Waar kun je je auto en caravan laten wegen omgeving Almere

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
Kippetje

Waar kun je je auto en caravan laten wegen omgeving Almere

Bericht door Kippetje » za 19 apr 2008 08:20

Beste caravanners,

Waar kun je je caravan en auto laten wegen,
Bij voorkeur omgeving Almere

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groet,

Gertjan

Pensionado
Berichten: 1157
Lid geworden op: zo 3 feb 2008 10:42
Locatie: Rotterdam

Bericht door Pensionado » za 19 apr 2008 09:52

Probeer eens Burko in Zeewolde een telefoon gids heb je zelf wel :wink:

Gebruikersavatar
PeterD
Berichten: 1188
Lid geworden op: za 24 mar 2007 09:57
Locatie: Huizen.

Bericht door PeterD » za 19 apr 2008 11:28

Bel de politie en vraag waar zij de auto's die vermoedelijk te zwaar zijn laten wegen.
Wij hebben een caravan en die wordt getrokken door een auto.

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1917
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Bericht door Ad » za 19 apr 2008 11:38

Van Paridon op de Loodijk in 's Graveland http://www.vanparidonbussum.nl/pages/recy_weeg17.html of Hartog in Baarn (achter Nijhoff naast de A27) http://www.hartogtransport.nl
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Ab
Moderator
Berichten: 26750
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Bericht door Ab » za 19 apr 2008 12:06

Bij Vijfhoek BV op de Pontonweg is een weegbrug.
Net naast de gevangenis in ieder geval, op het industrieterrein.

Google effe op Vijfhoek Almere, dan heb je een routebeschrijving en een tel. nr.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Kippetje

Bericht door Kippetje » za 19 apr 2008 15:15

Bedankt allemaal!

Groet Gertjan :roll: :o

Kippetje

Bericht door Kippetje » ma 28 apr 2008 16:42

Hoi Allemaal,

Vandaag de caravan en auto laten wegen bij Hartog in Baarn.

De caravan weegt 900Kg :?: Volgens kenteken leeg 552 Kg :?: :?: :?:
Hij is nog niet eens volldig vakantie klaar.
Nog lege ijskast en de kleding moet er nog in :cry:

Auto mag maximaal 800 KG trekken en de caravan mag maximaal 850 Kg wegen.

Ik heb rijbewijs BE, maar toch ben ik overbeladen :evil:

Wie weet of ik bij controle een bekeuring krijg en hoeveel die dan is.

Alvast bedankt voor de antwoorden :lol:

Groetjes,

Gertjan (kippetje)

Ab
Moderator
Berichten: 26750
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Bericht door Ab » ma 28 apr 2008 19:31

Kan je goed rekenen ? Reken dan maar op een prent.
Als je erg veel pech hebt, mag je zelfs de caravan laten staan.

Hoe kan het dat je caravan nu al 350 kg lading heeft trouwens ?
Of klopt het leeg gewicht op het kenteken niet .
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Kippetje

Bericht door Kippetje » ma 28 apr 2008 19:34

Ik snap er niks van.

Ik denk dat leeg echt leeg is.
Zonder keuken koelkast betimmering etc.

Caravan is van 1993 dus dat zou kunnen nietwaar?

Groet Gertjan

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1917
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Bericht door Ad » ma 28 apr 2008 19:38

Betreft de caravan: Je kunt 10 % van het laadvermogen overschrijden voordat je een bekeuring krijgt. Bij een controle wegen ze beide wielen. Het gewicht dat op de kogel van de auto drukt rekenen ze niet mee. Stel dat dit in jouw geval 50 kg is, dan is je asdruk 850 kg. Belaadt je de caravan boven een asdruk van meer dan 935 kg dan krijg je een bon. Ik weet niet of je maximale asdruk ook 850 kg is, maar in sommige gevallen is dit minder. Tip: Als je je voortent of luifel of je reservewiel in de auto gooit (gesteld dat die in de caravan zitten) dan zit je helemaal goed. Zie ook http://www.verkeershandhaving.nl/?s=35&gw=bvom (dit geldt alleen voor aanhangers, die mag je tot 10% overbeladen). Auto's mag je helemaal niet overbeladen. Dat wat betreft de caravan. Maar je overschrijdt in ieder geval het maximale trekgewicht van de auto. Dat betekent dus dat ze je niet verder laten rijden, tenzij je dit gewicht terugbrengt naar in totaal 800 kg. Zou je met de gehele combinatie een aanrijding krijgen, dan zou de verzekering nog wel eens moeilijk kunnen doen.
Ad
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

JohnDoe

Bericht door JohnDoe » ma 28 apr 2008 19:57

Kippetje schreef:Hoi Allemaal,

Vandaag de caravan en auto laten wegen bij Hartog in Baarn.
Wat voor soort bedrijf is dit ??

Kippetje

Bericht door Kippetje » ma 28 apr 2008 20:13

Beste Signmaker,
Zie: http://www.hartogtransport.nl

Groet,

Gertjan

JohnDoe

Bericht door JohnDoe » ma 28 apr 2008 21:41

Uit een oud draadje, doe er jezelf een plezier mee om ook een ander weegadres te zoeken, bv RDW

Bericht Geplaatst: Wo 14 Feb 2007 14:31
Ik heb vorig jaar m'n caravan bij 3 adressen gewogen
A/ de zandboer hier in dongen 1605 KG
B/ de caravandealer 1505 KG (deze heeft de brug later opnieuw laten ijken en toen was deze wel goed)
C/ Thuis de caravan op 3 pallets gezet, en met een palletwagen met weegschaal gewogen 1305 KG.

Alle losse artikelen toen uit de caravan gehaald en los gewogen (waarde's incl. omschrijving in excel gezet) Hierbij de caravan fabrieksopgaaf gewicht geteld + 5% extra want d'r zit overal wel wat marge op. Kwam ik aan een gewicht van 1308 KG.

Dus pas op met wegen bij zandboeren ons spul is daarvoor te licht.
A/deze zijn bedoeld voor trucks etc. zwaarder spul
B/ Deze liggen veelal buiten en zijn dus beinvloedbaar door het weer of vuil

Jurry

Bericht door Jurry » ma 28 apr 2008 22:15

Met andere woorden , als ik naar de schrootboer in mijn woonplaats rij om schroot weg te brengen met mijn bus en aanhanger vol schroot dan krijg ik een paar 100kg te weinig schroot betaald omdat er normaal gesproken alleen maar vrachtwagens over de weegbrug rijden ...........

gastjw

Bericht door gastjw » ma 28 apr 2008 22:58

Je zal toch wel twee keer over die weegbrug gaan, vol en leeg? Dan is de afwijking niet van zo veel belang.

En Kippetje, als je het op kan brengen - of samen met een ander - koop dan een Reich-caravanweger. Kost je wel € 100, maar op Marktplaats kom je ze ook tegen.
Op het forum van caravantrekker zag ik er een draadje over, hoe betrouwbaar ze zijn.
Ik heb er zelf ook één, al wat langer, en mits je hem goed gebruikt geeft die eenzelfde afwijking (5%) als de weegplaten van de politie.
Aanbevolen!

JohnDoe

Bericht door JohnDoe » ma 28 apr 2008 23:10

@ Jurry, zie de opmerking van JasperW, Ik heb het op deze wijze geconstateerd, M'n vader liet vorige week z'n camper bij dezelfde zandboer wegen 3480 KG (leeg) 1 dag later bij de RDW 3350 Kg (ook leeg). Dus zie ook daar weer een verschil. Als ik m'n mogelijkheden niet had kocht ik meteen de reichweger, want laten we nu eerlijk zijn wat is nu € 100.00 op de aanschaf etc. van de caravan, waar tegenoverstaat dat je wel op de hoogte bent van je gewichten, en dus veilig bezig bent...

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1917
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Bericht door Ad » di 29 apr 2008 09:47

De weegbrug van Hartog is volgens hun geeikt en heeft een afwijking van maximaal 20 kg. Ik heb hem daar laten wegen en het gewicht kwam aardig overeen met het gewicht van de remmentestbank bij de dealer (scheelde slechts 20 kg!. Wel opletten bij de remmentestbank, die geeft de asdruk aan, de kogeldruk wordt buiten beschouwing gelaten, maar die zit wel in het totaal gewicht van de "zandboer" De Reich weger die ik eerder geleend had gaf in totaal 100 kg minder aan!
Ad
Laatst gewijzigd door Ad op za 24 mei 2008 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Rappekapper

nog een keer wegen?

Bericht door Rappekapper » vr 23 mei 2008 23:36

Hoi,

mocht je alsnog een meting willen hebben, kan dat

Ik heb een Reich caravan weger en weeg caravans voor particulieren

Ik doe metingen voor € 10


In almere kan ik ook thuis langskomen voor € 15

totaalgewicht, apart links / rechts / neuswiel

C-Max

Bericht door C-Max » za 24 mei 2008 10:41

mensen laten jullie de caravan wel is keuren of voor onderhoud bij de bovag??? Dan krijg je zo'n papierwerk mee of alles goed was daar staat toch ook op hoeveel de caravan woog toen ze hem keurde?

Rappekapper

laten keuren?

Bericht door Rappekapper » zo 25 mei 2008 11:39

omdat er geen verplichting is vanuit de verzekering en wetgeveing over het moeten laten keuren bestaat, zijn de meningen verdeeld over de frequentie van keuren.
Ik heb laatst nagevraagd bij een caravan dealer in Almere wat ze doen bij een kleine beurt van 135 euro.
De wielen worden er niet eens afgehaald en het onderstel wordt even nagekeken. Voor 200 euro(ex onderdelen) heb je een grote beurt en worden de remmen wel nagekeken, en ook de elektra. Dat laatste kan iedereen nakijken. Het doet het of het is stuk
een waterpomp, lampen en ander elektra kan iedereen zelf ook nalopen.
Ook het bekijken wanneer banden en gasslangen moeten worden vervangen kan iedereen. Jaartal staat op de banden en slangen.

Dat sommige mensen hun caravan elk jaar of elke 2 jaar laten keuren vindt ik persoonlijk dan ook erg overdreven. Dat is een keus voor ieder.
Vaak wordt er op mensen hun gevoel gespeeld om een gevoel een gevoel te geven dat het anders onveilig zou zijn

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”