Sint Petersburg campings?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
AndreGr
Berichten: 148
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 00:15
Locatie: Woensdrecht

Sint Petersburg campings?

Bericht door AndreGr » vr 2 jun 2017 16:15

Hallo, wij willen deze zomer voor een maand naar St petersburg met onze sleurhut.
Wie is daar al eens eerder geweest en welke van de 4 campings daar kunnen wij het beste kiezen?
En we willen gewoon via Polen naar boven via Estland bij Narva de grens over is dit een goede weg of is er een betere grens?
MB VIANO 3.0 + Knaus Eurostar 750 TS Slideout + Tempo-100.

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Sint Petersburg campings?

Bericht door Henny » zo 4 jun 2017 10:46

Ik kan me herinneren dat jaren geleden er een groep naar toe is geweest met een kampeerreis ( was op TV) Misschien kun je iets terug zoeken . Maar er zijn ook organisaties die de rondreizen aanbieden o.a : http://www.acsireizen.nl/nl/reisdetails ... 557-ri180/

Misschien kun je hier tips in vinden van campings en wegen........In ieder geval een heel ander soort vakantie dan naar een doorsnee land.
Geen visum nodig ?????

Succes met de voorbereiding. thumbup.gif
Avento 420 / XC70....

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Sint Petersburg campings?

Bericht door Henny » zo 4 jun 2017 10:47

..............lees net dat je geen visum nodig hebt...... thumbup.gif
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
AndreGr
Berichten: 148
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 00:15
Locatie: Woensdrecht

Re: Sint Petersburg campings?

Bericht door AndreGr » zo 4 jun 2017 13:00

Henny schreef:Ik kan me herinneren dat jaren geleden er een groep naar toe is geweest met een kampeerreis ( was op TV) Misschien kun je iets terug zoeken . Maar er zijn ook organisaties die de rondreizen aanbieden o.a : http://www.acsireizen.nl/nl/reisdetails ... 557-ri180/

Misschien kun je hier tips in vinden van campings en wegen........In ieder geval een heel ander soort vakantie dan naar een doorsnee land.
Geen visum nodig ?????

Succes met de voorbereiding. thumbup.gif

Ja die reis uit de acsireizen is mooi maar niet iets wat wij op het oog hebben, we willen echt vanuit Estland gewoon doorreizen (met visum en sleurhut) naar St. Petersburg en dan na 2 weken afzakken naar Moscow via de weg E105. Das ruim 700 km maar deze weg is in goede staat.
We willen daarna via Letland weer terug reizen. Visumplicht hebben we op deze manier wel. Campings bij Moscow zijn er voldoende, voorlopig hebben we deze op het oog: http://kolomna.camping-plus.ru/en/
Wellicht kan iemand daar iets over vertellen? of er nog betere zijn daar?
MB VIANO 3.0 + Knaus Eurostar 750 TS Slideout + Tempo-100.

Gebruikersavatar
maanenschijn
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 3 jan 2016 20:05
Locatie: Opijnen

Re: Sint Petersburg campings?

Bericht door maanenschijn » ma 5 jun 2017 11:29

Ik weet niet of het de eerste keer is dat je in Rusland gaat rijden? Ik ben er regelmatig met de auto geweest. De eerste keer in 2006, vorig jaar was de laatste keer. Gebruikelijk rijden we dan via Finland, een plezierige grensovergang. Dan gaan we via Sint Petersburg naar diverse bestemmingen, tot in Kazachstan toe.

Ervaringen met campings heb ik niet. Wel met de wegen. Het is zo dat de laatste jaren de wegen behoorlijk zijn opgeknapt. Daar zijn ze trouwens vrijwel altijd mee bezig. De weg van SPB naar Moskou heb ik regelmatig gereden. In heel diverse condities. De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik vaak blij was geen caravan bij me te hebben. Ik adviseer als het kan banden met een extra koordlaagje en de spullen ik de kastjes goed vast te zetten (deurtjes op een slotje).

Maar laat je niet afschrikken, het is een mooi land, Sint Petersburg en Moskou zijn prachtige steden. Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen als kampeerder! Complimenten dat je een dergelijke bestemming opzoekt!
Volvo XC70 (2005) - Polar 520 GL (1996).

Gebruikersavatar
AndreGr
Berichten: 148
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 00:15
Locatie: Woensdrecht

Re: Sint Petersburg campings?

Bericht door AndreGr » za 1 jul 2017 01:56

RE.gif

Word voor ons de eerste keer dat we uitgebreid naar Rusland gaan met de sleurhut. Noem het maar een Oost-europa virus wat wij hebben, maar dan positief bedoelt. We komen al heel wat jaren in Polen en Litouwen en hebben vroeger ook de slechte wegen daar meegemaakt. Rijden met beleid is dan nog de enige oplossing om alles heel te houden. De snelweg tussen SPB en Moskou moet dus in een technische goede staat zijn meer dan voldoende om normaal door te kunnen rijden met sleurhut. Alles daarbuiten kan natuurlijk van twijfelachtige kwaliteit zijn, maar goed, die zullen we zo mogelijk zien te vermijden want de sleurhut is wel ons hotelletje aldaar.

Ben wel heel benieuwd hoeveel dagen we nodig zullen hebben om heel Moskou op ons gemak te bekijken.
Als deze reis gaat bevallen dan word de volgende stap toch richting de voormalige Oekraïense Krim, schijnt daar toch wel heel tropisch en mooi te zijn, jammer dat je daar niet meer kan komen door Oekraïne zelf, schijnt nog wat risico te geven als je door Donbas gebied wil reizen.
Maar goed alles stap voor stap voor ons .

Maar bedankt voor de positieve woorden, want op het woord Rusland alleen al schijnt bijna een taboe te rusten, als er iets mis gaat in de wereld dan is het al snel de schuld van Rusland, dat terwijl Rusland niet meer het Rusland is van de (na)oorlogsjaren, de normale Rus wil ook verder komen in het leven en is ook een europeaan.

Maar goed relativeren is ook iets wat niet altijd gemakkelijk is.
MB VIANO 3.0 + Knaus Eurostar 750 TS Slideout + Tempo-100.

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: Sint Petersburg campings?

Bericht door Stef » za 1 jul 2017 20:58

Hoi Andre,

Geweldig , dat je dit gaat doen . thumbup.gif
Lijkt mij een waanzinnig leuke tour , die je gaat doen, en ik zou er zo mijn caravan voor aankoppelen , zei het niet dat ik een eigen bedrijf heb , waar wij maar moeiljk uit weg kunnen.
Ook ik ben een favoriet Oostblokganger en kom er al sinds 1967, nog in het ouwe communisme, en heb de val dan ook meegemaakt.
Wat mij ook opvalt bij de foto's van de Moscow camping is , dat die best wel druk is en maar weinig vrije plekken zijn.
Je bent dus niet de enige die er over denkt om deze plaats te bezoeken !
Niet alleen campers maar ook diverse caravans.

Houdt ons op de hoogte , en een hele voorspoedige reis toegewenst door

Mvg
Stef en Margaret zwaaien.gif
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

Gebruikersavatar
motorfrits
Berichten: 84
Lid geworden op: za 27 dec 2014 21:25

Re: Sint Petersburg campings?

Bericht door motorfrits » ma 23 okt 2017 20:27

Zoals het nu lijkt gaan wij volgend jaar ook naar st Petersburg, wij willen met de Seniorenkampeerclub daar heen.
Wij reizen via Travemunde naar Letland en dan een aantal campings daar en 2 in st Petersburg en dan retour via dezelfde weg met de boot.
Wij zouden wel een visum moeten kopen.
Vriezenveen is een partnerstad van hun en daar is in het museum ook veel te zien.

WipKip
Berichten: 79
Lid geworden op: di 12 jul 2016 14:49
Locatie: 4m onder NAP

Re: Sint Petersburg campings?

Bericht door WipKip » do 26 okt 2017 07:28

Da's nou PECH, jullie waren al WEG! (Tenminste.......... toen ik dit bericht tegen kwam!)
En? Hoe beviel Moskou? Heb daar zelf 2 x gewerkt en gewoond op de NL ambassade, voor langere tijd dan. Heb daardoor aardig veel van die mooie stad kunnen bekijken. Niet een land waar je zomaar aan denkt om op vakantie te gaan, maar wel een verschrikkelijk mooi land met nog echte ruige natuur.
Ze rijden er wel als idioten, maar ach............. En om je te verplaatsen in Moskou, steek je hand uit aan de kant van de weg en er stopt altijd wel een " stoi ruble" taxi (100 rubel).
V.w.b. de wegen door Rusland heb ik geen ervaring(en)! Dus daarvoor moeten jullie terug vallen op hetgeen de anderen schrijven. Maar v.w.b. Moskou........ Tretjakov museum, Rode plein, de Gumm, de metrostations en ga nog maar ff door......... genoeg om je wekenlang bezig te houden.
Kabe Royal 520 XL 2019 met Mercedes ML350d bluetec 4 matic

Plaats reactie

Terug naar “Overige landen”