Bijna zonder diesel

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Nachtuil
Berichten: 557
Lid geworden op: za 29 nov 2003 23:26
Locatie: Sint-Niklaas

Bijna zonder diesel

Bericht door Nachtuil » wo 3 nov 2004 12:22

Het voorbije weekend dacht ik och met een halve bak geraak ik wel in Luxemburg, maar door het meerverbruik met de caravan bleek dat dus niet waar te zijn. Ik wil jullie er op wijzen dat in het zuiden van België niet veel benzinestations te vinden zijn omdat de mensen uit die streek allemaal in Luxemburg gaan tanken. Op de autobaan was dus niets te vinden, en ik had al eens een afrit genomen en in de dorpen gaan zien maar ook niets. Mijn wagen begon al te pruttelen, dus weer een afrit genomen en daar aan het eerste huis gaan vragen waar ik kon tanken. Het was nog drie km en ik dierf toch niet meer met de caravan gaan zoeken. Dan maar even afgehaakt en met de auto alleen gaan tanken.
We hebben het net gehaald maar vanaf nu staat er (terug) een busje diesel in mijn disselbak. In Luxemburg was de prijs 0,72 euro per liter.

Bob1976

Re: Bijna zonder diesel

Bericht door Bob1976 » wo 3 nov 2004 13:08

nachtuil schreef:... vanaf nu staat er (terug) een busje diesel in mijn disselbak. In Luxemburg was de prijs 0,72 euro per liter.
mijn schoonvader heeft ook altijd een extra jerrycan met benzine mee, dan hoeft 'ie, op weg naar het zuiden, pas in luxemburg weer te tanken...... :wink:

groeten, Bob.

Hedgehog

Bericht door Hedgehog » wo 3 nov 2004 13:40

Volgens de computer in de auto kan ik op een volle tank zonder caravan 1200 km rijden, mét caravan nog maar 850. Hij geeft gelukkig aan hoeveel kms tot de tank leeg is dus ik kan er rekening mee houden.

Vroem

Bericht door Vroem » wo 3 nov 2004 22:07

Het voorbije weekend dacht ik och met een halve bak geraak ik wel in Luxemburg, maar door het meerverbruik met de caravan bleek dat dus niet waar te zijn.
Nachtuil, het is toch niet voor het eerst dat je met de combinatie rijd :?:
En op kaarten en routeplanners kan je toch zien hoeveel Km's je moet rijden om er te komen :?:

Vind ik dit toch niet zo slim van je om toch te proberen Luxemburg te halen voor de goedkopere Diesel, je lijkt wel een Hollander :lol: :wink:
Laatst gewijzigd door Vroem op za 6 nov 2004 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.

zandvoorta

Bericht door zandvoorta » do 4 nov 2004 11:40

Toch verkijk je je wel eens op het verbruik. Vorig jaar ook nog maar net de pomp gehaald, bleek er 62 liter in te gaat terwijl ik maar een tank had van 60 liter Dus die was echt leeg.
Tegenwoordig gelukkig 65 liter eronder dus heb ik dat probleem niet meer....hmmm...aan deze redenering klopt iets niet..... :?

Vroem

Bericht door Vroem » do 4 nov 2004 20:43

:lol: Beetje vreemd, zal wel aan de franse slag liggen zoals die auto's worden gebouwd, of een beetje flexibele tank :lol: :wink:

Hedgehog

Bericht door Hedgehog » do 4 nov 2004 21:51

Een tank van 60 liter en dan nog een liter of twee in de toevoerslang misschien?

Vroem

Bericht door Vroem » do 4 nov 2004 22:19

Hedgehog schreef:Een tank van 60 liter en dan nog een liter of twee in de toevoerslang misschien?
Hoe lang is die slang dan wel niet om er 2 liter in te krijgen :?

zandvoorta

Bericht door zandvoorta » vr 5 nov 2004 07:55

Zucht, punt 1, een fabrikant geeft een schatting op van de grootte van de tank. 60 kan dus best 61 of 62 in werkelijkheid betekenen. En in de slag kan ook nog wel een littertje of twee, die zijn bij diesels best breed dus hoeven niet eens zo lang te zijn. :wink:

Bob1976

Bericht door Bob1976 » vr 5 nov 2004 09:43

is het eigenlijk wel toegestaan om in een losse jerrycan benzine of diesel te vervoeren in je auto?? in ieder geval mag je bij sommige pompen niet een jerrycan vullen.....

off topic: klopt het dat je tegenwoordig ingelogd moet zijn om een bericht te kunnen plaatsen??

groeten, Bob.

zandvoorta

Bericht door zandvoorta » vr 5 nov 2004 19:00

Bob1976 schreef:is het eigenlijk wel toegestaan om in een losse jerrycan benzine of diesel te vervoeren in je auto?? in ieder geval mag je bij sommige pompen niet een jerrycan vullen.....
Geloof dat tot 5 liter in een veilige jerrycan is toegestaan.
Bob1976 schreef: off topic: klopt het dat je tegenwoordig ingelogd moet zijn om een bericht te kunnen plaatsen??

groeten, Bob.
Ik hoop het wel, die gastenmodus begon me aardig te vervelen :wink:

Gebruikersavatar
Nachtuil
Berichten: 557
Lid geworden op: za 29 nov 2003 23:26
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Nachtuil » vr 5 nov 2004 23:43

in ieder geval mag je bij sommige pompen niet een jerrycan vullen.....

Ik ben een bos aan het rooien, moet ik dan telkens met mijn kettingzaag naar een pompstation rijden als deze leeg is?

zandvoorta

Bericht door zandvoorta » za 6 nov 2004 08:38

nachtuil schreef:in ieder geval mag je bij sommige pompen niet een jerrycan vullen.....

Ik ben een bos aan het rooien, moet ik dan telkens met mijn kettingzaag naar een pompstation rijden als deze leeg is?
Gooi de tank van je auto vol en hevel het over naar een jerrycan :wink:

Vroem

Bericht door Vroem » za 6 nov 2004 12:32

nachtuil schreef:in ieder geval mag je bij sommige pompen niet een jerrycan vullen.....

Ik ben een bos aan het rooien, moet ik dan telkens met mijn kettingzaag naar een pompstation rijden als deze leeg is?
Je mag helemaal geen bos rooien, krijg je geheid gesodemieter mee met Greenpease :lol: :wink:

Hedgehog

Bericht door Hedgehog » za 6 nov 2004 14:28

Wat hebben doperwtjes daar nou weer mee te maken. :wink:

Vroem

Bericht door Vroem » za 6 nov 2004 20:41

Hedgehog schreef:Wat hebben doperwtjes daar nou weer mee te maken. :wink:
Moet je een bos rooien, kom je er wel achter :lol: :wink:

Gebruikersavatar
Nachtuil
Berichten: 557
Lid geworden op: za 29 nov 2003 23:26
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Nachtuil » za 6 nov 2004 22:04

Dat bos is eigenlijk een grote villagrond die ik moet leegmaken. De eigenaar heeft een kapvergunning.

Vroem

Bericht door Vroem » za 6 nov 2004 23:56

nachtuil schreef:Dat bos is eigenlijk een grote villagrond die ik moet leegmaken. De eigenaar heeft een kapvergunning.
Dan heb je geen last van doperwtjes, maar je probleem blijft wel bestaan met het volgooien van de kettingzaag :lol: :wink:

Gebruikersavatar
Nachtuil
Berichten: 557
Lid geworden op: za 29 nov 2003 23:26
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Nachtuil » zo 7 nov 2004 10:31

Ik heb er toch nog nooit van gehoord dat iemand bekeurd werd om met jerrycannen rond te rijden, en ik heb 70 klanten uit de tuinaanleg die rijden allemaal met jerrycannen rond.

Vroem

Bericht door Vroem » zo 7 nov 2004 12:15

nachtuil schreef:Ik heb er toch nog nooit van gehoord dat iemand bekeurd werd om met jerrycannen rond te rijden, en ik heb 70 klanten uit de tuinaanleg die rijden allemaal met jerrycannen rond.
Die 70 klanten kunnen beter eens gaan beginnen met dat bos rooien i.p.v met jerrycannen rondrijden, zo komt dat bos nooit plat :lol: :lol: :lol: :wink:

zandvoorta

Bericht door zandvoorta » zo 7 nov 2004 14:23

hmmm, heb ook nog 700 m2 kerstbomen op mijn grond staan, rooien die hap????

Gebruikersavatar
Kiopop
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 12:39
Locatie: Oostende

Bericht door Kiopop » zo 7 nov 2004 16:50

zandvoorta schreef:hmmm, heb ook nog 700 m2 kerstbomen op mijn grond staan, rooien die hap????


Het is bijna kersmis.
Zijn deze te koop voor een prikje?
Reizen is leven
Reizen is naar jezelf kijken tegen een andere achtergrond."

zandvoorta

Bericht door zandvoorta » zo 7 nov 2004 18:13

kiopop schreef:
zandvoorta schreef:hmmm, heb ook nog 700 m2 kerstbomen op mijn grond staan, rooien die hap????


Het is bijna kersmis.
Zijn deze te koop voor een prikje?
Ze zijn nog een beetje te klein voor in de huiskamer, ongeveer 50 cm :wink: Net vorig jaar nieuwe aanplant maar over een paar jaar...

Gebruikersavatar
Kiopop
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 12:39
Locatie: Oostende

Bericht door Kiopop » zo 7 nov 2004 18:23

yep
Binnen enkele jaren zullen wij terug eens polsen.
Reizen is leven
Reizen is naar jezelf kijken tegen een andere achtergrond."

Vroem

Bericht door Vroem » zo 7 nov 2004 20:21

zandvoorta schreef:hmmm, heb ook nog 700 m2 kerstbomen op mijn grond staan, rooien die hap????
Moet je via Nachtuil even vragen of die 70 klanten even kunnen komen die hebben toch niets te doen dan rondrijden met jerrycannen :lol: :lol: :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”