camping nabij keulen

Plaats reactie
Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

camping nabij keulen

Bericht door Vadervan3 » di 6 jun 2017 15:21

Goedemiddag allen.

De vakantie duurt hier nog een dikke 2,5 maand, maar toch zijn we al druk met alle voorbereidingen.
Zoals het er nu uitziet gaan we de 1420 km in 3 dagen doen. Do: +- 250 km, VR: +- 750km en zaterdag +- 420 km.
Nu kom ik met 250km ongeveer net voorbij Keulen ( is ook de bedoeling omdat ik niet in de ochtend in het ruhr gebied wil zitten.

Ben wat aan het rondkijken voor campings daar in de buurt, maar ik kan maar weinig vinden. Wel bij bonn, maar dat is nogal van de route af.

Iemand die zijn ervaringen kan delen? Of een site heeft waar je wat dat betreft in die regio goede tips kunt vinden?

Kasper

Re: camping nabij keulen

Bericht door Kasper » di 6 jun 2017 15:43

Campingplatz der Stadt Köln en Camping Berger liggen vlak aan de Rijn. Iets verderaf van Keulen heb je nog Waldbad Dünwald en Campingservice Bernd Bast, zijn er zo een paar met Google opgezocht. whistle.gif

arnovariante

Re: camping nabij keulen

Bericht door arnovariante » di 6 jun 2017 16:43

Dan is het ook makkelijk als we weten van waar naar waar je zou willen reizen.
Keulen ligt namelijk aan 2 kanten van de Rijn.
Zowel vanaf de 3 als vanaf de 57/61 is Keulen te bereiken maar er zit toch best wel wat km's tussen.

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: camping nabij keulen

Bericht door Leentje » di 6 jun 2017 18:15

+/- 250 km, dat kan dus ook 50 km voor of na Keulen zijn. Hoe is je aanbod dan?
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: camping nabij keulen

Bericht door Vadervan3 » wo 7 jun 2017 08:17

arnovariante schreef:Dan is het ook makkelijk als we weten van waar naar waar je zou willen reizen.
Keulen ligt namelijk aan 2 kanten van de Rijn.
Zowel vanaf de 3 als vanaf de 57/61 is Keulen te bereiken maar er zit toch best wel wat km's tussen.
Ik kom vanaf Emmen, dus vanuit het noorden. Reden dat ik het ruhr gebied voorbij wil is dat ik smorgens de file daar liever ontwijk. 2e stop zal in chanas zijn in Frankrijk.

arnovariante

Re: camping nabij keulen

Bericht door arnovariante » wo 7 jun 2017 08:28

Tja, die route is altijd een kans op file.
Vanaf Emmen gelijk de grens over is waarschijnlijk ten noorden van het Ruhrgebied wel gunstig maar je moet echt dwars door de ellende rond de Ruhr en Düsseldorf.
En dan ook nog ergens de Rijn oversteken.
Ook die oversteek kost tijd, de meeste routes zijn druk en dwars weg waardoor je km's naar het zuiden verliest.
De route via Nederland (Meppel Nijmegen Venlo de 61 op) is waarschijnlijk in Nederland wat drukker, in ieder geval Arnhem Nijmegen, maar op de 61 zeker wat gunstiger.
En je zit gelijk aan de goede kant van de Rijn.

Kasper

Re: camping nabij keulen

Bericht door Kasper » wo 7 jun 2017 09:05

Ben al diverse keren door het Ruhrgebied gereden, eigenlijk nooit geen vertraging gehad, behalve 1 keer. Maar dat was vanaf het zuiden, ongeveer een half uur stilgestaan voor Keulen. whistle.gif

danfoksan
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 8 mei 2017 10:45

Re: camping nabij keulen

Bericht door danfoksan » wo 7 jun 2017 10:50

Hey vadervan3.

Mooi plan, tikkie dapper qua verdeling als je het mij vraagt! (ik vind de tweede dag te lang)

Ik ken geen campings daar, maar wil je de ervaring wel meegeven die ik zelf heb als vadervan2 (3 en 1):
- zoek een camping met ruim sanitair (liefst een familiedouche of van die kant en klare badjes)
- zoek een camping met een goed eettentje met eten voor die kids van je (iets met een P)
- zoek een camping met gras/ vlakke plekken

Heel simpel: het is de eerste keer, jullie willen geen geklooi! Je wilt gemak denk ik, of... je partner wil gemak :lol:
KIP 47 TDB Grey Line Special Solar + een auto

Ageeth
Berichten: 157
Lid geworden op: za 18 jun 2011 10:54

Re: camping nabij keulen

Bericht door Ageeth » wo 7 jun 2017 11:24

Wij zijn een aantal jaren terug vanuit Groningen naar het Zwarte Woud gereden.
Wij hebben toen voorbij Keulen bij het plaatsje Limburg an der Lahn gestaan op deze camping.
http://www.lahncamping.de/

Ligt aan een kanaal. Is echt een camping om 1 nachtje te gaan staan. Wij mochten ook aangekoppeld staan.
Je kunt op de camping eten.
Hij ligt niet lekker rustig, aan de overkant van het kanaal ligt een spoor waar goederentreinen over rijden en je kijkt vanuit de camping op een enorm hoge brug waar de snelweg overheen gaat. Maar voor 1 nachtje doen wij nooit heel moeilijk.
Ligt wel in de buurt van de snelweg.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: camping nabij keulen

Bericht door Daphne » wo 7 jun 2017 13:15

Wij hebben nu 2 x op Rheincamping Meerbusch (bij Düsseldorf) overnacht. Sanitair is netjes en er is een restaurant met kleine kaart. Daar hebben we geen gebruik van gemaakt. Mooi uitzicht over het water. Wij zijn zelfs een paar nachten gebleven omdat het daar prima toeven is en leuk voor een bezoekje aan Düsseldorf (kun je op de fiets naar toe)
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Wild Chocolate
Berichten: 13
Lid geworden op: do 12 mei 2016 22:50

Re: camping nabij keulen

Bericht door Wild Chocolate » ma 19 jun 2017 22:42

Ik heb een paar jaar geleden een weekje op Camping Berger, aan de zuidkant van Köln (bij Rodenkirchen) gestaan. Niet als doorreiscamping gebruikt, maar het ligt niet heel ver van de doorgaande wegen (vanaf de A3 een paar km de A4 op, klein stukje A555, en dan een stukje binnendoor. Ik schat 10-15 minuten vanaf de A3, maar het is alweer 2 jaar terug, en ik had dit als 1e bestemming, niet als overnachting, dus niet heel erg op gelet.
Ik vond het een nette camping, redelijk rustig gelegen (wel scheepvaart die langskomt, dus als je aan de waterkant staat bromt er weleens een binnenvaartschip langs).

Je kan dan 's ochtends kijken of je weer naar de A3 rijdt, of dat je de A555 neemt, en aan de linker (westelijke) rijnzijde blijft. (In Köln zeggen ze dat het enige goede aan de rechter Rijnzijde het uitzicht op de Linkerzijde is :-) De rechterkant wordt de "Schällsick" (Schele/verkeerde zijde) genoemd, vandaar dat je de camping op de andere Rijnoever niet moet hebben :-) Hoewel je dus ook kan redeneren dat je dan dat mooie uitzicht hebt, keuzes, keuzes, keuzes).
Als je de A555 en A61 neemt, kom je niet langs Frankfurt. Aan de andere kant, de A61 gaat wel door de Eiffel, en kan ongetwijfeld ook druk zijn met vakantieverkeer.

Gebruikersavatar
Arnold76
Berichten: 141
Lid geworden op: vr 20 nov 2015 21:36
Locatie: Borne

Re: camping nabij keulen

Bericht door Arnold76 » ma 19 jun 2017 23:52

Ik Ben daar ook al een paar keer aan het zoeken geweest en er zit daar naar mijn mening niet veel bijzonders in de buurt. We zijn nu al een paar keer 150 km doorgereden tot net voor de greens met Luxemburg. Bij Echternach zitten een aantal prachtige campings
Volkswagen Tiguan R-Line. 1.4 160 pk
Burstner Premio 480 TK

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: camping nabij keulen

Bericht door mrbullmastiff » ma 2 dec 2019 17:05

Nog iemand tips voor een camping in de omgeving van Keulen. We willen in december naar de kerstmarkt in Keulen en zoeken een nette camping in de regio.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

knaapios
Berichten: 235
Lid geworden op: di 11 dec 2012 11:56
Locatie: Stad met de meeste kansen.

Re: camping nabij keulen

Bericht door knaapios » ma 2 dec 2019 19:49

Camping Berger is een goede camping om de stad Keulen te bezoeken, je fiets heerlijk langs de Rijn naar het centrum ongeveer 6km. Wij hebben hier 2x gestaan.Van het scheepsverkeer hebben geen hinder ondervonden ,wij stonden zo dicht mogelijk langs de Rijn.
Hobby 400SF / Powrmover , Hyundai IX35 2.0


Gebruikersavatar
jackt
Berichten: 921
Lid geworden op: di 27 jul 2010 16:38
Locatie: Ommen, in het mooie Vechtdal

Re: camping nabij keulen

Bericht door jackt » wo 4 dec 2019 08:26

RE.gif
RE.gif
Openingstijden Berger: Öffnungszeiten:02.01. - 23.11. Dus december dicht......
Renault Koleos 2.5 Privilege 4wd '09 (MTM 2150kg, MTTM 4150kg en TEC Travelking 470TE Energy 2010 (MTM1500kg) met Alko Mammut mover op M-chassis en PowerXtreme X30 accu. Als voortent een Unico Bologna 280 met petluifel.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: camping nabij keulen

Bericht door Daphne » wo 4 dec 2019 11:14

RE.gif

Op de ACSI website staat dat camping Berger tot 23-12, dus tot aan Kerst open is.


@mrbullmastiff,
Volgens ACSI website in december open:

Campingplatz Stadt Köln
Camping Berger
Camping Waldbad
Camping Heider Bergsee
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: camping nabij keulen

Bericht door mrbullmastiff » wo 4 dec 2019 15:09

Volgens de eigen website van camping Berger zijn ze open tot 23 december. Dat komt voor ons prima uit omdat we de 22e terug naar huis willen. Als het weer redelijk blijft zullen we op camping Berger verblijven.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Gebruikersavatar
jackt
Berichten: 921
Lid geworden op: di 27 jul 2010 16:38
Locatie: Ommen, in het mooie Vechtdal

Re: camping nabij keulen

Bericht door jackt » do 5 dec 2019 16:56

[sintduim.gif]
Renault Koleos 2.5 Privilege 4wd '09 (MTM 2150kg, MTTM 4150kg en TEC Travelking 470TE Energy 2010 (MTM1500kg) met Alko Mammut mover op M-chassis en PowerXtreme X30 accu. Als voortent een Unico Bologna 280 met petluifel.

Plaats reactie

Terug naar “Duitsland”