Bodensee

Plaats reactie
Bartje
Berichten: 229
Lid geworden op: za 2 jun 2007 18:19
Locatie: Roeselare

Bodensee

Bericht door Bartje » za 13 mei 2017 11:22

We zijn op zoek naar een leuke en comfortabele camping aan de noordelijke zijde van de Bodensee, voor de periode van 28 mei tot en met 4 juni.

Er zijn vast forumleden die daar al een paar campings bezocht hebben.
Ik hoor graag de pro's en con's.
Toyota LandCruiser 150 met Hymer/Eriba Nova SL 545 aan de haak

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Bodensee

Bericht door janoniem » za 13 mei 2017 11:33

We stonden al meerdere keren op Campinggarten Wahlwies
Deze ligt niet direct aan de Bodensee maar de sfeer bevalt ons.
Geen zwembad en (deels) wat gedateerd sanitair maar dat wordt binnenkort vernieuwd.
Voor de "See" reden we altijd naar Ludwigshafen, parkeerden de auto ergens bij het station en staken dan de spoorbaan over.
Geen idee overigens wat je onder "comfort" verstaat. Maar stel je vraag en we geven antwoord.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Bodensee

Bericht door Kingpin1966 » za 13 mei 2017 13:34

Ik zou de campings direct aan de Bodensee mijden als ik jouw was.
Ik heb zelf op Göhren am Bodensee gestaan voor een aantal jaren terug en ben na 2 dagen weggevlucht.
Geen camping maar een mensenpakhuis.
En het schijnt nog niet veel verbeterd te zijn als ik de recensies zo lees.
Stonden met caravan op terras seizoenskampeerder met de mededeling dat als de eigenaar zich zou melden moesten we vertrekken.
En dat lijkt de trend bij de campings die direct aan de Bodensee liggen.
Hoe "stouw" ik zoveel mogelijk mensen op mijn camping.
Kijk vooral ook op recenciesites zoals Zoover & Co, die geven vaak ook een goed beeld van de "mores" op dergelijke campings.

De enigste uitzondering is misschien Camping Lindau am See.
Deze camping heeft echter wel veel kleine plaatsen als je deze aanklikt op zijn website.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 406
Lid geworden op: za 20 jun 2015 08:25

Re: Bodensee

Bericht door Ivo » za 13 mei 2017 19:36

Wij waren enkele jaren geleden op Campinghof Salem. Die ligt wel enkele kilometers van de Bodensee af, maar dat is met de fiets goed te doen. Het is een eenvoudige camping, maar het sanitair is netjes en dat is wat voor ons telt. Wat wij gezien hebben op de campings die aan de oever van de Bodensee liggen: kleine plaatsen en meestal dicht bij de weg.
Skoda Kodiaq, 110 kW, 150 pk, 250 Nm/1500 rpm. Adria 472 LU 2006 (MTM 1300 kg)

Thunder
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 21 nov 2008 16:35
Locatie: Friesland

Re: Bodensee

Bericht door Thunder » ma 15 mei 2017 11:25

Hallo,

Wij zijn verschillende malen bij de Bodensee geweest.

Camping Fischbach in Friederichshafen: Dit is een mooie nette camping met mooie ruime plaatsen en een net sanitair.Helaas ligt redelijk dicht langs de weg en vindt ik het fietsen in de omgeving minder.

Camping Ireswiese in Kressbron: Mooie nette camping, wel wat kleine plaatsen of je moet achter op de camping gaan staan. Mooi sanitair en op de fiets je boodschappen doe gaat daar uitstekend. Ook om lang het meer te fietsen kan vanuit daar prima.

Camping Lindau am See: Een mooie camping, met kleinere en grotere plaatsen. Zijn ook plaatsen met afvoer en water op de plaats, sanitair is netjes. Op de fiets boodschappen doen is prima te doen. Fietsen lang het meer is ook goed te doen, je fietst vanaf de camping net om de hoek zo Oostenrijk in.

Grt Bart
LMC 490 K 1998 en een Hyundai Tucson 2.0 2WD 2007 als trekker.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Bodensee

Bericht door PD » ma 15 mei 2017 11:32

Geen idee waarom je juist de Bodensee zoekt; wij vonden de omgeving erg tegenvallen, veel te vlak :(

Uitstekend alternatief een klein stukje verderop is het Vorarlberg, bijv. camping Sonnenberg in Nuziders, wanneer je van bergen, natuur en wandelen houdt thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Martine
Berichten: 878
Lid geworden op: do 7 apr 2011 17:18

Re: Bodensee

Bericht door Martine » ma 15 mei 2017 12:58

@jananoniem bedoel je misschien Friedrichshafen ipv Ludwigshafen? weenie.gif
Bürstner Averso 465 TS fifty 2012

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Bodensee

Bericht door janoniem » ma 15 mei 2017 13:42

RE.gif
Het station dat ik bedoel heet echt Ludwigshafen Bodensee.
Daar langs het water staan ook een paar leuke hotels met aangename terrassen en vrij toegankelijke ligweides.
De volledige gemeente heet Bodman-Ludwigshafen.
Wij parkeerden nabij het station, liepen even terug en staken de spoorbaan over (zie de foto)....
Ludwigshafen Bodensee.jpg
Ligweide nabij station Ludwigshafen Bodensee
Ludwigshafen Bodensee.jpg (57.11 KiB) 3599 keer bekeken
Wil je naar de Zwitserse kant dan is er een veerboot vanuit Friederichshafen, let op de prijzen, die lopen nogal uiteen.
Lindau is ook zeker een bezoek waard.
De B31 langs de noordelijke oever kan voor oponthoud zorgen; het is er vaak erg druk.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Plaats reactie

Terug naar “Duitsland”