Waar gaan we in 2024 kamperen?

Vadervan3
Berichten: 1053
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Waar gaan we in 2024 kamperen?

Bericht door Vadervan3 » wo 27 mar 2024 10:09

Hier de plannen ook redelijk rond.

Meivakantie een weekje zonder caravan naar camping Lido aan het Gardameer.

Dan in de zomervakantie weer 2 weken ons vaste stekkie op le Brasilia in zuid-frankrijk.

Dan ergens in oktober nog een weekend Londen op de planning ( nog niet geboekt)

En er is nog wat discussie over wederom Disneyland. Ofwel nog eind dit jaar, of over de jaarwisseling heen ivm het openen van een nieuw gedeelte in 2025.

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 893
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: Waar gaan we in 2024 kamperen?

Bericht door 4Motion » wo 27 mar 2024 10:38

[re.gif]
Leuke vooruitzichten maar voor mij persoonlijk: Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om een stacaravan te huren op een camping zolang ik een eigen caravan bezit. Al zeker niet in zo een courant "kampeergebied" als het Gardameer. Niets gaat boven met de eigen hut op pad. love.gif

Zo zie je maar: zoveel mensen - zoveel wensen! thumbup.gif
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

Vadervan3
Berichten: 1053
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Waar gaan we in 2024 kamperen?

Bericht door Vadervan3 » wo 27 mar 2024 12:12

[re.gif]

Normaal gesproken redelijk met je eens. Echter, ik vind het te ver rijden voor een week met caravan. En de prijs is dermate aantrekkelijk ( 500 voor een week) dat we hiervoor gekozen hebben. Maar normaal gesproken verkies ik inderdaad mijn hut boven een huisje op een camping.

Dit een keer eerder gedaan in de meivakantie, toen op bella italia, en dat is wel heel goed bevallen toen.

Gebruikersavatar
Chrisje113
Berichten: 400
Lid geworden op: vr 27 dec 2019 22:57
Locatie: Helmond

Re: Waar gaan we in 2024 kamperen?

Bericht door Chrisje113 » wo 27 mar 2024 15:22

In het voorjaar nergens naartoe ivm de verbouwing in huis, in de zomer naar kroatië naar camping San Servollo (mooie kleine camping met vele luxe) hier wilde de vrouw weer terug naartoe omdat het ze dit vorig jaar goed is bevallen thumbup.gif . In het najaar weten we het nog niet en hebben we ook nog niets op het oog en gepland. Eigenlijk gaan we dit jaar te weinig weg voor mijn gevoel en misschien dat we nog wel een naseizoen plek ergens pakken weenie.gif
Renault Grand Scenic 2019
Tabbert Da Vinci 2022 met diverse opties erop(teveel om op te noemen whistle.gif )

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Waar gaan we in 2024 kamperen?

Bericht door dieseltijger » wo 27 mar 2024 15:43

[re.gif] [re.gif] Wij zijn niet vergroeid met de caravan, wel het verblijf op een mooie camping en de goodies & baddies die er bij inbegrepen zijn. We zijn twee keer geweest bij de volgende camping in de buurt van Sarlat (een alleraardigst stadje, en de omgeving is ook niet slecht). https://www.lespastourels.com/locations ... ir/chalet/

Houten Chalet, 35 vierkante meter, vaatwasser, veranda, lieflijke camping, zwembad voor een koele duik, 330,- per week. No brainer. Gas op de lolly de caravan hebben we nog geen milliseconde aan gedacht.

En rond oud en nieuw in Budapest? Ga ik echt niet vier dagen voor rijden voor een weekje, om te klappertanden in dat geval op twee wielen. Hoppa! Klimaatschaamte is voor anderen, mijn vrouw houdt de panelen vast van de Boeing, en binnen twee uur sta je in de aankomsthal en ga je door naar een gerieflijk appartement in hartje centrum.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 14 jan 2024 11:38
Locatie: Noord Limburg

Re: Waar gaan we in 2024 kamperen?

Bericht door MonRoe » wo 27 mar 2024 20:05

Dit weekend naar een camping in Boxtel met de Jeepclub. We hebben er gelijk een weekje vakantie van gemaakt, dinsdag gaan we naar de omgeving van Budel.
Met hemelvaart naar de achterhoek, met Pinksteren naar een camping in de omgeving van Bouillon.
In juni 4 weken naar??? De planning is Pyreneeën en Costa brava, maar dat kan zomaar veranderen als we onderweg zijn en ergens naar ons zin staan.

In de zomer en het najaar zullen we wel af en toe een weekendje weg gaan en eind september/begin oktober ook nog 1 of 2 weken naar ????
22 jaar met een camper op stap geweest. Deze ingeruild voor een Jeep Wrangler (om offroad te rijden) en Dethleffs DB450 SE04 (om te slapen).
Afbeelding

Gebruikersavatar
deemster07
Berichten: 947
Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Waar gaan we in 2024 kamperen?

Bericht door deemster07 » vr 29 mar 2024 21:02

Chris schreef:Laat ik de spits maar afbijten.
Hier is voor 2024 al geboekt.
En nee... geen Spanje, Kroatie of Frankrijk deze keer maar zoals we al afgelopen zomer al besproken en bedacht hadden... we blijven een jaar in Nederland.
Het past niet in de agenda van dochterlief nu die naar het hoger onderwijs gaat....korte vakantie's.
En midden in het hoogseizoen willen we geen middelandse zee landen met soms 40 graden.

Geboekt... Augustus 2024.. Camping Ackersate in Voorthuizen.
Prima camping dat Ackersate Chris. Wij zijn er in 2020 geweest midden in de corona tijd. Ze hadden toen echt overal een stoplichtAfbeelding om het aantal mensen in de douche gebouwen en zwembad te reguleren.

2024 brengt ons naar Camping Illa Mateua in L ‘Escala Spanje

Langzaam aan mogelijke overnachtings campings opslaan in Googlemaps op 800-1000km vanuit zuid oost Friesland.

We hebben er zin in.
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank thumbup.gif ), Dethleffs 460T 1999

Gebruikersavatar
fredmo
Berichten: 718
Lid geworden op: do 8 apr 2021 16:52
Locatie: In of voor ons hutje

Re: Waar gaan we in 2024 kamperen?

Bericht door fredmo » vr 29 mar 2024 22:18

Wij denken er over om in juni een dag of 12 naar de westkust in Frankrijk te gaan, naar Camping Bois Soleil in Saint-Georges-de-Didonne.
en tussendoor nog wat (lange) weekendjes weg. En eind september naar Tasmanië, Australië om familie op te zoeken. Misschien daar een buscamper huren en wat rondtrekken daar. Aansluitend misschien nog een week naar Fiji love.gif Als we daar toch in de buurt zijn knipoog.gif YOLO
Groetjes,
Monique

SEAT Alhambra 1.4 TSI - 2018
Fendt Bianco Selection 515 SG 2023

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 988
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: Waar gaan we in 2024 kamperen?

Bericht door Rodo » do 18 apr 2024 17:35

In tegenstelling tot alle voornemens veranderd er toch wat. Volgende week vrijdag rijden. Weekje Jura, daarna een dikke week Alpen cote d’Azur. Hierna Piemonte voor een dikke week en nog een weekje val d’aosta. In de jura met vrienden en Piemonte komt mijn broer nog ff langs.
Niets gereserveerd zoals gebruikelijk, we zien wel…….
Spending a fortune to live like a wanderer

Gebruikersavatar
Petare
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 30 okt 2019 16:18

Re: Waar gaan we in 2024 kamperen?

Bericht door Petare » do 18 apr 2024 19:42

Het is eindelijk helemaal rond..
1. Pasen was het de Wildhoeve
2. Juni naar de Leistert voor een weekendje.
3. Juli starten we de zomervakantie met 2 nachtjes in Oostenrijk nabij de Großglockner en aansluitend weer naar Istrie Premium Camping voor net geen 2 weken. Totaal zijn we 2.5 week op pad dan.

Helaas niks in het najaar, zomervakantie past ook maar net door vele verplichtingen op het werk.
'17 Renault Talisman Initiale Paris 200PK 7EDC & '22 Knaus Sport 540 FDK..

Gebruikersavatar
StevenD
Berichten: 376
Lid geworden op: zo 13 apr 2014 19:08
Locatie: Tiel

Re: Waar gaan we in 2024 kamperen?

Bericht door StevenD » do 18 apr 2024 22:16

In de meivakantie een weekje een chalet gehuurd bij het Slotermeer.
Pinksterweekend gezellig met mijn jongste zwager Flevostrand in Biddinghuizen.
Zomervakantie naar Les Champs Blanc in Agde.
Eerste weekend van september met twee zwagers naar De Twee Bruggen in Winterswijk.
In de herfstvakantie een paar dagen naar Disneyland Parijs.

In de planning voor de kerstvakantie een mini-ctuise naar Newcastle. Iemand dit weleens gedaan?
Volvo V60 Momentum 2.0 T, 203pk/320nm, met een Knaus Azur 495 TF

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Waar gaan we in 2024 kamperen?

Bericht door dieseltijger » do 18 apr 2024 22:22

[re.gif] [re.gif] De onverwachte verrassingen vind ik altijd het leukste: Vrienden hadden het onder de pet gehouden en gaan trouwen terwijl we bij Pont-du-Gard zitten. Oeps...vakantie vier dagen eerder laten beginnen en 4 dagen in de buurt bij landgoed Warnsborn kamperenvoor en na het feest. Andere vrienden treffen we bij het vestingstadje Langres op de heenweg naar het zuiden toen ze hoorden dat we daar wilden stoppen. Opgerekt naar 2 overnachtingen. Ook een leuke verrassing
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
zandvoorta
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 3 sep 2023 12:02

Re: Waar gaan we in 2024 kamperen?

Bericht door zandvoorta » vr 19 apr 2024 08:08

In de meivakantie in Brabant, simpele camping bij Eindhoven. In de zomer een rondje zuidelijk Fjordengebied in Noorwegen. Best spannend, voor het eerst met de caravan op een veerboot (Denemarken-Noorwegen).
Nissan X-Trail 1.6 DIG-T met Fendt Platin 510
Ex: Caravelair Bamba 330, Sprite Alpine DD XL

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 988
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: Waar gaan we in 2024 kamperen?

Bericht door Rodo » vr 19 apr 2024 08:41

[re.gif] [re.gif]
Stom toeval, onze vrienden zijn dan al op de terugweg en hun laatste stop is in de Jura. Dus doen we een rondje linksom naar Piemonte. We vertrekken daarom ook een dag of vijf eerder. We zijn nergens aan gebonden. Vrijheid blijheid.
Spending a fortune to live like a wanderer

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Waar gaan we in 2024 kamperen?

Bericht door dieseltijger » vr 19 apr 2024 09:00

Nu ja....dàt vinden wij nu altijd leuk dit soort kado'tjes. We ervaren het als een "extra". En wat we ook meermaals gemerkt hebben: dit speelt ook bij "pech", zoals bij gesloten of volle overnachtingscampings. Je wordt dan gedwongen elders te bivakkeren. Iedere lokatie heeft wel wat leuks. Je moet er wel een zekere mindset voor hebben.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 988
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: Waar gaan we in 2024 kamperen?

Bericht door Rodo » wo 24 apr 2024 20:21

Tja, zo plan je wat en twee dagen later kun je anders plannen scratch.gif
Het vertrek is 5 dagen uitgesteld, naar de originele vertrekdag. Onze vrienden staan met een probleem met de auto in Pau voorlopig. Elektrisch probleem, de auto is dood daardoor, niets gebeurt er. Ook nog bij een officiële alfa Romeo dealer. Mocht er t/m vrijdag geen leven in komen is de vervangende auto er op dinsdag a.s..
dus schuiven we het hele verhaal gewoon ff op blij.gif
Spending a fortune to live like a wanderer

Ab
Moderator
Berichten: 26764
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Waar gaan we in 2024 kamperen?

Bericht door Ab » wo 24 apr 2024 21:19

Mijn plan is altijd: Ik maak geen plan.
Maar daar heb ik deze keer toch wat van af moeten wijken.
Je kunt niet zomaar even een paar weken naar Canada, je moet dan toch echt wel een paar plaatsen in een vliegtuig boeken.
Een paar dierbare familie leden houden hun 50-jarig huwelijksfeestje. Dat wordt gevierd bij een kampvuur aan een meer, ergens in the middle of nowhere, heb ik gehoord.
In Augustus dus de grote plas over voor een paar weken. De tickets zijn al geregeld.

De komende maand blijven we in de buurt.. veel bezoekers uit Canada. 4 zijn er alweer naar huis, nog 6 anderen komen vanaf morgen. De eerste 2 haal ik morgen op ergens aan een kade in Amsterdam. Die komen met een bootje vanuit Zwitserland of zo..scratch.gif

Juni en juli gaan we wat rondzwerven.
Bestemming onbekend. Ergens waar de zon schijnt denk ik..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 988
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: Waar gaan we in 2024 kamperen?

Bericht door Rodo » wo 24 apr 2024 22:01

[re.gif]

Lekker vooruitzicht Ab. Genieten.
Canada is voor ons alweer 18 jaar geleden, 5 weken rondgezworven met een mobilhome. Dat was inderdaad onze laatst geplande vakantie.
Spending a fortune to live like a wanderer

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2557
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Waar gaan we in 2024 kamperen?

Bericht door SBerend » wo 24 apr 2024 22:41

zandvoorta schreef:
vr 19 apr 2024 08:08
In de meivakantie in Brabant, simpele camping bij Eindhoven. In de zomer een rondje zuidelijk Fjordengebied in Noorwegen. Best spannend, voor het eerst met de caravan op een veerboot (Denemarken-Noorwegen).
Eersel???
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Gebruikersavatar
zandvoorta
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 3 sep 2023 12:02

Re: Waar gaan we in 2024 kamperen?

Bericht door zandvoorta » do 25 apr 2024 06:31

Nee, Someren. Als kind altijd op de Paal gestaan dus ken het gebied knipoog.gif
Nissan X-Trail 1.6 DIG-T met Fendt Platin 510
Ex: Caravelair Bamba 330, Sprite Alpine DD XL

Gebruikersavatar
Vossie71
Berichten: 6
Lid geworden op: di 20 feb 2024 08:57

Re: Waar gaan we in 2024 kamperen?

Bericht door Vossie71 » do 25 apr 2024 08:48

Het liefst zou ik de sleurhut ergens in april achter de auto knuppen, door europa trekken en ergens in september weer terug naar huis...een mens mag dromen toch? aangezien ik dit voorlopig nog niet zie gebeuren, wordt het dit jaar:

Met hemelvaart gaan we een weekje naar Drenthe om de nieuwe voortent uit te proberen,
Pinksteren word ook een weekje in Drenthe maar andere camping.
In juni op het gemakje ( 2 tussenstops) richting Dresden en op het gemakje weer terug,
in juli zijn we in Brabant te vinden,
en in augustus 2 weken Friesland.

Dit zijn de besproken bestemmingen.
Vorig jaar was september ook mooi en warm, misschien dit jaar weer?
Oh en gisteren zag ik dat het volgende week ook best redelijk weer is...
We zien wel
Opel Insignia 2.0 cdti met een hobby 495 UL excellent er achter.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8045
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Waar gaan we in 2024 kamperen?

Bericht door Ron » do 25 apr 2024 09:49

Ab schreef:
wo 24 apr 2024 21:19
De eerste 2 haal ik morgen op ergens aan een kade in Amsterdam. Die komen met een bootje vanuit Zwitserland of zo..scratch.gif
Die komen vandaag dan in mijn dorp langs .
Leggen dan aan bij de camperplek waar jij graag komt.
Stappen hier op de bus en gaan naar kinderdijk.
Is de rederij waar ArnoM bij werkt.

Zelf vertrek ik volgende week voor 3 weken naar zuid west Frankrijk.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gerrie
Berichten: 1410
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Waar gaan we in 2024 kamperen?

Bericht door Gerrie » do 25 apr 2024 11:55

Kijk dat zijn goede vooruitzichten Ron. Veel plezier.
Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg bj. 2024 met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8045
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Waar gaan we in 2024 kamperen?

Bericht door Ron » do 25 apr 2024 13:14

dat gaat best wel lukken.
bedankt
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

LekensMark
Berichten: 1037
Lid geworden op: za 5 feb 2005 19:38
Locatie: Ekeren-Antwerpen

Re: Waar gaan we in 2024 kamperen?

Bericht door LekensMark » do 25 apr 2024 17:41

In juni een weekendje proef kamperen in Zeeland met de nieuwe caravan. In het groot verlof trekken we naar Duitsland en in september gaan we voor een weekje opnieuw richting Zeeland.
Volkswagen Caddy+ Dethleffs Family

Plaats reactie

Terug naar “Kamperen en Winterkamperen”