tom tom/de kaart, of beide

Systemen en aanverwante zaken.
Uncle Johnny

Re: tom tom/de kaart, of beide

Bericht door Uncle Johnny » zo 19 jul 2009 23:33

Tegenwoordig liggen de kaarten al op schoot, terwijl men nog niet eens de woonwijk verlaten heeft scratch.gif

Blieje

Re: tom tom/de kaart, of beide

Bericht door Blieje » ma 24 aug 2009 22:32

Dit jaar in Kroatie geweest. Heenreis naar Istrie (Umag) ging nog enigzins met Tom Tom. We zijn na een weekje doorgereist naar Cres en moesten dwars door Istrie heen. Nadat de Tom Tom ons een paar keer via zandweggetjes e.d. probeerde te sturen hebben we maar heel snel een landkaart gekocht en op de ouderwetse manier genavigeerd. Voor het geval onze "Miep Miep" weer Alzheimer krijgt nemen we volgend jaar toch maar weer een landkaart mee :lol:

Ab
Moderator
Berichten: 26556
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: tom tom/de kaart, of beide

Bericht door Ab » di 25 aug 2009 00:43

Ook met een kaart moet je nog opletten.
Wij hebben een heel erg gedetailleerde, van Bernd & Freytag.

In samenspraak met Tom-Tom een gele weg (hoofdroute vlgs de kaart) genomen.
Het was geen brede weg, maar het ging.
Plotseling ging de weg over in een gravel weg.
Even plotseling werd het weer erg mooi, zij het smal asfalt. Zucht van verlichting..
En plotseling was het weer over.. Gravel. Met gaten..
Net als je denkt, dat het niet slechter kan worden, houdt zelfs de gravel op.. een heel smal karrespoor is alles wat rest.
Op Tom-Tom is te zien, dat het met wat geluk nog maar 2.5 km is, tot een dwarsweg, die op de kaart ook wordt aangeduid als een doorgaande route. Doorrijden dus maar.
Omkeren is trouwens geen optie, geen zijweggetjes, geen boerenerf, en smaller dan de caravan breed is..
Wat de kaart niet vertelt, is dat de weg over een bergrug loopt.
Ook niet, dat links en rechts van de weg vlgs grote borden iets in het Kroatisch staat geschreven, waarvan alleen het woord "minas" ons vaag iets zegt.. en het doodshoofd met gekruiste beenderen..
Uiteindelijk blijkt het toch nog 8,5 km te zijn.

We deden er 4,5 uur over.. Regelmatig de 4 WD moeten bijschakelen, het karrespoor werd soms ook erg steil..
Alle ramen en de zijkant van de caravan vol met krassen, de weg was op de berg wat smaller dan 2.5 mtr, net een groene tunnel..

De dealer zegt, dat ie eind volgende week weer helemaal als nieuw wordt..

Goede raad: zet Tom Tom uit in Kroatie, en gebruik alleen kaarten met hoofdroutes. Tenminste met de caravan er achter.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: tom tom/de kaart, of beide

Bericht door graaf » di 25 aug 2009 02:03

@ Ab,

Wij hebben al 5 jaar een Tom-Tom die we al jaren niet meer gebruiken. In Nederland heb ik hem niet nodig want ik weet hier wel een beetje de weg. Ook in de meeste grote steden wel omdat ik voor mijn werk dat vroeger moest weten.

Op vakantie hebben we hem wel eens gebruikt, maar het is toch wel onpraktisch wanneer we in Frankrijk rondtrekken. Wij weten nooit waar wij de volgende nacht gaan doorbrengen. Dus ook niet de postcode of lengte/breedtegraad. Ik zoek de avond voor dat we weer opbreken een stuk of 3 of 4 campings op via het cd-tje op mijn laptop en kijk even wat de makkelijkste route is.
In de auto gegbruiken we die grote Michelin ringband die de naukeurigheid van een stafkaart heeft. Als de camping wat tegenvalt (ik heb trouwens nog nooit meegemaakt dat er geen plaats was) gaan we gewoon naar de volgende. We vinden altijd een leuke camping en onderhandelen met de eigenaar over een plaats die leuk vinden. Wil hij ons ergens op een minder leuk plaatsje dumpen, vertrekken we gewoon weer.....geen punt.

De eerlijkheid gebied mij wel te moeten erkennen dat mijn vrouw niet "geheel dezelfde mening" hier over heeft. Zij is namelijk navigator, kaartlezer en campingzoekster.
Voor onze relatie zou het misschien toch beter zijn een Tom-Tom weer aan te sluiten.

Graaf
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Ab
Moderator
Berichten: 26556
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: tom tom/de kaart, of beide

Bericht door Ab » di 25 aug 2009 15:27

Ik weet ook aardig de weg..
Maar Tom Tom kan veel meer dan ik..
Zo'n 15.000 campings onthouden bijv. Da's verrekte handig als je onderweg bent, en nooit iets besproken hebt. Gewoon de volgende intoetsen, en als dat niks is dan weer de volgende. Het is nooit erg ver weg. Hij brengt me altijd recht voor de receptie..
Alleen in Kroatie weet ie niet echt veel...
aflower.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: tom tom/de kaart, of beide

Bericht door Leentje » di 25 aug 2009 16:48

Wat een ellende Ab. Dekt je verzekering dit?

Wij hebben dit jaar TT amper gebruikt. Ik vind het leuk om kaart te lezen en onderweg mijn route te bepalen. Net voor Luik geen zin in de omleiding, dus even richting Aken en dan naar beneden richting Luxemburg. Eigenlijk heb ik hem alleen aangehad om na een tegenvallende camping te kijken wat er in de buurt zat. Dat ging sneller dan mijn boeken napluizen. En ik had een gesprek met mijn buurman of het vanuit Bourg en Bresse vlugger via de Tol (over Dijon), of via Besancon, Vesoul, Metz zou zijn. Dan is het leuk om het ding even aan te zetten, meer ook niet.
Het voelt goed om het dingetje achter de hand te hebben, maar het grote Michelinboek geeft alles goed weer. Dit i.c.m. de ANWB kaart voor de grote lijnen, heeft ons weer keurig op alle plaatsen van bestemming gebracht.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: tom tom/de kaart, of beide

Bericht door graaf » di 25 aug 2009 19:14

@ Leentje,,

Zo doet mijn vrouw het ook. Naast het Michelin-boek gebruiken wij Voor de hoofdwegen de hoofdroutekaarten van de ANWB. Ze zijn voor leden gratis. Ik neem er altijd 2 want na 4 weken Frankrijk (of duitsland) is die routekaart wat "losbladig" geworden. Ik teken de op andere kaart onze route van dat jaar over en kruis de plaatsen aan waar ongeveer de campings lagen. Daar noteer ik dan de naam en zet er de datums van aankomst en vertek bij. Die stop ik vervolgens voorin het jaarboek dat ik iedere vakantie maak.
Dat "Jaarboek" is gewoon zo'n kunststof map met 20 of 30 insteekhoezen (hema) waar ik gedurende de reis allerlei prularia (campingplattegronden; campingfacturen; toegangsbewijzen en flyers van zaken waar we geweest zijn enz. enz) in stop. Kost me achteraf dus eigenlijk geen tijd, omdat ik het vol heb als we thuis zijn.

Graaf.
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Ab
Moderator
Berichten: 26556
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: tom tom/de kaart, of beide

Bericht door Ab » di 25 aug 2009 21:24

Leentje schreef:Wat een ellende Ab. Dekt je verzekering dit?
Ja, gelukkig wel..
aflower.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Michel_V
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 12 jun 2006 22:48
Locatie: Doetinchem

Re: tom tom/de kaart, of beide

Bericht door Michel_V » di 25 aug 2009 21:35

Mijn Tomtom gaat heel vaak mee, Soms weet ik de route eigenlijk wel maar tis gewoon leuk.
Waar Tomtom mij enorm assisteert is de TMC, dus file route informatie. Je krijgt info over files en vertragingstijd, en er komt een alternatieve route.
In Duitsland,Oostenrijk en Italie werkt dit geweldig goed, zeer accuraat en het heeft mij al diverse keren sneller (maar met een omweg) op plaats van bestemming gebracht.

Gr.Michel
Ai d'r niet uut goat dan kom iej ok nerges

Jeep Patriot 2.4 4WD

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: tom tom/de kaart, of beide

Bericht door Leentje » di 25 aug 2009 23:58

graaf schreef:@ Leentje,,
Zo doet mijn vrouw het ook. Naast het Michelin-boek gebruiken wij Voor de hoofdwegen de hoofdroutekaarten van de ANWB. Ze zijn voor leden gratis. Ik neem er altijd 2 want na 4 weken Frankrijk (of duitsland) is die routekaart wat "losbladig" geworden. Ik teken de op andere kaart onze route van dat jaar over en kruis de plaatsen aan waar ongeveer de campings lagen. Daar noteer ik dan de naam en zet er de datums van aankomst en vertek bij. Die stop ik vervolgens voorin het jaarboek dat ik iedere vakantie maak.
Dat "Jaarboek" is gewoon zo'n kunststof map met 20 of 30 insteekhoezen (hema) waar ik gedurende de reis allerlei prularia (campingplattegronden; campingfacturen; toegangsbewijzen en flyers van zaken waar we geweest zijn enz. enz) in stop. Kost me achteraf dus eigenlijk geen tijd, omdat ik het vol heb als we thuis zijn.
Graaf.
Dit jaar heb ik zelfs vier kaarten van ANWB gehaald. Twee ervan heb ik hier aan de muur gehangen om alle voorpret in te kleuren en de andere twee zijn idd ook inmiddels losbladig ;-) Ook in de auto ligt een markeerstift om een route ter plekke in te kunnen kleuren.
Het logboek heb ik ook, maar dan van alle campingfacturen en evt. folder van de cp. Soms kriebel ik er wat bij aan informatie. Na drie jaar heb ik inmiddels een boek waar al menigeen naar vraagt.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Mstuniek
Berichten: 691
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 20:42
Locatie: In het westen des lands

Re: tom tom/de kaart, of beide

Bericht door Mstuniek » wo 26 aug 2009 11:20

Geen tom tom maar een Garmin....
Deze gebruik ik met instellingen als ik niet over de tol wil rijden en gebruik hem ook om een camping onderweg te selecteren.
Daarnaast zit er standaard navigatie in de auto ingebouwd en zorg ik er in ieder geval voor om het jaar een nieuwe cd mainroads of Europe in te stoppen en gebruik de instellingen die wel over de tolweg gaan.
Zo kan ik continue de keus maken en heb ik ook (alleen op de Garmin) overzicht via de landkaart.
En uiteraard in de koffer het beste boek van de weg om in geval van... te raadplegen.
Ronald
Adria Altea 492 PU, mover EGO400 - Titanium, Enduro autosteady, Al-ko ATC Trailer Control + ATC-display
Ford Kuga Titanium X PHEV

Adri&Saskia

Re: tom tom/de kaart, of beide

Bericht door Adri&Saskia » di 8 sep 2009 20:19

We Hebben voor de vakantie nog een nieuwe originele kaart van Europa gekocht bij tomtom,meest recente kaart verzekerd adverteren ze.Nou,DIKKE L~L 3 BIER!!!

In Italie wilde hij ons af laten slaan op de snelweg waar de afslag al een 1 1/2 jaar dicht is.Dan stuurt hij je door dorpjes heen waar al jaren rotondes zijn(kan je aan de beplanting zien), wegen met een breedte beperking,adres van de camping kent hij niet(terwijl deze al jaren bestaat).Dat is allemaal niet handig als je in de drukte met de sleurhut moet keren.Gelukkig de ouderwetste kaart er bij,die verspeeld het niet. thumbup.gif

Maar meest recente kaart verzekerd gaat er bij mij niet meer in.Heb naar tomtom gemaild en de klacht voor gelegd,maar geen reactie op gehad néh néh.gif

Groetjes.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: tom tom/de kaart, of beide

Bericht door Daphne » wo 9 sep 2009 11:18

Een meest recente kaart kan wel 5 jaar oud zijn hoor :wink: als er daarna geen nieuwe kaart is gekomen, is ie recent. TT is afhankelijk van updates van kaartleveranciers (Tele-atlas) Het kan dus zijn dat de meest recente kaart updates bevatten van andere gebieden dan waar jullie doorheen zijn gekomen. Het kan ook andersom. Zo stond er in de TT een snelweg en afrit naar onze woonplaats die toen nog in aanleg was. (afrit Paalgraven A50)

Wanneer TT een (camping)adres niet herkent is het makkelijker om gps coördinaten in te voeren. Het invoeren van een buitenlands adres is soms lastig omdat wij het soms op een andere manier schrijven dan in de TT staat geprogrammeerd, maar dat wil niet zeggen dat het er niet in staat. Zo was iemand heel teleurgesteld omdat het dorp waar hij moest zijn niet in de TT vermeld stond en er dus op de kaart naar toe was gereden. Ik heb na de vakantie dit dorp in de TT gezocht en het stond er wel in. In de campingfolder stond nl Ste-Marie en in TT was het te vinden onder Sainte-Marie.
In de ACSI gidsen vanaf 2009 staan alle campings vermeld met gps coördinaten dus dat is reuze handig. En ook veel campings vermelden dit al op hun folder.

Blijf TT lekker gebruiken en indien je navigatie-apparatuur als hulpmiddel gebruikt tijdens een route dan kom je zelden voor verrassingen te staan.

Gr. Daphne
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: tom tom/de kaart, of beide

Bericht door PMT » wo 9 sep 2009 11:30

adres van de camping kent hij niet(terwijl deze al jaren bestaat).
Onze versie van de TomTom (7.910 met kaart Western_Europe 815.2024) vindt feiloos jullie camping Pra'delle torri in Caorle, zowel op adres als op campingnaam. De optie zoeken op campingnaam is mogelijk doordat ik altijd apart alle Pois van Europeese campings inlaad in het systeem (downloaden via "archiescampings", zie draadjes)

@Ab
In Kroatië gebruikten wij Igo8 ipv TomTom; vele malen beter en zuiverder dan TomTom in die landen. De dekkingsgraad is beter, bovendien kan je er voor kiezen " rijden met vrachtauto" zodat hij kleinere wegen overslaat. Daarnaast laat de skin van Igo heel duidelijk het verschil in soorten wegen zien, dus een grindweg krijgt een andere kleur dan een asfaltweg en een rode weg is ook een rode weg. Een aanrader voor die landen.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
DVDGuy
Berichten: 430
Lid geworden op: do 27 aug 2009 12:42
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: tom tom/de kaart, of beide

Bericht door DVDGuy » wo 9 sep 2009 13:06

appie48 schreef:heb al enkele keren meegemaakt dat er via de navigatie niet altijd de meest logische/kortste/snelste route gereden wordt

hoe doen jullie dat ?
Navigatie is slechts een hulpmiddel; ik gebruik mijn eigen gevoel (soms verstand :wink: ) en heb sowieso de gratis ANWB-kaarten bij me, maar ook wel (oudere) kaarten van het gebied waar we zijn.
Afbeelding

Skoda Octavia Wagon 1.6 D Automaat (2015) gechipt naar 125 pk + Hobby 495 Ufe Excellent Easy (2007) met Truma SE Mover

BBS

Re: tom tom/de kaart, of beide

Bericht door BBS » zo 7 mar 2010 10:26

appie48 schreef:heb al enkele keren meegemaakt dat er via de navigatie niet altijd de meest logische/kortste/snelste route gereden wordt

hoe doen jullie dat ?
Routeplanning! thumbup.gif

Hoe handig een tomtom of wat dan ook kan zijn, het is en blijft een hulpmiddel. De beste methode om ergens te komen is eerst de betreffende route voor te bereiden.
Ik kijk altijd eerst op de kaart en schrijf in het kort op waar ik langs wil. Eventuele belangrijke dingen niet vergetend. (tol-overnachtingsplaats etc).
Ook via internet; lees routeplanner controleren waar problemen kunnen onstaan door files, omleidingen en wegafsluitingen. Eventuele uitwijkmogelijkheden ook opschrijven.
Wanneer je de route compleet opgeschreven hebt zodat je onderweg het ook nog snapt, kun je er probleemloss heen rijden. Je tomtom kun je aanzetten voor de verkeersinformatie. Op deze manier kun je altijd gerust op weg, mocht je met een onverwacht probleem komen kan je tomtom je verder helpen.

Als ik naar een nieuw onbekend adres moet bereid ik de route op deze manier altijd voor. Het heeft mij altijd gebracht waar ik wezen moest. En ja soms staat er een straat niet in het stratenboek of tomtom. In de plaats kom je altijd en dan is er ook nog de mogelijkheid om onderweg te vragen waar je moet zijn.

Tipje: ga je naar een camping in een land waar je de taal niet machtig bent, neem dan een folder mee van de camping... Iedereen weet dan waar je heen moet... Dat kan je natuurlijk ook doen voor een ziekenhuis, arts, of politie. De internationale kenmerken van deze zijn vrijwel identiek...

Adri&Saskia

Re: tom tom/de kaart, of beide

Bericht door Adri&Saskia » zo 7 mar 2010 11:14

Ik heb de buik vol van m`n tomtom.
Je moet hem elke week updaten,anders werkt de quickfinder niet en duurt het een kwartier voor hij verbinding heeft.
De kaarten zijn heeeeel duur
Ik heb een abbonnement op meest recente kaart verzekerd,computter geeft aan dat er kaart updates zijn,maar hoeveel wegen hij niet kent,daar sta je nog versteld van.
Nu gaan we van de zomer naar kroatie,moet daar weer een nieuwe kaart voor hebben,maar denk aan een geheel andere navigatie systeem te kopen.

Iemand sugestie`s, laat maar weten wat een goed systeem is thumbup.gif thumbup.gif

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: tom tom/de kaart, of beide

Bericht door Nimma » zo 7 mar 2010 11:26

Ik heb TomTom de deur uit gedaan; gebruik nu McGuider op een Nokia smartphone [met GPS]; werkt perfect. Voordeel; je heb telefoon + navi in een handzaam apparaat. Ook te voet in een vreemde stad, handig om je parkeergarage terug te vinden. Nog een voordeel: kost ongeveer €80,00 haphop.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Ab
Moderator
Berichten: 26556
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: tom tom/de kaart, of beide

Bericht door Ab » zo 7 mar 2010 18:13

2 jaar geleden werkte Tom in Kroatie ook al.. zat gewoon standaard op de Europa kaart.
Vorig jaar ook, maar de nauwkeurigheid laat wat te wensen over.
Voor de hoofdwegen echter goed bruikbaar, je moet alleen niet met caravan van hoofdroute's afwijken.
Als je thuis echter bijv Porec intoetst, wordt je haarfijn daar ook afgeleverd.
Maar je moet nooit 100% alleen op Tom afgaan.
Borden lezen blijft nog steeds ook belangrijk.
Zelfs in Nederland.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

LekensMark
Berichten: 1030
Lid geworden op: za 5 feb 2005 19:38
Locatie: Ekeren-Antwerpen

Re: tom tom/de kaart, of beide

Bericht door LekensMark » zo 7 mar 2010 18:44

Adri&Saskia schreef:Ik heb de buik vol van m`n tomtom.
Je moet hem elke week updaten,anders werkt de quickfinder niet en duurt het een kwartier voor hij verbinding heeft.
De kaarten zijn heeeeel duur
Ik heb een abbonnement op meest recente kaart verzekerd,computter geeft aan dat er kaart updates zijn,maar hoeveel wegen hij niet kent,daar sta je nog versteld van.
Nu gaan we van de zomer naar kroatie,moet daar weer een nieuwe kaart voor hebben,maar denk aan een geheel andere navigatie systeem te kopen.

Iemand sugestie`s, laat maar weten wat een goed systeem is thumbup.gif thumbup.gif
Ik update mijn TomTom nooit, 1 toestel zo om zeep geholpen ik probeer het geen 2de maal. Na het opzetten van het toestel heb ik steeds binnen de minuut een signaal, zelfs na een half jaar niet gebruikt. Ondanks dus dat de kaart reeds 2 jaar oud is navigeert hij nog als de beste. Enkel de aangegeven snelheden komen soms niet meer overeen met de werkelijkheid of een kruispunt is inmiddels veranderd in een rond punt, puntjes waar je eigenlijk geen last van hebt.
Volkswagen Caddy+ Dethleffs Family

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: tom tom/de kaart, of beide

Bericht door Kingpin1966 » ma 8 mar 2010 09:43

heuvelman60 schreef:De Tomtom miep stuurt je soms naar/door/langs plekken waar je als caravanner niet mag/kunt komen. dus van tevoren bekijken is wel zo handig. Ik heb al eens ergens gestaan waar TT vond dat dat wel kon, maar helaas, was de combi echt te breed... :oops: cool2.gif :evil:
Misschien een tip Heuvelman.
Zet in je TT het profiel op Vrachtwagen, dan wordt er wel rekening gehouden met straten waar je niet door mag, dan wel kunt, met je caravan.

Ik rijd zuiver op de navigatie van mijn Navigon 8410, ik heb echter ook altijd een gratis ANWB Routekaart bij me, just in case.
Omdat ik voornamelijk via snelwegen rijd is dit ruim voldoende.
Houd de Navi er, om wat voor redenen dan ook, mee op dan is een alternatief zo gevonden op de kaart.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Navigator
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 24 mei 2004 11:36
Locatie: Park playa Bara aan de triomfboog

Re: tom tom/de kaart, of beide

Bericht door Navigator » ma 8 mar 2010 09:49

[Edit moderator: onnodige quote op voorgaand bericht verwijderd]

Dit gaat spijtig genoeg niet met tomtom
Groetjes

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: tom tom/de kaart, of beide

Bericht door Kingpin1966 » ma 8 mar 2010 10:48

RE.gif

Je hebt helemaal gelijk Navigator.
Had het kunnen weten, heb er zelf eentje gehad. stom.gif

Ach ja, uit het oog.............
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Volvodriver

Re: tom tom/de kaart, of beide

Bericht door Volvodriver » ma 8 mar 2010 16:12

Naast de Tom Tom (sinds vorig jaar) gaat altijd een goede wegenkaart mee. Van elk land waar we heen gaan. Ook een T-T kan de weg kwijtraken.
En ik vertrouw niet altijd blindelings op de lieftallige dame die mij met haar zwoele stem leidt. Dan ga ik toch ook wel eens af op borden en of mijn meelezende navigatrice.

Gebruikersavatar
Michel_V
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 12 jun 2006 22:48
Locatie: Doetinchem

Re: tom tom/de kaart, of beide

Bericht door Michel_V » ma 8 mar 2010 17:13

Navigator schreef:knip Dit gaat spijtig genoeg niet met tomtom
Er is een Tomtom met een truck versie, dus het kan op zich wel.
Helaas moet je dan een nieuwe TT kopen (of via niet-legale wegen een andere versie op je huidige TT zetten)
Ai d'r niet uut goat dan kom iej ok nerges

Jeep Patriot 2.4 4WD

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie”