Met de caravan naar Kroatie door het binnenland.

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Met de caravan naar Kroatie door het binnenland.

Bericht door eurotrotter » di 11 sep 2018 12:00

TonR schreef:
zo 19 aug 2018 12:43
Kroatië wil volwaardig lid worden van de EU.
Dat zijn ze al hoor,vanaf 1 juli 2013,

https://www.europa-nu.nl/id/vh9idcqe1en ... opese_unie
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Met de caravan naar Kroatie door het binnenland.

Bericht door Ab » wo 12 sep 2018 20:49

Blijf alstublieft allemaal weg uit Kroatië...
Nog effe en ik moet na 30 jaar een andere bestemming gaan zoeken. awhoea.gif
Zo gauw het eerste tentje met frikandellen verschijnt, of de eerste broodje Mokum zaak zijn deuren opent ben ik weg. [aschrik.gif]
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

workel

Re: Met de caravan naar Kroatie door het binnenland.

Bericht door workel » di 18 sep 2018 15:39

RE.gif

@Ab, die frikadellen tentje zijn er al hoor. mrgreen.gif

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Met de caravan naar Kroatie door het binnenland.

Bericht door Ab » di 18 sep 2018 22:18

Nog niet tegengekomen.
Gaat denk ik ook niet snel gebeuren in de regio's waar wij de laatste 20 jaar zitten.
In Istrie kan ik het wel geloven..daar ben ik dan ook al jaaaaren weg.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Met de caravan naar Kroatie door het binnenland.

Bericht door eurotrotter » vr 21 sep 2018 21:48

RE.gif
Erg is dat Ab.
Net voor de Brennerpass ,in Oostenrijk,zat jaren een Hollander in een imbiss stube op een parking ,die verkocht ook frikadellen,gehaktballen,snacks,noem maar op.
Hel hordes chauffeurs stopten daar om aan de vette hap te gaan.
Dan rij je je de vlekken voor ogen naar een land waar koken tot kust verheven is,en dan zijn ze er bijna ......en dan gaan ze aan het maagzweer menu. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Met de caravan naar Kroatie door het binnenland.

Bericht door Ab » vr 21 sep 2018 23:30

Nou ja..het gaat me niet direkt om die frikadellen.
Maar overal waar massatoerisme van veel Nederlanders is, zie je Broodje Ben , Hollands Café en / of patatboeren verschijnen.
Vreselijk vind ik dat.
Ik ga geen 1500 km rijden om dan alweer dezelfde patatcultuur als thuis te hebben..
En overal om me heen Nederlands te horen.
Jarenlang waren wij praktisch de enigen die gele kentekenplaten hadden in het gedeelte van Dalmatie waar we graag komen.
Die tijd is ook alweer voorbij helaas. Het wordt ook daar steeds drukker.
Maar nog geen frikadellen gelukkig. Het valt dus nog mee.
Cevapcici komt anders wel gevaarlijk in de buurt..dat sla ik dus ook maar over. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Met de caravan naar Kroatie door het binnenland.

Bericht door Jan van Vijven » za 22 sep 2018 07:48

Ach een frikandel op z’n tijd moet kunnen, onze kok probeert ze overal te importeren om zo af en toe toch lekker aan de bar te kunnen snacken.
Elk land, dus ook Nederland, wordt overspoeld met buitenlandse keukens wat niet wil zeggen dat je daar dan ook moet gaan eten.
Mac zie je ook overal en bijna iedereen gaat daar wel eens heen.

Ik probeer meestal ook de lokale pot maar geloof me, in veel landen zijn we blij dat alles voor ons geïmporteerd wordt...ik wil wel gezond blijven!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Met de caravan naar Kroatie door het binnenland.

Bericht door Wim Verso » za 22 sep 2018 09:39

Het gaat hier toch over " Met de Caravan naar Kroatië door het binnenland", toch niet over Patat en Frikadellen?"
En wat dan nog, als je geen Frikadellen wilt eten, dan sla je die tenten toch gewoon over.
Ik eet in Nederland nooit Frikadellen en in het buitenland ook niet.
Veel interessanter is het hier te lezen de wegen die goed te berijden zijn in Kroatië, daar gaat mijn aandacht ook naar uit. thumbup.gif
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Met de caravan naar Kroatie door het binnenland.

Bericht door Jan van Vijven » za 22 sep 2018 10:00

Ok dan, de wegen in krokkie land zijn gewoon goed te doen en zijn te vergelijken met Frankrijk en Italië. En mocht je verdwalen kun je gewoon de weg vragen, naast Duits spreken de meeste ook Engels.

Wellicht heb je hier iets aan....

https://www.google.nl/amp/s/www.frankab ... oatia/amp/


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Met de caravan naar Kroatie door het binnenland.

Bericht door Wim Verso » za 22 sep 2018 11:56

RE.gif

Jan, Bedankt voor die site, echter hebben we alles voor Slovenië/Kroatië voor elkaar, de route ernaar toe, de Campings,de excursies en wat daar nog meer bij hoort.
De reis staat onder leiding van Corrie en mij, bij gestaan door twee leden uit de recreatie commissie, maar wij hebben de verantwoordelijkheid op ons opgenomen.

Misschien kunnen we nog wat leuke dingen toevoegen, van de site die jij toegevoegd hebt.

Voor 95% gaat de reis volgend Voorjaar 2019 door. thumbup.gif
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Met de caravan naar Kroatie door het binnenland.

Bericht door Jan van Vijven » za 22 sep 2018 12:15

RE.gif
Dan zou ik maar eens beginnen met het promoten bij je cluppie, voorlopig gebeurt daar weinig op dat gebied...veel tijd heb je niet meer en ik neem aan dat je toch wat financiële zekerheid wil!
Raad al je leden ook even aan dat ze lid worden van de één of andere wegen wacht club of ben jij de techneut die gaat tolken bij de garage?

Petje af hoor, jij neemt toch maar even de verantwoording....ik moet er niet aan denken om als leider even een dokter of ziekenhuis te regelen.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Rene_13
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 15:48

Re: Met de caravan naar Kroatie door het binnenland.

Bericht door Rene_13 » za 22 sep 2018 12:15

deze site is ook wel leuk.

https://www.allesoverkroatie.nl/over-on/
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
thumbup.gif

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Met de caravan naar Kroatie door het binnenland.

Bericht door Wim Verso » za 22 sep 2018 12:26

Jan van Vijven schreef:
za 22 sep 2018 12:15
RE.gif
Dan zou ik maar eens beginnen met het promoten bij je cluppie, voorlopig gebeurt daar weinig op dat gebied...veel tijd heb je niet meer en ik neem aan dat je toch wat financiële zekerheid wil!
Raad al je leden ook even aan dat ze lid worden van de één of andere wegen wacht club of ben jij de techneut die gaat tolken bij de garage?

Petje af hoor, jij neemt toch maar even de verantwoording....ik moet er niet aan denken om als leider even een dokter of ziekenhuis te regelen.
Jan, maak je geen zorgen, alles is geregeld, ook Finacieel en een techneut is altijd in onze groep aanwezig, ook toen wij onlangs in Horst aan de Maas stonden, met de club.
Het kostenplaatje en het programma dat wij hebben aangeboden heeft ieder lid ontvangen.
En inderdaad, als iemand naar het ziekenhuis moet, dan moet dat door ons geregeld worden, maar zoals ik al schreef, we worden bijgestaan door de recreatie commissie en die doen al jaren lang met deze club Buitenlandse reizen, dus daar maken we ons geen zorgen over.

Hoe bedoel je promoten bij ons cluppie, iedereen is daar op de hoogte.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Met de caravan naar Kroatie door het binnenland.

Bericht door Wim Verso » za 22 sep 2018 12:53

Rene_13 schreef:
za 22 sep 2018 12:15
deze site is ook wel leuk.

https://www.allesoverkroatie.nl/over-on/

Dank je wel Rene. thumbup.gif
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Met de caravan naar Kroatie door het binnenland.

Bericht door eurotrotter » za 22 sep 2018 12:55

Wim Verso schreef:
za 22 sep 2018 09:39
Het gaat hier toch over " Met de Caravan naar Kroatië door het binnenland", toch niet over Patat en Frikadellen?"
En wat dan nog, als je geen Frikadellen wilt eten, dan sla je die tenten toch gewoon over.
Ik eet in Nederland nooit Frikadellen en in het buitenland ook niet.
Veel interessanter is het hier te lezen de wegen die goed te berijden zijn in Kroatië, daar gaat mijn aandacht ook naar uit. thumbup.gif
Ongetwijfeld zijn goede wegen belangrijk Wim,maar goed en lekker eten langs deze wegen vind ik even zo belangrijk.
Of dat nu over frikandellen,cevapcice of bieftstuk gaat. mrgreen.gif
Dat eten is een doel op zich,je rijdt geen 1800 km naaar Dalmatie ,om er dan achter te komen dat er niks te eten valt,dan kun je beter thuis blijven.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Met de caravan naar Kroatie door het binnenland.

Bericht door Ab » za 22 sep 2018 16:56

Julli begrijpen mij.niet..
Dat soort tentjes met Hollandse frikandellen heb ik geen moeite mee hoor.
Mijn punt is dat die verschijnen op plaatsen waar het stikt van de Nederlanders.
En het dus ook stervensdruk is.
Dat zie je al een aantal jaren gebeuren in bijv. Spanje en ook Istrie naar ik las.
Voor de geïnteresseerden..Istrie is een deel van Kroatië.
Mij zie je daar dus niet meer.
Ik heb geen zin in mensenmassa's en overvolle terrasjes en restaurantjes.
Maar blijkbaar zijn er ook velen die dat wel leuk vinden.
Ik hou meer van rust, mooie natuur, kleine eilandjes met prachtige baaitjes, waar je alleen met een bootje kunt komen, en authentieke visrestaurantjes waar de vis nog levend uit de zee wordt gehaald, en boven een houtvuur voor je wordt klaargemaakt.
Maar goed..ieder beleeft Kroatië op een andere manier.
Het land heeft ruim 30 jaar geleden mijn hart gestolen..
Sindsdien ben ik er elk jaar weer naar terug geweest.
Soms 2 keer per jaar.
Alleen afgelopen zomer niet.
Maar..het jaar is nog niet om. knipoog.gif
In het binnenland waren nooit veel campings te vinden.
Nu nog niet, maar hier en daar begint het mondjesmaat toch een beetje. Vaak kleine en heel simpele soort campings.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Met de caravan naar Kroatie door het binnenland.

Bericht door moyzo » zo 23 sep 2018 09:21

Ab schreef:
za 22 sep 2018 16:56
Julli begrijpen mij.niet..
Dat soort tentjes met Hollandse frikandellen heb ik geen moeite mee hoor.
Mijn punt is dat die verschijnen op plaatsen waar het stikt van de Nederlanders.
En het dus ook stervensdruk is.
Dat zie je al een aantal jaren gebeuren in bijv. Spanje en ook Istrie naar ik las.
Voor de geïnteresseerden..Istrie is een deel van Kroatië.
Mij zie je daar dus niet meer.
Ik heb geen zin in mensenmassa's en overvolle terrasjes en restaurantjes.
Maar blijkbaar zijn er ook velen die dat wel leuk vinden.
Ik hou meer van rust, mooie natuur, kleine eilandjes met prachtige baaitjes, waar je alleen met een bootje kunt komen, en authentieke visrestaurantjes waar de vis nog levend uit de zee wordt gehaald, en boven een houtvuur voor je wordt klaargemaakt.
Maar goed..ieder beleeft Kroatië op een andere manier.
Het land heeft ruim 30 jaar geleden mijn hart gestolen..
Sindsdien ben ik er elk jaar weer naar terug geweest.
Soms 2 keer per jaar.
Alleen afgelopen zomer niet.
Maar..het jaar is nog niet om. knipoog.gif
In het binnenland waren nooit veel campings te vinden.
Nu nog niet, maar hier en daar begint het mondjesmaat toch een beetje. Vaak kleine en heel simpele soort campings.
We zijn eergisteren weer terug gekomen uit dit heerlijke land.
Wij voelen het precies hetzelfde en zoeken ook meestal die rustige paradijselijke plekjes in de Kvarner of Dalmatië en mijden Istrie. We hebben zo nu en dan een tripje gemaakt naar de plaatsen in de omgeving waar je genieten kunt van hele smalle straatjes en je kunt wanen in de middeleeuwen. De natuur is geweldig mooi, het water kristalhelder en de mensen heel vriendelijk. Er is nog zoveel te zien, heb onszelf een prachtig groot dik boek kado gedaan met prachtige foto's van de plaatsjes en de natuurparken en dan zie ik dat er nog veel te ontdekken valt.
Toch zie je steeds meer appartementen die gebouwd worden en ik ben bang dat ook in Dalmatië het toerisme steeds meer en meer op zal rukken. Toch denk ik dat het geen tweede Spanje of Turkije zal worden met mega-all in one resorts/hotels en schreeuwende disco's. Ze zijn er wel hoor die mega campings, hebben bij aankomst twee dagen op Zaton in Nin gestaan en zijn er snel weg gegaan uit dat mega vakantiefabriekspark, vreselijk vonden wij dat.
Nee geef ons maar dat kleine campinkje met rust, waar de mensen s avonds met een flesje wijn en stoeltjes op het strand rustig van de zonsondergang genieten en ouders met de kids marshmallows gaan roosteren op een brandertje. Waar ze een picknickkleedje s'morgens op het strand leggen voor het ontbijt, dat is toch heerlijk zo die rust en de waardering voor al het mooie wat je in kleine dingen vindt.
Nu weer 8 lange maanden aftellen..tot we weer mogen.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Met de caravan naar Kroatie door het binnenland.

Bericht door deusjevo » zo 23 sep 2018 09:52

Ab schreef:
wo 13 jun 2018 20:16
Daar was ik vorig jaar ook nog.
Het stadje waar de baai naar vernoemd is is ook bijzonder mooi.
We gingen met het vliegtuig naar Dubrovnik.
Vandaar met een huurauto naar Mostar in Bosnië en Kotor in Montenegro gereden, en verder wat rondgecrost in Bosnië.
Overal binnenwegen genomen.
Die allemaal in verrassend goede staat waren.
Zelfs in Mostar was weinig tot niets meer te bespeuren van oorlogsgeweld.
De campings zijn wel erg schaars in het binnenland..maar zijn er wel zo hier en daar.
Zou ook wel graag naar Dalmatie willen, maar vind het eigenlijk te ver rijden met de hut.
Naar aanleiding van bovenstaand bericht van AB eens gaan googlen en er gaan vluchten weg uit mijn achtertuin, kost pp iets van 60 euro.
Wellicht iets voor de herfstvakantie.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Met de caravan naar Kroatie door het binnenland.

Bericht door Jan van Vijven » zo 23 sep 2018 10:35

RE.gif

Ik zou niet te lang wachten, de rust wordt ook daar steeds minder.....
De Russen kopen in grote getale alles op, de krokkies zijn er bepaald niet blij mee, de prijzen stijgen en de overlast is erger dan in Spanje vanwege de nieuwe wodka drinkende en ruziezoekende bewoners die menen dat het land nu van hun is.
Kroatië is blij met toeristen, is één van de belangrijkste economische poten, maar de Russische invasie zitten ze niet op te wachten!

Ik ken beide nationaliteiten zeer goed en weet dan ook dat deze niet echt een klik hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Met de caravan naar Kroatie door het binnenland.

Bericht door deusjevo » zo 23 sep 2018 10:42

Ik ken de Russen van beroepswege ook redelijk goed ondertussen.
En er zijn maar weinig collega’s die er een klik mee hebben. weenie.gif
Ze hebben ondertussen Egypte ook al verpest met hun gedrag,

Gelukkig zie je steeds meer Kroaten en Polen op de tankers
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Abve

Re: Met de caravan naar Kroatie door het binnenland.

Bericht door Abve » zo 23 sep 2018 11:31

moyzo schreef:
zo 23 sep 2018 09:21

We zijn eergisteren weer terug gekomen uit dit heerlijke land.
Wij voelen het precies hetzelfde en zoeken ook meestal die rustige paradijselijke plekjes in de Kvarner of Dalmatië en mijden Istrie. We hebben zo nu en dan een tripje gemaakt naar de plaatsen in de omgeving waar je genieten kunt van hele smalle straatjes en je kunt wanen in de middeleeuwen. De natuur is geweldig mooi, het water kristalhelder en de mensen heel vriendelijk. Er is nog zoveel te zien, heb onszelf een prachtig groot dik boek kado gedaan met prachtige foto's van de plaatsjes en de natuurparken en dan zie ik dat er nog veel te ontdekken valt.
Toch zie je steeds meer appartementen die gebouwd worden en ik ben bang dat ook in Dalmatië het toerisme steeds meer en meer op zal rukken. Toch denk ik dat het geen tweede Spanje of Turkije zal worden met mega-all in one resorts/hotels en schreeuwende disco's. Ze zijn er wel hoor die mega campings, hebben bij aankomst twee dagen op Zaton in Nin gestaan en zijn er snel weg gegaan uit dat mega vakantiefabriekspark, vreselijk vonden wij dat.
Nee geef ons maar dat kleine campinkje met rust, waar de mensen s avonds met een flesje wijn en stoeltjes op het strand rustig van de zonsondergang genieten en ouders met de kids marshmallows gaan roosteren op een brandertje. Waar ze een picknickkleedje s'morgens op het strand leggen voor het ontbijt, dat is toch heerlijk zo die rust en de waardering voor al het mooie wat je in kleine dingen vindt.
Nu weer 8 lange maanden aftellen..tot we weer mogen.


Wij staan nu al weer een aantal dagen ca 90 km ten zuiden van Split op een kleine camping bij zee.
Volgens mij valt dit nog onder de Makarska-Rivièra
Rustig, vriendelijk en kleine witte kiezelstrandjes.
We zijn voor het eerst in Kroatië en zijn erg tevreden.
Relaxte sfeer, vriendelijke mensen, leuke dorpjes en prachtige natuur.
De camping is overigens dagelijks tot 90% gevuld.
Het lijkt nu rustiger te worden.

Gisteren de ‘oude brug’ in Mostar bezocht en de geschiedenis van begin 90-er jaren weer opgerakeld.
Morgen trekken we langs de kust richting Zadar.
Zojuist even telefonisch contact gehad.
Met een beetje geluk staan we direct aan zee.
De weersvooruitzichten zijn nog steeds uitstekend.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Met de caravan naar Kroatie door het binnenland.

Bericht door Ab » zo 23 sep 2018 12:16

Instasize_0207214326.jpg
Deze..
Nog duikers vanaf de brug bezig gezien?
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Abve

Re: Met de caravan naar Kroatie door het binnenland.

Bericht door Abve » zo 23 sep 2018 12:51

RE.gif

Jazeker!
Ze maakten er een hele show van.
Overigens was het erg druk met toeristen.
Zo’n 3 miljoen komen hier jaarlijks op af...

Plaats reactie

Terug naar “Kroatië”