Cres of Lovinj en Krk

Plaats reactie
Mirell
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 7 jun 2017 18:28

Cres of Lovinj en Krk

Bericht door Mirell » wo 7 jun 2017 22:07

Wij gaan dit jaar voor het eerst met de caravan naar Kroatie. ( 2 volwassenen 50+) We willen eerst een weekje naar Rovinj en dan voor een paar dagen met de veerboot naar Cres/Lovinj en vervolgens een paar dagen naar Krk. Ik kom er alleen niet helemaal uit of we nu een camping moeten nemen bij Cres stad of bij Mali Losinj. We vinden het leuk om 's avonds dicht bij een gezellige plaats te zitten, waar leuke terrasjes en restaurants zijn. Overdag gaan we graag de omgeving verkennen maar ook een leuk strand opzoeken. Iemand tips? Ook voor een camping? En is de weg vanaf de veerboot vanaf Brestova nu echt zo slecht? Of is het best wel te doen? Heeft iemand daar (recente) ervaring mee? Daarna willen we dan nog een paar dagen naar Krk. Is dat een heel ander eiland of toch wel meer van hetzelfde. Ik twijfel of we wel beide eilanden moeten doen. Wij houden van mooie natuur, maar het moet niet uitgestorven zijn. Ook houden we wel van leuke plaatsjes. Maar misschien is een dag of 3 per eiland dan wel weer prima? Daarna gaan we trouwens nog naar de Plitvice meren. Mochten jullie ook nog gouden tips hebben voor restaurantjes (waar je én lekker kunt eten, maar ook een fijne ambiance hebt), hou ik me ook van harte aanbevolen! Bedankt vast voor de moeite!

Gebruikersavatar
Sijo
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 18 apr 2016 22:07

Re: Cres of Lovinj en Krk

Bericht door Sijo » ma 12 jun 2017 22:14

Na de brug/sluis die de eilanden Cres en Lovinj met elkaar verbindt, bij het plaatsje Osor, is een camping waar we een aantal jaar geleden 3 weken hebben gestaan. Die brug (twijfel even of er een sluis bij was) was iedere dag weer een attractie als die open gaat. Monaco komt langsvaren, lijkt wel.
Mooie camping, toen goed sanitair, niet met de scheerlijnen door elkaar. Er loopt wel een weg voorlangs, met daarachter het water. We hebben er met veel plezier gestaan! Ik kan het geluid van de krekels nog altijd horen......
Osor is een leuk plaatsje, waar je lopend heen kunt, leuke kleine winkels en restaurantjes.
Ik zeg: aanrader!
Met een Kip 44TDB Skyline uit 2007 achter een Volkswagen Touran uit 2012.

workel

Re: Cres of Lovinj en Krk

Bericht door workel » ma 12 jun 2017 22:39

Wij zijn enkele jaren gelden op camping village Poljane geweest met boot, mooie camping en omgeving.

Zijn uiteindelijk met de boot op de boot vanuit Cres naar Brestova gegaan. Ik vond de weg ernaar toe een drama met name de laatste paar kilometers naar de boot, heel erg smal. Was blij dat ik met de combi langs de berg kant reeds ipv de afgrond, als er een bus of camper vanaf de boot komt dat past het maar net. Voor ons een keer maar nooit weer, de overtocht dan.

Cres heel mooi eiland en ik zou terug met de boot naar KrK gaan en daar een camping bezoeken, Camping Resort Krk of Camping Ježevac zijn beide mooie campings, de eerste kun je zo naar Krk lopen, 30 min.

Qua eten is er altijd wel wat leuks te vinden in de plaats Krk bij de haven met rode zonnescherm, paar keer gegeten en op mali losinj langs de haven voldoende prima eet gelegenheden.

Veel plezier het de planning.

Lees graag jullie ervaring, altijd handig.

Alvast fijne vakantie.

Gebruikersavatar
Wissels
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 30 jul 2006 22:03

Re: Cres of Lovinj en Krk

Bericht door Wissels » za 29 jul 2017 10:29

Hallo,

op camping resort krk geweest, advies vooraf reserveren, bij aanrijden voordat we uitgestapt waren werd al gevraagd of we gereserveerd hadden, degene voor ons had niet gereserveerd en kon gelijk linksaf om te keren, wij hebben in de 10 dagen op de camping geen enkele nacht een plaats vrij gezien, gelukzoekers hadden hooguit een paar nachten en waren zelfs vaak na 1 nacht al weg, Mooie camping, te warm om veel te zien, boottocht van een dag en een dagje omgeving kijken naar baaien en kleine dorpjes was voor ons genoeg. Krk boulevard is gezellig.

Bij Plitvische meren op camp-turist-grabovac gestaan, camping heeft goede plaatsen maar niet allemaal even vlak, er is veel doorloop, meesten bleven slechts een paar nachten, restaurant net buiten de poort behorend bij de camping kan je prima eten. Zwembad klein maar erg relaxed.

met vriendelijke groet,

Walter
Hyundai Tucson met Hobby 540

Plaats reactie

Terug naar “Kroatië”