overnachten op kampeerplaats in Zwitserland

Hans de la Mar

overnachten op kampeerplaats in Zwitserland

Bericht door Hans de la Mar » di 22 aug 2006 09:43

Zijn er in de buurt van de Gotharttunnel oevrnachtingsmogelijkheden op parkeerplaatsen langs de snelweg, of is dat verboden in Zwitserland?

Elvis
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 17:19
Locatie: Arnhem

Bericht door Elvis » za 2 sep 2006 04:49

Als je naar het zuiden rijdt, is er direct na de Gotthard-tunnel een hele grote parkeerplaats bij een tankstation/restaurant etc. Je staat wel tussen de vrachtauto's.
Overnachten in de caravan is in Zwitserland toegestaan langs de autobahn.
caravanner sinds 1989
Volvo V90 T4 190pk 300 Nm bj 2019 + Fendt Opal 465 SFB bj 2014

Huub

Bericht door Huub » za 11 nov 2006 15:33

Je gaat toch niet overnachten op een parkeerplaats tussen de stinkende en met vriesinstallatie draaiende vrachtauto's .Op je TOM-TOM kun je ook campngs aanklikken en je komt er 10-tallen tegen .

Huub

Berendina

Bericht door Berendina » za 11 nov 2006 15:36

Lijkt mij ook een beetje eng hoor om zo maar langs de snelweg of op een parkeerterrein te staan.

Elvis
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 17:19
Locatie: Arnhem

Bericht door Elvis » zo 12 nov 2006 13:07

Huub schreef:Je gaat toch niet overnachten op een parkeerplaats tussen de stinkende en met vriesinstallatie draaiende vrachtauto's .Op je TOM-TOM kun je ook campngs aanklikken en je komt er 10-tallen tegen .

Huub
In het algemaan draaien de motoren van de vrachtauto's 's nachts niet. En niet alle vrachtauto's hebben een koelinstallatie.
ons bevalt het in ieder geval goed.
Bovendien, ben jij wel eens om 23h00 ( of later) een camping opgereden?

En wat betreft je 10-tallen campings na de Gotthard, mag ik je dan vragen om er 10 te noemen tussen de Gotthard en Lugano?
caravanner sinds 1989
Volvo V90 T4 190pk 300 Nm bj 2019 + Fendt Opal 465 SFB bj 2014

Wilbert Geers

Bericht door Wilbert Geers » zo 12 nov 2006 20:47

En dat tussen de vrachtwagens in staan val took wel mee hoor.... heel veel campers en caravans..... dat wel....
Er zijn er dacht ik 3 na de gotthard. Bellinzone is volgens mij de rustigste...

Huub

Bericht door Huub » zo 12 nov 2006 21:07

elvis schreef:
Huub schreef:Je gaat toch niet overnachten op een parkeerplaats tussen de stinkende en met vriesinstallatie draaiende vrachtauto's .Op je TOM-TOM kun je ook campngs aanklikken en je komt er 10-tallen tegen .

Huub
In het algemaan draaien de motoren van de vrachtauto's 's nachts niet. En niet alle vrachtauto's hebben een koelinstallatie.
ons bevalt het in ieder geval goed.
Bovendien, ben jij wel eens om 23h00 ( of later) een camping opgereden?

En wat betreft je 10-tallen campings na de Gotthard, mag ik je dan vragen om er 10 te noemen tussen de Gotthard en Lugano?
Kijk in de diverse kampeergidsen v/d ANWB en Acsi .Ook op internet genoeg te vinden. trouwens wie komt er nog na 23.30 op een kamping of parkeerplaats aan. Je hebt vacantie en het is geen race voor wie het snelts op de vacantieplek is .
Huub

DJ

Re: overnachten op kampeerplaats in Zwitserland

Bericht door DJ » zo 12 nov 2006 21:37

Hans de la Mar schreef:Zijn er in de buurt van de Gotharttunnel oevrnachtingsmogelijkheden op parkeerplaatsen langs de snelweg, of is dat verboden in Zwitserland?
Wij staan ook altijd tussen de vrachtwagens, altijd goed kunnen slapen.

DJ

Bericht door DJ » zo 12 nov 2006 21:41

elvis schreef:
Huub schreef:Je gaat toch niet overnachten op een parkeerplaats tussen de stinkende en met vriesinstallatie draaiende vrachtauto's .Op je TOM-TOM kun je ook campngs aanklikken en je komt er 10-tallen tegen .

Huub
In het algemaan draaien de motoren van de vrachtauto's 's nachts niet. En niet alle vrachtauto's hebben een koelinstallatie.
ons bevalt het in ieder geval goed.
Bovendien, ben jij wel eens om 23h00 ( of later) een camping opgereden?

En wat betreft je 10-tallen campings na de Gotthard, mag ik je dan vragen om er 10 te noemen tussen de Gotthard en Lugano?
Ligt eraan hoe ver van de snelweg. Maar je kunt ook een hotel slapen onderweg.

Elvis
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 17:19
Locatie: Arnhem

Bericht door Elvis » di 14 nov 2006 01:04

Huub, Voor mij is de reis naar mijn vakantiebestemming ook geen race. Maar ik heb vakantie en doe alles op mijn gemak. Daar hoort bij ons bij dat wij niet vroeg vertrekken en vaak 's middags en 's avonds rijden vanwege de drukte. Als ik dan om 23h00 een camping op wil, zie ik alleen gesloten poorten.

Bovendien heb je nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag om 10 campings langs de snelweg te noemen tussen de Gotthard en Lugano.
caravanner sinds 1989
Volvo V90 T4 190pk 300 Nm bj 2019 + Fendt Opal 465 SFB bj 2014

Parafke

Bericht door Parafke » di 14 nov 2006 11:17

elvis schreef:Bovendien heb je nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag om 10 campings langs de snelweg te noemen tussen de Gotthard en Lugano.
Andermatt Gotthard Camping
Chiggiogna Gottardo
Calpiogna Piantett
Acquarossa Acquarossa (AC)
Bellinzona Bosco di Molinazzo
Claro Al Censo
Gudo Isola
Gudo La Serta
Cugnasco Riarena
Vira Gambarogno Vira Bellavista
Mezzovico Palazzina
Taverne Taverne Nord
Cureglia Moretto
Agno Golfo del Sole
Agno Molinazzo
Agno La Palma
Agno Eurocampo
Muzzano La Piodella
Maroggia Piazzale Mara
Melano Monte Generoso
Melano Paradiso (AC)
Meride Parco al Sole (CC)

Allemaal binnen de 15 km van de afslag van de snelweg

Chateauke

Bericht door Chateauke » di 14 nov 2006 23:55

In Hörw ... ten zuiden Luzern is er een mooie camping rustig gelegen aan het Vierwoudstedenmeer... dicht bij de autosnelweg.
De prijs valt mee en er is vriendelijk onthaal.

Groetjes

Ray

kc
Berichten: 891
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 14:59
Locatie: de Belgische Kempen

Bericht door kc » wo 15 nov 2006 01:08

@ parafke : fout antwoord ! Dat zijn er 22, geen 10. :wink:

kc

Huub

overnachtingscamping zwitserland

Bericht door Huub » vr 17 nov 2006 13:00

elvis schreef:
Huub schreef:Je gaat toch niet overnachten op een parkeerplaats tussen de stinkende en met vriesinstallatie draaiende vrachtauto's .Op je TOM-TOM kun je ook campngs aanklikken en je komt er 10-tallen tegen .

Huub
In het algemaan draaien de motoren van de vrachtauto's 's nachts niet. En niet alle vrachtauto's hebben een koelinstallatie.
ons bevalt het in ieder geval goed.
Bovendien, ben jij wel eens om 23h00 ( of later) een camping opgereden?

En wat betreft je 10-tallen campings na de Gotthard, mag ik je dan vragen om er 10 te noemen tussen de Gotthard en Lugano?
Hoi Elvis. je ziet hoeveel campings parafke opnoemd .Maarja je zult er ook iets voor moeten doen of moeten wij je naar de camping rijden??????

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Bericht door Nimma » vr 17 nov 2006 13:08

Overnachten op kampeerplaats in Zwitserland, dat staat bovenaan het topic; gewoon doen zou ik zeggen, daar zijn ze voor gemaakt :lol: :lol:
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Elvis
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 17:19
Locatie: Arnhem

Re: overnachtingscamping zwitserland

Bericht door Elvis » za 18 nov 2006 12:18

Huub schreef:
elvis schreef:
Huub schreef:Je gaat toch niet overnachten op een parkeerplaats tussen de stinkende en met vriesinstallatie draaiende vrachtauto's .Op je TOM-TOM kun je ook campngs aanklikken en je komt er 10-tallen tegen .

Huub
In het algemaan draaien de motoren van de vrachtauto's 's nachts niet. En niet alle vrachtauto's hebben een koelinstallatie.
ons bevalt het in ieder geval goed.
Bovendien, ben jij wel eens om 23h00 ( of later) een camping opgereden?

En wat betreft je 10-tallen campings na de Gotthard, mag ik je dan vragen om er 10 te noemen tussen de Gotthard en Lugano?
Hoi Elvis. je ziet hoeveel campings parafke opnoemd .Maarja je zult er ook iets voor moeten doen of moeten wij je naar de camping rijden??????
Huub, blijkbaar is het je ontgaan, maar ik heb al gezegd dat wij niet op zoek zijn naar een camping omdat wij altijd op een parkeerplaats overnachten en dat dat ons goed bevalt.
caravanner sinds 1989
Volvo V90 T4 190pk 300 Nm bj 2019 + Fendt Opal 465 SFB bj 2014

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: overnachten op kampeerplaats in Zwitserland

Bericht door eurotrotter » za 27 mar 2010 22:38

Die campings langs die route staan natuurlijk allemaal vol. scratch.gif .........................................met vrachtwagens die geen plaats meer hebben langs de autosnelwegen,omdat het hier volstaat met caravans boos.gif
Groeten Peter.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Swagmanneke

Re: overnachten op kampeerplaats in Zwitserland

Bericht door Swagmanneke » za 27 mar 2010 23:27

Het overnachten op parkings valt volgens mij wel mee,
als je een arking opzoekt om( laat ons zeggen) 20u30 en die is helemaal leeg geen vrachtwagens rijd dan door want daar komen dan gewoonlijk de koelwagens op af,
een parking die daarentegen volstaat met gewone vrachtwagens , en je hebt daar een plaatsje gewoon gebruiken daar komen volgens mijn ervaring weinig of geen koelwagens, die worden nl door hun kollegas zonder koelinstallatie ook niet gewaardeerd .
gewoon doen dus,en anders nabij de afritten van de autostrades vind je dikwijls ook carpool parkings, daar hebben wij ook al rustig geslapen,

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: overnachten op kampeerplaats in Zwitserland

Bericht door eurotrotter » zo 28 mar 2010 16:19

Je moet met overnachten langs de autobahn in Zwitserland wel op het volgende letten:vrachtwagens hebben naast hun dagelijkse wettelijke rust van min 9 uur per nacht,ook nog eens te maken met het feit dat er in Zwitserland een algeheel rijverbod bestaat,voor verkeer boven de 7,5 ton,van s avonds 22.00 u tot s morgens 05.00 uur.Uitgezonderd het vervoer van levensmiddellen,bederflijke waren en melk,welke meestal vervoerd worden in koelwagens.
Als u nu met uw caravan op b.v.de eerste raststatte na de Gottard tunnel voor 22.00 uur gaat overnachten op een ,voor het vrachtverkeer voorziene,parkeerplaats kan het gebeuren dat om 22 uur deze parking volloopt met vrachtverkeer,zeker op de drukke route zoals de gottardroute, en dat deze chauffeurs geen plaats meer vinden,vervolgens kunnen zij niet anders dan de politie opbellen.De boetes voor doorrijden zijn fors(het is een milieudelict)
Deze zal vervolgens komen en niet deze vrachtwagens doorverwijzen naar de volgende camping maar zal u met uw caravan sommeren te vertrekken.
Parkeert u na 22.30,dan zal iedere vrachtwagen reeds een plaats gevonden hebben en kunt u gerust een vrije plaats innemen(als die er dan nog zijn)
Groeten Peter
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
DVDGuy
Berichten: 430
Lid geworden op: do 27 aug 2009 12:42
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: overnachten op kampeerplaats in Zwitserland

Bericht door DVDGuy » vr 2 apr 2010 13:00

Slapen is bij mij nooit een probleem, maar ik walg al van de urinelucht als we een keertje stoppen onderweg :twisted:
Afbeelding

Skoda Octavia Wagon 1.6 D Automaat (2015) gechipt naar 125 pk + Hobby 495 Ufe Excellent Easy (2007) met Truma SE Mover

Gebruikersavatar
ine
Berichten: 892
Lid geworden op: ma 26 jan 2009 15:10
Locatie: andijk

Re: overnachten op kampeerplaats in Zwitserland

Bericht door ine » vr 2 apr 2010 13:54

Er is in Bouchs, vlak voor de Gotthard en de Sellisburger is een camping aan de weg.
Voor het hotel links, de afslag is Buochs-Beckenried,dit vanuit nederland gezien.
Je kunt hier ook nog aangekoppelt blijven staan. :lol:
Ligt aan de vierwalsteterzee.
Naam van de camping heet TCS Sportzentrum telf 041 6203474.
het is een CC. camping.

overigens kunt u ook wel op de parkeerplaatsen langs de auto baan staan.
Denk echter wel om de vrachtwagens zo is al eerder geschreven.
Groeten Ine aflower.gif

Elvis
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 17:19
Locatie: Arnhem

Re: overnachten op kampeerplaats in Zwitserland

Bericht door Elvis » za 3 apr 2010 17:39

De grote parking na de Gotthard die ik bedoel, heeft een aparte parking voor campers en caravans. Je hebt dus geen last van het vrachtverkeer en andersom neem je ook geen plaats in van een vrachtwagen.
In het lijstje van parafke zijn de laatste 9 campings voorbij Lugano en de eerste is voor de Gotthard.
caravanner sinds 1989
Volvo V90 T4 190pk 300 Nm bj 2019 + Fendt Opal 465 SFB bj 2014

Gebruikersavatar
XV_limburg
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 11:47

Re: overnachten op kampeerplaats in Zwitserland

Bericht door XV_limburg » za 26 jun 2021 19:31

Iemand nog de gouden tip.

We zoeken een overnachtingscamping welke op de route Bazel - Luzern - Lugano ligt i.v.m. route naar Toscane.

Eigenlijk heb ik best al gezocht ook hier op het forum.
Maar nog niks kunnen vinden. Wat zoeken we:
- iets voor 2 a 3 nachten;
- leuke omgeving (bergen :-) ), zwembadje voor de kids (12 en 9 zou fijn zijn);
- honden welkom (ook 3 teckeltjes mrgreen.gif ).
Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G 160 GT-M 4WD Automaat
Eifelland Holiday 520 TM Advance BJ 2006
Camptek drive Mover
Truma Saphir Comfort RC

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: overnachten op kampeerplaats in Zwitserland

Bericht door erichendri » zo 27 jun 2021 11:50

Hé, leuk 3 teckels, wij hebben er 2 in onze subaru.
Je kunt een archies app downloaden.
Volg de snelweg waarover je rijdt en je ziet alle campings er naast of in de buurt.

Greetz Eric. (scn'er)
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: overnachten op kampeerplaats in Zwitserland

Bericht door Ron » zo 27 jun 2021 11:57

Ik heb " slechte" ervaringen met campings na de Gothard.
Of gewoon pech gehad.
Ze waren vol of er mochten geen honden op.
Toen maar door gereden naar Como Italië.
Afslag Como Centre heb je camping No Stress.
Voorheen was dat Camping international.
Heel erg oud. Wel schoon.
Prima Pizzeria, zwembadje.
Perfect om Como te gaan bekijken.
En honden welkom.

En binnen 2 minuten weer op de snelweg richting Milaan of Zwitserland.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Plaats reactie

Terug naar “Zwitserland”