belangrijke nummers opslaan

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Pensionado
Berichten: 1157
Lid geworden op: zo 3 feb 2008 10:42
Locatie: Rotterdam

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door Pensionado » zo 17 apr 2016 09:15

awhoea.gif awhoea.gif
Als ze op gegeven moment je het mes op de keel zetten nemen ze op zeker je portemonnee en telefoon mee.
Daar sta je dan met al die goede bedoelingen stom.gif

Op naar het volgende "goede" idee whistle.gif

Tot voor kort had de ING bank een service voor gegevensopslag en verloren sleutels, daar zijn ze om onduidelijke reden mee gestopt. Zou het niet de taak voor onze overheid zijn om haar burgers een digitaal kluisje te verstrekken, de gegevens hebben ze al scratch.gif

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19687
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

belangrijke nummers opslaan

Bericht door Daphne » zo 17 apr 2016 09:58

RE.gif

Ik kan m'n foto's gewoon op een ander toestel zien als m'n telefoon wordt gestolen. Het idee is dus helemaal niet zo gek als jij denkt. Maar wij doen niet aan opslag van documenten om onderweg gegevens mee te nemen. Bankpassen e.d. zijn online te vinden. Verzekering kan ik zo ook wel bellen en paspoort als gestolen of vermist opgeven kan ook zonder kopietje.


Verzonden met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door Micky » zo 17 apr 2016 19:26

Pensionado schreef:awhoea.gif awhoea.gif
Als ze op gegeven moment je het mes op de keel zetten nemen ze op zeker je portemonnee en telefoon mee.
Daar sta je dan met al die goede bedoelingen stom.gif

Op naar het volgende "goede" idee whistle.gif

Tot voor kort had de ING bank een service voor gegevensopslag en verloren sleutels, daar zijn ze om onduidelijke reden mee gestopt. Zou het niet de taak voor onze overheid zijn om haar burgers een digitaal kluisje te verstrekken, de gegevens hebben ze al scratch.gif
scratch.gif Je loopt duidelijk achter, de huidige telefoons zijn als je normaal nadenkt gewoon beveiligt met vingerscan of pincode, dus als ze hem meenemen komen ze er niet in, dan nog kan je met 1 druk op de knop op afstand je hele telefoon wissen, maar ook via GPS zien waar hij is, de GPS kunnen ze niet uitzetten omdat ze geen code hebben om erin te komen en de batterij eraf halen gaat ook niet.

Hierbij ga ik uit van gewoon rollen/stelen, zetten ze je een mes op de keel en vragen ze om de code? dan krijgen ze die gewoon, allemaal verzekert awhoea.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Pensionado
Berichten: 1157
Lid geworden op: zo 3 feb 2008 10:42
Locatie: Rotterdam

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door Pensionado » zo 17 apr 2016 20:10

RE.gif

Volgens mij denk je daar iets te makkelijk over.
Mijn schoonmoeder werd jaren geleden in Spanje beroofd van haar handtas waarin natuurlijk haar portemonnee met bankpas en haar identiteitskaart zat.
Naar het lokale politiebureau waar ze haar wel begrepen maar communiceren ging met handen en voeten, voor de aangifte hadden ze haar legitimatie nodig. Wel wilde de agent het telefoonnummer van de Amro opzoeken en mocht ze haar pas laten blokkeren. Er was inmiddels al een paar honderd euro gepind. Volgens de AMRO was ze dit kwijt eigen risico.

Ze wilden wel fl.1000,- noodgeld over maken naar de bank Santander alleen om die op te halen had ze haar identiteitskaart nodig en maar die was ze dus ook kwijt en daar hield de service van de bank op. Overigens had ze natuurlijk ook niet met een foto van haar I.D. geld bij Santander kunnen opnemen.
Uiteindelijk hebben wij geld overgemaakt naar haar reisorganisatie die vervolgens de hostess vroeg om het geld voor te schieten.

Eerlijk gezegd heb ook ik geen passende oplossing weenie.gif Maar er moeten er toch meer zijn die dit ooit hebben mee gemaakt scratch.gif

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16183
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

belangrijke nummers opslaan

Bericht door Jan van Vijven » zo 17 apr 2016 20:16

Wat me zo te binnen schiet is:
Zorg voor twee ID's (PP en ID kaart) en meerdere betalings middelen.

Zorg dat je nooit beide bij je draagt.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria 391 LH (2023)

Pensionado
Berichten: 1157
Lid geworden op: zo 3 feb 2008 10:42
Locatie: Rotterdam

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door Pensionado » zo 17 apr 2016 20:23

Ik loop inderdaad achter Micky want ik reageerde op Daphne :oops:

Maar zo langzamerhand (heeft lang geduurd geef het toe) weet ik wel hoe een telefoon werkt en dus dat je geen toegang tot de informatie op die telefoon heb als je hem kwijt bent, tenzij je Drive of Dropbox e.d gebruikt. En daar ging het verhaal over, toegang tot je kopietjes maar waar je dus niets aan heb als legitimatie scratch.gif

Pensionado
Berichten: 1157
Lid geworden op: zo 3 feb 2008 10:42
Locatie: Rotterdam

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door Pensionado » zo 17 apr 2016 20:32

boos.gif
Loop ik alweer achter op Jan :oops:

Als je als echtpaar samen op vakantie bent wordt het natuurlijk al minder gecompliceerd hoewel ik de gewoonte heb ( moet ik dus afleren) om mijn portemonnee altijd bij mijn ega in haar handtas te doen een korte broek heeft immers weinig veilige zakken.

eurotrotter
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door eurotrotter » zo 17 apr 2016 20:59

RE.gif
Een korte broek heeft toch net zoveel zakken als een lange? je knipt toch alleen de pijpen eraf. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door meeder » zo 17 apr 2016 21:02

Pensionado schreef:awhoea.gif awhoea.gif
Als ze op gegeven moment je het mes op de keel zetten nemen ze op zeker je portemonnee en telefoon mee.
Daar sta je dan met al die goede bedoelingen stom.gif

Op naar het volgende "goede" idee whistle.gif

Tot voor kort had de ING bank een service voor gegevensopslag en verloren sleutels, daar zijn ze om onduidelijke reden mee gestopt. Zou het niet de taak voor onze overheid zijn om haar burgers een digitaal kluisje te verstrekken, de gegevens hebben ze al scratch.gif
Overheid en digitale beveiliging? Nee, dankje... Dan nog liever Google of Apple...

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19687
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door Daphne » zo 17 apr 2016 21:07

@ Pensionado, oplossing? knipoog.gif
image.jpeg
Buikschuiver/heuptas
image.jpeg (24.57 KiB) 14665 keer bekeken
Het is gewoon niet verstandig om alles op een plek of in een tas te stoppen. Wij hebben ieder een eigen bankpas, creditcard en iPhone met een data abonnement, dus geen afhankelijkheid van WiFi. Als de een alles kwijt is, dan heeft de ander nog alles en de mogelijkheid om geld op te nemen, te bellen of de apps te gebruiken van de bank, verzekering etc. Beveiliging gaat met vingerafdruk.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door Micky » zo 17 apr 2016 21:18

Pensionado schreef:RE.gif

Volgens mij denk je daar iets te makkelijk over.
Mijn schoonmoeder werd jaren geleden in Spanje beroofd van haar handtas waarin natuurlijk haar portemonnee met bankpas en haar identiteitskaart zat.
Naar het lokale politiebureau waar ze haar wel begrepen maar communiceren ging met handen en voeten, voor de aangifte hadden ze haar legitimatie nodig. Wel wilde de agent het telefoonnummer van de Amro opzoeken en mocht ze haar pas laten blokkeren. Er was inmiddels al een paar honderd euro gepind. Volgens de AMRO was ze dit kwijt eigen risico.

Ze wilden wel fl.1000,- noodgeld over maken naar de bank Santander alleen om die op te halen had ze haar identiteitskaart nodig en maar die was ze dus ook kwijt en daar hield de service van de bank op. Overigens had ze natuurlijk ook niet met een foto van haar I.D. geld bij Santander kunnen opnemen.
Uiteindelijk hebben wij geld overgemaakt naar haar reisorganisatie die vervolgens de hostess vroeg om het geld voor te schieten.

Eerlijk gezegd heb ook ik geen passende oplossing weenie.gif Maar er moeten er toch meer zijn die dit ooit hebben mee gemaakt scratch.gif
Ik denk er niet makkelijk over hoor, ik reis elke week, dus die spullen vind je bij mij niet bij elkaar, verder had ze dus haar pincode ergens staan anders kunnen ze geen geld pinnen, verder staat er een scan van onze belangrijke documenten digitaal in onze cloud, dus met elke computer te benaderen en uit te printen. er blijft altijd een bankpas en creditcard achter of in de auto of op de camping zodat we ons kunnen redden, die telefoon en iPad komen ze echt alleen in als ze de code vragen met een pistool aan mijn hooft, maar dan, inloggen bij de eerste de beste computer en het apparaat compleet wissen met 1 druk op de knop.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
fs1986
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 4 feb 2011 15:29

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door fs1986 » zo 17 apr 2016 22:23

Micky schreef:en de batterij eraf halen gaat ook niet.
Er zijn toch genoeg telefoons waarbij de accu er zonder enige moeite uit gehaald kan worden, of begrijp ik je nou verkeerd?

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door Micky » zo 17 apr 2016 22:32

RE.gif

Hangt uiteraard van het merk telefoon af, maar bij het merk wat ik de laatste 8 jaar koop kan het niet mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
fs1986
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 4 feb 2011 15:29

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door fs1986 » zo 17 apr 2016 22:35

En krijg je die ook niet uitgeschakeld zonder vingerafdruk of pincode?

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door Micky » zo 17 apr 2016 22:39

RE.gif

Nee en al kom je erin, dan kun je hem niet wissen of de tracking uit zetten zonder een wachtwoord (wat geen pin is), je kunt er gewoon niets mee..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
fs1986
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 4 feb 2011 15:29

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door fs1986 » zo 17 apr 2016 22:49

Ah dat is dan kennelijk wel afwijkend bij Apple want voor de rest kan je zo'n beetje elke mogelijke telefoon gewoon uitzetten, ook als ie op wat voor manier dan ook beveiligd is.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door Micky » zo 17 apr 2016 22:51

RE.gif

Klopt, alleen dat is zijn extra prijs al waard mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19687
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door Daphne » zo 17 apr 2016 22:52

Mijn iPhone kun je wel uitzetten maar daar heb je niets aan. Dan gaat alles in werking wat Micky heeft gezegd. Maar uitzetten kan, simkaart eruit halen kan ook, maar is allemaal zinloos. Je kunt er gewoon niets meer mee.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door Micky » zo 17 apr 2016 22:55

RE.gif

Klopt, uitzetten kan wel, maar brengt niets..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

vso1
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 11 mei 2018 03:34
Locatie: zuid holland

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door vso1 » zo 20 mei 2018 23:05

het makkelijkste om belangrijke zooi op te slaan is als volgt:
* envelop in de caravan voor de kinderen, met een bericht in de taal voor van het bezochte land, met belangrijkste gegevens per kind. dat je aan de politie / arts kan verstrekken. (zoals welke medicijen, namen v.d ouders en opa/oma + telefoonummers) leeftijd en bv do's and don'ts om het kind rustig te krijgen
maar geen huis adres of andere nare prive gegevens.. .. envelop goed verstoppen op een makkelijke bereikbare plaats.


plaats in een mapje de volgende dingen
* tekst bestand met alle "gegevens" (lijstje wat je kan doorstrepen)
- denk hierbij aan, adressen en telefoonnummers
- verzekering(s) gegevens
- groene kaart
- chassis nummers
- bank gegevens (inlog codes uiterraard niet)
- pasnummers
- tefoonnummer bij diefstal van een kaart (blokkeren)
- alarmcentrale anwb
* scan van je id kaart,
* eerder genoemde "envelop" text bestanden.
* inventaris v.d caravan/auto (eigendommen)
* imei v.d telefoon(s) of andere "traceer" mogelijkheden.

Dit mapje zip je met een wachtwoord dat lijkt op "Dit is een wachtwoord van de Familie Doorzon op reis, geen 112 voor ons." mail of geef dit op via USB aan een familie lid met een envelop (en vraag waar deze het gaat bewaren) .. je kan het ook apart even appen/sms-en als je naast elkaar zit.
En het hoeft geen opzichtig duidelijk iets te zijn, het gaat erom een lange zin paar hoofdletters, misgespelde woorden, en spatie vergeten .. als je het mailtje NU stuurt en het bericht voordat je op vakantie gaat. of op moment van vertrek.. dan ga je die 2 als hacker lastig koppelen. maar je kan hem altijd makkelijk terug vinden in eigen telefoon Of bellentje naar de persoon in kwestie.

het bestand bewaren op sd kaart in e-book/camera, dashcam, gsm(s) of elke plek die je kan verzinnen .. het kost maar enkele MB's .. het wachtwoord kraken kost jaren, en tussen sms/whatsapp moet je erg goed gaan zoeken wil je het vinden. maar webmail is wel overal te bereiken en zip bestanden met wachtwoord is overal te benaderen.
Camping: voor veel geld leven als een zwerver, en vluchten voor je verantwoordelijkheden

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7767
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door Nimma » zo 20 mei 2018 23:16

thumbup.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door mrbullmastiff » ma 30 sep 2019 14:38

Ik vind het erg ver gezocht allemaal. Ik heb alles van Apple en kan op iedere locatie met internet toegang al de voor mij belangrijke gegevens benaderen.

Wat @vso1 als makkelijkste manier om belangrijke zooi op te slaan benoemd vind ik erg omslachtig en zie ik voor mezelf geen toegevoegde waarde in.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38359
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door Micky » ma 30 sep 2019 15:10

RE.gif

poeh ik schrik er idd ook van [aschrik.gif] ook hier alles in de cloud en vanaf elke plek ter wereld toegankelijk.
maar polisnummers enz. sla ik niet eens op, 1 belletje naar bijv. de verzekeraar en ze helpen je echt wel als er iets echt mis is.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1544
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door Jan Br » wo 2 okt 2019 11:15

Ik gebruik Dashlane. Hierin zit alle informatie mbt identiteitsbewijzen, rijbewijzen polissen en ALLE wachtwoorden voor alle door mij gebruikte accounts op internet en iedere account heeft dan ook een uniek wachtwoord. Het enige wachtwoord wat ik zelf nog moet onthouden is het wachtwoord van Dashlane. Staat op al onze computers, ipads en telefoons, van mij en mijn vrouw. Ik vind dit ideaal, veilig en makkelijk.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
Fred
Berichten: 341
Lid geworden op: ma 4 jul 2005 11:54
Locatie: Almelo/Ciudad Quesada, Rojales Spanje

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door Fred » za 5 okt 2019 22:05

Heel goed.
Ik doe het op dezelfde manier.
Hoef alleen het daashlanepaswoord( masterpassword) te onthouden.
Er gaat altijd meer goed dan fout !

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”