Camping noorden van Kroatie

Gebruikersavatar
Avdp
Berichten: 541
Lid geworden op: ma 1 aug 2016 17:03
Locatie: Friesland

Camping noorden van Kroatie

Bericht door Avdp » zo 8 dec 2019 17:43

Hallo.

Na 10 jaar middelandse zee zuid frankrijk te hebben gedaan wilden we wel eens wat anders.
Nu zijn we op zoek naar een camping in het noorden van Kroatie. Zodat we nog steeds ongeveer 1500km vanaf Leeuwarden zitten.

We zoeken een camping in de buurt van of aan de kust.
Animatie hoeft echt niet.
Zwembad wel
Maar wel netjes sanitair etc
Campwinkel is wel handig

Heeft iemand nog tips voor ons?

Gezin met 2 dochters van 12 en 13.
Juli 2020

M.v.g Arjen
Bmw e91 318d 2007
Beyerland 350/2 vitesse 1991
@Friesland Nederland

GPJK

Re: Camping noorden van Kroatie

Bericht door GPJK » di 17 dec 2019 14:45

Wat een aanrader is camping Polidor in Funtana vlak bij Porec niet een hele grote camping
Maar een prima zwembad en een TOP sanitairgebouw

Gebruikersavatar
Avdp
Berichten: 541
Lid geworden op: ma 1 aug 2016 17:03
Locatie: Friesland

Re: Camping noorden van Kroatie

Bericht door Avdp » di 17 dec 2019 14:52

Tnx. Ik ga even kijken
Bmw e91 318d 2007
Beyerland 350/2 vitesse 1991
@Friesland Nederland

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Camping noorden van Kroatie

Bericht door Niels83 » di 17 dec 2019 20:43

mijn ervaring is dat de toiketten in kroatie uitzonderlijk schoon zijn.

zelf zijn wij nu een paar keer bij Ulika in Rovinj geweest.
camping is heel klein, en relaxt, simpel zwembad (rond de lunch wel dicht). niet echt een winkeltje, maar wel een top restaurant die iets anders dan alleen heel veel vlees verkoop. voor pubers misschien weining te doen. maar op 300meter ligt een mega camping met alles, waar ze best vertier kunnen vinden, en ze best naar de tiener discovetc kunnen. Nog eens 100 meter verder is het strand, eerst beton en druk, later met gras en nudisten.
als je hiervoor kiest heb ik nog wel meer strand tips

Robertolini
Berichten: 401
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 16:17

Re: Camping noorden van Kroatie

Bericht door Robertolini » wo 18 dec 2019 18:37

http://www.campvalsaline.hr/

Twee keer geweest, mooie plekke, superschoon sanitair, gratis en ruim voldoende ligbedden, goed restaurant en prima campingwinkel..
Ford Kuga 150pk St-Line
Gechipt naar 190 pk

Hobby 540 FU 2021, lekker compleet 😋

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Camping noorden van Kroatie

Bericht door blefke » do 19 dec 2019 22:08

Ulika in Rovinj Is een hele mooie camping, maar naar mijn idee niet echt geschikt voor kinderen van 12/13 jaar oud ( ieder geval niet voor onze dochter).
Tis geen camping maar een Glamping [kerstduim.gif]
Gedurende de middag moet het stil zijn op deze camping.
Nu zal dit niet echt een probleem zijn, de meeste mensen liggen dan aan het strand of ergens bij een zwembad ( Polari is voor de kleintjes super).
De camping heeft maar een kleine 20 staanplaatsen de rest is al ingericht..
Restaurant is super maar wel met Nederlandse prijzen.... [kersthuilen.gif] [kerstwhoehoehaha.gif]
Geen camping winkel, wel een grotere winkel bij Polari en richting Rovinj o.a. een grote Lidl.
Zwembad is klein en niet echt geschikt voor kinderen, mogen er natuurlijk wel zwemmen.
Duiken, bommetje maken mag niet... en om 18:00 uur moet iedereen uit het water want dan worden de tafels bij het zwembad ingedekt voor het diner..

Ik wil er zeker weer een keertje terug.
Wil je rust zit je bij Ulika goed
Wil je wat drukte om je heen, effe Polari binnen wippen.
Binnen 10 minuten met de fiets in Rovinj.

Hier een platte grond v.d. camping..
Plek 15 en 16 zijn naar mijn idee de beste plekken om te staan..18 + 19 kunnen er ook mee door ;-)
De plekken nr 23 en hoger zou ik niet boeken. Daar heb je weinig zon + zit je tussen de seizoensplekken in en 42 en 43 zit je meteen aan de weg die naar Polari gaat.
Schermafbeelding 2019-12-19 om 22.10.15.png
Blefke

Gebruikersavatar
bartv
Berichten: 159
Lid geworden op: vr 25 mei 2018 10:01

Re: Camping noorden van Kroatie

Bericht door bartv » vr 20 dec 2019 09:04

Vorig jaar zijn we naar camping Lanterna in Porec geweest. Heel grote camping, maar alles is super goed georganiseerd en dik in orde. Qua camping zeker een aanrader, maar buiten Porec is er niet meteen veel te doen in de buurt.
De 2 jaren er voor zijn we naar camping Vestar in Rovinj geweest en was ook heel mooi. Sommige sanitaire gebouwen waren wat verouderd, misschien ondertussen gerenoveerd. Ook een aanrader, en beter qua ligging vond ik persoonlijker. Dicht bij Rovinj, Pula en uiteindelijk ook wel Porec.
De kinderen (nu 16, 14 en 7) vonden beide campings goed, maar dan toch vooral Vestar.
Gisteren hebben we trouwens onze zomervakantie geboekt... dit keer iets verder... Trogir.
2022 Knaus Südwind 540 ue 60yrs

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Camping noorden van Kroatie

Bericht door Niels83 » vr 20 dec 2019 10:04

blefke schreef:
do 19 dec 2019 22:08
Ulika in Rovinj Is een hele mooie camping, maar naar mijn idee niet echt geschikt voor kinderen van 12/13 jaar oud ( ieder geval niet voor onze dochter).
Tis geen camping maar een Glamping [kerstduim.gif]
Gedurende de middag moet het stil zijn op deze camping.
Nu zal dit niet echt een probleem zijn, de meeste mensen liggen dan aan het strand of ergens bij een zwembad ( Polari is voor de kleintjes super).
De camping heeft maar een kleine 20 staanplaatsen de rest is al ingericht..
Restaurant is super maar wel met Nederlandse prijzen.... [kersthuilen.gif] [kerstwhoehoehaha.gif]
Geen camping winkel, wel een grotere winkel bij Polari en richting Rovinj o.a. een grote Lidl.
Zwembad is klein en niet echt geschikt voor kinderen, mogen er natuurlijk wel zwemmen.
Duiken, bommetje maken mag niet... en om 18:00 uur moet iedereen uit het water want dan worden de tafels bij het zwembad ingedekt voor het diner..

Ik wil er zeker weer een keertje terug.
Wil je rust zit je bij Ulika goed
Wil je wat drukte om je heen, effe Polari binnen wippen.
Binnen 10 minuten met de fiets in Rovinj.

Hier een platte grond v.d. camping..
Plek 15 en 16 zijn naar mijn idee de beste plekken om te staan..18 + 19 kunnen er ook mee door ;-)
De plekken nr 23 en hoger zou ik niet boeken. Daar heb je weinig zon + zit je tussen de seizoensplekken in en 42 en 43 zit je meteen aan de weg die naar Polari gaat.
Schermafbeelding 2019-12-19 om 22.10.15.png
Blefke
er is wel wat veranderd met 3 jaar geleden.

toen hadden wij een oude caravan gehuurd achteraan. vreselijke vakantie gehad. maar dat kwam door een zieke baby en toen hij eindelijk beter was begon de herfst.

eerder 2 keer daar gestaan maar toen nog op 6 of 7.

of het voor 12 jarige geschikt is, is denk ik afhankelijk van het type kind. willen ze veel vriendjes en ravotte op glijbanen etc dan niet. maar pubers kunnen ook een hele dag op een luchtbed de plant uithangen al dan niet in het water.

de ptijs van het restaurant is idd geen kroatische prijs, maar ook niet de standaard homp vlees met friet. de grote biefstuk met verse witte truffel (voordeel van in september gaan) is Nederland toch minstens 2 keer zo duur...

Gebruikersavatar
Avdp
Berichten: 541
Lid geworden op: ma 1 aug 2016 17:03
Locatie: Friesland

Re: Camping noorden van Kroatie

Bericht door Avdp » vr 20 dec 2019 12:39

Bedankt voor alle reacties.

Ga het even bekijken. Onze dochters van 12 en 13 houden wel van rust etc. Sinds vorige vakantie.
Speciaal voor hun terug naar "drukke" camping met veel te doen afgelopen vakantie.
Lezen ze ineens liever een goed boek etc.
Bmw e91 318d 2007
Beyerland 350/2 vitesse 1991
@Friesland Nederland

marcel8
Berichten: 27
Lid geworden op: za 9 jul 2016 20:04

Re: Camping noorden van Kroatie

Bericht door marcel8 » zo 22 dec 2019 16:11

wij gaan dit jaar voor de 3e keer naar lanterna ! zoals al aangegeven en erg grote camping . met eigenlijk wel alles er op en eraan . meerdere restaurants supermarkt meerdere zwembaden (zout water en zoet water ) waarvan 1 met meerdere glijbanen . kort aan de kust merk je de drukte wel, wat verder naar achteren valt dat reuze mee .porec en umag zijn op 15 minuten rijden ook andere plaatsen zijn goed te berijken. waterparken zijn vlakbij.

paar jaar geleden op umag gestaan ,maar die vonden wij wel wat minder .

veel plezier met zoeken . er zijn veel mooie campings in kroatie
lmc 555 audi a6 2.7 tdi

marbo
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 21 jan 2013 12:00

Re: Camping noorden van Kroatie

Bericht door marbo » ma 23 dec 2019 17:23

Camping Porto Sole in Vrsar
Niet mega groot, ligt aan de kust, mooi zwembad. 5/7 minuten lopen via een prachtige route naar het gezellige dorp Vrsar met diverse eetgelegenheden. Camping ligt centraal om de stadjes Rovinj, Porec, Pula, te bezoeken. [kerstduim.gif]

Gebruikersavatar
verbaant
Berichten: 158
Lid geworden op: di 1 dec 2015 14:36

Re: Camping noorden van Kroatie

Bericht door verbaant » ma 23 dec 2019 21:06

Camping Vestar in Rovinj. Prima camping, mooie plaatsen, sommige met schaduw, sommige in de palle zon! Zwembad en plaatsen een paar jaar geleden verbeterd. Niet alle plaatsen even vlak! Ook voor watersporters prima, eigen boothelling en haven, inclusief boottaxi naar Rovinj.
Hobby 540 UL de Luxe met Dorema voortent en luifel, Enduro EM305+ mover, Thule Omnistore 6300.
Renault Grand Scenic 140 EDC Bose

Bospaadje
Berichten: 479
Lid geworden op: do 3 jan 2019 13:38

Re: Camping noorden van Kroatie

Bericht door Bospaadje » di 24 dec 2019 13:18

marbo schreef:
ma 23 dec 2019 17:23
Camping Porto Sole in Vrsar
Niet mega groot, ligt aan de kust, mooi zwembad. 5/7 minuten lopen via een prachtige route naar het gezellige dorp Vrsar met diverse eetgelegenheden. Camping ligt centraal om de stadjes Rovinj, Porec, Pula, te bezoeken. [kerstduim.gif]
Ik lurk eventjes mee in dit topic.
:)

Hoe zit het met de temperaturen in zomervakantie en de neerslagkans/hoeveelheid?
Ligt ter hoogte van venetie?
Moet je onderweg rekening houden met gebergtes die je door of over moet, of is dit allemaal wel te doen?
Je zal sowieso wat vignetten nodig hebben, Oostenrijk, Slovenie ook?

Camping is trouwens een mooie tip, ik heb hem eens bij de favorieten opgeslagen, misschien iets voor een komende vakantie ;-).
Home is where you park it caravan.gif

Gebruikersavatar
bartv
Berichten: 159
Lid geworden op: vr 25 mei 2018 10:01

Re: Camping noorden van Kroatie

Bericht door bartv » di 24 dec 2019 13:49

RE.gif
De laatste 3 jaren hebben we altijd lekker warm gehad, meestal net onder de 30. Elk jaar ook wel ns een stormpje gehad en/of een regenbui. 1 dag en gedaan.

Is inderdaad niet zo ver van Venetië.
De nodige vignetten zijn afhankelijk hoe je rijdt, maar de kortste weg leidt je meestal over de Tauernpas (tol) en Karawenken tunnel (tol). Dan heb je ook nog uiteraard het algemene vignet van Oostenrijk en Slovenië.
In Kroatië heb je peage op de autosnelwegen, maar voor Istrië is het best te doen, soms zelfs sneller om over de gewone weg te rijden.
2022 Knaus Südwind 540 ue 60yrs

Gebruikersavatar
Melisse
Berichten: 97
Lid geworden op: di 10 nov 2009 20:29
Locatie: Roosendaal

Re: Camping noorden van Kroatie

Bericht door Melisse » di 24 dec 2019 14:19

Robertolini schreef:
wo 18 dec 2019 18:37
http://www.campvalsaline.hr/

Twee keer geweest, mooie plekke, superschoon sanitair, gratis en ruim voldoende ligbedden, goed restaurant en prima campingwinkel..
Gaan wij aanstaande zomer naar toe, hebben er nu al zien in!!

2 jaar geleden op camping krk op het eiland krk gestaan met uitzicht over de zee, was SUPER!
https://www.camping-adriatic.com/nl/cam ... JMQAvD_BwE
Ford S-Max 2.0TDCi 163pk - Eriba Sporting Jive 465

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Camping noorden van Kroatie

Bericht door Daphne » di 24 dec 2019 15:38

marcel8 schreef:
zo 22 dec 2019 16:11
wij gaan dit jaar voor de 3e keer naar lanterna ! zoals al aangegeven en erg grote camping . met eigenlijk wel alles er op en eraan . meerdere restaurants supermarkt meerdere zwembaden (zout water en zoet water ) waarvan 1 met meerdere glijbanen . kort aan de kust merk je de drukte wel, wat verder naar achteren valt dat reuze mee .porec en umag zijn op 15 minuten rijden ook andere plaatsen zijn goed te berijken. waterparken zijn vlakbij.

paar jaar geleden op umag gestaan ,maar die vonden wij wel wat minder .
Voor ons geldt het precies andersom. Liever Park Umag dan Lanterna. Zo zie je maar dat ieder het anders ervaart. [kerstknipoog.gif]
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
cessna182
Berichten: 341
Lid geworden op: zo 20 mei 2012 21:21

Re: Camping noorden van Kroatie

Bericht door cessna182 » zo 29 dec 2019 18:39

Het dorpje Vrsar kwam hier al door de revue. Camping Valkanela ligt hier vlakbij. Grote camping aan zee met mooi zwembad. Geen glijbanen. Met zijn eigen baai heerlijk om rustig te dobberen in het water. Winkeltjes, verschillende restaurantjes met evt takeaway. Verschillende zones met verschillende prijzen. Met of zonder schaduw. Sanitair werd 5x per dag gepoetst. Met iedere avond wel een muziekbandje op of rond het strand om de dag af te sluiten. Wij gaan in 2020 terug naar deze fijne camping. Best de duurdere plaatsen kiezen. De goedkoopste hebben geen schaduw en liggen dicht bij het zwembad alweer er meer muziek en lawaai is of zijn relatief klein qua oppervlak...

https://www.maistracamping.com/nl/campi ... nela-vrsar
Adria Adora 613HT 2017 + Alde , ATC, Megasat, AlkoMammut

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Camping noorden van Kroatie

Bericht door Niels83 » wo 1 jan 2020 15:23

Hoi voor onze vakantie ook wat aan het kijken. zijn er ook mooie camoings die net niet aan zee liggen. op een half uur rijden of zo? en daarmee misschien qua prijs wat gunstiger is?

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Camping noorden van Kroatie

Bericht door Ab » wo 1 jan 2020 21:08

Bijna niet.
Omgeving Plitvice zijn er een aantal, in het binnenland van Istrie zit niks zover ik weet.
In Slovenië zijn er wel een aantal.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Avdp
Berichten: 541
Lid geworden op: ma 1 aug 2016 17:03
Locatie: Friesland

Re: Camping noorden van Kroatie

Bericht door Avdp » wo 22 jan 2020 17:09

mrgreen.gif wij konden het niet echt vinden in die grote campings.
Het wordt nu 10 dagen italie 10 dagen zuid frankrijk.

Iedereen bedankt voor de reacties
Bmw e91 318d 2007
Beyerland 350/2 vitesse 1991
@Friesland Nederland

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Camping noorden van Kroatie

Bericht door Ab » wo 22 jan 2020 17:40

Niet goed gezocht...
Afgelopen zomer nog weer even in Istrie geweest.
De kleinste "camping" had 5 plaatsen. Geen stroom, geen WiFi.
En toch een enorm groot opblaasbaar waterpret eiland voor de kust, en een uitstekend restaurant.
Overnachtingsprijs 0 euro..zelfs geen toeristenbelasting Wel werd enige omzet verwacht op het terras en restaurant.
Daar hebben ze niet over te klagen gehad denk ik.
We kwamen als gasten..we zijn als vrienden weggegaan.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Avdp
Berichten: 541
Lid geworden op: ma 1 aug 2016 17:03
Locatie: Friesland

Re: Camping noorden van Kroatie

Bericht door Avdp » do 23 jan 2020 12:19

thumbup.gif thumbup.gif
Bmw e91 318d 2007
Beyerland 350/2 vitesse 1991
@Friesland Nederland

Gebruikersavatar
Robert
Berichten: 637
Lid geworden op: di 21 jun 2011 10:49
Locatie: Daar waar mijn bed staat

Re: Camping noorden van Kroatie

Bericht door Robert » do 23 jan 2020 12:59

Iets minder noordelijk Premium camping KRK of Jêzevac premium camping. allemaal van de Valmar groep.
Vooral is de krk camping erg mooi (ervaring in mei vakantie) erg niet en super schoon.
Het voordeel van Jêzevac je loopt zo vanuit de camping naar de binnenstad van Krk.
Dethleffs Camper 530 FSK 2020
BMW 520d touring lci bj 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
verbaant
Berichten: 158
Lid geworden op: di 1 dec 2015 14:36

Re: Camping noorden van Kroatie

Bericht door verbaant » vr 24 jan 2020 23:00

Camping Vestar in Rovinj
Hobby 540 UL de Luxe met Dorema voortent en luifel, Enduro EM305+ mover, Thule Omnistore 6300.
Renault Grand Scenic 140 EDC Bose

Bospaadje
Berichten: 479
Lid geworden op: do 3 jan 2019 13:38

Re: Camping noorden van Kroatie

Bericht door Bospaadje » do 23 dec 2021 12:07

Ik las al mee in dit topic en heb wederom wat vragen over Camping Vestar, aangezien daar op dit moment ons oog op is gevallen voor wat betreft de Zomervakantie 2022 (Mits we dan geen enge Griekse alfabet pandemie hebben ontdekt).

De reviews op zoover en google lopen nogal uiteen en we zouden graag jullie ervaringen met de camping lezen. Onze gezinssamenstelling: ouders +2 meiden (4jr 8jr).
We hebben uiteraard de camping bekeken en zijn erg gecharmeerd van de sfeerbeelden.

Zaken die ons interesseren, hoe is het sanitair (ik lees iets over een upgrade), hoe zijn de faciliteiten in de winkel, is er in de buurt nog iets te doen, kan je er buiten het park bijvoorbeeld hardlopen of mtb-en. Is er ook buiten de camping nog vertier voor de kids (marktje, stadje, etc).

Ik moet me nog eens verdiepen in de reis, ik had hierboven al wat tips gekregen, maar als er iemand toevallig nog een overzicht heeft van de tolkosten etc (naast de standaard benzine kosten) hou ik me ook aanbevolen. Bij voorbaat dank alvast.

Ohja, ik lees dagelijks mee en ik weet dat er ook velen van jullie zijn die een bloedhekel hebben aan dit soort massale campings. Wij begrijpen dat, accepteren dat, maar horen ook graag jullie mening over de omgeving etc.
Home is where you park it caravan.gif

Plaats reactie

Terug naar “Kroatië”