overnachten voor de brennerpas

Plaats reactie
biancthom

overnachten voor de brennerpas

Bericht door biancthom » di 18 jul 2006 13:42

Wij gaan donderdag 27 augustus rijden naar het Gardameer, kijken of we de meute van zwarte zaterdag voor kunnen zijn! :) Iemand zei dat je het beste kunt zorgen dat je 's ochtends vroeg bij de brennerpas bent dan zijn er nog geen files. Dus nu vroeg ik me af of iemand tips heeft om daar in de buurt te overnachten vlakbij de snelweg.

Bovendien: Maakt het nog uit of je over Oostenrijk of Zwitserland gaat met een caravan. Ik weet dat het qua geld goedkoper is om over Oostenrijk naar het Gardameer te gaan, maar ik vroeg me af er de ene route makkelijker te rijden is met een caravan dan de andere.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

dbraekr

Re: overnachten voor de brennerpas

Bericht door dbraekr » di 18 jul 2006 13:59

biancthom schreef:Wij gaan donderdag 27 augustus rijden naar het Gardameer, kijken of we de meute van zwarte zaterdag voor kunnen zijn! :) Iemand zei dat je het beste kunt zorgen dat je 's ochtends vroeg bij de brennerpas bent dan zijn er nog geen files. Dus nu vroeg ik me af of iemand tips heeft om daar in de buurt te overnachten vlakbij de snelweg.

Bovendien: Maakt het nog uit of je over Oostenrijk of Zwitserland gaat met een caravan. Ik weet dat het qua geld goedkoper is om over Oostenrijk naar het Gardameer te gaan, maar ik vroeg me af er de ene route makkelijker te rijden is met een caravan dan de andere.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Enkele jaren geleden reed ik via de Brennerautoweg naar Venetie,
en overnachtte toen op een camping in Innsbruck;

We reden via Munchen, Garmisch Parten Kirchen (sorry voor eventuele spellingsfouten)
Voor Innsbruck is er een geweldige afdaling (rij max in tweede)
en op het einde van die afdaling geeft men deze camping reeds aan,...

goeie reis :!: :!:

Elvis
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 17:19
Locatie: Arnhem

Bericht door Elvis » di 18 jul 2006 19:13

Via Zwitserland hoeft niet persé duurder te zijn. Toen ik nog geen diesel reed, was het voor ons voordeliger om ( met caravan) via Zwitserland naar Italië te rijden. Als je ervoor zorgt dat je op zowel de heen- als terugreis in Zwitserland voltankt, is het gauw verdiend ( dus Zwitserland binnen gelijk voltanken en vlak voor je Zwitserland uitrijdt, nog een keer voltanken). De benzineprijs in Zwitserland is lager dan in Duitsland, Oostenrijk en Italië. Bovendien is de tol voor het stuk vanaf Brenner behoorlijk hoog. ( hoger dan via Milaan) Ook moet je voor Oostenrijk een tolvignet aanschaffen (€10 voor een 10-daagsvignet)) en ook nog apart tol betalen voor het oostenrijkse gedeelte van de Brenner (€ 8 ). Reken maar uit wat je op heen en terugweg kwijt bent. Voor Zwitserland is de aanschaf van vignetten eenmalig.

Wij rijden tegenwoordig via de Fernpas en de Resiapas. In Nauders ( vlak voor de Reisapas) is een camping. Imst is een mogelijkheid, Lermoos en Reutte hebben campings.
caravanner sinds 1989
Volvo V90 T4 190pk 300 Nm bj 2019 + Fendt Opal 465 SFB bj 2014

hermanbenes

Re: overnachten voor de brennerpas

Bericht door hermanbenes » do 24 aug 2006 11:45

biancthom schreef:Wij gaan donderdag 27 augustus rijden naar het Gardameer, kijken of we de meute van zwarte zaterdag voor kunnen zijn! :) Iemand zei dat je het beste kunt zorgen dat je 's ochtends vroeg bij de brennerpas bent dan zijn er nog geen files. Dus nu vroeg ik me af of iemand tips heeft om daar in de buurt te overnachten vlakbij de snelweg.

Bovendien: Maakt het nog uit of je over Oostenrijk of Zwitserland gaat met een caravan. Ik weet dat het qua geld goedkoper is om over Oostenrijk naar het Gardameer te gaan, maar ik vroeg me af er de ene route makkelijker te rijden is met een caravan dan de andere.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Dan zal het echt niet meer zo druk zijn hoor. Overigens als je via Rosenheim rijdt richting Insbruck hoef je niet de steile weg (ook heen klimt die weg aardig, vooral na Mittenwald) maar de 16 % heb je alleen in de afdaling. Vlak voor Insbruck heb je aan de autoweg een camping in het plaatsje Volders. (Schloss-camping). Vanaf daar is het niet zo ver meer naar de Brennerpas. Meestal moet je voor het tolstation even wachten, maar mijn ervaringen zijn dat dat nooit zo lang is. Fijne vakantie

Spoortje

brenner pas

Bericht door Spoortje » za 8 sep 2007 16:54

slapen op brennerpas gaat goed dacht ik dicht tegen italianse grens

rijden via oostenrijk lijkt mij toch goedkoepr
vinjet val oostenrijk 8 euro voor tiendagen en brenner ook 8 euro
vinjet zwitzerland 30 euro per jaar gathart kost ook heelwat en brandstof is goedkoper en oostenrijk
nee ik rij wel via oostenrijk wil volgend jaar naar italien gardameer

Elvis
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 17:19
Locatie: Arnhem

Re: brenner pas

Bericht door Elvis » ma 1 okt 2007 22:12

spoortje schreef:vinjet zwitzerland 30 euro per jaar gathart kost ook heelwat en brandstof is goedkoper en oostenrijk
Dit klopt dus niet.
Eenmaal een vignet voor Zwitserland, betaal je verder niets meer aan tol.
Wat goedkoper is, ligt aan wat je doet. Vroeger reden we benzine en was via Zwitserland naar Toscane met de caravan goedkoper dan via Oostenrijk!! Omdat we ervoor zorgden om zowel op heen als terugreis goedkoop te tanken in Zwitserland. Vlak na binnenkomst en vlak voordat je er weer uit gaat. In totaal dus zo'n 4x tanken in Zwitserland. Omdat de tol in Italië voor het traject Como - Florence lager is dan voor Brenner - Florence was deze route goedkoper dan 2 keer een 10 dagen vignet en duurder tanken in Italië en Oostenrijk.
echter tegenwoordig rjiden we diesel en de dieselprijs is in Oostenrijk veel lager, zodat het voor ons nu voordeliger is om via Oostenrijk te rijden.
Maar waar hebben we het over? Een verschil van hooguit € 10 á €20 op je hele vakantiebudget!! Je geeft een paar €1000 uit en dan ga je moeilijk doen over tientjes???
caravanner sinds 1989
Volvo V90 T4 190pk 300 Nm bj 2019 + Fendt Opal 465 SFB bj 2014

Plaats reactie

Terug naar “Zwitserland”