Vakantie in het zwarte woud

Plaats reactie
samni

Vakantie in het zwarte woud

Bericht door samni » vr 8 jan 2016 19:55

Hallo allemaal, dit is mijn eerste post hier!

Vorig jaar hebben men vriendin en ik een klein maar heel fijn caravannetje op de kop kunnen tikken (<750 kg dus handig zonder al die papieren :p). Vorig jaar 3 weken (2 in de zomer en 1 in het naseizoen) mee weggeweest en dat viel reuze reuze mee, dus ben dit jaar zeker van plan om opnieuw weg te gaan.

Ik ben van plan om richting het Zwarte Woud te rijden (ben van België dus in afstand is het over het algemeen al iets interessanter dan voor de meesten hier). Aangezien het Zwarte Woud 200 km lang is en 60 km breed en dat ik er nog niks van gezien heb, is het natuurlijk een doolhof waarin het moeilijk zoeken is. Op internet zijn de meeste websites ook redelijk commercieel ingesteld dus ik dacht: we proberen eens op een forum!

Ik moet een hondvriendelijke camping hebben met goed sanitair (Doordat we een heel klein caravannetje hebben, zijn we wel redelijk afhankelijk van de faciliteiten van de camping). Daarnaast wil ik echt heel erg veel kunnen wandelen in de omgeving (wil af en toe wel eens de auto nemen maar dat mag geen dagelijks iets zijn om iets te kunnen zien). Wij zijn zot van de natuur. Naar cultuur en musea zijn we niet op zoek want ik laat men hond geen second alleen als ik op vakantie ben :) Als er echter in de buurt mooie stadjes ofzo zijn waar het ook wel eens leuk vertoeven is, is dat ook wel mooi meegenomen.

Liefst ook een camping waar een beekje of iets dergelijks is want mijn hond is dol op water.

PS: ik weet dat het allemaal tamelijk vaag is en dat het Zwarte Woud een wandelparadijs is maar ik ben vooral op zoek naar concrete tips en tricks voor een vakantie in het Zwarte Woud, dus alles is welkom!

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Carlovdw
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 7 apr 2013 09:30

Vakantie in het zwarte woud

Bericht door Carlovdw » vr 8 jan 2016 20:36

Camping kirchzarten is een hele mooie verzorgde camping naast een dorpje (2 min te voet) en ongeveer 30€/dag

Ps ik weet niet als je je als voorgesteld hebt maar het wordt wel geaprecieerd
Mvg
YOLO

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Vakantie in het zwarte woud

Bericht door Chris » vr 8 jan 2016 20:38

Hoi Samni.

Welkom op het forum...
en..
Wij hebben een paar jaar geleden op: Carpe Diem in Wildberg gestaan.
Prachtige ligging, in een soort dal waar je boven het dorpje ziet.
Beetje noord-oost in het Zwarte woud.
Nederlands beheer en leiding.
Mooie omgeving, beekje langs de camping.
Sanitair was toen wel heel schoon maar gedateerd.
Eenvoudige keuken was er ook.
In de omgeving mooie uitstapjes...
Wij stonden aan de beek.... leuk plekje.

Succes met kiezen.
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
timbo
Berichten: 145
Lid geworden op: za 19 jan 2013 13:04
Locatie: Oud turnhout

Re: Vakantie in het zwarte woud

Bericht door timbo » vr 8 jan 2016 20:55

http://www.camping-hochschwarzwald.de/
Kijk hier maar eens,ideale camping om met hond te verblijven en vanaf de camping vele wandel en mountenbike paden!
+++Mazda cx-5 2.0 awd sports-line 2015 met Knaus country 395+++

Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

Re: Vakantie in het zwarte woud

Bericht door nicolaas » vr 8 jan 2016 22:51

wij hebben 10 jaar geleden gestaan, en vonden het een heerlijk rustige camping in een prachtig gebied, met vriendelijk en behulpzame beheerder
wellicht wat doorgeslagen millieu regels (6 verschillende afvalbakken) maar dat is de prachtige omgeving wel waard.
weet niet wat er in de afgelopen 10 jaar veranderd is. let op, de camping had/heeft een vrij steile ingang
http://www.muellerwiese.de/
microhome 370 luxe

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3466
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Vakantie in het zwarte woud

Bericht door troapel » za 9 jan 2016 07:00

Die 6 verschillende afvalbakken zijn in Oostenrijk helemaal niet zo bijzonder meer.
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Vakantie in het zwarte woud

Bericht door janoniem » za 9 jan 2016 10:34

Wij stonden op terugreis vanuit Italië een aantal dagen aan de Titisee op camping Sandbank.
Het is een terrassencamping met veel, niet al te grote plaatsen. Langs het water heb je nauwelijks ruimte om een luifel op te zetten (zie foto).
Voor wandelaars een prachtige omgeving. Je ontvangt er een Gästekarte waarmee je met 2 personen zelfs gratis van al het openbaar vervoer gebruik kunt maken.
De camping Bankenhof er naast zou een volgende keer mijn voorkeur verdienen.
Ze hebben er zelfs een hondendouche, dus hondvriendelijk zal men er wel zijn.
Trek er wel een uur voor uit om er vanaf de autoweg te komen; je moet door/langs Freiburg met veel verkeerslichten en berg op (wel te doen) want het gaat richting hoogste berg van het Zwarte woud en het hoogst gelegen "Bahnhof".
Bijlagen
144_Tittisee.JPG
Zicht door caravanraam op de Titisee

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Vakantie in het zwarte woud

Bericht door Kingpin1966 » za 9 jan 2016 10:55

RE.gif
Houd er wel rekening mee dat je deze Konuscard niet bij elke camping in het Schwarzwald krijgt.
Vraag er dus naar als je een camping boekt, of kijk even op hun site of je deze gratis krijgt.

Op deze site is een flyer te downloaden met alle info over de Konuskaart.
http://www.zwartewoud.info/info/KONUS
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Carlovdw
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 7 apr 2013 09:30

Re: Vakantie in het zwarte woud

Bericht door Carlovdw » za 9 jan 2016 12:05

Camping kirzarten is ook wel door freiburg
YOLO

fendtjeplatin
Berichten: 590
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: Vakantie in het zwarte woud

Bericht door fendtjeplatin » za 9 jan 2016 12:35

is hier al aangehaald

Sandbank aan het water - Bulhof hoger gelegen - Bankenhof.
Bankenhof prima sanitair elek naar verbruik en paar minuutjes van het water.
Wandelen geen probleem te veel en alle mogelijke afstanden.
De prijs hangt van seizoen af is ook een Acsi korting camping buiten hoogseizoen.
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

Guus 1972
Berichten: 378
Lid geworden op: za 27 nov 2010 16:02
Locatie: Wijchen

Re: Vakantie in het zwarte woud

Bericht door Guus 1972 » di 12 jan 2016 13:17

Wij hebben vorig jaar op Camping Münstertal in .... Münstertal gestaan. Wij vonden het uitstekend sanitair en hebben onze hond ook mee genomen. Er is een Wiese voor de honden, maar je kunt ook prima in de omgeving lopen met de hond. Vanuit de camping worden fiets- en wandeltochten (iedere week een andere wandeltocht: er zijn meen ik een stuk of acht verschillende) georganiseerd. De Konuscard krijg je op die camping wel en is zeer handig. Uiteraard kun je zelf ook wandelen: zo veel mogelijkheden daar.

De camping bestaat uit twee delen: er loopt een vrij rustige lokale weg "door heen". Wij stonden aan de kant van de speeltuin en de "spielwiese". Van daar uit kun je naar een beekje lopen waar je de hond heerlijk kunt laten pootje baden. Wij stonden daar vorig jaar met 30+ graden en hij vond het heerlijk. Het station van Münstertal ligt pal achter de camping, waar dus ook de spoorbaan langs loopt. Met deze elektrische treinen geen geluidsoverlast. Dat schijnt vroeger wel anders geweest te zijn.

Van daar af kun je trouwens ook prima naar Freiburg stad, Basel of Frankrijk in, mocht je daar behoefte aan hebben.

Het is een prachtige omgeving. Wij gaan volgend jaar gewoon nog een keer (dit tegen onze gewoonte in).
Peugeot 307 2.0 HDI (2005)/Kip Shuttle 44 TK (2002)

Rene en Bianca
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 7 jul 2014 07:36
Locatie: De Betuwe

Re: Vakantie in het zwarte woud

Bericht door Rene en Bianca » vr 22 jan 2016 11:01

RE.gif

Is die camping ook wat voor kinderen in de leeftijd van 8,11 en 14,???

Wij zoeken een leuke camping in het zwarte woud.

Gr rene

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Vakantie in het zwarte woud

Bericht door JanPunne » vr 22 jan 2016 12:31

Wij komen ongeveer 12 jaren achtereen op Kleinenzhof.
Voor groot en klein een waar festijn!
Bijzonder goed restaurant, speelplaatsen voor de kleineren en een sporthal voor de groten.
Verder een binnenzwembad en een sauna.
Vanaf de camping kun je uren wandelen want de camping ligt direct aan het bos.

an4kim
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 31 aug 2016 23:50

Re: Vakantie in het zwarte woud

Bericht door an4kim » wo 8 feb 2017 15:21

Hai Jananoniem,

Je hebt het bij je berichtje over een conuscard? Wat is dat precies? En wat kan je ermee?
Wij gaan dit jaar naar Zuid Duitsland met onze caravan tent, en hebben ook al een mooie camping uitgezocht, althans dat hopen wij, want de sites van de campings vind ik niet altijd erg overzichtelijk.
Wij willen er evt ook een kano in de buurt huren, weet jij, of toevallig iemand anders, waar wij in de buurt een kano kunnen huren?
En welke plaatsjes zijn er leuk om te bezoeken? Wij willen in ieder geval naar de waterval daar in de buurt, maar ik weet de route daarheen helemaal niet.
Is er iemand hier op het forum die mij wat tips kan geven om evt. heen te gaan?
Ik hoop op veel reacties.

Gr an4kim




janoniem schreef:Wij stonden op terugreis vanuit Italië een aantal dagen aan de Titisee op camping Sandbank.
Het is een terrassencamping met veel, niet al te grote plaatsen. Langs het water heb je nauwelijks ruimte om een luifel op te zetten (zie foto).
Voor wandelaars een prachtige omgeving. Je ontvangt er een Gästekarte waarmee je met 2 personen zelfs gratis van al het openbaar vervoer gebruik kunt maken.
De camping Bankenhof er naast zou een volgende keer mijn voorkeur verdienen.
Ze hebben er zelfs een hondendouche, dus hondvriendelijk zal men er wel zijn.
Trek er wel een uur voor uit om er vanaf de autoweg te komen; je moet door/langs Freiburg met veel verkeerslichten en berg op (wel te doen) want het gaat richting hoogste berg van het Zwarte woud en het hoogst gelegen "Bahnhof".

Gebruikersavatar
RaymondTammy
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 24 aug 2015 21:31
Locatie: Papendrecht

Re: Vakantie in het zwarte woud

Bericht door RaymondTammy » wo 8 feb 2017 15:42

Wij gaan dit jaar , net als vorig jaar, naar Campingpark Oase in Ettenheim. Een hele leuke en nette camping op 15 minuten van Europapark.
Aanradertje.
Fiat 500X 1.4 MultiAir Turbo Mirror + Beyerland Sprinter 420 TSF + Al-Ko AKS1300

Jikke
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 8 feb 2016 21:05

Re: Vakantie in het zwarte woud

Bericht door Jikke » do 9 feb 2017 12:50

Wij zijn nu een aantal jaar in het zwarte woud geweest. Meerdere mooie campings bezocht
- langenwald freudenstad (erg mooie camping alleen gelegen in een dal)
- Camping oase (erg mooie camping)
- Heel wat jaar terug 2 keer op kirchzarten gestaan, afgelopen jaar daar nog gekeken maar is niet meer wat t geweest is helaas, wel super mooi zwembad, top toiletgebouwen en centrum dichtbij.

martijn v o

Re: Vakantie in het zwarte woud

Bericht door martijn v o » ma 20 feb 2017 19:28

Dank, het is camping Oase geworden.

Plaats reactie

Terug naar “Duitsland”