Newbie vraagt hulp

Plaats reactie
sparark
Berichten: 3
Lid geworden op: di 21 jun 2016 19:07

Newbie vraagt hulp

Bericht door sparark » di 21 jun 2016 21:19

Goede dag,
Misschien niet het goede forum, maar op een andere forum komt er weinig reactie op mijn vragen.
Maar als ik zo hier lees op het forum is er veel knowhow aanwezig over het reizen naar Kroatië.

Wij willen met ze tweeën en onze hond begin september 2 weken voor de eerste keer naar Kroatië.
Dit zal tevens onze eerste auto vakantie worden.
Tevens nemen wij onze boot mee ( 5.50 mtr)

Wij zitten met de volgende vragen waarbij we wat hulp kunnen gebruiken.
Het plan is om de 1e dag van uit Amsterdam naar Oostenrijk te rijden.
Vertrek zondag ochtend om 6 uur aankomt Oostenrijk om ??? uur.
Is dit te doen met een boot achter de wagen?
Ben er wel achter dan dit niet echt haalbaar is maar wat wel?
Ga ook kijken wat de kosten zijn om bij kalf de trailer te laten keuren voor Duitsland zodat we 100 kunnen rijden.

Wat is een geschikte overnachting plaats waar de auto en boot op een veilige/bewaakte parkeerplaats/garage kan staan en waar ook de hond welkom is?

Dan willen wij een stacaravan huren,
Ik heb gekeken naar Bi-Village, maar dat wordt hem niet.
Heb een beter gevoel bij camping Polari.
Maar word er niet vrolijk van dat de boot aan een boei moet liggen.
Zoek eigenlijk een camping met een boot helling waar ik de boot gewoon zelf in en uit het water kan halen.
Of waar een boot helling is met een aanlegsteiger.
Iemand andere opties voor een camping waar ook de hond welkom is?

Dan is er ook weer een tijd dat we naar huis gaan, waar dan overnachten waar de auto en boot op een
veilige/bewaakte parkeerplaats/garage kan staan en waar ook de hond welkom is?

Iedereen alvast bedankt voor het mee denken.

Gr Sparkark

stoeltje
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 25 mei 2016 11:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: Newbie vraagt hulp

Bericht door stoeltje » di 21 jun 2016 21:44

Naar Oostenrijk is ongeveer 900 km. Met een gemiddelde van ongeveer 75 km per uur ben je dus 12 uur met rijden bezig en dan af en toe stoppen en de eventree opstoppingen en onvermijdelijke wegwerkzaamheden..... Ook met de tempo 100 keuring wordt het gemiddelde niet echt hoger. Wij gaan naar italie elk jaar en hebben een camping gevonden op de helft van de totale reis en dat is ongeveer 850km. Dat is al een beste rit en wij doen daar meestal 12 tot 13 uur over met de caravan. Dat is wat ik kan zeggen over het reizen. Voor de rest heb ik geen ervaring met Kroatië en parkeerplaatsen voor auto en aanhanger.

Succes.
Knaus Südwind 500 TF - Kia Sorento 2.5 VGT 200+ pk, 450Nm

Kasper

Re: Newbie vraagt hulp

Bericht door Kasper » di 21 jun 2016 22:08

Ik denk dat moderator Ab de meest ervaren Kroatië kampeerder is, die zal zo wel reageren. scratch.gif

sparark
Berichten: 3
Lid geworden op: di 21 jun 2016 19:07

Re: Newbie vraagt hulp

Bericht door sparark » di 21 jun 2016 22:12

Bedankt Stoeltje,

Duidelijk zal een eerdere stop worden in Duitsland, München?
En daar op zoek naar een slaap plek.

stoeltje
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 25 mei 2016 11:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: Newbie vraagt hulp

Bericht door stoeltje » di 21 jun 2016 22:23

Wij zitten dan in de buurt van Ingolstad maar dat is op een camping en volgens mij heb jij daar niets aan met een boot aan de haak. Maar er zijn vast hotels met een wat grotere parkeerplaats waar je terecht kunt.
Knaus Südwind 500 TF - Kia Sorento 2.5 VGT 200+ pk, 450Nm

Gebruikersavatar
Vigo
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 19 jun 2016 16:01

Re: Newbie vraagt hulp

Bericht door Vigo » di 21 jun 2016 22:27

Als vrachtautochauffeur zou ik er als ik jou was toch van uit gaan dat jij met een boot erachter van 5.50 op die zondag Oostenrijk niet gaat halen, ik weet natuurlijk niet wat voor een auto je ervoor hebt staan, maar al zou het een 12 cylinder zijn heb je nog te maken met de beperkingen van een combinatie van een bepaalde lengte en gewicht.

En zeker met een hond erbij zou ik lekker als ik jou was halverwege een Autohof uitzoeken, die hond uitlaten door je partner, een hapje eten en een paar uur plat gaan in je stoel of in je boot wanneer daar een kooi inzit, en daarna uitgerust voor zover mogelijk weer verdergaan.

En op die manier doe je er zo'n drie veilige rijdagen over om de plek te bereiken die je wil, terug idem dito dus heb je twee weken daar om vakantie te vieren.

knipoog.gif

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Newbie vraagt hulp

Bericht door blefke » di 21 jun 2016 22:50

Polari is een leuke camping.
Honden zijn bij mijn weten nagenoeg op iedere camping welkom.
Dus dat is het probleem niet.

Polari heeft zeker wel een boothelling om de boot in en uit het water te halen.
Er liggen veel boten in het water, maar er staan ook voldoende boten op de trailer naast de boothelling.

Ik denk dat Polari een goede keuze zou kunnen zijn.
Veel leuke kleine eilandjes, dolfijntjes kijken naar Rovinj varen etc.

De sta-caravans op Polari zijn wel mooi en als ik mij niet vergis pas voor het derde seizoen in gebruik.
Eigen jacuzzi etc etc.

Wat betreft reizen, Oostenrijk zou je wel eens kunnen lukken, maar dan moet alles mee zitten.
Ga daar echter niet van uit.
Ik denk dat vanuit Amsterdam München al een flinke trip is, maar voor het zelfde geld lukt Oostenrijk.
Wij regelen nooit iets wat betreft slapen…
Op de heenreis gewoon ergens bij een autohof stoppen en een paar uurtjes pitten.
Op de terugreis staan wij eigenlijk altijd ergens in de buurt van Nurnberg autohof Feucht.
Wil jij slapen bij een hotel/ motel etc of gewoon in de auto?

Blefke
Ontbijtje en verder karren.

sparark
Berichten: 3
Lid geworden op: di 21 jun 2016 19:07

Re: Newbie vraagt hulp

Bericht door sparark » wo 22 jun 2016 22:50

Bedankt allemaal voor de inbreng.
Wij gaan even voor München stoppen bv in Dachau.
Slapen in/op de boot is geen optie, is een console boot.
We gaan weer verder puzzelen.

Camping word wel Polari.

Gr Sparkark

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Newbie vraagt hulp

Bericht door Micky » wo 22 jun 2016 23:09

Oostenrijk is makkelijk te doen in 1 dag met de caravan, boot of dichte autotrailer, ik heb dat zeer vaak gedaan, de tempo 100 geeft je zonder boete kans gewoon 20km/h meer snelheid, hier heb je wel degelijk echt wat aan, want als je op een rustige dag rijdt rij je gewoon gemiddeld 20km/h sneller dan als je max 80 rijdt (heb je veel file dan heb je niets aan die sticker uiteraard), ik weet dat mensen denken/vinden van niet, maar dat is erg persoonlijk. Wij ervaren het toch echt en het is een simpel rekensommetje mrgreen.gif
Ik ben meerdere keren door de week in 1 keer tot ruim een uur voorbij München gereden met een dichte autotrailer, verreweg het grootste deel kun je gewoon 100+ rijden als je dat zou willen.

Voor de vakantie doe ik het met jonge kinderen niet (meer) ik wil gewoon niet meer rijden dan 5 a 600km op een dag, maar dat is gewoon een keuze, het kan makkelijk.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3466
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Newbie vraagt hulp

Bericht door troapel » do 23 jun 2016 11:26

Ik heb de heenreis (1060 km) naar Oostenrijk ook in 1 keer gedaan. 4 uur 's nachts vertrokken en om 7 uur 's avonds aangekomen. Iedere 200 km gestopt onder andere ivm de hond die meegaat op vakantie. Toch wat file gehad tussen München en Rosenheim, maar voor de rest liep het lekker door.

Het is dus goed te doen. Helemaal als je vanaf Amsterdam vertrekt. De afstand is dan korter dan wat wij moeten afleggen.

Edit: Onze bestemming ligt in Karinthië, dus op de route naar Kroatië.
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Plaats reactie

Terug naar “Kroatië”