Bestemming Pyreneeën/Andorra.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
xjeffreyx
Berichten: 20
Lid geworden op: di 12 mei 2009 11:11

Bestemming Pyreneeën/Andorra.

Bericht door xjeffreyx » za 18 jul 2009 21:00

Hiephoi,

Wij zitten eraan te denken om de volgende zomervakantie naar Andorra te gaan.
Kan iemand me wat vertellen over de rit door de Pyreneeën/Andorra met auto en caravan?

alvast bedankt,
Jeffrey
2005 Chrysler 300C touring 3.5 V6 AWD
2010 Knaus Südwind 550 QSK

Lambert
Berichten: 239
Lid geworden op: do 24 mar 2005 20:35
Locatie: tilburg

Re: Bestemming Pyreneeën/Andorra.

Bericht door Lambert » zo 19 jul 2009 20:31

Jeffrey
We komen zelf al 15 jaar op een camping vlak bj Andorra. Je rijd op Toulouse-Foix- auto weg (Tarrascon-Aix les Thermes-Andorra via de N20.)
Deze weg is een 2 baans weg die door elke combinatie bereden kan worden. Probeer niet in het weekend naar Andorra te rijden, zeker niet met een caravan omdat de weg naar en van Andorre stampend vol is met Andorra bezoekers. Een doorde weekse dag is beter.
Vanaf Aix les Thermes is het ongeveer 30km klimmen naar Andorra. Dat gaat zeer geleidelijk en is goed te doen. In Andorra is het weer een afdaling van ongeveer 25-30 km tot de eerste camping. Je kunt na de grens -Frankrijk - Andorra het beste de tunnel nemen. (ongeveer 1900 m boven AP .Ga je niet via de Tunnel dan kom je in Pas de la Casa., een groot winkeldorp, na dit dorp is het klimmen tot 2400 meter.
Het scheelt dus een flinke klim en afdaling.
Over campings in Andorra kan ik niets zeggen maar een leuke camping om Andorra en de verdere pyreneen te bezoeken ligt na Aix Les Thermes RI Andorra in Merens les Vals. 300 meter na het dorp rechtsaf. Mooie vlakke camping. Voor kinderen is hier op de camping niks te beleven.
Deze camping ligt ongeveer 16km van Andorra. De hoofstad ligt 30 km verder. Zeer druk en geen avontuur om met de caravan door te rijden.
Mocht je meer willen weten dan lees ik het wel.

met vr gr L.Timmermans

Plaats reactie

Terug naar “Overige landen”