Camping omgeving Hallstatt - Bad Ischl

Plaats reactie
Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Camping omgeving Hallstatt - Bad Ischl

Bericht door Knaus440 » ma 9 apr 2012 22:33

We zoeken voor deze zomer een camping omgeving Hallstatt (Oostenrijk): graag zicht op bergen, wandelmogelijkheden, meer(see), kleinere camping bij voorkeur. Natuurlijk hebben we op internet al gekeken. Maar graag hoor ik of er ervaringen met campings zijn.
Een kleinere camping is leuk, hoeft niet. We zoeken vooral een wat rustiger camping. Dus geen disco's en grote animatiegroepen kinderen.
En wat is een betere tijd, juni of juli? We houden wel van 20+, maar geen 30, graden, temperatuur, en niet teveel regen. Wat jullie allemaal zoeken eigenlijk dus mrgreen.gif .
Zijn er tips voor campings en gebruikers ervaringen hier?
We horen het graag.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

G-force
Berichten: 216
Lid geworden op: di 27 mei 2008 16:41
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Camping omgeving Hallstatt - Bad Ischl

Bericht door G-force » di 10 apr 2012 15:53

wij hebben al twee zomers aan de Wolfgangssee gestaan op camping Primusbauer, is een kleinere camping met ruime plaatsen, heel net sanitair, en is de laatste camping in een straat, dus je hebt geen last van voorbijrijdende voertuigen. De camping is centraal gelegen van het meer en recht tegenover Bad Ischl. Je kan er perfect zwemmen en hebt een prachtig zicht op de bergen. Tevens kan je er goed fietsen, de baan naast de camping is zo goed als vlak en heeft een apart fietspad. Qua weer, kan het zoals altijd in de bergen heel prachtig zijn maar het kan ook zeer snel omslaan en geloof me heel snel. Op een half uur tijd van prachtig zonweer naar storm op het meer... probeer altijd dwars op het water te staan en met de voortent van het water weg, zo heb je een hele caravan die de eventuele wind tegenhoudt. Wat je zeker kan aanschaffen om trips te doen is de Salburgerland Card http://www.salzburgerland.com/nl/salzbu ... index.html hiermee heb je tal van voordelen, en je kan ze al online bestellen. Zo kan je gratis met verschillende kabelbanen de berg op, musea bezoeken, een dag in Salzburg stad vertoeven daar naar de hoogste berg gaan met een zeer spectaculaire kabelbaan, het kasteel in Salzburg bezoeken, met de speciale boort op de rivier die de stad in twee splitst (ook een hele ervaring) gratis met het openbaar vervoer in de stad, deze kaart is zeer zeker de moeite waard. Je kan tevens mee op een spectaculaire rodelbaan,... dit was allemaal in de prijs inbegrepen van deze kaart. In de buurt van de Dachstein kan je ook met een gondel naar boven, het eerste bergrestaurantje dat je daar tegenkkomt hebben ze fantastisch lekkere Goulashsoep en noem maar op, wij zijn wild Oostenrijk en zeker die speciale kaarten die je overal kan nemen die zijn geweldig...
Als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag.
BMW 520 D x-drive met een Fendt 495 SF Tendenza en een Isabella Ambassador voortent.

G-force
Berichten: 216
Lid geworden op: di 27 mei 2008 16:41
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Camping omgeving Hallstatt - Bad Ischl

Bericht door G-force » di 10 apr 2012 16:16

let wel op, sommige panoramastrassen zijn maar in één richting gratis... anders moet je ervoor betalen stom.gif maar het heeft te maken met het feit dat je dan in een ander landsgedeelte terechtkomt... verder zijn er nog enkele thermaalbaden inbegrepen ook.
BMW 520 D x-drive met een Fendt 495 SF Tendenza en een Isabella Ambassador voortent.

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Camping omgeving Hallstatt - Bad Ischl

Bericht door Knaus440 » vr 27 apr 2012 16:09

G-force, dank voor je duidelijke reactie en card tip!
Begin alvast met een vraag: is er in de omgeving van deze camping goed te wandelen? Ik bedoel dan op bewegwijzerde wandelpaden en niet alleen in bossen of alleen op of tegen bergen?
In de omgeving van Bad Ischl leken de bergen op kalkgebergte. We hebben in Zwitserland en Italie gemerkt dat graniet gebergte echt onze voorkeur heeft.
De Dolemieten hebben we gezien en gaan we niet naar terug. Wat voor bergen zijn er in omgeving van de camping? Ook alleen grillig kalk of meer het graniet gebergte. Omgeving van Kanderstegg in Zwitserland geef ik even als voorbeeld wat ik bedoel met "graniet gebergte".
Ik hoor graag je indruk.
Johan
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

G-force
Berichten: 216
Lid geworden op: di 27 mei 2008 16:41
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Camping omgeving Hallstatt - Bad Ischl

Bericht door G-force » vr 27 apr 2012 18:30

Rond het meer kan je idd heel goed wandelen, er zijn wel wat aangeduide wandelpaden, ook kan je makkelijk met deze kaart naar boven op de berg gaan om daar dan platte wandelingen te doen boven op de top. Wat voor soort bergen, daar kan ik niet op antwoorden, heb daar echt niet op gelet, er staat gewoon heel veel groen op deze bergen.
BMW 520 D x-drive met een Fendt 495 SF Tendenza en een Isabella Ambassador voortent.

Rijk

Re: Camping omgeving Hallstatt - Bad Ischl

Bericht door Rijk » za 28 apr 2012 00:59

Wij zijn daar wat keren geweest, voor het laatst in 1989 in Abersee/Strobl, maar aan de overkant van het meer lag toen St. Wolfgang (we keken recht op de Weissen Rössl) en Bad Ischl was toen een slordige 15 km. oostelijker. Aan de westkant lag toen St. Gilgen.

De boerencamping waar we toen stonden was van Franz Greinz en had geen neem. Verhuur toen van waterfietsen en hij had een veer dat naar behoefte je voor weinig naar de overkant bracht en de fiets kon mee. Fietsen rond het meer was goed mogelijk.

Veel plaatsen werden bezet door Duitsers die een seizoensplaats huurden. Salzburg vonden wij meer de moeite van een bezoek waard dan Bad Ischl (bezoek oude zoutmijn mogelijk).

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Camping omgeving Hallstatt - Bad Ischl

Bericht door Knaus440 » za 28 apr 2012 10:40

Vraag van mijn vrouw nog: rondom bv Kanderstegg kom je veel bergweiden tegen waar het voor ons heerlijk wandelen is.
Zie je dat ook rondom genoemde campings?
Johan
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Plaats reactie

Terug naar “Oostenrijk”