Op reis naar Denemarken

Plaats reactie
Johan Ve

Op reis naar Denemarken

Bericht door Johan Ve » zo 17 aug 2008 22:45

De vakantie is nog maar net voorbij en we dromen al van een volgende vakantie. Na 3 jaar frankrijk(zeer mooi land!) is het toch wel eens tijd voor wat anders dus dachten we aan denemarken.

Is het daar in de zomer wel warm zo hoog in het noorden? En is het daar duur leven of eerder goedkoop? Ik ben al wel te weten gekomen dat 100DKK ongeveer €13.45 is.
Is winterkamperen aan te raden? Veel vragen he :roll:

Alvast bedankt voor jullie antwoorden, groeten johan :wink:

Useless
Berichten: 436
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 17:54

Bericht door Useless » ma 18 aug 2008 20:45

Ik neem aan dat je met hoog in 't noorden een beetje noordelijker bedoelt. Denemarken is per slot van rekening maar zo'n 700 km rijden.
Het klimaat is ongeveer hetzelfde als bij ons. Je kunt het goed treffen, slecht treffen en alles daar tussen in. Ben er vaak geweest met prachtig weer terwijl het in Nederland huilen met de pet op was. Maar andersom ook vaak meegemaakt.
Dit jaar in april een week met mooi weer (zo'n 18 tot 20 graden) en in juni twee weken met schitterend weer. Tot 26 graden toe en geen spatje regen. En dat terwijl vakantiegangers die in Italie en Frankrijk zaten bijna wegspoelden van de regen.
Houd er rekening mee dat het wel een stukje duurder is dan bij ons.
Overigens wel een kindvriendelijk land.
Dacia Duster TCE125 + Delta 3900 TZV met Reichmover, E&P levelsysteem, Karsten voortent en Unico Torino luifel

Frederik

Bericht door Frederik » do 21 aug 2008 17:27

Wij zijn in 2004 nog met de tent naar Denemarken geweest.
Ik herinner mij dat vooral de avonden wat frisser zijn.
Denemarken is inderdaad wat duurder maar bijvoorbeeld uit eten valt weer wat goedkoper uit.
Denemarken is een SCHITTEREND land en, waar wij zaten in de buurt van Silkeborg, wat heuvelachtiger dan we verwachtten. Door dat er veel gebruik wordt gemaakt van waterkrachtcentrales heb je veel mogelijkheden voor kanovaren op de stuwmeren en verbindende riviertjes.
De mensen zijn er erg aardig en behulpzaam maar écht mooie vrouwen zie je er weinig :oops: .
De kleuren van de huizen, het straatmeubilair, pre-historische grafvelden en wandelpaden en plaatselijke musea, de natuur, wij hebben er onze ogen uitgekeken.
Ik denk wel dat de zomer de beste tijd is om te gaan.
Fred

Kampeergek

Bericht door Kampeergek » za 7 mar 2009 15:30

Ik snuffel een beetje door de oude topics en kom een onderwerp naar mijn hart tegen. Ik weet niet of de overweging nog steeds is om naar DK te gaan, maar hier mijn bevindingen.

Ik vind Denemarken helemaal TOP! Vorig jaar zelfs serieus overwogen er naar te verhuizen. Maar smaken verschillen, dus ... verwacht er niet hetzelfde te vinden als in Frankrijk. Het landschap, de sfeer, de mensen, etc. zijn compleet anders! Wat mij betreft leuker, maar mijn kompas staat nu eenmaal meer naar het noorden. :)

Je krijgt in ieder geval ruimte, rust, kleurige huizen, leuke stadjes, een veilig en vriendelijk land. Veel eilanden en daardoor lange kustlijn. Het weer is denk ik vergelijkbaar met dat in NL of Antwerpen. In de zomer zijn de avonden zeker frisser dan in Frankrijk, maar we zijn er al veel geweest en zonder kou lijden kom ik de zomervakanties zonder lange broek door.

Het prijsniveau ligt absoluut hoger dan in NL. Boodschappen doen is de eerste keer even schrikken, maar ach, dat went dan ook wel weer. Stel je er maar op in. Je kunt altijd je caravan volladen met drank en proviand (als een echte Ollander :wink: ).

Aanraders: Fjerritslev (camping Svinklov), de omgeving van Silkeborg en Ry, het eiland Funen (de stad Odense is heel leuk), natuurlijk Kopenhagen, het eiland Møn en als absolute topper ... Bornholm! Maar dit ligt onder Zuid-Zweden en niet zo in de route en is meer een bestemming apart.

Als je meer tips wilt stuur dan even een PB.

Succes met je keuze en veel plezier!

*Peter*

Bericht door *Peter* » ma 9 mar 2009 16:44

Het aanvragen en versturen van tips per PB zijn niet echt de bedoeling van een forum lijkt me?

Maar verder: Denemarken is erg mooi.
Het is in prijzen en weerberichten te vergelijken met Nederland, alleen ervaar je beide daar anders.
Vorig jaar waren daar 11 LPG-stations die EUR 1,22 per liter vroegen :(

Het stikt daar van de geëmigreerde Nederlanders, die allemaal roepen, dat het daar beter is dan in Nederland.
Misschien hebben zij allemaal gelijk, je komt er pas achter, als je er woont.
Mijn naar Nederland geëmigreerde Deense schoonzus riep in het begin ook, dat het daar beter was, maar dat duurde niet heel lang. Al snel ervoer zij de meerwaarde van Nederland ;-)

Plaats reactie

Terug naar “Denemarken”