Lago Maggiore

Plaats reactie
Darkyduck

Lago Maggiore

Bericht door Darkyduck » vr 6 feb 2009 09:42

We hebben geboekt!!

Van 8-mei t/m 21-mei staan we op camping lido-mappo aan Lago Maggiore in Zwitserland (http://www.lidomappo.ch/index-nl.htm)

We hebben een plek direct aan het meer, niet supergoedkoop maar wel relaxed 8)
We nemen de fietsen lekker mee. Zijn er nog andere tips/zaken waar we rekening mee moeten houden?

Kiwi

Bericht door Kiwi » vr 6 feb 2009 14:14

Kia ora,

zorg dat je jezelf goed beschermt tegen de muggen. Voor de rest een super omgeving.

Kiwi

Darkyduck

Bericht door Darkyduck » vr 6 feb 2009 14:45

Dat van die muggen had ik al ergens gelezen. Ik hoop dat het niet zo erg is als bij Venetië. Daar heb ik ooit op een camping 40 muggen doodgeslagen in 30 minuten :?

Gebruikersavatar
Loesje
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 7 sep 2008 23:16
Locatie: Baarle-nassau

Bericht door Loesje » vr 6 feb 2009 15:17

De botanische tuin bezoeken die iets terug ligt voor je er bent!!en zekers Stresa bezoeken..en...en...en...eilandjes...Mooi...
loesje

Wilkman
Berichten: 780
Lid geworden op: ma 21 jul 2008 12:34

Bericht door Wilkman » vr 6 feb 2009 15:53

Alle lapmiddeltjes tegen de muggen helpen niet.En ik kan ervan meepraten.De wierookspiraaltjes geven nog het beste resultaat.
Ondanks die vervelende en nare ervaring toch een paar jaar naar daar geweest.Alles rond het meer is mooi.zeker ook Locarno,Varese enz.
Vermijd wel op pad te gaan met de auto in het week-end.Waarom?+Je zal het wel merken :wink: :lol: :lol: :lol:
Ford Ranger Wildtrack double Cab 213pk 500nm 2020 - Hobby Excellent 540UL 2019

Als "bruin zijn" de graadmeter is van een goede vakantie , dan hebben alle drollen het goed gehad.

Darkyduck

Bericht door Darkyduck » vr 6 feb 2009 16:12

Hmm, thx for the tips...

Met name mijn oudste dochter en ik zullen last hebben van de muggen, mijn vriendin en jongste hebben geen afweermiddelen nodig met ons in de buurt :(

Is het ook zo knetterdruk in mei? (Voorseizoen)

Kroko

Bericht door Kroko » vr 6 feb 2009 17:48

Wij zijn 3 maal aan het lago mag. geweest en 2 maal aan het meer van mergozzo. (ligt in vogelvlucht 500m van hat lago mag.)
Wat die muggen betreft daar hebben wij 1 maal erg veel last van gehad, het waren 100 muggen in 10 minuten tijd die naar de eeuwige jachtvelden gegaan zijn.
De andere keren hebben we er totaal geen last van gehad.
Hoe korter je bij het water staat hoe meer kans op di vervelende beesten.
Zoals loesje al schreef. Zeker doen 1 van de 3 eilandjes.
ff denken : issola Bella , Isolla Madre en Isola perca of pesca(dinges) de laatste weet ik niet zo meer van buiten.
Isola Bella is de grootste en ook tevens de mooiste. Echt de moeite.
Streza , Baveno (kun je lekker eten en goedkoop aan het water)
Dit is wel in Italie. Maar de weg langs het meer van uit zwitserland naar Italie is al de moeite waard.
Toen ik nog klein was gingen we ook steeds naar het lago mag. en ook aan de zwitserse kant.
Het was in Locarno , dacht dat de camping ( of het gehucht)Tenero noemde.
Kortom je zullen jullie niet vervelen ginder.
Als er nog vragen zijn. Schiet ze maar af en zal ze zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.

Vriendelijke groeten kroko

Gebruikersavatar
Loesje
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 7 sep 2008 23:16
Locatie: Baarle-nassau

Bericht door Loesje » vr 6 feb 2009 22:39

Het is iso la bella . iso la madre . en iso la pescatore!!!
ooit al eens gehoord van muggenspul met'' DEET'''
ja..ik ben ook ''eén van die gelukzakken die nooit gebeten worden..sorry..toen wij er waren...Midden zomer..was het zo heet dat het water een eind weggetrokken was en daarmee het riet niet in het water stond en wij ook geen last hadden van muggen!!
Oh..wat je ook moet doen!!is aan de brug ELKE avond jezelf trakteren op Italiaans IJS ..!!!!Hoop voor je dat ie er nog zit!!je zult wel denken..welke brug..maar het is de brug voor je camping...en je zult het zien..elke avond even druk..ook bij storm . regen....IJS is de must!!!oh...ik ben jaloers...!!!Veel plezier..

Kroko

Bericht door Kroko » za 7 feb 2009 19:59

Pescatore 8) 8) 8)

Dat was het.
thanks Loesje.
Tja als je al wat ouder wordt gaat het geheugen zo niet meer mee. :roll:

Vriendlijke groeten kroko

Gebruikersavatar
Loesje
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 7 sep 2008 23:16
Locatie: Baarle-nassau

Bericht door Loesje » za 7 feb 2009 20:53

haha..kroko valt wel mee hoor ..ben hier ook niet meer van de jongste maar wij gingen er al als kind heen..en italie heeft nu eenmaal mijn voorkeur!!!die dingen zitten in mijn geheugen gegrift!!!(zoals ze dat in antwerpen zeggen)

Liri

Re: Lago Maggiore

Bericht door Liri » wo 22 jun 2011 23:13

In mei 2011, 2 nachten op camping gestaan, vlak aan het water, geen muggen, zalig ... Komen zeker terug onderweg naar Italië!

Plaats reactie

Terug naar “Zwitserland”