Zul je eerst met t-mobile aan de bel moeten om een extra betaling te kunnen doen zodat zij je telefoon vrij geven
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

platin
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 17 aug 2009 23:22

Re: WIFI versterken voor de Ipad?

Bericht door platin » di 4 sep 2012 12:38

p_vingerhoets schreef:Alleen niet als je een t-mobile abo hebt even terug lezen. Zul je eerst met t-mobile aan de bel moeten om een extra betaling te kunnen doen zodat zij je telefoon vrij geven
Ik schrijf ook KPN thumbup.gif
Fendt Platin 470 TBF Toyota Landcruiser

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”