reis september

Plaats reactie
jan en carine
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 3 jan 2016 16:15

reis september

Bericht door jan en carine » ma 6 mei 2019 19:50

Hoi .
Wij gaan in september naar kroatie met als tussen stop in oostenrijk voor een paar dagen
Welke is en zijn de mooiste wegen naar die richting .ook campings naar die richting. scratch.gif blij.gif

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: reis september

Bericht door moyzo » di 20 aug 2019 07:07

Ligt er aan wat je bestemming is en of je tussendoor wilt rijden: wij vertrekken ook weer september naar regio Sibenik maar rijden zoals we meestal doen over Passau daar kun je op de camping goed overnachten ook in Maribor kun je goed staan en de oude binnenstad bezoeken, wij gaan dan via Zagreb ( slechts 50 km door Slovenie over geheel nieuwe snelweg- maar ook daar heb je behalve Maribor nog mooie campings in die omgeving snelweg is nu klaar na jaren) Je kunt via de Plitvice meren rijden daar paar dagen vertoeven en dat zou ik echt aanraden als je die nog nooit bezocht hebt om daarna richting kust te gaan.
Verder heb ik in Oostenrijk niet veel ervaring, wij hebben maar 3 weken en zijn absolutt geen bergmensen dus rijden er het liefst zo snel mogelijk door heen om van de zee en de kust te gaan genieten.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: reis september

Bericht door Ab » di 20 aug 2019 09:42

Kroatië is groot..
De mooiste wegen duren het langst.
Wij zijn vanaf de kust van Sibenik gereden naar omgeving München, zonder 1 meter snelweg te hebben gereden. Wel een aantal uitdagende pasroutes.
De heenweg liep over Tsechie...niet logisch maar wel heel mooi.
We waren ruim 2 maanden onderweg.
Ik weet niet of dat ook jullie bedoeling is.
Voor Istrie kan je beter via de Tauernautobahn en Karawanken tunnel.
Voor Dalmatie beter via Regensburg Passau Zagreb.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Plaats reactie

Terug naar “Kroatië”