solaris sibenik

CELICA
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 24 mar 2010 22:48

solaris sibenik

Bericht door CELICA » wo 29 okt 2014 09:45

Beste allemaal,

We gaan in 2015 naar Solaris (Sibenik)met onze eigen caravan, nu willen we hier graag een plaats reserveren echter de plattegrond op de site van solaris is niet te lezen.
Heeft iemand van jullie misschien een plattegrondf of wellicht zelfs tips voor plaatnummers (beetje rustige ligging).
Ons gezin bestaat uit 2 volwassenen en 2 kids van 7 en 11, verder gaat er waarschijnlijk nog een gezin mee met hun eigen caravan.
Alle tips zijn welkom, bij voorbaat dank voor jullie moeite.
Geen van mijn ontdekkingen is het gevolg van een proces van rationeel denken
Knaus 500 fdk 2008 pwr xl mover truma comfort airco wigo premium plus luifel

blefke
Berichten: 4603
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: solaris sibenik

Bericht door blefke » wo 29 okt 2014 12:09

Wat versta je onder rustige ligging??
De camping wordt helemaal uitgemolken wat betreft plaatsen voor een caravan, tent, camper etc etc.
Het is echt manoeuvreren om een caravan te plaatsen als je pech hebt.
Heb heel veel mensen horen klagen over de plek die zij kregen toegewezen ( waaronder ik zelf maar achteraf goed opgelost).
Ik zou bellen of mailen, ze kunnen je in het Nederlands te woord staan.
En alles goed laten vastleggen van de afspraken die jullie gemaakt hebben.

De camping is echt meer dan prima, maar dat heb je al gelezen in een ander draadje.
Blefke

CELICA
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 24 mar 2010 22:48

Re: solaris sibenik

Bericht door CELICA » do 30 okt 2014 20:06

Hoi Blefke bedankt voor je tip heb inderdaad gebeld en ben heel vriendelijk te woord gestaan.
Geen van mijn ontdekkingen is het gevolg van een proces van rationeel denken
Knaus 500 fdk 2008 pwr xl mover truma comfort airco wigo premium plus luifel

blefke
Berichten: 4603
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: solaris sibenik

Bericht door blefke » do 30 okt 2014 20:39

thumbup.gif MAAR maak duidelijke afspraken en op papier laten zetten :wink:

Blefke

Ferdi

solaris sibenik

Bericht door Ferdi » zo 31 mei 2015 16:33

@Blefke.
Wij gaan in augustus ook naar Solaris, we hebben geboekt in zone A.
Maar zone A is volgens mij 90% van de camping.
We willen graag direct achter het rode gedeelte zone A superieur staan, zeg maar de eerst volgende rij. Is dit met de camping af te spreken? Er zijn namelijk campings die helemaal geen toezeggingen willen doen op dit vlak.
Wat denk jij allemaal met ze te kunnen bespreken, zodat je plaats enigzins aan je verwachtingen voldoet? wat is jou ervaring?


Sent from my iPad using Tapatalk

blefke
Berichten: 4603
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: solaris sibenik

Bericht door blefke » zo 31 mei 2015 17:20

Je kunt plaatsen reserveren,ben alleen bang dat de plekken reeds vergeven zijn.
Je kunt natuurlijk proberen.
Ik weet echter niet of ze dit ook doen als je de eerste keer komt.
Ik kon vorig jaar bijvoorbeeld dezelfde plek reserveren die ik toen heb gehad.

Ik zou bellen of mailen.
Er zijn Nederlandstalige medewerkers te plekke.
Vraag duidelijk wat je wilt hebben, dit i.v.m. voortent etc.
Tegenover ons was een hele grote plek met in het midden een boom….. daar kreeg je van ze lang zal ze leven geen voortent op gezet scratch.gif
Wij kregen een plek toegewezen met een grote stroompaal en water paal bijna in het midden, waardoor ik de voortent met uitbouw niet kon opzetten.
Maar dat hebben ze achteraf na veel zeuren toch opgelost.

Blefke

Ferdi

Re: solaris sibenik

Bericht door Ferdi » zo 31 mei 2015 18:26

Welke plaats sta(stond) jij dan?


Groeten Ferdi

blefke
Berichten: 4603
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: solaris sibenik

Bericht door blefke » zo 31 mei 2015 18:39

Kort bij de slagboom en kiosk plaatsnummer A155 was kort bij zee wc en douche

Persoonlijk vond ik A78 tot A58 de betere plaatsen, meteen aan zee en veel schaduw.
A12 tot A36 zou ik absoluut niet willen staan.
Zit je de hele dag in de etalage, iedereen loopt daar de hele dag voorbij en je hebt geen sprietje schaduw.
De plekken meteen daarachter zijn ook mooi.
A343 in dit gedeelte proberen weg te blijven.
Daar staat een groot compressor huis de hele dag een hoop kabaal.

Deze kaart is toch wel duidelijk:
http://nl.campingsolaris.com/kaart-van-camping/
Het klinkt nu wellicht wat negatief, maar het is echt wel een mooie camping.
Belfke

Ferdi

Re: solaris sibenik

Bericht door Ferdi » zo 31 mei 2015 18:59

Ik heb in december geboekt, ik ga ervan uit dat ze je dan al een plaats hebben toegewezen.
Toch morgen even bellen.
Bedankt voor de info[THUMBS UP SIGN]


Groeten Ferdi

blefke
Berichten: 4603
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: solaris sibenik

Bericht door blefke » zo 31 mei 2015 19:18

RE.gif
Zou ik wel even doen.
En mocht je een grote tent etc hebben, vraag dan of ze ervoor willen zorg dragen dat je een goede plek hebt waar alles op past.
Laat dit tevens op mail zetten, had ik ook gedaan.
Blefke

Anita1956
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 9 jan 2015 22:20

Re: solaris sibenik

Bericht door Anita1956 » zo 31 mei 2015 21:18

Ik heb ook besproken A 189 staan wij dit jaar de andere jaren stonden we altijd op de vrije plaatsen op B
Maar daar staan nu allemaal mobilhomes.
Ik heb de Hollands sprekende dame gesproken op de chat van Solaris plaatsje aangevraagd daarna kregen we het per mail en nadat we 70 euro hadden betaald de bevestiging.

Wij komen hier al vanaf 2005 en hebben het steeds mooier zien worden
Fendt Bianco 445 TFB bouwjaar 2014 met een truma bankairco en getrokken door een Citroen C4

Ferdi

Re: solaris sibenik

Bericht door Ferdi » ma 1 jun 2015 10:02

Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met de camping en ik kreeg een bijzondere uitleg over hun manier van werken.

Omdat we online geboekt hebben en een aankomstdag op donderdag hebben gekozen kunnen(willen) ze geen plaatsnummer voor je reserveren of bekend maken welke plaats je krijgt.
Als we de plaatsnummer willen weten moeten we de reservering veranderen per mail naar aankomst op zaterdag en 70 euro betalen.

Als ik vraag welke keuze we dan nog hebben, zeggen ze dat er geen keuze meer is omdat alles vol geboekt is.
Er is dus een plaats voor ons gereserveerd maar willen dat ons niet vertellen tenzij we dus de reservering aanpassen naar zaterdag aankomst en 70 euro betalen.

Ala ik vraag wat mijn voordeel is om dit te wijzigen en 70 euro te betalen, terwijl mijn plaats vast staat, is dat dus niks, behalve dat ik weet welke plaats we krijgen. scratch.gif

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: solaris sibenik

Bericht door Leentje » ma 1 jun 2015 10:08

Uitstekende reden om deze camping niet te kiezen. Sorry......
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
HarrieK
Berichten: 532
Lid geworden op: zo 5 jan 2014 23:32
Locatie: Oldambt

Re: solaris sibenik

Bericht door HarrieK » ma 1 jun 2015 10:13

RE.gif
Volledig mee eens dat hoeft voor mij ook niet :(

blefke
Berichten: 4603
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: solaris sibenik

Bericht door blefke » ma 1 jun 2015 10:16

RE.gif RE.gif RE.gif
Probleem is dat het een populaire camping is en in de zomer nagenoeg altijd vol geboekt is.
Als de plek niet bevalt probeer dan te kijken of er alternatieven zijn op de dag van aankomst.

@ Leentje
Nee moet geen reden zijn om deze camping niet te kiezen.
Maar ik snap wel je reactie.
Het is de beste camping in de buurt en daardoor heel populair.
Ze proberen in de zomer ieder plekje zolang mogelijk vol te hebben.
Ik heb dit ook al meegemaakt op andere campings in Kroatië,dat je moet betalen om een bepaalde plek te reserveren.
Polari doet dit ook en in meen vanaf juni nemen ze geen reservaties meer aan ( ieder geval zo was dit voorheen), dan moet je zelf naar een plekje gaan zoeken.

Blefke

Ferdi

Re: solaris sibenik

Bericht door Ferdi » ma 1 jun 2015 10:41

Campings die het geluk hebben dat ze snel volgeboekt zijn, gaan vaak dit soort wat arrogante houding aannemen omdat ze gen noodzaak inzien iets klantvriendelijker te moeten werkn.
Bij campings die wat meer moeite hebben om hun camping volgeboekt te krijgen zijn eerder behulpzaam om je van dienst te zijn.
Wel jammer, we gaan zien of we een beetje geluk hebben met de plaats en anders gaan we op zoek naar een alternatief.

Anita1956
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 9 jan 2015 22:20

Re: solaris sibenik

Bericht door Anita1956 » ma 1 jun 2015 11:48

@ Ferdi

Volgens mij heb je ook een flinke caravan en heb je dat ook bij de reservering ook opgegeven ?

Wij komen daar al jaren en ik heb al vele keren gezin dat als je plaats niet naar je zin is ze dan wel wat anders gaan zoeken ( mits mogelijk ) ik weet niet welke periode je komt want het is echt helemaal vol in de schoolvakanties .

En wat de 70 euro betreft ik vind het wel fijn om een plaats naar mijn zin te hebben dus dan heb ik dat er graag voor over
Dus als het je daar dit jaar bevalt misschien een idee voor volgend jaar
Fendt Bianco 445 TFB bouwjaar 2014 met een truma bankairco en getrokken door een Citroen C4

Ferdi

Re: solaris sibenik

Bericht door Ferdi » ma 1 jun 2015 12:55

Nou mijn caravan is niet zo groot, ik dacht iets van 6,75M totale lengte inclusief dissel, dus dat valt wel mee.
Verder ook alleen een luifel of voortent van 2,5 meter diep, dus ook niks speciaals.
Wel een rubber boot met handtrailertje, maar ik leg de boot aan een boei en de trailer schuif ik onder de caravan.

Wij hebben geboekt van 6 tot 27 augustus, dus dat zal wel de topdrukte van het jaar zijn.
Ik wil ook wel 70 euro betalen, maar dan moet ik ook wel een keuze kunnen maken en dat kan ik nu niet.
Ze willen dat ik dan op zaterdag aankom en dat krijg ik alleen een plaatsnummer te horen welke toegewezen is.
Dat is het mij niet waard, we hebben juist voordeel door op een donderdag aan te komen en de drukte tijdens de reis van het weekend met aankomst op zaterdag te ontlopen.

arnovariante

Re: solaris sibenik

Bericht door arnovariante » ma 1 jun 2015 14:36

Ik ben zo blij met dit draadje!
Bevestigt heel goed mijn mening dat ik niets te zoeken heb op deze fabriek!
blij.gif blij.gif

Zelfs op kleinere campings heb ik al verschillende keren meegemaakt dat mij per mail werd verzekerd dat de plek die men voor mij gereserveerd had zeker Groot genoeg zou zijn voor de door mij opgegeven combi.
Caravan van 780x250 met voortent van 270 + luifel van 200.
Geen probleem hoor meneer! Plaats zat.
M'n reet!!! stom.gif
En dan heb ik het nog niet eens over de auto, die zet ik wel op de Pplaats.
Moraal van het verhaal is dat ze je toch vertellen wat je wilt horen, namelijk dat je plaatsje groot genoeg is.

Als je niet hoeft te reserveren is het een andere zaak, dan ga je gewoon verder als het niet naar je zin is. Maar in het hoogseizoen kun je dat wel schudden op dit soort campings.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36127
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: solaris sibenik

Bericht door Chris » ma 1 jun 2015 14:57

Helaas een steeds vaker voorkomend verhaal.
Hoe groter de camping, van naam en van afmeting, hoe on-interessanter de kampeerders worden.
Wil jij niet aan onze eisen voldoen, nou dan niet toch, voor jou 10 andere die wel willen.
Wij waren 2 jaar geleden op Yellow Village Club Farret, ook telefonisch overlegd voor een grote plek.
Bij aankomst bleek de plek redelijk, op de grond althans, maar er was denk ik nog nooit iets aan de begroeiing gesnoeid.
Zeker 2 meter dikke struiken rondom... voor niets..
Maar het ergste was een zeer dikke tak aan een boom, dwars over mijn plek... een tak op nog geen 2 meter hoogte.
Daar past nooit een caravan onder.
En.. bizar gewoon.. paadje naar mijn plek was net 2 meter breed, mijn caravan 2.30 meter.... grrrrrr wat heb ik daar enorm de pest aan.
Klagen hielp niets... zoek het maar uit.
We konden uiteindelijk de caravan net neerzetten, maar slecht voor de zon en wind....
Dan begin je wel heel negatief aan je vakantie.
En... je leert weer iets... ik ga NOOIT meer naar zo'n kampeerfabriek... maar dat heb ik eerder ook als eens gezegd.
Dit jaar hebben we een camping gevonden met maar 21 plekken.... van ong. 200 m2....
Geen disco, geen vertierfabriek.... alles wat ze hebben is RUST... en voor de kleine kids een mini boerderij met leuk klein vee.
en een mini speeltuin / zwembadje.
Nou, mijn dochter, dierengek als ze is... zal ik daar niet zien...

Mij benieuwen... ik heb er zin an..

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

kampeerfanaatje

Re: solaris sibenik

Bericht door kampeerfanaatje » za 6 jun 2015 21:51

Wij gaan dit jaar al voor de 3e keer naar deze camping, wij vinden het een hele mooie/leuke en schone camping! We hebben ook een boot mee, en het is super mooi om daar te varen.

Ferdi

Re: solaris sibenik

Bericht door Ferdi » zo 7 jun 2015 18:42

Wij denken ook wel dat het een leuke en mooie camping is.
Hoe doen jullie dat met je bootje.
Halen jullie de boot iedere keer uit het water en zet je hem bij de caravan of leg je hem aan een (zelfgemaakte) boei.?


Groeten Ferdi

kampeerfanaatje

Re: solaris sibenik

Bericht door kampeerfanaatje » zo 7 jun 2015 20:45

Ferdi

Wij hebben 2 jaar een 4, 2 meter rubberboot met 25 pk moter meegehad, die legde we aan een zelfgemaakte boei. (Er zijn geen kant en klare boeien.
Dit jaar hebben we een consoleboot mee, deze gaat de haven in. We laten de caravan thuis en gaan met een tent.
Groet anita

Ferdi

Re: solaris sibenik

Bericht door Ferdi » ma 8 jun 2015 15:44

Hoe heb je die boei gemaakt?
Wel mooi en praktisch zo'n consoleboot.
Maar ja een caravan en consoleboot meenemen gaat niet, dus wij hebben een 4 meter rubberboot met 20pk, welke in de auto gaat en een demontabel Alu trailertje onder het bed in de caravan.


Groeten Ferdi

kampeerfanaatje

Re: solaris sibenik

Bericht door kampeerfanaatje » ma 8 jun 2015 18:12

Ferdi,

Wij hadden een 7, 5 kilo anker met 10 meter spanketting van een vrachtwagen( dit lag op de bodem) en dan 2x waterdiepte touw naar de boot.
Veel mensen deden het alleen met touw naar een steen, maar er liggen niet veel stenen.

Groet anita

Plaats reactie

Terug naar “Kroatië”