Naar Kroatie.. Tips ?

vespaman
Berichten: 12
Lid geworden op: za 13 dec 2014 23:21

Re: Naar Kroatie.. Tips ?

Bericht door vespaman » do 22 jan 2015 20:09

Lanterna is een perfecte camping. Hele dag door warm water. Keuze uit beschutte plekken en plekken langs het water. Zelfs in het hoogseizoen nog volop plaats.

Park Umag is de laatste jaren vreselijk achteruit gegaan qua service aan de receptie etc. Kwamen daar al "voor" de oorlog in YU. (sinds 1985) Vroeger nooit een probleem, plaats uitzoeken terug naar de receptie en klaar. Laatste paar keer iedere keer gezeur dat je niet gereserveerd had etc. Kreeg je een B-keus plaats, terwijl de mooie plaatsen dan 3 weken leeg stonden of zo. Heette vroeger Ladin Gaj. Zeker als je langs de weg staat wordt je gek van de racebaan achter je. Zit precies op een stuk waar de weg weer omhoog gaat. Dus altijd gas bijgeven, of nog meer gas geven als je naar beneden rijdt.

Bij Lanterna is het personeel veel vriendelijker.

Tip: Geef je ANWB pas af en zag dat het een autoclubpas is, krijg je altijd extra korting !

blefke
Berichten: 4603
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Naar Kroatie.. Tips ?

Bericht door blefke » do 22 jan 2015 22:40

Ab schreef: Lanterna was er al tientallen jaren voordat Kroatië zelfs maar bestond. Daar is elke keer weer een stuk bij gemaakt.
Daar zijn wij geweest tijdens onze eerste vakantie in Joegoslavië.
Pff das lang geleden.
Wat ik heb begrepen is dat deze camping destijds ook is verplaatst, klopt dit?
En wat ik mij ook nog goed kan herinneren, was dat je toch zeker 10 minuten met de auto de stad in moest.
Is overigens wel een geweldige vakantie geweest.
Porec is niet zo mijn ding.
Als je dan al in Istie verblijft, gaat mijn voorkeur uit naar Rovinj
Porec is leuk voor een avond heen te rijden.
Rovinj heeft heel veel kleine leuke straatjes, steegjes barretjes etc etc etc.
Gewoon heel leuk, maar ook druk.
Maar anders druk dan Porec.

Blefke

Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Naar Kroatie.. Tips ?

Bericht door Ab » do 22 jan 2015 23:05

Veel te druk naar mijn smaak.
Dat is ook meteen de reden dat we Istrie al jaren niet meer bezoeken.
Maar nogmaals, heel veel mensen vinden het wel leuk.
Anders was het er ook niet zo druk. knipoog.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

blefke
Berichten: 4603
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Naar Kroatie.. Tips ?

Bericht door blefke » do 22 jan 2015 23:14

RE.gif
Druk daar ben ik het met je eens, maar Rovinj blijven we heel leuk vinden.
Dit stadje heeft toch wel een heel aparte uitstraling.
En dit jaar voor het eerst niet naar Istrie geweest maar naar Dalmatie.
En inderdaad wat een verschil, veel mooier en goedkoper ( was niet de reden om daar heen te gaan)

Blefke

Jeroen123
Berichten: 515
Lid geworden op: wo 26 mar 2014 09:08

Re: Naar Kroatie.. Tips ?

Bericht door Jeroen123 » do 22 jan 2015 23:19

Leuke berichten, we hebben er zin in.
Weet iemand hoe het met de ijscotentjes is op Lanterna
Dat scoort in italie altijd goed :-)
Met een hamer past alles

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Naar Kroatie.. Tips ?

Bericht door PMT » vr 23 jan 2015 11:59

Onze eerste grote camping in de tijd van Tito was Zelena Laguna en gingen toen ook maar gelijk uit de kleren, je bent jong en je wilt wat. Later werd dat een paar keer Camping Puntica een paar km zuidelijker in Funtana. Deze camping hebben we in 2008 nog bekeken als een soort memory lane, maar we vonden niet meer terug dat we dachten te vinden en kwamen toen op Mareda tereecht net boven Novigrad. In het naseizoen een prima camping.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Naar Kroatie.. Tips ?

Bericht door Daphne » vr 23 jan 2015 12:23

Jeroen123 schreef:Leuke berichten, we hebben er zin in.
Weet iemand hoe het met de ijscotentjes is op Lanterna
Dat scoort in italie altijd goed :-)
Voorpret is altijd leuk thumbup.gif

Hoe het met het ijs op Laterna is gesteld weet ik niet, maar maak je geen zorgen, dat zal best goed zijn. In heel Istrië is het ijs heerlijk en heel betaalbaar.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Jeroen123
Berichten: 515
Lid geworden op: wo 26 mar 2014 09:08

Re: Naar Kroatie.. Tips ?

Bericht door Jeroen123 » vr 23 jan 2015 21:39

Mooi, dan reserveer ik wat een Giant met een driedubbele toef slagroom haphop.gif
Met een hamer past alles

aegrosfeld
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 4 jan 2015 13:36
Locatie: Breda

Re: Naar Kroatie.. Tips ?

Bericht door aegrosfeld » vr 23 jan 2015 22:32

Kijk eens naar camping Slatina. Mooie camping met plaatsen op het strand!! Is ons heel goed bevallen.

MichelvDijk

Re: Naar Kroatie.. Tips ?

Bericht door MichelvDijk » zo 25 jan 2015 12:11

Ik zit even naar Camping Lanterna te kijken, maar jammer genoeg mag je bij reserveren niet op elke dag aankomen en vertrekken.
Je moet percé op vrijdag/zaterdag/zondag aankomen en vertrekken, en wij willen juist graag op een maandag aankomen en midden in de week weg gaan.
Hopelijk is dat buiten de booking app van de site wel te regelen via mail, anders zou deze camping daarom al afvallen

andygeraerts

Re: Naar Kroatie.. Tips ?

Bericht door andygeraerts » ma 26 jan 2015 11:23

Hallo,

Bi Village: Mooie camping met animatie en mooi zwembad. Let er wel op dat het zwembad sluit s´middags. Je hebt dan natuurlijk wel nog het strand. Er is ook een promenade langs het strand die uitkomt in een klein dorpje/stadje waar je ook excursies kan afspreken.
Verder is het ook niet ver naar de stad Pula. Zeer mooi met het amfitheater.

Bijela Uvala: Zeer ruime camping met mooie campingplaatsen en verzorgd sanitair. Zeer veel animatie op de camping ,ook sávonds. Er zijn verschillende restaurantjes, snackbars verspreid over de camping. Zeker het restaurant aan het hoofdzwembad is de moeite waard.
Voor tieners en kinderen is dit een zeer leuke camping . Je bent ook op nog geen 15min met de wagen in Porec.
Wij zijn ook van daaruit naar het fjord geweest. Je kan daar hele mooie boottochten maken.

Lanterna: Heel mooie camping. Ook zeer groot. Met zoet en zout water zwembaden. Wij vonden deze camping iets minder naar animatie toe enz. voor de kinderen.

Wij rijden altijd Kroatie binnen via het dorpje Buzet. Hier is een heel kleine grensovergang waar je niet hoeft aan te schuiven. Veel gemakkelijker dan die grote grensovergangen.

Veel plezier,
Kroatie heeft veel te bieden.

Andy

Jeroen123
Berichten: 515
Lid geworden op: wo 26 mar 2014 09:08

Re: Naar Kroatie.. Tips ?

Bericht door Jeroen123 » ma 26 jan 2015 16:42

MichelvDijk schreef:Ik zit even naar Camping Lanterna te kijken, maar jammer genoeg mag je bij reserveren niet op elke dag aankomen en vertrekken.
Je moet percé op vrijdag/zaterdag/zondag aankomen en vertrekken, en wij willen juist graag op een maandag aankomen en midden in de week weg gaan.
Hopelijk is dat buiten de booking app van de site wel te regelen via mail, anders zou deze camping daarom al afvallen
Dat zie ik op veel campings in het hoogseizoen, ook in nederland, dus dat verbaasd me niet zo
Wij hebben het als volgt opgelost. we komen aan op vrijdag (pakken we toch nog het weekend mee, zaterdags is vaak veel te doen) en vertrekken op zondag
Met een hamer past alles

Gebruikersavatar
RonaldP
Berichten: 215
Lid geworden op: di 22 jul 2008 08:33
Locatie: Kampen

Re: Naar Kroatie.. Tips ?

Bericht door RonaldP » ma 26 jan 2015 22:56

Wat betreft aanrijden. Wij gaan al jaren die kant op.
Onderweg staan we op de heenreis meestal op camping "bauerkeller" in Greding. Meer een veredelde parkeerplaats waar je aangekoppeld kunt staan. Wel een goed restaurant, en sanitair.

De volgende dag rijden we dan of ineens door, of we maken nog een stop in Oostenrijk, afhankelijk van hoe de kinderen het vinden.

De grensovergang bij Koper is vrij druk als je wat later op de dag aankomt. De nieuwe snelweg vanaf die grensovergang zorgt er echter voor dat je vrij snel bij Porec bent.

Vroeger moesten we vanaf Oostenrijk nog minimaal 5uur rijden over B-wegen. Dat is nu voorbij, hoewel die weg er nog steeds is.
Hobby 560 UL, trekauto geen idee. Egolf als dagelijks vervoer.

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: Naar Kroatie.. Tips ?

Bericht door Poldervrouwtje » di 27 jan 2015 08:35

Wij hebben geboekt op bi village ... Kennissen hebben daar goede ervaringen opgedaan .. We zullen zien
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: Naar Kroatie.. Tips ?

Bericht door Poldervrouwtje » di 27 jan 2015 08:38

Op bi village word je overigens ook op aankomstdag geplaatst . Wij komen aan op zondag en dan kom je een dat deel te staan .. Vrijdag , zaterdag en zondag zijn gereserveerde plekken , overige dagen kom je op grote terrein te staan , bij aankomst gewoon rondje rijden en plek kiezen ( krijgt lijstje mee met plekken die passen bij verblijfsduur ) .. Ivm onze kinderen reserveren wij .. Komen aan op zondag ..
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Gebruikersavatar
D-Daddy
Berichten: 23
Lid geworden op: za 20 apr 2013 10:51
Locatie: Westerlo,België

Re: Naar Kroatie.. Tips ?

Bericht door D-Daddy » di 27 jan 2015 16:41

Als het je niet stoort "van uit de kleren" te gaan is Autocamp Ulika in çevar porat(tussen Porec & Tar) zeker aan te raden...
Je kan kiezen om te reserveren of zoals wij steeds(dit jaar voor de 5de maal oprij) gewoon zonder reservatie aan te komen...de vrije plaatsen zijn veel ruimer(aangezien je gebruikt wat je nodig hebt haphop.gif ) dan de gereserveerde plaatsen.
Verschillende restaurants op de camping(Pizzeria,a la carte Grill,beachhouse enz) grote supermarkt,krantenshop,pin automaat,groentenstand & café met ijssalon...
Zoetwaterzwembad of gewoon de zee in,mini-golf(betalend),speeltuin,beachvolley...Vaste MTB route loopt langs de camping door en kan je inpikken..enz..
Proper en voldoende sanitair waar ze de hele dag door staan te poetsen.
Animatie heel de dag door(10u-12.30u & 16u-18u) en elke avond mini disco voor de kleinste met 6/7 avonden laatavond show(1xper week betalend door externen anders vaak "interactieve shows" door animatie teams..
10 min rijden van Tar en 15 min van Porec... Persoonlijk zijn we super tevreden van de camping en trekken dus zoals eerder al gezegd voor de 5x op rij naar toe(2gezinnen)...Maar je moet jezelf wel "bloot" durven geven awhoea.gif
Hyundai H1 25CDRI Executive 2009 + LMC 500 Luxus

MichelvDijk

Re: Naar Kroatie.. Tips ?

Bericht door MichelvDijk » di 27 jan 2015 17:18

Jeroen123 schreef:
MichelvDijk schreef:Ik zit even naar Camping Lanterna te kijken, maar jammer genoeg mag je bij reserveren niet op elke dag aankomen en vertrekken.
Je moet percé op vrijdag/zaterdag/zondag aankomen en vertrekken, en wij willen juist graag op een maandag aankomen en midden in de week weg gaan.
Hopelijk is dat buiten de booking app van de site wel te regelen via mail, anders zou deze camping daarom al afvallen
Dat zie ik op veel campings in het hoogseizoen, ook in nederland, dus dat verbaasd me niet zo
Wij hebben het als volgt opgelost. we komen aan op vrijdag (pakken we toch nog het weekend mee, zaterdags is vaak veel te doen) en vertrekken op zondag
Helaas zijn wij gebonden aan het op een maandag aankomen en op een woensdag weer vertrekken 15 dagen later, als dat niet vrij te reserveren is houdt het voor ons op.
Ik wil graag van te voren een plekje vast gesteld hebben, ik heb vaak genoeg gezien dat mensen in 2 weken tijd soms 2 of 3 keer moeten verkassen omdat ze zo aan zijn komen rijden.
Das niks voor ons helaas.

blefke
Berichten: 4603
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Naar Kroatie.. Tips ?

Bericht door blefke » di 27 jan 2015 18:45

RE.gif
Camping Polari in Rovinj ( 30km verder) kun je aankomen wanneer je zelf wilt.
Is een mooie camping waar veel te doen is en ook nog eens op fiets afstand van Rovinj

Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Naar Kroatie.. Tips ?

Bericht door Ab » wo 28 jan 2015 00:40

Ik wil het eigenlijk helemaal niet vertellen..
Bijna alle Nederlanders gaan naar Istrie .
Niks mis mee..ik hoop ook dat het zo blijft.
Maar dit draadje gaat over Kroatië, en tips..
Niet verder vertellen. .maar Dalmatie is veel mooier.
Minder druk, en goedkoper.
Reistijd ca 1 uur langer .
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: Naar Kroatie.. Tips ?

Bericht door Poldervrouwtje » wo 28 jan 2015 11:55

Tja. Je moet toch ergens beginnen ;)
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

blefke
Berichten: 4603
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Naar Kroatie.. Tips ?

Bericht door blefke » wo 28 jan 2015 12:18

Poldervrouwtje schreef:Tja. Je moet toch ergens beginnen ;)
En daarom gaan de meeste nederlanders naar Istrie..
Maar Ab heeft gelijk Dalmatie is goedkoper en mooier

Blefke

Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Naar Kroatie.. Tips ?

Bericht door Ab » wo 28 jan 2015 14:11

Niet verder vertellen. .
Straks wordt het daar nog net zo druk (en duur) als in Istrie. ☺
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: Naar Kroatie.. Tips ?

Bericht door Poldervrouwtje » wo 28 jan 2015 16:34

Zoals gezegd. Onze eerste keer. Over die camping veel positieve ervaringen gehoord We gaan normaliter naar Frankrijk. Kroatië is nog onbekend We zijn benieuwd :). Italië vonden we mwah
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Antoinet
Berichten: 114
Lid geworden op: di 11 sep 2012 21:19
Locatie: Ridderkerk

Re: Naar Kroatie.. Tips ?

Bericht door Antoinet » wo 28 jan 2015 20:50

Kroatië... heel mooi land.
Wij zijn 4 jaar in mei daar geweest.
Zonder caravan. we huurde daar een stacaravan.
3 weken voor 400 euro.
Maar wat hebben wij het fijn gehad. eerste jaar op bijela Uvala en daarna op Zelena Laguna.
Het voordeel is da je gebruik maakt van beide campings. en 3 zwembaden tot je beschikking hebt.
Zeker naar Grosnjan, Rovinj, Pula, Funtana, Novigrad, en zeker de grotten aandoen.
Je kan ook heerlijk eten bij Rimini! Tegenover dinopark.
Zeer zeker naar Prematura gaan!!!! Zo prachtig natuurgebied waar je kan lopen en heerlijk de zee in.
zeer aan te raden.
In ieder geval heel veel plezier, maar dat zal wel lukken.

gr Antoinet
Ben al toe aan vakantie..

Gebruikersavatar
Willem_uit_Goes
Berichten: 336
Lid geworden op: di 21 aug 2012 21:58
Locatie: Goes, Zeeland

Re: Naar Kroatie.. Tips ?

Bericht door Willem_uit_Goes » wo 28 jan 2015 22:35

Ik heb begrepen dat een deel van de prima bekend staande naturistencamping Valalta dit jaar opengaat als textielcamping, Val Saline genaamd. Misschien is dat wat voor je?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk-Pro.
Eriba Nova 540FB, bouwjaar 1995
[album]http://tinyurl.com/8snqv4y[/album]

Plaats reactie

Terug naar “Kroatië”