Welke opblaasbare voortent , Dorema of Dometic

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Marcje
Berichten: 33
Lid geworden op: za 2 mar 2024 18:48
Locatie: Oost-Vlaanderen

Welke opblaasbare voortent , Dorema of Dometic

Bericht door Marcje » za 2 mar 2024 20:41

Goede avond,

Na ons even voorgesteld te hebben ben ik hier alvast met de eerste vraag waar ik na enkele weken maar niet aan uitkom
Tientallen filmpjes heb ik reeds bekeken van verschillende merken opblaasbare voortenten en twijfel tussen de Dometic Residence Air en Dorema Octavia Air
We zouden deze graag eens bekijken , maar veel dealers die deze hebben opgesteld staan zijn er niet te vinden of het is een flinke autorit

We zijn vooral op zoek naar de voor en nadelen van beide merken

Alvast bedankt
Grtjs
Marc

Ab
Moderator
Berichten: 26764
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Welke opblaasbare voortent , Dorema of Dometic

Bericht door Ab » za 2 mar 2024 20:49

Ik betwijfel of er mensen zijn die beide tenten hebben en dus echt kunnen vergelijken.
Degenen die een van beide hebben, vinden hun tent de beste over het algemeen. awhoea.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36286
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Welke opblaasbare voortent , Dorema of Dometic

Bericht door Chris » za 2 mar 2024 21:46

Ik zie verschillen.
De Dometic is een All Season tent..de Dorema geeft alleen voor het dak All Season aan.
En de een heeft afsluitbare vensters... de ander niet.
Persoonlijk vind ik de Dorema meer op een "Nederlandse" tent lijken, de Dometic lijkt meer "buitenlands" .
Puur de uitstraling van de tent dus.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Marcje
Berichten: 33
Lid geworden op: za 2 mar 2024 18:48
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Welke opblaasbare voortent , Dorema of Dometic

Bericht door Marcje » zo 3 mar 2024 17:00

Ab schreef:
za 2 mar 2024 20:49
Degenen die een van beide hebben, vinden hun tent de beste over het algemeen. awhoea.gif
@Ab , dit is ook wel een beetje zo dat elke dealer geen nadelen vind aan zijn merk, net zoals de gebruikers ....
Chris schreef:
za 2 mar 2024 21:46
Ik zie verschillen.
De Dometic is een All Season tent..de Dorema geeft alleen voor het dak All Season aan.
En de een heeft afsluitbare vensters... de ander niet.
Persoonlijk vind ik de Dorema meer op een "Nederlandse" tent lijken, de Dometic lijkt meer "buitenlands" .
Puur de uitstraling van de tent dus.
@Chris, Nu begrijp ik waarom de Dometic zwaarder is dan de Dorema thumbup.gif
"Nederlandse tenten" daar had ik nog niet bij stilgestaan en hopelijk gaat dit niet vechten met een Belg erin awhoea.gif

Grtjs
Marc

Henri Berends
Berichten: 1128
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22

Re: Welke opblaasbare voortent , Dorema of Dometic

Bericht door Henri Berends » zo 3 mar 2024 18:45

Hebben voor het voor- en naseizoen een Britse Kampa rally air pro 390 plus. Volgena mij is dit merk recentelijk ingelijfd door Dometic. Deze tent is wel vrij zwaar. En groot als deze in de tas is verpakt. Is binnen korte tijd opgezet. Maar ook snel ingepakt. Verder zijn veel delen uitritsbaar of open te zetten. Details zijn goed afgewerkt. Tijdens de langere vakanties gebruiken we onze casetteluifel met zijstukken.

Je moet de opblaasbare voortent wel goed 'waterpas zetten. Bij verkeerd opzetten kan er op het bovenste deel een waterzak vormen scratch.gif . Dat moet je dus zien te voorkomen. Afgelopen september hebben we in Limburg een enorme zware regenbui over ons heen gehad. Dat was in de vooravond, dus konden we het goed in de gaten houden wanneer een waterzak moest worden weggedrukt.
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.

Marcje
Berichten: 33
Lid geworden op: za 2 mar 2024 18:48
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Welke opblaasbare voortent , Dorema of Dometic

Bericht door Marcje » zo 3 mar 2024 20:35

Hoi Henri,
Super om iemand met ervaring te horen , en na het vergelijken van uw model voortent met deze die wij voor ogen hebben had ik niet verwacht dat u rekening zou moeten houden met inzakken na zware regenbuien.... zeker iets om rekening mee te houden
Bedankt voor de tips ! thumbup.gif

Grtjs
Marc

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23458
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Welke opblaasbare voortent , Dorema of Dometic

Bericht door PD » zo 3 mar 2024 20:47

Wij kamperen zeer intensief, tot ca. 25 campings per seizoen gedurende ca. 150 kampeerdagen en we zien dan ook best veel op campings.... Wat mij opvalt is dat na de opkomst van de opblaasbare deeltenten, deze inmiddels weer net zo hard verdwijnen... Ook bij enkele kampeerders die we vaker treffen hebben we deze opkomst en teloorgang geconstateerd.

Het vermeende opzetgemak is er niet/nawelijks: deze opblaastenten zijn veel te zwaar om makkelijk in de tentrail te rijgen. Voorts moeten er vaak ook nog allerlei opblaasbare tussenstukken geplaatst worden. Voorts doen ze in stabiliteit fors onder voor hun broertjes/zusjes met een buizenframe.

Mijn advies: vraag je nog maar eens serieus af of een opblaasbare deeltent/voortent wel zo'n goed idee is scratch.gif
Laatst gewijzigd door PD op zo 3 mar 2024 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
dehoekies
Berichten: 619
Lid geworden op: za 20 aug 2022 19:29

Re: Welke opblaasbare voortent , Dorema of Dometic

Bericht door dehoekies » zo 3 mar 2024 20:55

In Schijndel staan bij die grote camping zaak veel opblaasbare tenten en luifels opgesteld
Weet niet of je merk er bij zit maar dat kun je weten als je ze eerst belt.
Dan hoef je niet die grote afstand te rijden al kan ik nergens zien waar je woont dus niet weet of het in de buurt is
Gepensioneerden hebben nooit vakantie, ik ook niet ik ga ontdekken awhoea.gif
Groetjes Peter & Marijke Hoekstra
Best

Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr 213 Nm/165 PK/121 kW uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent

Marcje
Berichten: 33
Lid geworden op: za 2 mar 2024 18:48
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Welke opblaasbare voortent , Dorema of Dometic

Bericht door Marcje » zo 3 mar 2024 21:10

Hoi dehoekies,
Ik weet welke zaak u bedoelde en inderdaad daar zouden deze opgesteld zijn....
Het is meer dan 3uur enkel rijden, en we overwegen om eens te gaan kijken om zeker de juiste beslissing te maken , want goedkoop zijn die dingen niet echt
Tof om dit hier te melden thumbup.gif
Grtjs
Marc

Marcje
Berichten: 33
Lid geworden op: za 2 mar 2024 18:48
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Welke opblaasbare voortent , Dorema of Dometic

Bericht door Marcje » zo 3 mar 2024 21:16

PD schreef:
zo 3 mar 2024 20:47
Mijn advies: vraag je nog maar eens serieus af of een opblaasbare deeltent/voortent wel zo'n goed idee is scratch.gif
U doet mij terug twijfelen en zeker als ik denk aan het meergewicht en stevigheid , al worden deze opblaasbare voortenten voorgesteld als de toekomst....
Deze reactie hoort hier zeker thuis , al denk ik wel bij de opblaasbare versie te blijven
Als we de knoop doorhakken laat ik dit hier zeker voorbijkomen, met daarna de voor en nadelen ( hopelijk enkel voordelen )
Bedankt hé
Grtjs
Marc

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23458
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Welke opblaasbare voortent , Dorema of Dometic

Bericht door PD » zo 3 mar 2024 21:20

thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36286
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Welke opblaasbare voortent , Dorema of Dometic

Bericht door Chris » zo 3 mar 2024 22:01

In Spanje hebben wij wel eens gelachen om de opblaastent van de overburen.
Die rees en daalde afhankelijk van de zon die er op scheen.
Iets met warme lucht die uitzet....ooit geleerd op school.
En, gezien de stabiliteit minder blijkt te zijn zijn deze tenten vaak heel ruim voorzien van vele scheerlijnen in tegenstelling tot hun broeders met frame..
Elke scheerlijn is een potentiele struikeldraad...veel is niet prettig.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

janvijn
Berichten: 627
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Welke opblaasbare voortent , Dorema of Dometic

Bericht door janvijn » zo 3 mar 2024 22:45

[re.gif] en [re.gif]
Wij zijn in het bezit van een air-deeltent van Dorema en wel het model Mistral. Wat ik niet begrijp is waar het idee vandaan komt dat een Air-tent zwaarder zou zijn, dat is bij beide genoemde merken dus echt niet het geval. De Dorema Mistral met stalen frame is echt zwaarder dan de Air- uitvoering.
De opmerking dat opblaasbare tenten moeilijker in de rail te schuiven zijn, ik kan geen enkele reden bedenken waarom dat zou kunnen zijn. Ik zet onze tent helemaal alleen op, schuif hem zonder probleem alleen in de rail, maak gebruik van een (Dometic) elektrische pomp en mede daardoor kost het geen enkele moeite de tent op te zetten. Heb zelf ook een kuipgrondzeil in deze tent gemaakt, zoals ook de tenten van Bax Bergeijk deze hebben.
Ook de opmerking van Chris klopt niet, die vele scheerlijnen komen enkel voor bij budget Air-tenten van polyester o.d. Aan onze tent zitten enkel aan beide hoeken een stormband.
Wij hebben over de stabiliteit geen klachten, ook niet tijdens harde wind. Waar we wel op letten is de spanning van het dak i.v.m. waterzakken, maar dat is niet anders dan bij andere tenten, m.u.v. tenten zoals de modellen van Bax uit Bergeijk etc.

De voorloper van genoemde Dometic tent was de Kampa, wij hebben daar zeer slechte ervaring mee gehad, was ook gemaakt van ander materiaal dan de huidige Dometic tenten.
Succes met het maken van een keuze.
Jan Vijn

Marcje
Berichten: 33
Lid geworden op: za 2 mar 2024 18:48
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Welke opblaasbare voortent , Dorema of Dometic

Bericht door Marcje » ma 4 mar 2024 21:05

@Chris
Kan er mij wat bij voorstellen als de buren toekomen, vol stress en het opzetten lukt niet zoals gedacht .... awhoea.gif
Natuurlijk, net zoals bij de klassieke voortenten met buizen zijn er ook verschillen in kwaliteit en denk wal de het ene merk al wat steviger is dan het andere
U hebt sowieso een punt dat de air tenten onderhevig zijn aan temperatuurschommelingen, maar denk wal dat dit zal meevallen , hoop ik toch
Dat de flessen met stikstof niet zo zwaar waren, dan was het stikstof ipv luchtpompje , enkele seconden en klaar awhoea.gif
Bedankt hé

@Janvijn
Doet deugd de reactie van een tevreden air tentgebruiker en goed om horen dat het inschuiven van de tent in de rail best meevalt
De airtenten die wij op het oog hadden wegen toch wel minstens 10 kg zwaarder en zeker bij de dometic voortenten als ik de technische gegevens doorneem
Bedankt voor het delen van de ervaring en de vele tips

Grtjs
Marc

Tassie74
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 12:15

Re: Welke opblaasbare voortent , Dorema of Dometic

Bericht door Tassie74 » do 14 mar 2024 19:23

Wij hebben de Isabella air cirrus north 400 als voortent. Deze hebben wij alweer bijna 4 jaar. Wij hebben hiervoor zo'n 10 jaar gekampeerd met verschillende toercaravans met daarbij ook verschillende merken voortenten. Alle voortenten met buizen. Uiteindelijk hebben wij zelf een caravan aangeschaft. Wij zijn best wel fan van Isabella en stuitten per toeval op de Air Cirrus voortent. Na wat wikken en wegen hebben wij deze aangeschaft en nooit spijt gehad. De voortent staat supersnel, is ruim en staat zeer stabiel. Geen inzakkingen of leeglopende buizen gehad.
Er zijn wel een paar nadelen:
het doek is erg zwaar, vooral wanneer je deze door de caravanrail wilt doen. Wij halen alle panelen eruit en dat scheelt veel gewicht.
verder zit er niet echt een deur in, je kan natuurlijk een deel openritsen, maar echt handig is het niet.
er kan geen luifel aan vastgemaakt worden.

Wel zijn er 2 annexen te koop om de voortent uit te breiden. Wij hebben 1 annex gekocht en deze gaan wij hopelijk in mei uitproberen.

Wij zouden geen voortent met buizen meer willen. Wat ons betreft zijn er genoeg voordelen voor een oppomp voortent.

Marcje
Berichten: 33
Lid geworden op: za 2 mar 2024 18:48
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Welke opblaasbare voortent , Dorema of Dometic

Bericht door Marcje » vr 15 mar 2024 23:27

Hoi Tassie,

De isabella air voortenten staan inderdaad bekend om de hoge kwaliteit en stevigheid, en we hebben deze ook overwogen...
De maximale 4meter en de hoogte van de voorkant hield ons tegen ook al vonden we deze de beste qua afwerking en stevigheid
Bedankt om jullie ervaring te delen

Ondertussen hebben we de dometic besteld

Grtjs
Marc

Marcje
Berichten: 33
Lid geworden op: za 2 mar 2024 18:48
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Welke opblaasbare voortent , Dorema of Dometic

Bericht door Marcje » zo 24 mar 2024 21:17

Zoals reeds vermeld is het de Dometic Residence Air geworden, en reeds ontvangen
Doorslaggevend waren de extra afmetingen ( 275cm diep ipv 250cm ) en op één punt alles opblaasbaar , geen extra dakliggers die er nadien moesten opgeblazen worden
Het grote minpunt van de dometic was het gewicht
Nu afwachten tot wat beter weer om deze op te stellen en als alles is zoals gehoopt want is via filmpjes en documentatie dat we gekozen hebben
Grts
Marc

Henri Berends
Berichten: 1128
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22

Re: Welke opblaasbare voortent , Dorema of Dometic

Bericht door Henri Berends » zo 24 mar 2024 22:05

Tassie74 schreef:
do 14 mar 2024 19:23
Er zijn wel een paar nadelen:
het doek is erg zwaar, vooral wanneer je deze door de caravanrail wilt doen. Wij halen alle panelen eruit en dat scheelt veel gewicht.
Ik koppel aan je voorste trekpees altijd een musketon van een hondenriem aan. Daarmee kan ik meer trekkracht realiseren.
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.

Marcje
Berichten: 33
Lid geworden op: za 2 mar 2024 18:48
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Welke opblaasbare voortent , Dorema of Dometic

Bericht door Marcje » ma 25 mar 2024 18:11

Prima tip Henri
Bedankt !

Gebruikersavatar
cortrans
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 24 mei 2021 11:27
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Welke opblaasbare voortent , Dorema of Dometic

Bericht door cortrans » di 26 mar 2024 09:24

Henri Berends schreef:
zo 24 mar 2024 22:05
Tassie74 schreef:
do 14 mar 2024 19:23
Er zijn wel een paar nadelen:
het doek is erg zwaar, vooral wanneer je deze door de caravanrail wilt doen. Wij halen alle panelen eruit en dat scheelt veel gewicht.
Ik koppel aan je voorste trekpees altijd een musketon van een hondenriem aan. Daarmee kan ik meer trekkracht realiseren.
Kijk, wat een slimme top tip, bedankt
LMC Musica 470e (2010), Thule Omnistor 1200 zakluifel met Obelink voor- en zijwanden, Sinclair dak airco, Reich volautm. mover, Heki dakluik, Thule fietsendrager achter, Milenco spiegels, Nissan Qashqai 1.3 MHEV automaat N-Connecta uit 2022

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1550
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Welke opblaasbare voortent , Dorema of Dometic

Bericht door Jan Br » di 26 mar 2024 13:45

Wij hebben al 6 jaar een Kampa (nu dus Dometic) all-season opblaastent. Deze staat al 6 x een half jaar op in Spanje tijdens de winterperiode. Even een paar reacties op hiervoor genoemde opmerkingen.

Ja de tent is zwaar, maar je moet er alle losse delen uitritsen en die pas na het opzetten er weer inritten, dan heb je geen last van het gewicht en schuif je hem makkelijk met z'n tweeën door de rails.

In totaal staat de tent dus 3 jaar continue op en er is nog nooit een zak met regenwater in ontstaan, het afschot is ruim voldoende.

Als je de tent oppompt op de vereiste druk, dan zijn de luchtbuizen keihard en heeft zon, warmte of kou geen enkele invloed op de stevigheid van de tent.

Ik heb er in al die jaren nog nooit stormlijnen aan gezet en de vaste banden waarmee de Kampa tent af fabriek is uitgerust worden niet gebruikt. De tent staat ook et flinke wind als een huis. Maar hij wordt wel vastgezet met heel veel schroefharingen.

Let we lop dat de all-season uitvoering is condensbrij, maar de standaard Dometic opblaastenten kunnen soms 's morgens vol met condens zitten
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Marcje
Berichten: 33
Lid geworden op: za 2 mar 2024 18:48
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Welke opblaasbare voortent , Dorema of Dometic

Bericht door Marcje » di 26 mar 2024 20:21

Hoi Jan
Tof deze reactie van een ervaren gebruiker , leuk te vernemen
Let we lop dat de all-season uitvoering is condensbrij, maar de standaard Dometic opblaastenten kunnen soms 's morgens vol met condens zitten
Wij hebben de Dometic Residence AIR All-Season , maar wist zelfs niet dat er een standaard uitvoering bestond

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Welke opblaasbare voortent , Dorema of Dometic

Bericht door Morgoth » wo 27 mar 2024 08:34

Ik zie persoonlijk de voordelen van een opblaastent niet zo. Met een buizenframe kun je de boel nog iets verstellen als de grond niet helemaal vlak is. Dat gaat met een opblaastent niet. Verder heb ik eens tijdens een storm gezien dat er een aantal opblaastenten plat lagen. Ik weet niet of ze goed waren opgepompt maar toch.
Wij gebruiken vrijwel nooit de voortent, dus wij zijn niet erg representatief, maar met het prijsverschil en het enorme gewicht in het achterhoofd zie ik het voordeel van een opblaastent niet zo. Eigenlijk alleen maar nadelen, want zoveel werk is het opbouwen van een frame nou ook weer niet. Wij hebben een Isabella Penta met heeeeeeel veel stokken. Maar die staat ook in een uurtje.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Welke opblaasbare voortent , Dorema of Dometic

Bericht door DV_t » wo 27 mar 2024 09:41

Wij hebben de Kampa Ace AIR Pro 500. Wij staan elk jaar een Junimaand op een camping in de buurt en dat is ook de enige plek/moment dat ik deze gebruik. Wij gaan dan naar ons werk vanaf de camping en de kinderen naar school. Overdag staan de spullen dan afgeschermd in de voortent. Omdat het in juni ook wel een fris wil zijn of af en toe kan regenen is het op dat moment fijn om een tent aan de caravan te hebben.

Het opzetten van deze tent van (Breedte 500 x diepte 325 cm) kan ik helemaal alleen en binnen een half uur. Ik spray de rails even in met PFTE spray en doormiddel van de Kampa easy awning pulley (soort katrol die je in de rails hangt) kun je hem invoeren en tegelijkertijd in de rails trekken. Daarna zet ik de compressor aan en in een mum van tijd heb ik de tent aan de caravan hangen. Even een paar haringen kloppen en klaar is Kees. Geen schade meer aan de caravan door allerlei stokken die overal in moeten haken en ik kan het helemaal alleen met een hoop gemak. Inzakken hebben wij nog nooit meegemaakt en we hoeven ook nooit bij te pompen. Ik heb wel eens een Obelink eigen merk tent gezien die er minder degelijk uit zag en in de ochtend wel ingestort lag.

Het is alleen een pakket wat de complete kofferbak van een Volvo V90 vult en weegt ook nogal een beetje. Als wij in de vakanties onderweg zijn dan laten we de tent thuis en gebruiken we alleen de casetteluifel in combinatie met zijwanden/sunblocker.

Nadelen:
- Deze tent is echt gevoelig voor condens in het dak, daarom moet je er nog een extra binnendoek in hangen waar deze op neerslaat. Anders heb je alles nat.
- De afdichting aan de zijkanten is er niet. Hij hangt alleen aan de bovenkant in de rails en aan de zijkanten moet je hem strak afspannen. Voor gladde platen zijn er ook zuignappen. Dit maakt hem universeel maar het kan er wel langs waaien
- De tent is gevoelig voor verkleuring. Wij hebben hem nu 3x een maand gebruikt in Juni en hij is al redelijk licht geworden.

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1550
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Welke opblaasbare voortent , Dorema of Dometic

Bericht door Jan Br » wo 27 mar 2024 12:18

DV_t schreef:
wo 27 mar 2024 09:41
.
- De afdichting aan de zijkanten is er niet. Hij hangt alleen aan de bovenkant in de rails en aan de zijkanten moet je hem strak afspannen. Voor gladde platen zijn er ook zuignappen. Dit maakt hem universeel maar het kan er wel langs waaien
Er horen twee stokken bij die de beide zijkanten fixeert tegen de wand van de caravan. de zijkanten van de tent zijn voorzien van flappen met een soort van vulling en die duw je dmv de beide stokken tegen de caravan aan.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”