100 sticker
- Kingpin1966
- Erelid
- Berichten: 5657
- Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
- Locatie: Heerhugowaard
Re: 100 sticker
RE.gif
Kun je dan niet beter zeggen dat alle onheil van boven komt?
Een oude buurman van ons is idd. ook een keer in Dld. door een politiehelikopter "te grazen genomen".
Daarna was ie toch een tikkie voorzichtiger met zijn rechtervoet.
Kun je dan niet beter zeggen dat alle onheil van boven komt?
Een oude buurman van ons is idd. ook een keer in Dld. door een politiehelikopter "te grazen genomen".
Daarna was ie toch een tikkie voorzichtiger met zijn rechtervoet.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Re: 100 sticker
RE.gif
Mijn schoonvader is ook een keer in Duitsland na een helicopterwaarneming aan de kant gezet........ Hij zei nog tegen zijn vrouw toen ie moest stoppen: mij maken ze niets, een Duitse Passat en een Duitse Knaus....... dat liep anders af; gewoon een Duitse prent gekregen voor het negeren van een inhaalverbod.
Is later altijd wel een smeuïge anekdote gebleven De beste man reed altijd braaf 80 km/h.
Mijn schoonvader is ook een keer in Duitsland na een helicopterwaarneming aan de kant gezet........ Hij zei nog tegen zijn vrouw toen ie moest stoppen: mij maken ze niets, een Duitse Passat en een Duitse Knaus....... dat liep anders af; gewoon een Duitse prent gekregen voor het negeren van een inhaalverbod.
Is later altijd wel een smeuïge anekdote gebleven De beste man reed altijd braaf 80 km/h.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16298
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: 100 sticker
@2cv
Inhalen waar niet mag, zie de foto boven je laatste post, heeft mij meer dan €200 gekost. Ik heb het hier ooit ergens gemeld maar kan het niet meer vinden.....
Ik neem aan dat de derde en vierde baan duurder is, maar daar ben ik nog niet voor gepakt.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Inhalen waar niet mag, zie de foto boven je laatste post, heeft mij meer dan €200 gekost. Ik heb het hier ooit ergens gemeld maar kan het niet meer vinden.....
Ik neem aan dat de derde en vierde baan duurder is, maar daar ben ik nog niet voor gepakt.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: 100 sticker
Zelfs zonder heli is al van verre zichtbaar dat je aan het inhalen bent. Je caravan steekt overal boven uit....
Gegroet,
Gegroet,
Volvo V70 D4 GT + HomeCar 48 KMU Racer
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt
Re: 100 sticker
In Frankrijk zijn er eigenlijk geen inhaalverboden voor caravans net zoals in 0049.Jan van Vijven schreef:@2cv
Inhalen waar niet mag, zie de foto boven je laatste post, heeft mij meer dan €200 gekost. Ik heb het hier ooit ergens gemeld maar kan het niet meer vinden.....
Ik neem aan dat de derde en vierde baan duurder is, maar daar ben ik nog niet voor gepakt
Ik doelde echt op inhalen via de 3e baan waar er geen inhaalverbod is.
Boete is inderdaad knap hoog maar maakt denk ik geen onderscheid tussen 3e en 4e baan,
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: 100 sticker
Vandaar dat ik het liefste Duitsland vermijd als het via een andere weg kan. Word niet goed van de vele wegen waar wij maar 80 mogen en niet mogen inhalen.
Caravan die getrokken wordt door een auto
Re: 100 sticker
Ik kom er ook niet met caravan, ik ga dan wel lekker naar Frankrijk
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: 100 sticker
Dat valt echt reuze mee hoor. Wij hebben het grootste deel door Duitsland tussen de 110 en 115 km/u (op de teller) kunnen rijden. Links Rheinisch rijden wij dan niet, waar je de meeste inhaalverboden tegenkomt, maar er zijn voldoende alternatieven.karelV schreef:Vandaar dat ik het liefste Duitsland vermijd als het via een andere weg kan. Word niet goed van de vele wegen waar wij maar 80 mogen en niet mogen inhalen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: 100 sticker
Vorig jaar staande gehouden op de 5 op een stuk waar een inhaalverbod is, we reden daar 100 op de navigatie tijdens inhalen zonder 100 sticker en we kregen een boete van €90,-.
De dame vertelde me dat over 2 km het weer vrij was om in te halen, over de snelheid is niks gezegd.
De collega liep rondom het setje en had verder niks te zeuren.
Dat was de eerste in 8 jaar en een keer of 15 door Duitsland met de caravan.
Groeten Ferdi
De dame vertelde me dat over 2 km het weer vrij was om in te halen, over de snelheid is niks gezegd.
De collega liep rondom het setje en had verder niks te zeuren.
Dat was de eerste in 8 jaar en een keer of 15 door Duitsland met de caravan.
Groeten Ferdi
Re: 100 sticker
RE.gif RE.gif
Maar wij hebben geen 100 sticker Daphne, komen wij niet voor in aanmerking omdat de auto te licht is en om dan 110 of 115 te rijden vind ik nogal een groot verschil om een bekeuring te krijgen w
Maar wij hebben geen 100 sticker Daphne, komen wij niet voor in aanmerking omdat de auto te licht is en om dan 110 of 115 te rijden vind ik nogal een groot verschil om een bekeuring te krijgen w
Caravan die getrokken wordt door een auto
Re: 100 sticker
RE.gif
Je komt wel in aanmerking voor de sticker hoor als je caravan eraan voldoet, of je daarna met de combi ook 100 mag hangt van de combi, maar waarom zou dat bij jullie niet mogen, heb je geen goedgekeurde antislinger koppeling? want bij een geaccepteerde mag de caravan hetzelfde wegen als de auto.
Je komt wel in aanmerking voor de sticker hoor als je caravan eraan voldoet, of je daarna met de combi ook 100 mag hangt van de combi, maar waarom zou dat bij jullie niet mogen, heb je geen goedgekeurde antislinger koppeling? want bij een geaccepteerde mag de caravan hetzelfde wegen als de auto.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: 100 sticker
RE.gif
De IX35 weegt volgens mij leeg nog geen 1400 kg dus een Tempo100 met een caravan van 1750 kg gaat niet lukken
De IX35 weegt volgens mij leeg nog geen 1400 kg dus een Tempo100 met een caravan van 1750 kg gaat niet lukken
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: 100 sticker
RE.gif
Oh, ik dacht dat het een SUV was
Oh, ik dacht dat het een SUV was
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: 100 sticker
Doe ik ook.
80 kmu rijden is onverstandig op snelwegen.
Tempo aanpassen aan de verkeersstroom is beter en veiliger voor jezelf en andere weggebruikers.
80 kmu rijden is onverstandig op snelwegen.
Tempo aanpassen aan de verkeersstroom is beter en veiliger voor jezelf en andere weggebruikers.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: 100 sticker
Op onze caravan zit de 100 sticker met keuringssticker.
De papieren zijn ook aanwezig.
Echter, onze auto mag in combinatie met de caravan geen 100 km rijden.
Onze dealer zei dat het geen kwaad kan de sticker te laten zitten, kan voordeel opleveren als je toch net de toegestane snelheid van 80 km overschrijdt.
Daar kunnen wij het mee eens zijn.
We rijden doorgaans ook gewoon 80 km per uur op cruise controle, dus voor die ene keer dat we een vrachtwagen in moeten halen kan het ons een bekeuring schelen.
Moeten ze niet gaan liggen melken natuurlijk !
Vriendelijke groeten,
Jettiny
De papieren zijn ook aanwezig.
Echter, onze auto mag in combinatie met de caravan geen 100 km rijden.
Onze dealer zei dat het geen kwaad kan de sticker te laten zitten, kan voordeel opleveren als je toch net de toegestane snelheid van 80 km overschrijdt.
Daar kunnen wij het mee eens zijn.
We rijden doorgaans ook gewoon 80 km per uur op cruise controle, dus voor die ene keer dat we een vrachtwagen in moeten halen kan het ons een bekeuring schelen.
Moeten ze niet gaan liggen melken natuurlijk !
Vriendelijke groeten,
Jettiny
Fendt Saphir 470 TF uit 2005 in combinatie met een Opel Astra 1.4 uit 2012 120 pk.
Re: 100 sticker
Dit vraagt om meer uitleg.
Welke auto is dat en 80 km/u is dat de snelheid die de auto aangeeft?
Want in dat geval is uw snelheid wel onder de 80 km/u en dat is precies waar andere weggebruikers problemen mee hebben.
Welke auto is dat en 80 km/u is dat de snelheid die de auto aangeeft?
Want in dat geval is uw snelheid wel onder de 80 km/u en dat is precies waar andere weggebruikers problemen mee hebben.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.
Re: 100 sticker
Kortgeleden een nieuwe occasion gekocht waar de sticker op zat en het certificaat van TUV zat bij de papieren van de caravan.
Dat is dus afgegeven voor een andere combinatie dan nu.
Wil je het certificaat weer geldig maken voor mijn auto met de nieuwe caravan dan moet je het opnieuw aanvragen.
Echter mijn auto (Opel Astra uit 2012 ), is te licht in relatie tot de caravan om zo’n sticker te krijgen.
De caravan mag tot 1360 kg geladen worden, alleen mijn auto mag maar 1300 kg trekken.
Het gewicht van de auto is 1393 kg rijklaar, wat voldoende zou kunnen zijn om voor een sticker in aanmerking te komen, maar er wordt 100 kg afgetrokken van het rijklaar gewicht en dus kom ik uit op 1293 kg wat dus lichter is dan het Max. beladen caravangewicht.
Duidelijker nu ?
Dat is dus afgegeven voor een andere combinatie dan nu.
Wil je het certificaat weer geldig maken voor mijn auto met de nieuwe caravan dan moet je het opnieuw aanvragen.
Echter mijn auto (Opel Astra uit 2012 ), is te licht in relatie tot de caravan om zo’n sticker te krijgen.
De caravan mag tot 1360 kg geladen worden, alleen mijn auto mag maar 1300 kg trekken.
Het gewicht van de auto is 1393 kg rijklaar, wat voldoende zou kunnen zijn om voor een sticker in aanmerking te komen, maar er wordt 100 kg afgetrokken van het rijklaar gewicht en dus kom ik uit op 1293 kg wat dus lichter is dan het Max. beladen caravangewicht.
Duidelijker nu ?
Fendt Saphir 470 TF uit 2005 in combinatie met een Opel Astra 1.4 uit 2012 120 pk.
Re: 100 sticker
Nee want waarom mag u niet sneller dan 80 km/ u rijden met deze caravan?
Oh wacht ff, dit gaat over het rijden in Dld.
Maar dan nog kunt u gewoon daar bijna 90 op de teller aanhouden hoor, er is geen Polizei die u daarvoor aan de kant zal zetten.
Oh wacht ff, dit gaat over het rijden in Dld.
Maar dan nog kunt u gewoon daar bijna 90 op de teller aanhouden hoor, er is geen Polizei die u daarvoor aan de kant zal zetten.
Laatst gewijzigd door JanPunne op zo 3 nov 2019 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.
Re: 100 sticker
Simpel, je mag maar 80 km per uur met de aanhanger in Duitsland.
Mijn auto heeft een afwijking van 4 km per uur op de kilometerteller.
Daarom rijd ik 84 km per uur, is dus netto 80 km per uur.
Mijn auto heeft een afwijking van 4 km per uur op de kilometerteller.
Daarom rijd ik 84 km per uur, is dus netto 80 km per uur.
Fendt Saphir 470 TF uit 2005 in combinatie met een Opel Astra 1.4 uit 2012 120 pk.
Re: 100 sticker
RE.gif maar realiseerd u zich wel dat die snelheid irritatie opwekt en gevaar kan opleveren?
U schrijft over inhalen van vrachtwagens in Dld. neem ik aan.
Deze rijden daar toch echt behoorlijk tegen de 90 echte km per uur aan en soms nog sneller.
Die komt u niet voorbij, ergo ze hebben alleen maar last van u op stukken met een inhaalverbod voor vrachtwagens.
U schrijft over inhalen van vrachtwagens in Dld. neem ik aan.
Deze rijden daar toch echt behoorlijk tegen de 90 echte km per uur aan en soms nog sneller.
Die komt u niet voorbij, ergo ze hebben alleen maar last van u op stukken met een inhaalverbod voor vrachtwagens.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.
Re: 100 sticker
Als vrachtwagens berg op moeten rijden ze langzaam en haal ik ze in waar het mag.
Ik ga toch voor niemand mijn snelheid verhogen om vervolgens het risico te lopen een verbaal te krijgen.
Hoe hard mag jij en hoe rijdt jij dan ?
Ik houd me gewoon aan de regels die gelden.
Als jij harder wilt heb ik er geen probleem mee hoor !
Scheur me maar lekker voorbij.
Als je harder rijdt dan toegestaan voor jou combinatie, dan maak je een overtreding en dan zul het ook niet schuwen in te halen waar het niet mag
Ik ga toch voor niemand mijn snelheid verhogen om vervolgens het risico te lopen een verbaal te krijgen.
Hoe hard mag jij en hoe rijdt jij dan ?
Ik houd me gewoon aan de regels die gelden.
Als jij harder wilt heb ik er geen probleem mee hoor !
Scheur me maar lekker voorbij.
Als je harder rijdt dan toegestaan voor jou combinatie, dan maak je een overtreding en dan zul het ook niet schuwen in te halen waar het niet mag
Fendt Saphir 470 TF uit 2005 in combinatie met een Opel Astra 1.4 uit 2012 120 pk.
Re: 100 sticker
Jettiny schreef:Kortgeleden een nieuwe occasion gekocht waar de sticker op zat en het certificaat van TUV zat bij de papieren van de caravan.
Dat is dus afgegeven voor een andere combinatie dan nu.
Wil je het certificaat weer geldig maken voor mijn auto met de nieuwe caravan dan moet je het opnieuw aanvragen.
Echter mijn auto (Opel Astra uit 2012 ), is te licht in relatie tot de caravan om zo’n sticker te krijgen.
De caravan mag tot 1360 kg geladen worden, alleen mijn auto mag maar 1300 kg trekken.
Het gewicht van de auto is 1393 kg rijklaar, wat voldoende zou kunnen zijn om voor een sticker in aanmerking te komen, maar er wordt 100 kg afgetrokken van het rijklaar gewicht en dus kom ik uit op 1293 kg wat dus lichter is dan het Max. beladen caravangewicht.
Duidelijker nu ?
In Duitsland kennen ze geen leeggewicht, alleen rijklaargewicht. Tempo 100 is dus wel geldig.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: 100 sticker
Oké, ik ben anders voorgelicht.
Blijft dan wel staan dat ik een vergunning voor mijn eigen combinatie moet aanvragen.
Hartelijk dank voor je reactie !
Vriendelijke groeten,
Jettiny
Blijft dan wel staan dat ik een vergunning voor mijn eigen combinatie moet aanvragen.
Hartelijk dank voor je reactie !
Vriendelijke groeten,
Jettiny
Fendt Saphir 470 TF uit 2005 in combinatie met een Opel Astra 1.4 uit 2012 120 pk.
Re: 100 sticker
RE.gif
Je hoeft nooit een "vergunning" voor je eigen combi aan te vragen. De Tempo100 ontheffing is afgegeven op de caravan en voorts mag er elke willekeurige auto voor die aan de eisen voldoet om er 100 km/h mee te mogen rijden.
Je hoeft nooit een "vergunning" voor je eigen combi aan te vragen. De Tempo100 ontheffing is afgegeven op de caravan en voorts mag er elke willekeurige auto voor die aan de eisen voldoet om er 100 km/h mee te mogen rijden.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
100 sticker
Ik heb destijds bij dekra zo’n keuring aangevraagd, maar in het pdf-bestand op hun site hebben ze het ook over leeggewicht zag ik, nu kwam mijn caravan ervoor in aanmerking en mijn auto ruimschoots dus heb het eigenlijk niet zo aandachtig gelezen waar verwarrend is het dan wel. Ondanks dat wat je zegt klopt.Daphne schreef:Jettiny schreef:Kortgeleden een nieuwe occasion gekocht waar de sticker op zat en het certificaat van TUV zat bij de papieren van de caravan.
Dat is dus afgegeven voor een andere combinatie dan nu.
Wil je het certificaat weer geldig maken voor mijn auto met de nieuwe caravan dan moet je het opnieuw aanvragen.
Echter mijn auto (Opel Astra uit 2012 ), is te licht in relatie tot de caravan om zo’n sticker te krijgen.
De caravan mag tot 1360 kg geladen worden, alleen mijn auto mag maar 1300 kg trekken.
Het gewicht van de auto is 1393 kg rijklaar, wat voldoende zou kunnen zijn om voor een sticker in aanmerking te komen, maar er wordt 100 kg afgetrokken van het rijklaar gewicht en dus kom ik uit op 1293 kg wat dus lichter is dan het Max. beladen caravangewicht.
Duidelijker nu ?
In Duitsland kennen ze geen leeggewicht, alleen rijklaargewicht. Tempo 100 is dus wel geldig.
https://www.dekra-claims-and-expertise. ... 00-new.pdf
Erwin
Home-car racer 48