Camping Manon Farm, Interlaken Zwitserland

Plaats reactie
MichHobby

Camping Manon Farm, Interlaken Zwitserland

Bericht door MichHobby » zo 20 jan 2008 10:23

Ik ga komende zomer een week naar Camping Manon Farm, Interlaken Zwitserland. Aangezien dit mijn eerste Zwitserland bezoek is vraag ik mij af hoe het prijsnivo in Zwitserland is.
Wat zijn de kosten van de leuke dingen in het leven, zoals uit eten, biertje op een terras, sigaretten, boodschappen, enzovoort?

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Bericht door Trina » zo 20 jan 2008 13:24

Die kosten zijn hoog. :evil:

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Bericht door deusjevo » zo 20 jan 2008 13:35

Zeer hoog, mijn buurman heeft een 2e huis in Adelboden en als je ziet wat die allemaal meesleept om de kosten van de (dure) dagelijkse boodschappen te drukken.... :?
Hoeveel laadvermogen heeft je caravan :?: :wink:
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Caravanner

Bericht door Caravanner » zo 20 jan 2008 14:42

De kosten zijn hoger dan thuis, zelfs de goedkopere winkels liggen op een hoger prijslevel dan vergelijkbare in Nederland. In de stad is het in ieder geval goedkoper dan in een sparretje in een dorpje achterin een dal.
Maar ook de Zwitsers hebben de concurrentie van buiten hun land niet tegen kunnen houden. Wij vonden vooral vlees en verse groente in de winkel prijzig.
Uit eten en een drankje is heel verschillend. Soms gelijk aan hier, anders ietsje duurder. Het ligt er natuurlijk ook wel waar je gaat zitten. Hoog op een alpenwei kan natuurlijk een stuk duurder zijn dan in een eenvoudig pensionnetje nabij een dorp.
Als je niet op de prijzen let heb je overigens nergens last van. :wink: :wink:

Statiegeld van bierflessen is rayon gebonden, een fles van merk A kan je in een ander kanton vaak niet meer inruilen waar merk B de scepter zwaait. :wink:

MichHobby

Bericht door MichHobby » zo 20 jan 2008 14:48

Een goed gevulde portemonnee is dus wijzelijk :)
Ach, we zien het wel. Geen vakantie zonder ergenis toch

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Bericht door Trina » zo 20 jan 2008 15:12

In 1990 zijn wij in Zwitserland geweest.
We hadden een appartement gehuurd in een klein dorpje (Fluhli) en we gingen er met het openbaar vervoer naar toe.

In het dorpje zelf dus weinig te krijgen en erg duur. Er lagen daar bij de plaatselijke kruidenier bloemkolen die ze hier weggooien.
Er was 1 bruin cafe waar je na heeeeeel lang wachten een pizza kon krijgen. Dat hadden we op de avond van aankomst al ondervonden.
Bovendien was de smaak van de melkprodukten anders dan in Nederland.
In de grote stad, zoals Bazel was wel meer te krijgen, maar aangezien wij alles met het openbaar vervoer moesten doen was dit enorm kostbaar.
Een reisje van 5km met de postauto kostte toen 10 gulden per persoon.
Reisjes hebben we, ondanks de hoge kosten natuurlijk wel gemaakt, we wilden veel bekijken en zijn zelfs helemaal naar Geneve gereisd om een finish van de Tour de France mee te maken.
Maar voor de dagelijkse boodschappen hadden we die dure reisjes niet over.
Behalve lekkere broodjes hebben we in die 2 weken dus weinig gegeten.

Toen we terug reisden zijn we in Cochem (Duitsland) uitgestapt en zijn daar een paar nachten in een pensionnetje gebleven en hebben ons te goed gedaan aan Hollandische Frikadelle en halbe Hanchen. :lol: :lol: :lol:


Maar.....het was er prachtig, mooi appartement, leuk om het leven in een klein dorpje met de bewoners te delen en fantastisch om te wandelen.

Gruss Gott.

Plaats reactie

Terug naar “Zwitserland”