Eilandcamping

Plaats reactie
TOCODI
Berichten: 167
Lid geworden op: wo 30 sep 2009 15:17
Locatie: B 3530 Houthalen-Helchteren

Eilandcamping

Bericht door TOCODI » vr 6 mar 2015 14:24

Ben me volop aan het orienteren voor een zomervakantie in Kroatie.Na enkele keren Istrie wil ik het nu wat verder zoeken namelijk regio Dalmatie. Nu kom ik op mijn zoektocht verschillende campings tegen die op een eiland gelegen zijn en hierover heb ik toch wel enkele twijfels .Naast het caravannen ben ik ook een fervent motorrijder en die gaat dan ook mee op vakantie om ter plaatse de omgeving mee te verkennen.Nu denk ik dus dat bij een eilandcamping het telkens overzetten met de ferry een enorm obstakel zal zijn of zie ik dit verkeerd. Niet zo zeer de eventuele files aan de ferry,die rij ik met de motor wel voorbij, maar wel het telkens overzetten en tijdverlies schrikken mij af.Heeft hier iemand ervaring mee,kwestie van regelmaat boten en uren bijvoorbeeld.(laatste afvaartuur enz.).
Ook twijfel ik om deze keer eens niet te reserveren,is dit anno 2015 nog te doen (wel met twee caravans) Periode juli.
Dank voor de reacties.
"Ver" moet niet, als het maar "weg" is !!!!!!!!!!!!

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Eilandcamping

Bericht door PMT » vr 6 mar 2015 14:57

Bij meerdere eilanden zoals Krk of Pag zijn de eilanden verbonden dmv een brug. Bij Pag kun je vanaf de Zadar zijde het eiland oprijden en bij de andere kant er met een ferry vanaf. Ook zijn er meerdere schiereilanden zoals Ston is een kleine landengte de toegang tot het eiland. De Ferrydiensten zijn van uitstekende kwaliteit en mn in de zomermaanden kan je vaak elk half uur een ferry nemen (vaak Jadrolinija) en zelfs met caravan gaat dit van een leien dakje, dus eiland hoppen zoals van Krk naar Cres/Losinj met de motor is helemaal makkelijk en heel goed te doen. solo met de auto ook als dagtocht. Wij stonden ooit op het punt over te varen naar Korčula vanaf Orebic op het schiereiland Ston, maar vanwege het weer hebben we dat toen niet gedaan. Korčula schijnt ook één van de mooiere eilanden te zijn ook om te kamperen, dus die houden we tegoed.
Varen naar de overkant kost natuurlijk met op en af rijden plus wachten nu eenmaal meer tijd dan hetzelfde aantal km.'s via de weg af leggen, maar het geeft wel een extra dimensie aan zo'n tocht en meer dan een half uurtje varen is er meestal niet bij. De kans dat je soms dolfijnen op de overtocht ziet is ook wel redelijk groot en die zie je meestal tijdens het rijden niet knipoog.gif
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

TOCODI
Berichten: 167
Lid geworden op: wo 30 sep 2009 15:17
Locatie: B 3530 Houthalen-Helchteren

Re: Eilandcamping

Bericht door TOCODI » vr 6 mar 2015 15:18

RE.gif Krk met zijn tito-brug en pag kende ik nog van een hele tijd geleden (Yoegoslavie tijdperk) maar met de echte hedendaagse overzetboten naar de andere talrijke eilanden heb ik nog geen ervaring maar denk toch dat ik het er op ga wagen, tenslotte een boottochtje heeft ook zijn charmes. En inderdaad dolfijnen zie je ook niet iedere dag.
Het is nu ook zo dat ik ook niet een hele vakantie op die motor zit , dus die enkele keren op het bootje zullen mijn vakantie dus zeker niet verbrodden. ( om zeep helpen).
Dank voor de reactie.Tel de dagen al af .........nog ...........(veel) zucht.gif
"Ver" moet niet, als het maar "weg" is !!!!!!!!!!!!

Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Eilandcamping

Bericht door Ab » za 7 mar 2015 09:34

Het eiland Murter is gezegend met redelijk veel campings en een brug naar het vaste land.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Dottie
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 19:44

Re: Eilandcamping

Bericht door Dottie » za 7 mar 2015 09:49

Wij zaten vorig jaar op het eiland cres in het dorpje Nerezine. Camping lopari. Wij hadden gereserveerd maar afhankelijke wanneer je gaat in juli, was dit zeker niet nodig geweest. Wij waren daar de eerste drie weken van juli! Zeker nog plaats voldoende vlak aan de zee. Het is een tamelijke vlakke camping. Zeer netjes. Inderdaad de Ferry vaart zeer regelmatig om het uur denk ik.
Groetjes
Dottie

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Eilandcamping

Bericht door PMT » za 7 mar 2015 12:08

HIER staan alle lijnen met tijdschema's en prijzen van de ferries. Meestal elk half uur in het hoogseizoen en afhankeklijk van de overtocht vaak niet langer dan een half uurtje op de boot.

Ik begin nu weer te twijfelen of het niet Kroatië gaat worden ipv Spanje. Griekenland ging niet door vanwege de te dure Ferry maar de kust van Kroatië is ook prachtig en blijft een trekker.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Stori
Berichten: 180
Lid geworden op: di 9 jul 2013 12:47
Locatie: Geel B

Re: Eilandcamping

Bericht door Stori » za 7 mar 2015 15:20

Ik weet het: mijn vraag is offtopic, maar het intrigeert me toch.
Hoe neem je een moto mee op vakantie, als je ook een caravan hebt? Ik hoor mijn man altijd zuchten als hij op vakantie een moto ziet langskomen of als we met de auto over mooie motorwegen rijden. Dan mist hij zijn GSA.

simplyoinky_v
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 22 feb 2015 18:28

Re: Eilandcamping

Bericht door simplyoinky_v » za 7 mar 2015 18:56

Hallo allemaal, las jullie verhaal over kroatie. Nou gaan wij zelf dit jaar voor het eerst naar Kroatië. Wij gaan naar Rabac. Heb dan ook een vraagje... Wat is de beste route naar Kroatië met de minste bergen/ heuvels. We zijn van plan om op vrijdagavond te vertrekken en om op zondag aan te komen .. I

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: Eilandcamping

Bericht door Fred N » za 7 mar 2015 19:05

RE.gif RE.gif
Hoe neem je een moto mee op vakantie, als je ook een caravan hebt?
Even voor je opgezocht
Laat je combinatie zien

Afbeelding
Renault Trafic 115 dci Quickshift,

TOCODI
Berichten: 167
Lid geworden op: wo 30 sep 2009 15:17
Locatie: B 3530 Houthalen-Helchteren

Re: Eilandcamping

Bericht door TOCODI » zo 8 mar 2015 00:23

Fred N schreef:RE.gif RE.gif
Hoe neem je een moto mee op vakantie, als je ook een caravan hebt?
Even voor je opgezocht
Laat je combinatie zien

Afbeelding
Renault Trafic 115 dci Quickshift,
Inderdaad motor gaat in het busje,echt praktisch zo een busje nog geen moment spijt van aankoop gehad. mrgreen.gif
"Ver" moet niet, als het maar "weg" is !!!!!!!!!!!!

Plaats reactie

Terug naar “Kroatië”