ervaringen met vakantie naar zweden met 3 kleine kids

Plaats reactie
Pimpampoentje

ervaringen met vakantie naar zweden met 3 kleine kids

Bericht door Pimpampoentje » di 30 jan 2007 17:40

Hallo,
Heeft er iemand ervaringen met een auto+caravan vakantie naar Zweden?
Hoe lang ben je weg geweest. Hoe lang heb je erover gedaan?
Hoe vonden de kinderen het? Het weer? Waar ergens in Zweden?
Muggen?
Bij ons gaat het om 3 mannekes van 9 en 6 met een aangeboren
afwijking voor hamers, planken, bouwen en slopen.
Groet van een ontwakende winterslaper

Useless
Berichten: 436
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 17:54

Bericht door Useless » wo 31 jan 2007 21:03

Heb geen ervaring met naar Zweden rijden met een caravan, maar ga wel al enige jaren met de tent daarheen. Met alleen een auto doe je het met 1 of 2 keer oversteken in Denemarken makkelijk in één dag dus met caravan moet het redelijkerwijs in twee dagen kunnen. Of je daarna nog moet rijden is afhankelijk waar je naar toe wilt. Zweden is per slot van rekening een groot land. Ben je wat lui (en volgens je profiel is dat zo) dan kun je er ook voor kiezen om de boot vanaf Kiel naar Gothenburg te nemen. Erg comfortabel: stukje rijden, de boot op en slapen en de volgende ochtend in Zweden uitstappen. Wel een wat meer kostbare manier van reizen maar het scheelt een hoop kilometers rijden en je begint goed uitgerust aan het tweede deel van je reis.
Voor kinderen die ervan houden om in bossen en met water te spelen is Zweden een paradijs. Echt slechte campings ben ik er nooit tegen gekomen en ze liggen vrijwel allemaal aan/in een bos en aan een of ander meer.
De zomers zijn daar over het algemeen wat warmer dan in Nederland, maar ook daar kun je wel eens pech hebben.
En muggen: ach, het ligt er maar aan waar je bent. Over het algemeen valt het allemaal wel mee zolang je maar niet in de buurt staat van ondiep stilstaand water. Een stuk minder erg dan iedereen wel denkt.

*Peter*

Re: ervaringen met vakantie naar zweden met 3 kleine kids

Bericht door *Peter* » wo 31 jan 2007 21:53

pimpampoentje schreef:Hallo,
Heeft er iemand ervaringen met een auto+caravan vakantie naar Zweden?
Hoe lang ben je weg geweest. Hoe lang heb je erover gedaan?
Hoe vonden de kinderen het? Het weer? Waar ergens in Zweden?
Muggen?
Bij ons gaat het om 3 mannekes van 9 en 6 met een aangeboren
afwijking voor hamers, planken, bouwen en slopen.
Groet van een ontwakende winterslaper
Vanwege mijn groot magnetisme voor stekelig ongedierte zijn wij deze keer langs de Zuid- en oostkust gaan trekken, want muggen heben een hekel aan zout water.
Het is mogelijk om in twee dagen in Stockholm te komen, maar dat is zonde van je vakantie.
Wij rijden ongeveer 450 km/dag en dat is dik voldoende, ook voor die kleine jong...
Over de campings kan ik simpel zijn: Blijf staan, waar je het mooi vindt en waar die drie mennekes zich kunnen uitleven. En trek je verder: Arriveer dan liefst voor 16.00 op de volgende camping, anders moet je genoegen nemen met mindere plekken...

HTdeBoer

Bericht door HTdeBoer » zo 4 feb 2007 14:36

Ben je wat lui (en volgens je profiel is dat zo) dan kun je er ook voor kiezen om de boot vanaf Kiel naar Gothenburg te nemen. Erg comfortabel: stukje rijden, de boot op en slapen en de volgende ochtend in Zweden uitstappen. Wel een wat meer kostbare manier van reizen maar het scheelt een hoop kilometers rijden en je begint goed uitgerust aan het tweede deel van je reis.
Het is natuurlijk een beetje onzinnig om te stellen dat wanneer je lui bent je de boort van Kiel naar Goteborg moet nemen. Een vakantie die je lekker relaxt kunt beginnen, om vanuit Nedeland naar Kiel te rijden hoef je niet zo krankzinnig vroeg van huis weg te rijden, is best aangenaam. Een verblijf op deze boten, van Stena Line, is zeer aangenaam en voor kinderen erg leuk (Tenminste mijn zoons, 4 en 7 jaar oud vinden het geweldig op de boot) en je komt uitgerust aan in Zweden.
Voor wat betreft de prijs, als je met de Deense veren gaat en met de ferrie of de brug over het Kattegat moet ben je ook een vermogen kwijt nog afgezien van de extra (brandstof) kosten die je moet maken als je via de Deense route gaat.

Hiddo

René

Bericht door René » zo 4 feb 2007 17:25

Wij zijn afgelopen jaar met een camper naar Denemarken,Zweden ,Finland en Noorwegen geweest.
fantasties, Zweden is een heel mooi land
Als je de mogelijkheid heb, door een extra accu voor verlichting enz kan je vrij camperen.
Dwz gewoon een zandpad inrijden zorgen dat er eventueel nog een auto langs kan ,en staan, midden in de natuur.
Als het veilig is een kampvuurtje stoken en sávonds naar de rendieren kijken die op ong 10 mtr van je caravan staan te grazen.
Snelwegen zijn daar 2 baans met hier en daar een inhaalstrook.waar je trouwens niet harder dan 80 km/h mag(doe dit ook niet want je hebt geheid een bon.
Ook alcahol is verboden,staan s'morgens vroeg te controleren.
campings hebben we om de twee dagen aangedaan voor schoon water en het sanitair te legen.
Campings zijn er zat de een nog mooier dan de ander.
geloof me de kinderen vermaken zich prima
Zelf twee (kinders) van achtien en eenentwintig,die hebben genoten.
Zijn van plan om over een paar jaar weer te gaan.
Zorg dat je brandstoftank altijd vol is.Soms in geen 200 km geen pomp te vinden of gesloten zijn.
gr René

René

Bericht door René » zo 4 feb 2007 18:19

ps:Als je graag brood wil zal je dat zelf hiervandaan mee moeten nemen.
De Zweden kunnen echt geen brood bakken ,alleen wasa in alle soorten en maten.
geven dat ook zelf toe. :)

*Peter*

Bericht door *Peter* » zo 4 feb 2007 18:25

Zorg dat je brandstoftank altijd vol is.Soms in geen 200 km geen pomp te vinden of gesloten zijn.
gr René
Dit is wel een beetje overdreven! Tegenwoordig kom je zelfs met een ouwe eend met tankinhoud van 22 liter altijd op tijd verschillende pompstations tegen.

En in '78 had ik een jerrycan met 20 liter benzine bij me, die ik met die eend toen al helemaal niet nodig had, dus ik begrijp eigenlijk je angst niet zo goed?

René

Bericht door René » zo 4 feb 2007 18:48

Was niet om iemand angst aan te spreken!
zelf zijn we twee dorpen door moeten rijden ondat de pomp gesloten was.
tenslotte kan je aardig dwalen daar.
wij reden op een mooie weg en moesten afslaan volgen de kaart
dat deden wij dan ook, na twee/drie honderd meter ging de weg van asfalt over naar zant.
We hebben door een prachttig gebied gereden en heel veel rendieren gezien,maar na ong drie uur rijden waren we pas vier km opgeschoten.
je begrijp dat een tank dan aardig leegraakt.vandaar.

Useless
Berichten: 436
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 17:54

Bericht door Useless » zo 4 feb 2007 21:32

Voor wat betreft de prijs, als je met de Deense veren gaat en met de ferrie of de brug over het Kattegat moet ben je ook een vermogen kwijt nog afgezien van de extra (brandstof) kosten die je moet maken als je via de Deense route gaat.

Hiddo[/quote]

Het verschil tussen de overtocht Kiel-Gothenborg is toch gauw een 200 euro. Misschien voor jou peanuts maar voor veel mensen is dit een hoop geld. Enne.... onzinnig is alles letterlijk nemen. Ik zou bijna vragen wat het verschil is tussen een veer en een ferrie :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Zweden”