Caravelair Antares de Luxe 390 Free line
Caravelair Antares de Luxe 390 Free line
Tijdens het kamperen ontdekte ik een "ontwerpfout" met de afvoer van de caravan.
De afvoer van de wasbak, van het keukenblok gaat onder de caravan naar de achterzijde. Op deze buis zijn de afvoer van de wasbak van de toilet ruimte en de vloerbak in de toiletruimte aangesloten. Als je afgewassen heb staat er water in de vloerbak . Wat is het geval, als het water uit de wasbak van de keuken wegloopt komt dit in de toilet ruimte omhoog.
Ik heb de afvoer van de vloerbak los gemaakt . Hiermee is het probleem verholpen. Misschien help ik andere, welke ook dat probleem hebben ermee.
De afvoer van de wasbak, van het keukenblok gaat onder de caravan naar de achterzijde. Op deze buis zijn de afvoer van de wasbak van de toilet ruimte en de vloerbak in de toiletruimte aangesloten. Als je afgewassen heb staat er water in de vloerbak . Wat is het geval, als het water uit de wasbak van de keuken wegloopt komt dit in de toilet ruimte omhoog.
Ik heb de afvoer van de vloerbak los gemaakt . Hiermee is het probleem verholpen. Misschien help ik andere, welke ook dat probleem hebben ermee.
Re: Caravelair Antares de Luxe 390 Free line
een Antaris de Luxe 390 free line, daar heb ik nog nooit van gehoord, die past achter een eend volgens mij
Peugeot 308 SW 2016
Als de zon schijnt een Rewaco trike 1.6 115pk
Voor de dame een Opel Mokka 1.4 turbo
Bursner Nexxo 569 30 years edition
Als de zon schijnt een Rewaco trike 1.6 115pk
Voor de dame een Opel Mokka 1.4 turbo
Bursner Nexxo 569 30 years edition
Re: Caravelair Antares de Luxe 390 Free line
is vast type fout ik vind wel de 390 na ff googlen
Edit moderator: Inderdaad typefoutje, is op verzoek van TS aangepast.
Edit moderator: Inderdaad typefoutje, is op verzoek van TS aangepast.
Re: Caravelair Antares de Luxe 390 Free line
Sinds juni van dit jaar ook de eigenaar van een Caravelair Antares de Luxe 390 Free Line. Het probleem van de afvoer is ook mij overkomen. Zelf heb ik dit opgelost door een afvoerstop in de vloer van de afvoerbak te plaatsen.
Wanneer je de wastafel opklapt na gebruik, heeft dit als nadeel dat de vloer nat wordt van de druppels die nog in de afvoerpijp van de wastafel zijn achtergebleven, heeft iemand daar een oplossing voor?
Zelf ben ik benieuwd naar de ervaringen van andere eigenaren met betrekking tot de Caravelair Antares de Luxe 390 Free Line.
Wanneer je de wastafel opklapt na gebruik, heeft dit als nadeel dat de vloer nat wordt van de druppels die nog in de afvoerpijp van de wastafel zijn achtergebleven, heeft iemand daar een oplossing voor?
Zelf ben ik benieuwd naar de ervaringen van andere eigenaren met betrekking tot de Caravelair Antares de Luxe 390 Free Line.
Re: Caravelair Antares de Luxe 390 Free line
als reactie voor caravanliefhebber.
Ik heb het "probleem" als volgt opgelost.
Ik heb een stuk dakgoot gehaald bij de bouwmarkt. Het kleinste model. Ik heb aan de achterwand de goot bevestigd aan de wand en af laten lopen in het bakje onder de wastafel.
Maar als je dan de bak omhoog zet druppelt er nog water uit de afvoer.
Hier heb ik ook een stukje goot geplaatst.
Dit loopt ook weer schuin af in het afvoer bakje onder de wastafel.
Ik heb dit tijdens de vakantie uitgeprobeerd met plastic flessen en ducktape. Dat werkte goed.
Gr
Ik heb het "probleem" als volgt opgelost.
Ik heb een stuk dakgoot gehaald bij de bouwmarkt. Het kleinste model. Ik heb aan de achterwand de goot bevestigd aan de wand en af laten lopen in het bakje onder de wastafel.
Maar als je dan de bak omhoog zet druppelt er nog water uit de afvoer.
Hier heb ik ook een stukje goot geplaatst.
Dit loopt ook weer schuin af in het afvoer bakje onder de wastafel.
Ik heb dit tijdens de vakantie uitgeprobeerd met plastic flessen en ducktape. Dat werkte goed.
Gr
Re: Caravelair Antares de Luxe 390 Free line
Ervaring met de caravan.
Verandering aan het vast bed.
Ik heb, na zoeken op onder andere dit forum een tweetal gasveren onder het bed geplaatst.
Dit heeft als voordeel dat je minder zwaar hoef te tillen en de uitzet stang niet hoeft te gebruiken. (welke onbruikbaar is als de bagageruimte vol is)
twee gasdrukveren van 350N en wat bevestigingsmateriaal.
Wat wel noodzakelijk is om de dwars geplaatste plank te verstevigen en aan de achterzijde, waar het bed aan de wand vastzit een tweetal meubelhoekjes te plaatsen.
Ik heb er foto's van met uitleg daarop bijgevoegd.
Verandering aan het vast bed.
Ik heb, na zoeken op onder andere dit forum een tweetal gasveren onder het bed geplaatst.
Dit heeft als voordeel dat je minder zwaar hoef te tillen en de uitzet stang niet hoeft te gebruiken. (welke onbruikbaar is als de bagageruimte vol is)
twee gasdrukveren van 350N en wat bevestigingsmateriaal.
Wat wel noodzakelijk is om de dwars geplaatste plank te verstevigen en aan de achterzijde, waar het bed aan de wand vastzit een tweetal meubelhoekjes te plaatsen.
Ik heb er foto's van met uitleg daarop bijgevoegd.
- Bijlagen
-
- uitleg 2.1.jpg (95.79 KiB) 13341 keer bekeken
-
- uitleg1.1.jpg (92.73 KiB) 13341 keer bekeken
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
- Locatie: lage vuursche
Re: Caravelair Antares de Luxe 390 Free line
Hoi ik had ook een caravelair uit 2009 waar de dealer deze scharnieren zo op gezet had ....zonder versteviging!!
Bij mij trok door de druk die de veren uitoefenen op de achterbalk(die waar het bedonderstel aan scharniert!)deze de achterbalk doormidden over de gehele lengte,daarna werden de latten waar de kunstof pootjes aanzitten uit elkaar gescheurd en klapte het metalen bedframe tegen het wandje voor t bed dat t ook begaf.
Zie ook voor mn verhaal onder t kopje"" wat is er mis met caravelair"".
Dealer liet me zitten ik heb de achterbalk en de ondersteunende latjes waar de pootjes aanzitten toen vervangen door
MASSIEVE!! hardhouten exemplaren. dan is t pas echt stevig!
Maar mn nieuwe caravan hobby heeft t anders daar scharniert een metalen constructie mee ,daar waar de veren bevestigd zijn ,kijk maar eens op een verkoopfoto ve Hobby waar ze t bed opengeklapt laten zien....zo denk ik dat het eigenl;ijk hoort!
Maar mijn oplopssing werkt ook goed hoor! Succes! ermee!
Groet,Martin.
Bij mij trok door de druk die de veren uitoefenen op de achterbalk(die waar het bedonderstel aan scharniert!)deze de achterbalk doormidden over de gehele lengte,daarna werden de latten waar de kunstof pootjes aanzitten uit elkaar gescheurd en klapte het metalen bedframe tegen het wandje voor t bed dat t ook begaf.
Zie ook voor mn verhaal onder t kopje"" wat is er mis met caravelair"".
Dealer liet me zitten ik heb de achterbalk en de ondersteunende latjes waar de pootjes aanzitten toen vervangen door
MASSIEVE!! hardhouten exemplaren. dan is t pas echt stevig!
Maar mn nieuwe caravan hobby heeft t anders daar scharniert een metalen constructie mee ,daar waar de veren bevestigd zijn ,kijk maar eens op een verkoopfoto ve Hobby waar ze t bed opengeklapt laten zien....zo denk ik dat het eigenl;ijk hoort!
Maar mijn oplopssing werkt ook goed hoor! Succes! ermee!
Groet,Martin.
Re: Caravelair Antares de Luxe 390 Free line
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
- Locatie: lage vuursche
Re: Caravelair Antares de Luxe 390 Free line
Inderdaad zo ongeveer zit het ook in mn huidige Hobby caravan .
Ik denk dat met deze foto,s het duidelijk is voor caravelair (en eigenwijze dealers) eigenaren .Zo kan het nooit meer mis!!
En stort je bed nooit meer in!!
Groet en fijne vakanties!!!
Fam de Goeij.
Ik denk dat met deze foto,s het duidelijk is voor caravelair (en eigenwijze dealers) eigenaren .Zo kan het nooit meer mis!!
En stort je bed nooit meer in!!
Groet en fijne vakanties!!!
Fam de Goeij.
Re: Caravelair Antares de Luxe 390 Free line
Ik had die topic ook gevonden en was bang dat het bij mij ook zo zou gaan. Daarom ben ik toen op zoek gegaan naar een mannier dat het niet zou gebeuren.
Jullie verhaal heeft mij dus ook geholpen.
Jullie verhaal heeft mij dus ook geholpen.
Fam de Goeij schreef:Hoi ik had ook een caravelair uit 2009 waar de dealer deze scharnieren zo op gezet had ....zonder versteviging!!
Bij mij trok door de druk die de veren uitoefenen op de achterbalk(die waar het bedonderstel aan scharniert!)deze de achterbalk doormidden over de gehele lengte,daarna werden de latten waar de kunstof pootjes aanzitten uit elkaar gescheurd en klapte het metalen bedframe tegen het wandje voor t bed dat t ook begaf.
Zie ook voor mn verhaal onder t kopje"" wat is er mis met caravelair"".
Dealer liet me zitten ik heb de achterbalk en de ondersteunende latjes waar de pootjes aanzitten toen vervangen door
MASSIEVE!! hardhouten exemplaren. dan is t pas echt stevig!
Maar mn nieuwe caravan hobby heeft t anders daar scharniert een metalen constructie mee ,daar waar de veren bevestigd zijn ,kijk maar eens op een verkoopfoto ve Hobby waar ze t bed opengeklapt laten zien....zo denk ik dat het eigenl;ijk hoort!
Maar mijn oplopssing werkt ook goed hoor! Succes! ermee!
Groet,Martin.
Re: Caravelair Antares de Luxe 390 Free line
Even een toevoeging op het eerder geplaatste bericht.
Een foto zegt namelijk meer dan duizend woorden.
Op de foto is te zien hoe ik het probleem van de druipende wasbak aangepakt heb.
Een foto zegt namelijk meer dan duizend woorden.
Op de foto is te zien hoe ik het probleem van de druipende wasbak aangepakt heb.
Re: Caravelair Antares de Luxe 390 Free line
Hartelijk dank voor de foto's, beelden zeggen meer dan woorden is in deze situatie zeker waar!
Ik heb nu een duidelijk beeld en binnenkort ga ik maar eens klussen!
Ik heb nu een duidelijk beeld en binnenkort ga ik maar eens klussen!