Griekenland

Plaats reactie
Sibbeltsje

Griekenland

Bericht door Sibbeltsje » wo 6 feb 2008 21:53

hallo ,
We hebben na lang wikken en wegen besloten om naar Griekenland te gaan deze zomer :razz:
We vertrekken vanaf Ancona met de boot en komen in Patras aan. We hebben dan 19 dagen de tijd om daar rond te kijken.
Mijn vraag is welke campings zijn een aanrader..........er zijn niet zo veel campings met een website. We zouden het liefst aan de zee willen staan zodat onze jongens (12-14) lekker kunnen zwemmen en of surfen.
We zijn niet echt opzoek naar massa en animatie teams.
Gezien alle mogelijkheden van de Peleponesos, willen we vooral daar rond gaan kijken. Wie heeft tips voor ons?

JJ

Re: Griekenland

Bericht door JJ » do 7 feb 2008 13:07

Surfen (en ook zwemmen natuurlijk):
- rond pilos, wij gaan naar camping erodios, beter sanitair (kleine kids mee), maar de "andere"camping (camping navarino) ligt wat romantischer. Ook voor niet-surfers leuke omgeving!
http://www.erodioss.gr/
http://www.griekenlandmetdecamper.nl/gialova.html
http://www.navarino-beach.gr/

- verder bij Githion veel surfcampings, camping githion is een populaire.
Ik denk deze: http://www.gythiocamping.gr/

Veel plezier, gaat zeker lukken aldaar! Zeker voor strand en water en surfliefhebbers; animatie is er niet en ook niet nodig. Neem ook snorkels mee!

Elvis
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 17:19
Locatie: Arnhem

Bericht door Elvis » do 7 feb 2008 16:51

Stuur via de PB even je e-mailadres, dan krijg je van mij een uitgebried verslag met campingtips van onze trip naar de Peloponnesos die wij in 2007 gemaakt hebben.
Dit jaar gaan we weer naar Griekenland, maar dan stappen we al in Igoumenitsa af. Als je benieuwd bent naar onze plannen voor dit jaar, moet je het ook maar even laten weten. Ik stuur je dan ook wat tips van campings in Midden Griekenland.
caravanner sinds 1989
Volvo V90 T4 190pk 300 Nm bj 2019 + Fendt Opal 465 SFB bj 2014

HansMaks

Griekenland

Bericht door HansMaks » wo 9 apr 2008 22:42

Ook wij hebben de gok genomen om dit jaar naar Griekenland te gaan. Ook een bootreis van Ancona naar Patras en 3 weken de tijd daar. Na veel wikken en wegen zijn we uitgekomen op Camping Palouki. Na het zien van de website hebben we via internet gereserveert en dit gaf geen enkel probleem. Er hoeft ook niet aanbetaald te worden ofzo.
Ik ben erg benieuwd of iemand deze camping kent. En de ervaringen van anderen, zeker hoe de bootreis gaat verlopen is volledig onbekend

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Bericht door deusjevo » do 10 apr 2008 00:32

Beetje onbescheiden vraag maarre, wat kost zo'n retourtje met de boot naar Griekenland....
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Apejoekie

Bericht door Apejoekie » do 10 apr 2008 09:43

Ik ben ook benieuwd naar de prijs van een bootretour met caravan EN naar de te verwachten reistijd. Hoeveel kilometer is het ongeveer??

JJ

Bericht door JJ » do 10 apr 2008 10:03

Prijs: dat hangt van meerdere factoren af:
- reisdag (midden of hoogseizoen)
- camping on board, dek, hut
- grootte auto, grootte aanhanger
- aantal personen

De laatste jaren varieert het bij ons (grote bestelbus, aanhanger, 2 volw 2 kinderen) tussen de ongeveer 500 euro (camping on board) tot dit jaar onze hoofdprijs 950 euro (incl aanhanger, grote bus, en we zijn gevallen voor de luxe van een hut, de bus is te klein om in te slapen met 4 personen). Camping on board kan het een stuk goedkoper maken, met een caravan prima te doen, je krijgt stroom, er zijn douches en wc's op het autodek (niet het schoonst...).

Zie www.ferries.gr voor de diverse mogelijkheden.

Vaartijden: ancona - patras: 20/21 uur met superfast.

Bij ons wordt de prijs van de overttocht gecompenseerd door het goedkope leven aldaar, en belangrijker nog: de sfeer en het weer, dat vbind je nergens anders in Europa, met name campings direct en restaurannetjes direct aan het water.

HansMaks

kosten retourtje

Bericht door HansMaks » do 10 apr 2008 21:49

We gaan met auto, caravan en 2 volwassenen eind juni heen en half juli terug, kamperen aan boord van Ancona naar Patras vv. met de superfastferries. Ik heb daar in het voorzeizoen, met korting, 390 euro voor betaald. De reistijd is 21 uur.

Elvis
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 17:19
Locatie: Arnhem

Bericht door Elvis » vr 11 apr 2008 18:30

Wij betaalden voor de overtocht Ancona - Igoumenitsa en Patras - Venetië ca. €720. We reizen met auto met caravan, 2 volwassenen en 2 tieners. We gaan op 5 juli heen en op 6 augustus terug. We varen met Superfast.
caravanner sinds 1989
Volvo V90 T4 190pk 300 Nm bj 2019 + Fendt Opal 465 SFB bj 2014

Elvis
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 17:19
Locatie: Arnhem

Re: Griekenland

Bericht door Elvis » ma 14 dec 2009 16:11

Voor 2010 hebben we ook al weer geboekt. De overtocht van Ancona naar Patras v.v. kost ons met Superfast € 488. Onze kennissen hebben een kleinere caravan en zij betalen € 399.
Superfast biedt vroegboekkortingen en ANWB-korting.
Met Minoan vanuit Venetië naar Patras zou ons € 723 hebben gekost.
We gaan pas ins september, dus worden de LS-prijzen gehanteerd.
caravanner sinds 1989
Volvo V90 T4 190pk 300 Nm bj 2019 + Fendt Opal 465 SFB bj 2014

JJ

Re: Griekenland

Bericht door JJ » ma 14 dec 2009 16:52

Voor 2010 zijn wij ook weer goedkoper uit: 571 euro. Met name de grote bestelbus (hoger>2 meter en lang) maakt het duur, caravan totaal (incl. dissel) 7 meter. Als een echter Hollander max 6 meter opgegeven :oops:

Elvis
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 17:19
Locatie: Arnhem

Re: Griekenland

Bericht door Elvis » ma 17 jan 2011 15:21

Ook dit jaar in september weer naar Griekenland. We hebben bij Minoan geboekt. We gaan vanuit Ancona naar Igoumenitsa en terug vanaf Patras naar Venetië. Op de Ancona-lijn heeft Minoan tegenwoordig Camping All Inclusive, wat neerkomt op een plekje voor auto + caravan met aansluiting op 220 V en voor jezelf een hut + maaltijd. Voor de Venetië-lijn is er nog steeds Camping on Board. We betaalden in totaal € 530 voor 2 personen met auto en caravan van 7.30 m.
ANEK zou € 120 duurder uitkomen en Superfast vaart niet op Venetië.
Onze reis gaat dan vanaf Igoumenitsa naar Ioannina, Kalambaka ( Meteorakloosters), Pilion, Delphi naar Patras.
caravanner sinds 1989
Volvo V90 T4 190pk 300 Nm bj 2019 + Fendt Opal 465 SFB bj 2014

JJ

Re: Griekenland

Bericht door JJ » ma 17 jan 2011 20:49

Elvis schreef:Op de Ancona-lijn heeft Minoan tegenwoordig Camping All Inclusive, wat neerkomt op een plekje voor auto + caravan met aansluiting op 220 V en voor jezelf een hut + maaltijd.
? Waar heb je dat geboekt? Op www.minoan.gr kan ik niets vinden daarover.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Griekenland

Bericht door Ab » ma 17 jan 2011 23:00

Wat een verschillen in prijzen !
Het viel mij ook al op.. Voor een ferry van Tallinn naar Helsinki vraagt een bepaalde reisorganisatie met een stalen gezicht € 65.00
Een Estlandse op de beurs, die in Tallinn woont, wist mij te vertellen, dat je nooit hoeft te reserveren, en gewoon een kaartje kunt kopen. Voor € 28.00
Dit heeft wel niks met de Ferry's naar Griekenland te maken, maar ik heb de indruk, dat er nogal veel bureautjes zijn, waar je alle veerboten waar dan ook kunt boeken.
En soms nemen ze een erg ruime winstmarge heb ik het idee..
Het loont dus de moeite om wat dieper te spitten. :lol:
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Griekenland

Bericht door PMT » di 18 jan 2011 17:25

wat dacht je van een retourtje naar Vlieland of Terschelling. Zo'n kort stukje met een caravan kost €350,- Wij hadden ooit het idee geopperd om eens met pinksteren of zoiets naar één van de eilanden te gaan. Dus niet. Als je deze prijs ooit gehoord hebt weet je te relativeren als je "iets" meer betaald voor èn meer comfort èn veeeel meer zeemijlen. Het geeft een nacht een beetje een cruisegevoel. Niet dat ik ooit graag een cruise zou maken, want dat lijkt me te lang op een schip.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Elvis
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 17:19
Locatie: Arnhem

Re: Griekenland

Bericht door Elvis » di 1 mar 2011 12:41

JJ schreef:
Elvis schreef:Op de Ancona-lijn heeft Minoan tegenwoordig Camping All Inclusive, wat neerkomt op een plekje voor auto + caravan met aansluiting op 220 V en voor jezelf een hut + maaltijd.
? Waar heb je dat geboekt? Op http://www.minoan.gr kan ik niets vinden daarover.
Gewoon op de vakantiebeurs bij Wolrd wide. Ook te boeken via Greekferries ( waar we overigens ook hele goede ervaringen mee hebben, alles wordt door Tilly Bijleveld perfect afgehandeld)
caravanner sinds 1989
Volvo V90 T4 190pk 300 Nm bj 2019 + Fendt Opal 465 SFB bj 2014

JJ

Re: Griekenland

Bericht door JJ » di 1 mar 2011 13:13

RE.gif Ik heb het ondertussen gevonden, dank je. Maar dat geldt alleen indien je camper of caravan hebt. Die hebben we dit jaar voor t eerst niet mee, omdat we naar familie gaan. Echter, met auto, 4p-hut en dus ook 4 personen komen we in augustus (hoogseizoen) bij Minoan op 480 euro kwijt voor een retourtje, prima te doen dus.

Plaats reactie

Terug naar “Griekenland”