Telefoneren vanuit Kroatië

Plaats reactie
Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Telefoneren vanuit Kroatië

Bericht door PMT » vr 7 sep 2012 21:17

Net zoals in andere landen laten wij ons altijd bellen door onze kinderen, nadat we eerst 2 belletjes gegeven hebben om te laten weten dat we gebeld willen worden. Dit spaart aanzienlijk ipv zelf te bellen. Natuurlijk gebruiken we ook wanneer mogelijk Skype, maar dan moet er wel wifi aanwezig zijn.
Vandaag een prepaid simkaartje van VIP gekocht bij het postkantoor en als je dan maar voor €0,06 p/m naar Nederland belt met een starttarief voor iets meer dan €0,07, begrijp je niet dat de NL aanbieders (in ieder geval T-mobile) maar liefst €1,25 durven te vragen voor het bellen naar NL en voor gebeld worden € 0,75, Schandalige tarieven! Bij veel Tisacs kan je vervolgens een opwaardeerbon kopen net als je bij ons doet in prepaid gevallen.
Wij waren 4 jaar geleden voor het laatst hier in Kroatië en wisten niet van het bestaan, maar diehards kennen het bestaan ervan mogelijk wel. IK wilde het toch even als tip meegeven. Nu gaan we zelf bellen uiteraard blij.gif
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

DannyL
Berichten: 724
Lid geworden op: di 28 aug 2007 16:45

Re: Telefoneren vanuit Kroatië

Bericht door DannyL » zo 16 sep 2012 21:04

Volgend jaar juni wordt Kroatië onderdeel van de EU en gelden er in 1 keer max tarieven van 35 cent om te bellen en 10 cent om gebeld te worden (als er voor die tijd niet nog een verlaging door Brussel wordt opgelegd)

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Telefoneren vanuit Kroatië

Bericht door Ab » zo 16 sep 2012 21:54

Mijn zoon doet altijd hetzelfde met kaartjes in Kroatie.
Het is goedkoop.. het nadeel is, dat je een nieuw nummer hebt, en dus niet bereikbaar bent voor iedereen die dat nummer niet kent.
Als je dat niet kan schelen, is het een mooie en goedkope optie.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Telefoneren vanuit Kroatië

Bericht door PMT » za 29 sep 2012 12:12

Zo weer terug. Met nr melding slaan familie en vrienden het nr zo op. Het is natuurlijk een nieuw nr, maar zo goedkoop als we nu gebeld hebben (4 weken voor 100 Kuna) is ongelooflijk zelfs voor prepaid, daar kan geen andere provider tegenop.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Telefoneren vanuit Kroatië

Bericht door blefke » wo 5 aug 2015 08:32

Waarschijnlijk rijden wij volgende week naar Rovinj.
Heb mijn dochter gechanteerd door een vriendinnetje mee te nemen en voor internet te zorgen, anders wilde ze niet mee mrgreen.gif

Vorig jaar heb ik met iemand gesproken die dit met prepaid telefoonkaarten deed.
Volgens mij een prepaidkaartje van tele2.

Wil dus een prepaidkaart hebben met beltegoed maar ook met een internet bundel.
Als iemand hier ervaring mee heeft, graag jullie hulp ;-)

Blefke

fendtjeplatin
Berichten: 590
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: Telefoneren vanuit Kroatië

Bericht door fendtjeplatin » wo 5 aug 2015 10:23

sim kaartje ter plaatse kopen is geen probleem.

wel opletten dat het minimum 3 g is.

tele 2 was vorig jaar 2 g.
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

TOCODI
Berichten: 167
Lid geworden op: wo 30 sep 2009 15:17
Locatie: B 3530 Houthalen-Helchteren

Re: Telefoneren vanuit Kroatië

Bericht door TOCODI » wo 5 aug 2015 10:56

Het andere nummer krijgen door een andere sim kaart los ik op de volgende manier op.
Ik maak gebruik van de melding die je kan inspreken in je voice mail die je ten alle tijde kunt wijzigen, dus op het nummer dat je gebruikt als je in je thuisland bent?
Dus in plaats van het klassieke " Ik ben er even niet , laat een bericht achter na de biep" verander je deze ingesproken tekst naar "Momenteel ben ik enkel bereikbaar op het nummer............voor de periode van ............"
Als er dan iemand belt naar je vertrouwde nummer krijgt deze die melding te horen en ben je bereikbaar voor iedereen.Terug thuis verander je gewoon terug de inspreektekst. mrgreen.gif
mvg Danny
"Ver" moet niet, als het maar "weg" is !!!!!!!!!!!!

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Telefoneren vanuit Kroatië

Bericht door blefke » wo 5 aug 2015 14:57

RE.gif
By the way, je reageert op een reactie uit 2012 whistle.gif mrgreen.gif

@fendtjeplatin,
Bedankt voor de info.
Mijn overbuurman kocht kaartjes bij tele2 als ik mij niet vergis.

Ik begrijp het goed je kunt gewoon een kaartje kopen (bijvoorbeeld in de supermarkt) in de gsm stoppen en je hebt internet.
Heb nog een oude iphone liggen die ik als hotspot wil gebruiken.


Blefke

Plaats reactie

Terug naar “Kroatië”