Spijt
Re: Spijt
RE.gif
Als het bedrijf al de moeite in z'n klanten en caravans zou stoppen ipv op Google alle klachten laat verwijderen, dan zouden er meer tevreden klanten zijn.
Als het bedrijf al de moeite in z'n klanten en caravans zou stoppen ipv op Google alle klachten laat verwijderen, dan zouden er meer tevreden klanten zijn.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Spijt
Het kan door naam uit de negatieve reviews te laten verwijderen. De reviews blijven dan staan. Google linkt alleen maar.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Spijt
Als je rechtstreeks google review gebruikt (wat ik vaker doe) ontstaat de link al doordat je dat bedrijf reviewed. Ik heb 65 reviews online staan, voornamelijk postief, ook enkele negatief en nog nooit is er eentje verwijderd of aangepast. Vandaag dat juist die 4,5 me verbaasd bij hun. Dacht dat die redelijk betrouwbaar waren.
Veel positieve reviews met naam erbij van kopers en foto's zelfs.
Anyway: hij steekt inderdaad te veel tijd in het netjes houden van zijn internet score en te weinig in de klanten
Veel positieve reviews met naam erbij van kopers en foto's zelfs.
Anyway: hij steekt inderdaad te veel tijd in het netjes houden van zijn internet score en te weinig in de klanten
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: Spijt
We kunnen er allemaal wel over oordelen maar we weten niet hoe dit gegaan is.
Elke handelaar heeft inruilers die niet worden nagekeken en goedkoop worden doorverkocht als "zo menemen". Als je als koper geen verstand van zaken hebt, kun je jezelf afvragen of het verstandig is om zoiets te kopen. Koop je een zepert, dan heb je pech maar wel bewust het risico gelopen. Dan moet je daarna de verkoper dan ook geen slechte review geven. Als je alleen voor de laagste prijs gaat en de rest over het hoofd ziet, dan moet je niet zeuren.
Anders is het als je garantie hebt maar de handelaar geeft niet thuis. Maar we weten het domweg niet.
Om deze reden vind ik het geven van slechte reviews heel erg subjectief. Je weet nooit wat er achter steekt of wat de aanleiding is geweest. Ik zie het geven van slechte reviews dan ook meer als een wraakactie. Nog even een trap na geven om jezelf een beter gevoel te geven.
Elke handelaar heeft inruilers die niet worden nagekeken en goedkoop worden doorverkocht als "zo menemen". Als je als koper geen verstand van zaken hebt, kun je jezelf afvragen of het verstandig is om zoiets te kopen. Koop je een zepert, dan heb je pech maar wel bewust het risico gelopen. Dan moet je daarna de verkoper dan ook geen slechte review geven. Als je alleen voor de laagste prijs gaat en de rest over het hoofd ziet, dan moet je niet zeuren.
Anders is het als je garantie hebt maar de handelaar geeft niet thuis. Maar we weten het domweg niet.
Om deze reden vind ik het geven van slechte reviews heel erg subjectief. Je weet nooit wat er achter steekt of wat de aanleiding is geweest. Ik zie het geven van slechte reviews dan ook meer als een wraakactie. Nog even een trap na geven om jezelf een beter gevoel te geven.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Spijt
Tja..niet elke caravan gekocht bij een handelaar is slecht.
Er zijn nog zat caravans van 20 jaar oud die in goede staat verkeren.
Bij deze leeftijd mag je echter niet verwachten dat er niet spontaan ergens iets kapot gaat.
Een element van de koelkast bijv.
Banden en gasslang zijn dingen waar een datum op staat.
Met reden. Dat staat erop om er af en toe, en bij aankoop heel zeker, ook effe naar te kijken, en vervangen als het nodig is.
Scheurtjes in chassis komen ook heel vaak voor.
Als dat scheuren worden, moet daar wat aan gedaan worden.
Hoewel het in de basis een constructiefout is, wordt garantie na 5 jaar een moeilijk verhaal.
Na 10 jaar bijna onmogelijk.
Na 15 jaar kan je het helemaal vergeten.
Chassisfabrikanten, vooral Duitse, willen niet dat je ook maar iets verandert aan hun chassis. Ook begrijpelijk.
Bij scheurtjes moet dus, als je hun richtlijnen volgt, het complete chassisdeel vervangen worden.
Dat is vaak veel duurder dan de caravan waard is. Total loss dus.
Soms ook door verzekeringsmaatschappijen betaald...
Die zgn totall loss caravan komt na wat laswerk gewoon weer terug in de handel. Goeie business.
Als dat laswerk goed gedaan is, kan je er gewoon weer veilig mee de weg op. Structureel veranderd er echter niks, controle blijft noodzakelijk. Het kan immers weer gaan scheuren.
Schokbrekers zijn ook aan slijtage onderhevig, maar geen noodzaak. Er rijden zeker honderdduizend caravans die helemaal geen schokbrekers hebben.
Er zijn nog zat caravans van 20 jaar oud die in goede staat verkeren.
Bij deze leeftijd mag je echter niet verwachten dat er niet spontaan ergens iets kapot gaat.
Een element van de koelkast bijv.
Banden en gasslang zijn dingen waar een datum op staat.
Met reden. Dat staat erop om er af en toe, en bij aankoop heel zeker, ook effe naar te kijken, en vervangen als het nodig is.
Scheurtjes in chassis komen ook heel vaak voor.
Als dat scheuren worden, moet daar wat aan gedaan worden.
Hoewel het in de basis een constructiefout is, wordt garantie na 5 jaar een moeilijk verhaal.
Na 10 jaar bijna onmogelijk.
Na 15 jaar kan je het helemaal vergeten.
Chassisfabrikanten, vooral Duitse, willen niet dat je ook maar iets verandert aan hun chassis. Ook begrijpelijk.
Bij scheurtjes moet dus, als je hun richtlijnen volgt, het complete chassisdeel vervangen worden.
Dat is vaak veel duurder dan de caravan waard is. Total loss dus.
Soms ook door verzekeringsmaatschappijen betaald...
Die zgn totall loss caravan komt na wat laswerk gewoon weer terug in de handel. Goeie business.
Als dat laswerk goed gedaan is, kan je er gewoon weer veilig mee de weg op. Structureel veranderd er echter niks, controle blijft noodzakelijk. Het kan immers weer gaan scheuren.
Schokbrekers zijn ook aan slijtage onderhevig, maar geen noodzaak. Er rijden zeker honderdduizend caravans die helemaal geen schokbrekers hebben.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Spijt
Iemand die geen verstand van zaken heeft en toch een hut wil kopen, gaat in de regel af op de (optische) staat van de caravan en het verhaal van de verkoper. "Meneer/mevrouw, het is een goede caravan"'.Morgoth schreef: ↑di 12 mei 2020 10:11We kunnen er allemaal wel over oordelen maar we weten niet hoe dit gegaan is.
Elke handelaar heeft inruilers die niet worden nagekeken en goedkoop worden doorverkocht als "zo menemen". Als je als koper geen verstand van zaken hebt, kun je jezelf afvragen of het verstandig is om zoiets te kopen. Koop je een zepert, dan heb je pech maar wel bewust het risico gelopen. Dan moet je daarna de verkoper dan ook geen slechte review geven. Als je alleen voor de laagste prijs gaat en de rest over het hoofd ziet, dan moet je niet zeuren.
Anders is het als je garantie hebt maar de handelaar geeft niet thuis. Maar we weten het domweg niet.
Om deze reden vind ik het geven van slechte reviews heel erg subjectief. Je weet nooit wat er achter steekt of wat de aanleiding is geweest. Ik zie het geven van slechte reviews dan ook meer als een wraakactie. Nog even een trap na geven om jezelf een beter gevoel te geven.
Als de handelaar verteld dat het een goede caravan is mag je er dan vanuit gaan dat'ie ook daadwerkelijk goed is??? En dan bedoel ik niet banden of gasslangen.
Maar als de handelaar zegt een goede caravan te verkopen en dat blijkt later niet zo te zijn (scheurtjes in chassis), dan mag hij van mij een slecht recensie krijgen.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.
- dieseltijger
- Berichten: 11152
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Spijt
Volledig mee eens. De advocaat van de duivel: De verkoop van een caravan met behoorlijke gebreken:
'Mooie caravan, ik heb 'm goed bekeken, is 'ie verder in orde?'
- 'Nou het is wel een oud beestje, er zal vast wel wat aan mankeren, maar voor de rest nog prima in orde, u kan er nog jaren plezier van hebben'
'En als er wat aan mankeert?'
- 'Dan kan u gerust binnen een maand terugkomen, dan repareren we het'
Herkenbaar denk ik?
De tweede zin: In ieder geval dwaling (onthouden van informatie) en grenzend aan bedrog (bewust verstrekken van onjuiste informatie). Zo'n handelaar verdient een trap na. Alleen niet op dit forum. En vergeet niet: zowel de FOCWA als de BOVAG hebben geschillencomissies, maar - in tegenstelling tot wat bijvoorbeeld bij de NVM het geval is (andere tak van sport, ik weet het) worden de uitspraken niet gepubliceerd. Dus geen controle op de onafhankelijkheid. Publicatie helpt, want ook al zijn ze geanonimiseerd - binnen de branche staat zo'n bedrijf fel in de spotlights, en dat wil je vermijden.
Zelf zou ik - als het een oud beestje is dat niet onder de BOVAG garantie valt - schriftelijk een vorm van garantie overeenkomen: ALs de dealer de waarheid zegt te spreken - dan moet hij ook tastbaar achter zijn product staan
'Mooie caravan, ik heb 'm goed bekeken, is 'ie verder in orde?'
- 'Nou het is wel een oud beestje, er zal vast wel wat aan mankeren, maar voor de rest nog prima in orde, u kan er nog jaren plezier van hebben'
'En als er wat aan mankeert?'
- 'Dan kan u gerust binnen een maand terugkomen, dan repareren we het'
Herkenbaar denk ik?
De tweede zin: In ieder geval dwaling (onthouden van informatie) en grenzend aan bedrog (bewust verstrekken van onjuiste informatie). Zo'n handelaar verdient een trap na. Alleen niet op dit forum. En vergeet niet: zowel de FOCWA als de BOVAG hebben geschillencomissies, maar - in tegenstelling tot wat bijvoorbeeld bij de NVM het geval is (andere tak van sport, ik weet het) worden de uitspraken niet gepubliceerd. Dus geen controle op de onafhankelijkheid. Publicatie helpt, want ook al zijn ze geanonimiseerd - binnen de branche staat zo'n bedrijf fel in de spotlights, en dat wil je vermijden.
Zelf zou ik - als het een oud beestje is dat niet onder de BOVAG garantie valt - schriftelijk een vorm van garantie overeenkomen: ALs de dealer de waarheid zegt te spreken - dan moet hij ook tastbaar achter zijn product staan
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16298
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Spijt
Natuurlijk, als de verkoper garantie geeft moet hij dit nakomen, daar is geen twijfel over mogelijk!
Wat betreft die scheuren, zijn toch gelast?
Banden zeggen mij helemaal niets, is een normaal slijtdeel en kan je zelf zien.
Staat die garantie op papier? Ik heb zo mij twijfels, veelal is het daar take it or leave it, het zijn immers niet de beste spullen die daar vandaan komen.
Banden en gasslangen hadden al bekeken kunnen zijn bij opleveren!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat betreft die scheuren, zijn toch gelast?
Banden zeggen mij helemaal niets, is een normaal slijtdeel en kan je zelf zien.
Staat die garantie op papier? Ik heb zo mij twijfels, veelal is het daar take it or leave it, het zijn immers niet de beste spullen die daar vandaan komen.
Banden en gasslangen hadden al bekeken kunnen zijn bij opleveren!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
- dieseltijger
- Berichten: 11152
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Spijt
TS doet er niet (meer) toe. Die is exit in deze discussie. Het gaat er om wat wij van elkaar kunnen leren: er zijn nogal wat forummers die caravans "met ervaring" aanschaffen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Spijt
Wat mij hier ook weer opvalt is dat er mensen zijn die alleen maar lid worden van dit forum worden om een klacht te plaatsen. Vervolgens hoor je niets meer van ze.
Inhoudelijk hebben ze dus geen toegevoegde waarde voor dit forum.
Inhoudelijk hebben ze dus geen toegevoegde waarde voor dit forum.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk
- dieseltijger
- Berichten: 11152
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Spijt
@Jan van vijven:
Die rottige gasslang en die banden: dat is tientjeswerk en binnen korte tijd gefixt. Het gaat hier om bedrog (want: in ieder geval andere caravan dan waarmee geadverteerd is), niet nakomen van afspraken (de ontbrekende tentstokken), en het niet herstellen van defecten die je niet kunt controleren bij de aankoop (defecte koelkast). En qua chassis mag je zo'n caravan verkopen, maar dan moet je aangeven dat de schokbrekers ontbreken en dat het chassis gelast is (lassen leidt tot spanningen en mogelijk tot hernieuwde scheurvorming, en uitgloeien is geen optie). Je verkoopt hier iets met een gebrek, wat niet uitsluitend aan de leeftijd te wijten is.
De setting doet mij denken aan een voorval waar xxx ooit bij betrokken was, maar dat mag zeker niet op hun afstralen. (Volgens mij voldoe ik hiermee aan de forumregels)
Die rottige gasslang en die banden: dat is tientjeswerk en binnen korte tijd gefixt. Het gaat hier om bedrog (want: in ieder geval andere caravan dan waarmee geadverteerd is), niet nakomen van afspraken (de ontbrekende tentstokken), en het niet herstellen van defecten die je niet kunt controleren bij de aankoop (defecte koelkast). En qua chassis mag je zo'n caravan verkopen, maar dan moet je aangeven dat de schokbrekers ontbreken en dat het chassis gelast is (lassen leidt tot spanningen en mogelijk tot hernieuwde scheurvorming, en uitgloeien is geen optie). Je verkoopt hier iets met een gebrek, wat niet uitsluitend aan de leeftijd te wijten is.
De setting doet mij denken aan een voorval waar xxx ooit bij betrokken was, maar dat mag zeker niet op hun afstralen. (Volgens mij voldoe ik hiermee aan de forumregels)
Laatst gewijzigd door Trina op zo 12 jun 2022 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd
Reden: Naam verwijderd
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Spijt
Die andere caravan kan toch ook net verkocht zijn?
TS is zelf overeengekomen met verkoper een andere caravan te kopen.
Dat er na een vakantie gebreken komen, bijv dat de koelkast er ineens mee ophoudt, is mij ook overkomen.
Bij een nieuw gekochte caravan, na een jaar of 7 gebruik.
Geen reden voor gezeur.
Bedrog zie ik niet zo.
Gewoon een oudere caravan voor een budget prijs..
Verder kan niemand dit beoordelen alleen maar door een bericht van iemand die verwacht garantie te krijgen op misschien wel een caravan van 20 jaar oud..
Dat krijg je nergens.
TS is zelf overeengekomen met verkoper een andere caravan te kopen.
Dat er na een vakantie gebreken komen, bijv dat de koelkast er ineens mee ophoudt, is mij ook overkomen.
Bij een nieuw gekochte caravan, na een jaar of 7 gebruik.
Geen reden voor gezeur.
Bedrog zie ik niet zo.
Gewoon een oudere caravan voor een budget prijs..
Verder kan niemand dit beoordelen alleen maar door een bericht van iemand die verwacht garantie te krijgen op misschien wel een caravan van 20 jaar oud..
Dat krijg je nergens.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
- dieseltijger
- Berichten: 11152
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Spijt
Mja. Het is niet zwart/wit. Je moet inderdaad niet (op z'n Brabants) mauwen bij een goedkope caravan als er defecten optreden. Of als je een akkoord gaat met een andere caravan. Maar als jou informatie wordt onthouden of zaken verkeerd worden voorgespiegeld is er sprake van dwaling resp. bedrog. Oude caravan of niet.
En omdat je in het speelveld bent beland van "vuil spel" mag je - maar dat vind ik - zo'n bedrijf met dezelfde middelen overtuigen: "Geld terug of mijn verhaal verschijnt als recensie op Google." Volstrekt valide.
En omdat je in het speelveld bent beland van "vuil spel" mag je - maar dat vind ik - zo'n bedrijf met dezelfde middelen overtuigen: "Geld terug of mijn verhaal verschijnt als recensie op Google." Volstrekt valide.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Spijt
We zijn hier goed in aannames.
We weten niet wat er is gezegd of onder wat voor voorwaarden TS de caravan heeft gekocht. We weten niet of het een jonge of oude caravan was, misschien was het wel een opknapper, we weten de prijsstelling niet en we weten de opstelling van de handelaar slechts uit één bron (de gedupeerde). We weten dus alleen van iemand die een caravan heeft gekocht en daar nu spijt van heeft en in onmin ligt met de handelaar.
Ik kan me goed voorstellen dat een handelaar een oud gebakje inruilt, hier zelf geen heil in ziet en deze zo weer op marktplaats zet. Zonder ook maar iets te controleren. Ik heb dat vroeger ook zo vaak gedaan met motoren. Dan zei ik de koper: "Kijk hem goed na, want ik heb het niet gedaan. Ik weet niets van deze motorfiets. Ik heb hem in deze staat ingeruild. De prijs is laag, ik kan er geen garantie op geven". Als ze dan later terug kwamen omdat de banden oud waren hadden ze ook pech. "Jammer joh, maar ik heb je gewaarschuwd." En ook ik heb hierdoor wel eens een slechte review gekregen. Volkomen onterecht m.i.
We weten niet wat er is gezegd of onder wat voor voorwaarden TS de caravan heeft gekocht. We weten niet of het een jonge of oude caravan was, misschien was het wel een opknapper, we weten de prijsstelling niet en we weten de opstelling van de handelaar slechts uit één bron (de gedupeerde). We weten dus alleen van iemand die een caravan heeft gekocht en daar nu spijt van heeft en in onmin ligt met de handelaar.
Ik kan me goed voorstellen dat een handelaar een oud gebakje inruilt, hier zelf geen heil in ziet en deze zo weer op marktplaats zet. Zonder ook maar iets te controleren. Ik heb dat vroeger ook zo vaak gedaan met motoren. Dan zei ik de koper: "Kijk hem goed na, want ik heb het niet gedaan. Ik weet niets van deze motorfiets. Ik heb hem in deze staat ingeruild. De prijs is laag, ik kan er geen garantie op geven". Als ze dan later terug kwamen omdat de banden oud waren hadden ze ook pech. "Jammer joh, maar ik heb je gewaarschuwd." En ook ik heb hierdoor wel eens een slechte review gekregen. Volkomen onterecht m.i.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
- dieseltijger
- Berichten: 11152
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Spijt
Klopt. Op jouw handelswijze is niets aan te merken. Je kan maar één ding doen (maar dat is vaak overkill voor een goedkoop geval): schriftelijk vastleggen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Spijt
1 week later zou hij gekeurd zijn en klaar incl garantie.
TS zegt dit in zijn openings post.
Als hij Focwa of Bovag gekeurd is heeft TS een sticker gekregen. Na een keuring mogen er geen oude banden, gasslang of kapotte schokdempers zijn. een foutje kan, maar 3 simpele foutjes verteld mij dat er eigenlijk niet gekeurd is.
Bovag geeft boetes bij onterecht goed keuren. Als ik TS was zou ik heel duidelijk zijn over het ontbinden van het de koop, en duidelijk melden dat je van plan bent de Bovag of Focwa te bellen.
Re: Spijt
RE.gif
het is een onderhoudsbeurt en als ze daar opzetten bij opmerkingen, leeftijd banden, dan is dat voldoende om zich in te dekken, ze kunnen namelijk de caravan niet "afkeuren" hoogstens aangeven dat ze een reparatie noodzakelijk vinden, er is ook geen wettelijke maximale leeftijd aan banden, dus het advies zal zijn als de band geen grote schade heeft eventueel vervangen vanwege leeftijd.
Schokbrekers zijn niet standaard op alle caravans, dus ook niet verplicht en gasslang vervangen is ook een advies en geen verplichting.
op het rapport staat ook niet goed gekeurd of afgekeurd, die mogelijkheid is er niet, dit omdat het dus formeel een onderhoudsbeurt is, Nederland kent immers geen verplichte caravankeuring.
Bovenaan rechts staat ook heel duidelijk dat "deze lijst een overzicht geeft van de toestand van de caravan ten tijde van de BOVAG-onderhoudsbeurt"
je krijgt gewoon een sticker als 1,2 en 3 in orde zijn, 5 is voor de banden (leeftijd) de algemene conditie van de banden wordt in punt 1 aangehaald, conditie zegt niets over leeftijd.
https://www.addekker.nl/bovag-onderhoudsbeurt/
het is een onderhoudsbeurt en als ze daar opzetten bij opmerkingen, leeftijd banden, dan is dat voldoende om zich in te dekken, ze kunnen namelijk de caravan niet "afkeuren" hoogstens aangeven dat ze een reparatie noodzakelijk vinden, er is ook geen wettelijke maximale leeftijd aan banden, dus het advies zal zijn als de band geen grote schade heeft eventueel vervangen vanwege leeftijd.
Schokbrekers zijn niet standaard op alle caravans, dus ook niet verplicht en gasslang vervangen is ook een advies en geen verplichting.
op het rapport staat ook niet goed gekeurd of afgekeurd, die mogelijkheid is er niet, dit omdat het dus formeel een onderhoudsbeurt is, Nederland kent immers geen verplichte caravankeuring.
Bovenaan rechts staat ook heel duidelijk dat "deze lijst een overzicht geeft van de toestand van de caravan ten tijde van de BOVAG-onderhoudsbeurt"
je krijgt gewoon een sticker als 1,2 en 3 in orde zijn, 5 is voor de banden (leeftijd) de algemene conditie van de banden wordt in punt 1 aangehaald, conditie zegt niets over leeftijd.
https://www.addekker.nl/bovag-onderhoudsbeurt/
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- mrbullmastiff
- Berichten: 1947
- Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
- Locatie: Sluiskil
Re: Spijt
Als, als, als. Er worden een hoop aannames gedaan waar we geen info over hebben.
Ik denk dat je niet uit moet gaan van slechte intenties van de handelaar. Is dat wel het geval dan spreek je over oplichting.
Met iedere aankoop ook bij een merkdealer kunnen er redenen zijn waardoor een relatie tussen klant en verkoper op de proef wordt gesteld. Dat kan al gaan over een voortent die niet helemaal perfect past. Koop je iets bij een handelaar dan moet je niet verwachten dat alles vooraf gecontroleerd wordt. Daardoor is de aankoopprijs normaal gezien lager maar daarvoor moet je zelf ook wat meer oppassen. In veel gevallen zal een handelaar ook wel bereid zijn om tot oplossingen te komen maar dat moet wel in een gezamenlijk overleg. Normale slijtage onderdelen vallen normaal ook niet onder garantie voorwaarden.
Ik denk dat je niet uit moet gaan van slechte intenties van de handelaar. Is dat wel het geval dan spreek je over oplichting.
Met iedere aankoop ook bij een merkdealer kunnen er redenen zijn waardoor een relatie tussen klant en verkoper op de proef wordt gesteld. Dat kan al gaan over een voortent die niet helemaal perfect past. Koop je iets bij een handelaar dan moet je niet verwachten dat alles vooraf gecontroleerd wordt. Daardoor is de aankoopprijs normaal gezien lager maar daarvoor moet je zelf ook wat meer oppassen. In veel gevallen zal een handelaar ook wel bereid zijn om tot oplossingen te komen maar dat moet wel in een gezamenlijk overleg. Normale slijtage onderdelen vallen normaal ook niet onder garantie voorwaarden.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i
Re: Spijt
@Ab,
Misschien nog een toevoeging aan je voorbeelden
- Bij een caravan die meer dan 10 jaar oud is kijk ik ook heel kritisch naar de inzakking van de caravan t.a.v. de Asrubbers. In veel gevallen dienen deze om en nabij de 10 jaar vervangen te worden.
Is de hoogte vele centimeters ingedaald dan is de vering vaak nog maar dusdanig dat chassis ( waardoor scheurtjes) en de opbouw etc. de nodige opdonders heeft gehad( zeker bij constant maximale belading) Kritisch kijken naar het goed funktioneren van de oploopschokdemper kan ook geen kwaad.
Mijn moto is; Als je al helemaal geen verstand van caravans heb zoek dan iemand die er wel een beetje kijk op heeft. Ben vaak gevraagd mee te gaan en kwamen dan zonder de beoogde caravan thuis.
Tsja, en dan nog zo'n heikel punt: de vochtmeting.
@ Daphne antwoord 12 mei 7:56 Dit is vaak de grootste valkuil. Ik zeg altijd maar laat het nog een dagje/nachtje of wat langer even bezinken.
Misschien nog een toevoeging aan je voorbeelden
- Bij een caravan die meer dan 10 jaar oud is kijk ik ook heel kritisch naar de inzakking van de caravan t.a.v. de Asrubbers. In veel gevallen dienen deze om en nabij de 10 jaar vervangen te worden.
Is de hoogte vele centimeters ingedaald dan is de vering vaak nog maar dusdanig dat chassis ( waardoor scheurtjes) en de opbouw etc. de nodige opdonders heeft gehad( zeker bij constant maximale belading) Kritisch kijken naar het goed funktioneren van de oploopschokdemper kan ook geen kwaad.
Mijn moto is; Als je al helemaal geen verstand van caravans heb zoek dan iemand die er wel een beetje kijk op heeft. Ben vaak gevraagd mee te gaan en kwamen dan zonder de beoogde caravan thuis.
Tsja, en dan nog zo'n heikel punt: de vochtmeting.
@ Daphne antwoord 12 mei 7:56 Dit is vaak de grootste valkuil. Ik zeg altijd maar laat het nog een dagje/nachtje of wat langer even bezinken.
Re: Spijt
RE.gif
Als ze steeds met niks thuis kwamen werd je er ook niet populair van. leuk zo'n kritisch oog maar het verpest wel het feestje.
Recensies moet je ook niet te serieus nemen, bij campings is het soms vermakelijk waar mensen zich aan storen. en als je voor rust op een kinder camping komt en je stoort je aan het zand uit het speeltuintje dan ligt het niet aan de camping maar aan je keuze.
Wel eens op een garage site gelezen dat iemand na een reperatie tegen een betonnen bak gereden omdat het te krap was en de garage houder wilde het niet repareren..
opmerkelijker iemand die een ongeluk kreeg met een garage houder vlak voor de garage, waarop 3 man met een pistool naar buiten kwamen en verplichtte direct te betalen. Daar koop ik liever even geen auto.
maar zijn er veel recensies over slechte oplossingen ed dan zou ik toch even verder kijken
Als ze steeds met niks thuis kwamen werd je er ook niet populair van. leuk zo'n kritisch oog maar het verpest wel het feestje.
Recensies moet je ook niet te serieus nemen, bij campings is het soms vermakelijk waar mensen zich aan storen. en als je voor rust op een kinder camping komt en je stoort je aan het zand uit het speeltuintje dan ligt het niet aan de camping maar aan je keuze.
Wel eens op een garage site gelezen dat iemand na een reperatie tegen een betonnen bak gereden omdat het te krap was en de garage houder wilde het niet repareren..
opmerkelijker iemand die een ongeluk kreeg met een garage houder vlak voor de garage, waarop 3 man met een pistool naar buiten kwamen en verplichtte direct te betalen. Daar koop ik liever even geen auto.
maar zijn er veel recensies over slechte oplossingen ed dan zou ik toch even verder kijken
Re: Spijt
Op de site van deze "handelaar" zie ik dat er caravans worden aangeboden met BOVAG garantie, en caravans zonder garantie boven de prijs van € 3.500,--, de garantiegrens van de BOVAG. TS stelt de caravan met garantie te hebben gekocht, en de vraag is nu wat voor garantie, eigen garantie van het bedrijf ( voor wat het waard is), of BOVAG garantie. Als het laatste het geval is kan hij een beroep doen op de BOVAG, en daar zijn klacht neerleggen. Gezien zijn reactie denk ik echter dat de caravan is gekocht met "bedrijfsgarantie". Dan moet wel vast worden gelegd wat onder de garantie valt. Maar ik denk dat deze garantie tot aan het eind van de straat is, zodat je hier weinig aan hebt. De verkoper moet het dan geweten hebben, hij verkoopt de caravan niet voor niets zonder BOVAG garantie ! Dus dan de rechtsbijstandverzekering.