Campings in Denemarken nabij Legoland

Plaats reactie
Ansie

Campings in Denemarken nabij Legoland

Bericht door Ansie » di 2 dec 2008 20:36

Hallo allemaal,

We willen graag in de meivakantie naar Denemarken gaan naar Legoland. We zitten nog in dubio of we met de caravan gaan of met de losse voiture. Wie heeft een goede suggestie eventueel in de buurt van Billund en niet te duur?

(oh ik zie dat onze oude auto er nog voor staat bij mijn plaatje...lol...is ondertussen vervangen door een peugeot 307 sw diesel)

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Bericht door Ab » di 2 dec 2008 22:46

Ansie, probeer de zoekfunctie eens, ik kan me herrinneren dat er al een keer dezelfde vraag gesteld is, en er waren ook nogal wat antwoorden.

Ik kan niet meer kopieren en plakken, anders had ik de link hier wel gezet.

Net even geprobeerd... je vindt 8 draadjes over Denemarken, en daarvan eentje specifiek over Legoland.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Paul Boerefijn

Bericht door Paul Boerefijn » di 2 dec 2008 23:14

Ansie,

De omgeving van Billund vindt ik erg saai. Ik weet niet of er veel campings in de buurt zijn.

Wij zijn zelf in het voorjaar langs de westkust geweest. Een leuk gebied met veel duinen, veel vakantiehuisjes, leuke vissersplaatjese en erg toeristisch. Een leuk gebied om een week te blijven.

Een dagje Legoland is daar vandaan makkelijk te doen, omdat de wegen (zeker in het westen) lekker rustig zijn.

Legoland heb je in één dag wel gezien, twee dagen kun je er ook nog wel doorbrengen, er is immers ook een (beperkt) pretpark bij.

Ik weet dat het geen antwoord is op je vraag, het is mijn ervaring, hopelijk heb er wat aan. iig veel plezier daar.

*Peter*

Bericht door *Peter* » wo 3 dec 2008 00:12

Hoewel ik Legoland wel in één dag bekeken had, kan ik me zomaar voorstellen, dat kinderen dat gevoel pas hebben na twee dagen.
Hoe het tegenwoordig met dat vliegveld daar is, weet ik niet, maar wij hadden veel last van dat lawaaierige stijgen en dalen...

Denemarken heeft veel hele mooie campings, ze zijn onder andere hier te vinden: http://www.dk-camp.dk/ Vroeger kreeg je een heel bruikbare wegenkaart bij hun catalogus, alleen die kaart was al een reden om hem aan te vragen ;-)

Kampeergek

Bericht door Kampeergek » za 7 mar 2009 15:10

Van mijn collega die in Billund woont kreeg ik deze tips:

http://kampeergek.spaces.live.com/blog/ ... !514.entry

(even het hele adres kopieren, want de forum-software breekt het helaas af bij het uitroepteken).

Ik heb zelf ook gekeken naar Legoland voor de meivakantie en heb overwogen een huisje te huren, want de prijzen leken mee te vallen en er is een nieuw bungalowpark geopend. Het scheelt je 2 dagen reistijd als je niet met de caravan gaat.

Wij hebben echter besloten in NL te gaan kamperen en Legoland ligt in de zomer vast wel op de route.

Wat je ook gaat doen: veel plezier in DK!

Ansie

Bericht door Ansie » za 7 mar 2009 21:57

wij hebben ondertussen geboekt...niet met de sleurhut maar in een appartement in Ribe. Scheelt flink in de tijd en de cRAVAN KAN ONDERTUSSEN NAGEKEKEN worden

Plaats reactie

Terug naar “Denemarken”