Camping Hochschwarzwald, Todtnau Duitsland

Plaats reactie
an4kim
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 31 aug 2016 23:50

Camping Hochschwarzwald, Todtnau Duitsland

Bericht door an4kim » wo 8 feb 2017 15:29

Beste forumleden,

Wij gaan deze zomer op vakantie naar het zuiden van Duitsland ( Baden-Wurttenberg) Wij hebben een plaatsje geboekt op 'Camping Hochschwarzwald' in Todtnau.
Maar ik wil wat informatie hebben over de camping, en evt leuke uitjes en stadjes en restaurants die een beetje gezellig zijn. Ik wil in ieder geval een bezoek brengen aan de waterval die daar in de buurt is, maar weet de route erheen niet.
Zijn er mensen die er al geweest zijn, en die ons misschien kunnnen vertellen waar het gezellig, en leuk is?
Nou lees ik hier ook iets over een conuscard, maar wat is dat eigenlijk?
En misschien zijn er nog mensen die tips en advies hebben waar wij evt nog meer heen kunnen gaan..
Wij willen in ieder geval een kano huren, maar kan dat op de camping, of moet je dat elders regelen?

Ik hoop op een aantal reacties.

Gr. an4kim

JurgenS
Berichten: 9
Lid geworden op: di 29 nov 2016 22:10

Re: Camping Hochschwarzwald, Todtnau Duitsland

Bericht door JurgenS » zo 26 nov 2017 19:28

En hoe is de camping bevallen? Ik ben wel benieuwd, kwam deze camping ook tegen om volgend voorjaar een 1,5 week door te brengen.

Groeten,

Jurgen

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18181
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Camping Hochschwarzwald, Todtnau Duitsland

Bericht door deusjevo » zo 26 nov 2017 20:25

Toen an4kim dit bericht plaatste was het zo te zien aan de inlogdata ook haar laatste bezoek hier.
Probeer eens een PB te sturen, wellicht krijgt ze daar een notificatie van?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

hobbyjan
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 28 okt 2015 14:11
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Camping Hochschwarzwald, Todtnau Duitsland

Bericht door hobbyjan » zo 26 nov 2017 21:02

JurgenS schreef:En hoe is de camping bevallen? Ik ben wel benieuwd, kwam deze camping ook tegen om volgend voorjaar een 1,5 week door te brengen.

Groeten,

Jurgen
Wij zijn er in 2016 geweest, prima camping met direct achter de camping bergopwaarts een bos waar ik heerlijk met de hond heb gewandeld.
Schoon sanitair en een leuk restaurant, dat alleen toen wij er waren door omstandigheden gesloten was.
Nederlandse eigenaren die heel aardig waren.
Toeristisch gezien is er genoeg te doen in de nabije omgeving en de steden Freiburg en Colmar zijn mooie oude vakwerk steden.
caravan: Fendt 560 SF Saphir 2017, Truma SER Mover, Omnistor 6200 450 luifel.
auto:Landrover Al-New Discovery 2.0 SD4 HSE 240

JurgenS
Berichten: 9
Lid geworden op: di 29 nov 2016 22:10

Re: Camping Hochschwarzwald, Todtnau Duitsland

Bericht door JurgenS » zo 3 dec 2017 15:06

Bedankt voor je reactie, we zullen dit zeker meenemen. We willen ook nog een dagje naar het Europapark in Rust, en dat is vanuit deze camping ook te doen. Eens even kijken, hebben nog even de tijd om een beslissing te nemen.

Plaats reactie

Terug naar “Duitsland”