vakantiebestemming

Plaats reactie
Finny

vakantiebestemming

Bericht door Finny » zo 13 apr 2008 23:48

Ja Peter, je hebt gelijk, Noorwegen is zeker iets duurder dan Nederland maar omdat je met een caravan gaat kun je heel veel meenemen.
( ook drank!!) Je kan bijvoorbeeld flink wat afbakbroodjes meenemen.
Op veel campings kun je een oven gebruiken, soms zelfs gratis.
Wat Noorwegen wel veel duurder maakt is het volgende, als je rondtrekt kom je regelmatig een oversteek van een fjort per pont tegen. ( mooi!!)
Vooral de caravan maakt het dan duur omdat je meestal per meter betaald.

*Peter*

Bericht door *Peter* » ma 14 apr 2008 00:17

Als ik naar Noorwegen ga, zet ik mezelf op rantsoen waar het de procenten betreft, maar verder koop ik gewoon alles daar. Veel benzinestations verkopen hele lekkere dingen, zoals supervers brood, vurrukkullukke koffie en ook brandstof... ;-)
En ja, die fjorden oversteken kost geld. Als je bijna gratis op vakantie wil, moet je niet naar Scandinavië.... ;-)

Alhoewel: op veel campings kun je gebruik maken van openbare keukens en dat spaart toch wel heel wat gas uit. Veel vis eten, zodra het te koop is, hept ook...

En verder maak ik me niet druk, want ik was er ook, toen de komkommers daar nog per ons verkocht werden. Die tijd is nu wel voorbij.
Maar je moet er natuurlijk wel mee rekenen, dat daar de transportkosten voor voedsel en alle andere dingen, nogal hoog liggen.

Nordicman
Berichten: 867
Lid geworden op: vr 25 mar 2005 12:10
Locatie: Dichtbij Dordt

Bericht door Nordicman » ma 14 apr 2008 08:40

Wat heet duur, voor Boodschappen en uit eten moet je flink in de buidel.
Maar als je de campingprijzen ziet, dat valt weer alles mee, en soms heb je de halve camping voor jezelf.
Brandstof niet echt veel duurder als hier.
Boetes SKYHIGH
Maar de rust en schoonheid zijn onbetaalbaar.
Wil je echt goedkoop uit zijn, kan je vrij kamperen.
Ivm de hond, gaan wij altijd via Zweden, en halen daar bij de laatste supermarkt de proviand voor Noorwegen, Zwden heeft het zelfde prijsnivo als NL.
Nee wij gaan dit jaar noodgedwongen naar Frankrijk, nou daar zijn de boodschappen waarschijnlijk net zo duur als Noorwegen.

Grootste voordeel: Je komt uitgerust van vakantie terug, dat heb ik in FR en Sp nog nooit gehad, alles haast, vlug, snel, en verkeersdrukte.

kijk onze vorige vakantie maar, vanaf 28 mei 2007 tot 21 juni.

Let ook even op het weer, van +25 begin juni in Noorwegen tot -2 in Zweden met sneeuw
http://www.mijnalbum.nl/Uitnodiging=Z3CEXBPI
Renault Clio Zonder caravan
Meten is Weten, Gissen is Missen.

HTdeBoer

Bericht door HTdeBoer » ma 14 apr 2008 21:42

Juni 2007 beroepsmatig nog een aantal wekenin Noorwegen geweest. Viel me op dat, vergeleken met een aantal jaar geleden, de prijzen redelijk overeen komen met wat je hier bij appie heijn betaalt. Brandstof is net zo schreeuwend duur als in nedeland maar de koffie bij de stattoil is gratis mits je bij hen een thermoskan koopt voor een paar euro. deze kun je net zo vaak hervullen als je wilt bij alle statoil stations in noorwegen.

Verder vind ik Noorwegen wel een schitterend vakantie land, vorig jaar in juni dus geweest. Dat de zon niet ondergaat is een appart fenomeen. De natuur is prachtig.

Hiddo

Plaats reactie

Terug naar “Noorwegen”