Polyester dak heeft een scheurtje

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
Van Breugel

Polyester dak heeft een scheurtje

Bericht door Van Breugel » za 24 mar 2012 22:20

Hoi

Vandaag onze caravan (caravelair 426 uit okt 2010) uit de stalling gehaald en meteen een was beurt gegeven.
Nu ben ik nog eens Goed naar het dak gaan kijken aan de achterzijde.
Als je de bolling in get dak volgt Dan is er aan 1 kant een afdruk van binnen uit waarneembaar van een houten balk of iets dergelijks.
Die afdruk is mij al eerder opgevallen maar ik vond het niet spannend.
Maar vandaag is er ter hoogte van die afdruk een klein scheurtje zichtbaar van ongeveer een centimeter.
Zo te zien is het door.
Nu mijn komt mijn probleem.
De caravan dealer is pas dinsdag bereikbaar en wij gaan vrijdag naar de camPing.
Dus reparatie is niet mogelijk lijkt mij.
Kan ik er zolang kit op doen en na het voorseizoen de reparatie uit laten voeren?
Is dit überhaupt te repareren?
Zal dit onder de garantie vallen? Of word het weggeschoven onder noemer is iets opgevallen?
Graag hoor ik jullie tips over hoe ik het het beste aan kan pakken.

Groetjes
Bart

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Polyester dak heeft een scheurtje

Bericht door Micky » za 24 mar 2012 22:55

iets op smeren is geen optie, behalve afplakken, maar ik zou voor naar de camping te gaan echt bij de dealer langs gaan.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Polyester dak heeft een scheurtje

Bericht door Daphne » za 24 mar 2012 23:28

Voor een garantieclaim moet je aanneemlijk maken dat het een constructiefout is. Als het niet onder de garantie valt, dan is er ook nog de verzekering.

Ik zou het dinsdag aan de dealer voorleggen en voordat je naar de camping gaat eventueel een noodreparatie uit laten voeren.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

wolf
Berichten: 1638
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 22:35
Locatie: bij Father Damien

Re: Polyester dak heeft een scheurtje

Bericht door wolf » zo 25 mar 2012 11:51

En als je dan toch niet eerst naar de dealer wil gaan, zou ik er niet zomaar eender welke kit op spuiten, maar het heel voorlopig afplakken met Ducktape. (plaats eerst wat ontvetten)
Rapido Golf 380 1993 met deur links;
Eberspacher verwarming.

Pensionado
Berichten: 1157
Lid geworden op: zo 3 feb 2008 10:42
Locatie: Rotterdam

Re: Polyester dak heeft een scheurtje

Bericht door Pensionado » zo 25 mar 2012 12:57

Inderdaad eerst even uw garantierechten zeker stellen door op zijn minst even de dealer te laten kijken en zonodig het scheurtje laten afsluiten. Vraag hem bevestiging van zijn constatering, dan kan reparatie in overleg wellicht na uw vakantie plaatsvinden, maar dat risico kan alleen de dealer inschatten.
Ik ben helaas ervaringen rijker met garantieclaims :(

Van Breugel

Re: Polyester dak heeft een scheurtje

Bericht door Van Breugel » zo 25 mar 2012 15:44

Ik neem dinsdag contact op en probeer vrijdag op de heen weg naar de camping eerst langs te gaan.
Ik houd jullie op de hoogte

Van Breugel

Re: Polyester dak heeft een scheurtje

Bericht door Van Breugel » di 27 mar 2012 10:05

hoi,

zojuist contact opgenomen met dealer.
die zei dat ikzelf een ductape moest plakken.
toen ik vertelde dat ik dat een beetje eng vond met het voorseizoen in aantocht(3 maanden buiten in weer en wind)
is besloten dat ik vrijdag morgen toch even langs mag komen.
dan kijken zij en maken een foto voor de garantie aanvraag.
ook zij plakken een duct tape?, toen ik vroeg of er tijdelijk geen kit op kan werd mij veteld dat dat het repareren moeilijker maakt.

zij hebben het over een deel reparatie waarbij het scheurtje eruit gesneden word en dan weer word opgevuld met polyester en dan een spot reparatie met witte lak.

van de ene kant ben ik blij dat er geen nieuw dak op gaat komen, van de andere kant vraag ik mij af hoe netjes dit eruit ziet als we een paar jaar verder zijn.

heeft iemand hier ervaring mee?

groetjes
bart

Pensionado
Berichten: 1157
Lid geworden op: zo 3 feb 2008 10:42
Locatie: Rotterdam

Re: Polyester dak heeft een scheurtje

Bericht door Pensionado » di 27 mar 2012 10:25

Goed geregeld thumbup.gif Je mag er vanuit gaan dat een vakkundige reparatie onzichtbaar wordt, dat hoeft geen probleem te zijn.

Waar je wel op moet letten dat naast de reparatie ook de oorzaak wordt onderzocht en weggenomen, dat laatste wordt meestal vergeten. idee.gif

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”