orientatie Duitsland, reserveren nodig?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

orientatie Duitsland, reserveren nodig?

Bericht door Leentje » ma 9 mei 2016 12:10

Voor de zomer overwegen we eens een andere kant in te gaan. Onze vorige auto was eenkennig en zag voornamelijk Frankrijk. Daar boekten we nooit omdat er volop campings zijn en onze wensen niet groots. Keer op keer een fijne plek gevonden.
Nu overwegen we richting Duitslang te trekken. Omgeving Jena https://www.google.nl/maps/place/Jena,+ ... 11.5892372of omgeving Schwerin, https://www.google.nl/maps/place/Schwer ... 11.4012499
Wellicht maken we een combi van beide plaatsen / streken, nog geen idee. meestal trekken we verder wanneer we het ergens gezien hebben.
Is het in Duitsland nodig te reserveren? Waar vind ik basic campings? (geen animatie of zwembad nodig, mooie plek en schoon en goed functionerend sanitair hebben prioriteit), liefst nog wat betaalbaar. Bestaan er ook campings in Duitsland zonder munt douches?
Bedankt voor jullie input! thumbup.gif
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19753
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

orientatie Duitsland, reserveren nodig?

Bericht door Daphne » ma 9 mei 2016 19:11

Verrassend Leentje :wink: het is niet nodig om te reserveren. In het hoogseizoen kan het wel richting zee wat druk zijn. De kustlijn van Duitsland is niet zo lang.

Er zijn zeker campings te vinden zonder muntdouches, maar met munten zijn volgens mij nog wel in de meerderheid. Vooral bij de kleinere goedkope (verouderde) campings.

Campings in Duitsland zijn over het algemeen wat duurder dan wat je gewend bent in Frankrijk. Maar dat maken de dagelijkse boodschappen, terrasjes en uit eten wel weer goed.


Verzonden met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: orientatie Duitsland, reserveren nodig?

Bericht door PMT » ma 9 mei 2016 19:52

Wij zijn in september 2006 (goh al weer 10 jaar geleden) die kant op geweest. Ook toen nog nooit daar geweest en het is ons reuze meegevallen. Ook de toenmalige bijna Oost Duitse prijzen waren en meevaller. De Ostsee was toen ondanks dat het zomer was geweest nog erg koud, ik vond het bijna te koud. We zijn ook nog op het eiland Rügen geweest. We hebben toen al prachtige sanitairblokken gezien, waar menig Franse camping een aan kan zuigen. De campings die we bezocht hadden werktrn met een kaart, die zowel toegang tot het gebouw gaf alswel daadwerkelijke doucheminuten. Dus als je stopte om in te zepen, stopte de tijd ook. Wij vonden het weer eens anders dan Fr/Hr/Sp/It.
Zie ons verslag op onze site onder Duitsland.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: orientatie Duitsland, reserveren nodig?

Bericht door Leentje » ma 9 mei 2016 21:00

De boodschappen in het paasweekend waren echt niet goedkoper dan in Nl, zelfs duurder. We kijken nu ook om evt zelfstandig te kunnen staan, zonder stroomaansluiting. Een zonnepaneel ligt al op het dak. Maar dat terzijde, stoken hoeven we in de zomer, hopelijk, niet. PMT, wat is "onze site"? Mis ik een linkje?
Ja Daphne, verrassend, maar het kriebelt al tijden om eens ergens anders neer te strijken. Wellicht een combi met onze oudste zoon, dat hij de caravan overneemt omdat hij maar anderhalve week heeft. Dat scheelt hem in dat geval een reisdag.
Leuke campingtips? Graag! Geen massale toestanden.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gerhard N

Re: orientatie Duitsland, reserveren nodig?

Bericht door Gerhard N » ma 9 mei 2016 21:50

Camping Rerik in Rerik is een kleine camping met een groot sanitair gebouw, is geschikt om een paar dagen de omgeving te verkennen.
Rerik ligt in de buurt van Wismar.

Wim Verso
Berichten: 6517
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: orientatie Duitsland, reserveren nodig?

Bericht door Wim Verso » ma 9 mei 2016 22:11

Leentje schreef:De boodschappen in het paasweekend waren echt niet goedkoper dan in Nl, zelfs duurder. We kijken nu ook om evt zelfstandig te kunnen staan, zonder stroomaansluiting. Een zonnepaneel ligt al op het dak. Maar dat terzijde, stoken hoeven we in de zomer, hopelijk, niet. PMT, wat is "onze site"? Mis ik een linkje?
Ja Daphne, verrassend, maar het kriebelt al tijden om eens ergens anders neer te strijken. Wellicht een combi met onze oudste zoon, dat hij de caravan overneemt omdat hij maar anderhalve week heeft. Dat scheelt hem in dat geval een reisdag.
Leuke campingtips? Graag! Geen massale toestanden.
Gek eigenlijk, dat wij in Afferden stonden, gingen wij even de grens over om de boodschappen te doen, het scheelt een kwart in de kosten met Nederland.
Meestal staan wij in een grensplaats, ook In September als we in Winterswijk gaan staan, doen we weer de boodschappen over de Grens, ook de Benzine en de sterke drank,scheelt een slok op een borrel in Duitsland.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: orientatie Duitsland, reserveren nodig?

Bericht door Leentje » ma 9 mei 2016 23:03

dank voor de campingtip! Ga hem op mijn gemak bekijken.

Wellicht liggen de prijzen per supermarkt nog anders? Wij waren met pasen aan de moezel in Treis-Karden. Daar deden de prijzen niet onder voor hier. (natuurlijk koop je wat extra lekkers). De diesel in Duitsland komt ook aardig overeen met hier. Nu moet ik wel zeggen dat de prijs in de buurt scherp is. Afgelopen week in Frankrijk was de diesel ook vergelijkbaar met hier.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: orientatie Duitsland, reserveren nodig?

Bericht door Leentje » di 10 mei 2016 19:26

Gerhard N schreef:Camping Rerik in Rerik is een kleine camping met een groot sanitair gebouw, is geschikt om een paar dagen de omgeving te verkennen.
Rerik ligt in de buurt van Wismar.
Aardige camping, bedankt!
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gerhard N

Re: orientatie Duitsland, reserveren nodig?

Bericht door Gerhard N » di 10 mei 2016 19:56

thumbup.gif

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: orientatie Duitsland, reserveren nodig?

Bericht door Fred N » di 10 mei 2016 20:59

Leuke campingtips? Graag! Geen massale toestanden.
In het deel van Duitsland heb je geen massale toestanden.
Wij waren vorig jaar (2015) 10 dagen in de de deelstaat Thüringen begin september.

Ik word daar niet vrolijk in Thüringen knipoog.gif maar een ander kan het wel weer geweldig vinden.

Wij stonden o.a. 23 km van Jena op camping Weimar
Als je de site bekijkt lijkt het heel wat mrgreen.gif , Als ik de prijs zelf mocht bepalen was € 5,00 dik betaald.
Heel deze hoek ruikt nog naar voormalig Oost-Duitsland
Wij waren hier om Point Alpha te bezoeken Buchenwald
en Mödlareuth (Little Berlin)
Mocht je deze kant opgaan mag je zeker deze bezienswaardigheden niet missen. thumbup.gif

peter s
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 3 okt 2010 21:32

Re: orientatie Duitsland, reserveren nodig?

Bericht door peter s » wo 11 mei 2016 07:53

In de buurt van Schwerin staat in dit reisverslag een goede camping, is ook uitvalsbasis voor Wismar:
viewtopic.php?f=101&t=18518
Campings staan in laatste deel verslag.

Voor het Zuid-Oosten kijk eens hier:
viewtopic.php?f=101&t=12568
Vergeet vooral Dresden niet, vanuit camping Lux-oase is een mooi gebied te bestrijken.

Maar midden Duitsland is ook heel mooi, bv de Burchtenroute:
viewtopic.php?f=101&t=12566

En wij hebben in Duitsland nooit ergens gereserveerd, buiten de ANWB reizen dan. Wel eens weer vertrokken na de eerste aanblik, maar er zijn zat camping.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: orientatie Duitsland, reserveren nodig?

Bericht door PMT » wo 11 mei 2016 13:28

@Leentje
Ik dacht dat een oude rot hier op het forum wel wist dat het wereldbolletje onder de avatar naar een site van de user verwees. Sorry.
Maar klikkerdeklik hier voor ons reisverslag
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
rovado
Berichten: 661
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 20:41
Locatie: Het beestendorp in Gelderland

Re: orientatie Duitsland, reserveren nodig?

Bericht door rovado » do 12 mei 2016 22:10

viewtopic.php?f=90&t=18156#p333079

Wij hebben 2 jaar geleden op deze camping gestaan. Het ligt aan een meer en niet bij Sterberg zoals ik noemde maar bij Sternberg.
Geen muntdouches en reserveren was niet nodig. Hadden wij overigens wel gedaan maar toen we daar aankwamen konden we een plaats uitzoeken (die overigens mooier gelegen was dan de gereserveerde plek die ik via de info van hun website gezien).
http://camping-sternberg.de/
Renault Kadjar met een Carado Delight C167L (2012) aan de haak en een Unico Genua 280 voortent.

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: orientatie Duitsland, reserveren nodig?

Bericht door Leentje » vr 13 mei 2016 18:55

PMT schreef:@Leentje
Ik dacht dat een oude rot hier op het forum wel wist dat het wereldbolletje onder de avatar naar een site van de user verwees. Sorry.
Maar klikkerdeklik hier voor ons reisverslag
Nooit te oud om te leren ;-) bedankt!!Leuk verslag met alle fotos!
Laatst gewijzigd door Leentje op vr 13 mei 2016 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: orientatie Duitsland, reserveren nodig?

Bericht door Leentje » vr 13 mei 2016 18:55

rovado schreef:viewtopic.php?f=90&t=18156#p333079

Wij hebben 2 jaar geleden op deze camping gestaan. Het ligt aan een meer en niet bij Sterberg zoals ik noemde maar bij Sternberg.
Geen muntdouches en reserveren was niet nodig. Hadden wij overigens wel gedaan maar toen we daar aankwamen konden we een plaats uitzoeken (die overigens mooier gelegen was dan de gereserveerde plek die ik via de info van hun website gezien).
http://camping-sternberg.de/
dank voor de tip!!
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Plaats reactie

Terug naar “Duitsland”