Spijt

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
marcos
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 19 apr 2020 11:53

Spijt

Bericht door marcos » ma 11 mei 2020 19:49

heb onlangs een caravan gekocht bij ☆☆☆ en heb er zo`n spijt van. stom.gif

had een leuke caravan op markt plaats gezien en er voor gebeld en hij was er nog.
na 1.5 uur aangekomen bleek ☆☆☆ een andere te bedoelen, scratch.gif
na wat onderhandelen hebben we die gekocht.

1 week later zou hij gekeurd zijn en klaar incl garantie.

thuis komen we er achter dat we tent onderdelen missen en deze konden we zelf aanschaffen als we de bonnen even op zouden sturen. ( nog geen geld gezien 3 mnd later)

in de vakantie binnen de garantie krijgen we 1 lekke band.
koelkast stuk.

thuis gekomen kijkt een buurman er even naar en ziet dat de banden 9 jr oud zijn
gasslang 15 jr.
het frame gelast en schokbrekers af zijn.
levens gevaarlijk .
xxxx reageerd niet op mail of telefoon.

ik hoop dat ik op deze manier mensen red
Laatst gewijzigd door marcos op ma 11 mei 2020 19:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Spijt

Bericht door Micky » ma 11 mei 2020 19:55

RE.gif


Dat deze firma veel ontevreden klanten heeft is wel redelijk bekend op internet, er wordt regelmatig over geschreven, zoek maar naar ervaringen bij dit bedrijf, je vind genoeg.
Ik heb zelf geen ervaring met dit bedrijf en doe er zelf ook geen uitspraak over, weet ook niet onder welke voorwaarden jullie welke caravan voor hoeveel geld hebben gekocht, wel weet ik dat als je naar de naam van het bedrijf kijkt, je ook niet hoeft te verwachten dat ze pareltjes verkopen echter moeten ze natuurlijk wel de producten zo verkopen en leveren zoals beloofd is, ook de nazorg moet passen bij hetgeen beloofd is.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: xxxxxx niet te vertrouwen

Bericht door janoniem » ma 11 mei 2020 19:57

RE.gif
Geen fijne ervaring maar gelet op wat de buurman waarnam lijkt me dit een reden om (zeker na een "keuring") de koop te ontbinden.
Helaas ben je niet de enige met een slechte ervaring, zie dit topic
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Spijt

Bericht door Ab » ma 11 mei 2020 20:32

Bericht gewijzigd.
Het is niet toegestaan om met naam en toenaam een bedrijf slecht te maken na een minder goede ervaring met een aankoop.
Ook een koper heeft een onderzoeksplicht.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Spijt

Bericht door Chris » ma 11 mei 2020 21:18

Helaas is dit een harde leerschool...
Echter, een lekke band, dat kan iedereen overkomen.
Maar ze horen niet ouder dan 6 jaar te zijn.
Zo ook de gasslang....
En schokbrekers... lang niet elke caravan heeft schokbrekers standaard hoor, vaak een optie.
Maar chassis gelast, als het goed gelast is dan is er nog over te denken...

De hele tijd denk ik al:
Welke caravan heb je gekocht, en dan vooral welk bouwjaar??
Banden 9 jaar... dus zou 2011 als bouwjaar kunnen hebben, maar hij kan ook zomaar ouder zijn.
Benieuwd....laat eens weten..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Spijt

Bericht door PD » ma 11 mei 2020 21:22

Dit nieuwe lid Marcos probeert het blijkbaar nog een keer...……. direct na zijn inschrijving verscheen vrijwel hetzelfde bericht wat toen is verwijderd door de mod's…… misschien weer de beste suggestie knipoog.gif

Je ziet toch wat je koopt...…. en als je blindelings koopt, moet je maar op de blaren zitten whistle.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
volvocop
Berichten: 1093
Lid geworden op: wo 26 okt 2016 18:00
Locatie: BAARN

Re: Spijt

Bericht door volvocop » ma 11 mei 2020 21:39

Goeiedag zeg wat een ellende. Ik zie ook dat de gasslang 15 jr oud is!! Dat zijn toch wel dingen oa die je als "eerlijke" caravanverkoper niet zo maar kan doen lijkt mij.
Maar ja je moet de verkoper de gelegenheid geven om de gebreken te repareren. Sterkte met alles!!
Hobby 560 KMFe, Volvo V70 T5 Nivomat 250 pk.

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Spijt

Bericht door mrbullmastiff » ma 11 mei 2020 21:50

Het is altijd jammer als mensen gedupeerd worden maar als ik het zo lees is het merendeel zaken die iedere verstandige en voorbereide persoon zelf zo kan constateren.
Oude banden is niet iets van een verborgen gebrek een te oude gasslang vind ik ook niet iets om over te roepen een scheur in het chassis is ook zo te zien en daarbij als die goed gelast is dan is er weinig mis mee. Een koelkast die het al snel begeeft dat is pure pech. Het blijft vervelend voor de koper maar als hij verkocht is met garantie en dat staat ook op papier dan is op een normale manier in overleg gaan met de verkoper de beste kans om op een fatsoenlijke manier tot een oplossing te komen.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Spijt

Bericht door Micky » ma 11 mei 2020 21:54

RE.gif

Eens, echter bij de budget man koop je budget caravans, VEEELL voor WEHNAG [aschrik.gif]
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Spijt

Bericht door Knaus440 » ma 11 mei 2020 21:59

Marcos, laat eens wat horen?
Ben je het eens met de reacties?
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Spijt

Bericht door BertJan » ma 11 mei 2020 22:49

Bij een budget bedrijf Koop je budged zooi, maar als je Koop en je hebt gekocht met onderhoud en garantie dan moeten ze dat ook bieden, kijk wat je op papier hebt staan en naar de rechtsbijstand.
Dit is waarom ik een matig bedrijf links laat liggen daar betaal je mijns inziens bijna altijd te veel voor wat je krijgt, ik houd van eerlijkheid en anders wil ik niet kopen.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Spijt

Bericht door Conradi » ma 11 mei 2020 23:26

Ab schreef:
ma 11 mei 2020 20:32
Ook een koper heeft een onderzoeksplicht.
Zo simpel is het helaas :roll:
We staan hier met z'n allen klaar om iedereen bergen tips te geven waar op te letten als men naar een caravan gaat kijken. Achteraf is te laat.....
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Spijt

Bericht door Niels83 » di 12 mei 2020 01:44

Balen zeg, ik vermoed niet dat TS nog terug komt. maar het is wel balen..

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Spijt

Bericht door eurotrotter » di 12 mei 2020 07:36

Chris schreef:
ma 11 mei 2020 21:18

Echter, een lekke band, dat kan iedereen overkomen.
Maar ze horen niet ouder dan 6 jaar te zijn.
Dat maken "wij"er van,zelfs de bandenbranche en autoclubs zoals ANWB en ADAC geven het "advies"om na 6 jaar te controleren en na 10 jaar preventief te vervangen.
Zelfs de wetgever stelt geen eisen ,qua leeftijd, aan banden.
In een artikel van ADAC stond onlangs een artikel dat ook de Duitse wetgeving w.b. de eis van 6 jaar nergens op gebaseerd is,die is er gekomen op een gegeven moment,maar waarom weet niemand,natte vinger werk dus.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Spijt

Bericht door Hans1954 » di 12 mei 2020 07:49

RE.gif De Duitse wetgever heeft ook nooit gesteld dat banden van ouder dan 6 jaar niet zouden mogen. De wetgeving over banden is 1 op 1 gelijk aan de Nederlandse wet. Slechts bij de T100 ontheffing is het iets anders. Daar geldt de 6 jaar-regel wel. En die regel is er gekomen door testen van banden die nodig waren door het speciale gebruik van banden onder een caravan. Dus het is onjuist te stellen dat "Wij" zo graag de banden na 6 jaar willen wisselen. Ongetwijfeld zal de bandenbranche ook niet ongelukkig zijn met de regel, maar ook zij zijn geen aanstichter. Zoals gesteld geldt de regel bij de T100 ontheffing. Daar kan je stellen dat wanneer je meer wilt dan gewoon, je er ook in moet investeren. En precies die lijn volgt de verzekering ook. Ben je verzekerd, dan moet je je aan de polisvoorwaarden houden. En als ik er vanuit ga dat de verzekeringsmaatschappijen geen belangen hebben in de bandenbranche, dan zijn zij wel overtuigd van de duurproeven met banden. Als je het daar niet mee eens zou zijn, zit er niets anders op dan de verzekering op te zeggen.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Spijt

Bericht door Daphne » di 12 mei 2020 07:56

Uiteraard heb je als koper onderzoeksplicht. Maar als je geen idee hebt en je van het goede van de mens uitgaat (ja ja gelukkig bestaan ze nog ) je besluit dat het tijd wordt voor een caravan, je ziet een mooie caravan, je hoort een mooi verhaal, je vrouw en kinderen zijn door het dolle heen, je centjes rammelen al in je zak, dan ga je voor de bijl want er kan je niets gebeuren want je hebt immers garantie.

Pas als de kat uit de zak komt, vind je een forum over caravans. whistle.gif knipoog.gif
marcos schreef:
ma 11 mei 2020 19:49
ik hoop dat ik op deze manier mensen red
Het gaat je helaas niet lukken. Er zijn meer mensen die dat hebben geprobeerd. Zoek maar eens online naar (negatieve) reviews. Die zijn er niet. Probeer maar te bedenken waarom dat is :(
Hoop dat je op een of andere manier het plezier met de caravan weet te vinden en de klachten zelf kunt oplossen als de handelaar niets meer laat horen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Spijt

Bericht door dieseltijger » di 12 mei 2020 08:10

Wat zijn de te leren lessen bij het kopen van een budget caravan? Ts wou begrijpelijkerwijs alleen stoom afblazen en had geen behoefte aan reflectie.

Koop bij een gerenommeerd bedrijf. Ja, lekker. Hoe weet je of een bedrijf betrouwbare caravans verkoopt? Op dit forum vragen of een bedrijf betrouwbaar is leidt tot niet eenduidige antwoorden of tot het afstoppen van de antwoorden omdat bedrijven niet zwart gemaakt mogen worden.

Je kan het zelf zien. Nee dus. Blijkbaar niet. Ik niet, en - uit eigen ervaring - ook keurmeesters van de Anwb zien beginnende (maar hartstikke dure) scheurvorming bij het chassis over het hoofd. Of - zo bedacht ik twee jaar later toen de scheuren mij getoond werden - iets kan gewoon later kapot gaan.

Oude banden, Oude gasslangen zijn aanwijzingen dat het zaakje stinkt. Ja duh... Ik kan nog geen Dot code ontcijferen op een band, en dan nog... Wat doet de firma list&bedrog? Die gaat de zompige, verrotte caravan voorzien van een jongere gasslang van de caravan ernaast, en ook de bandjes worden gewisseld en met glimmende banden zwart bepoteld. Maar rot blijft de caravan.

Laat 'm keuren. Da' s een goede. Dus voordat je 'm koopt ga je een afspraak maken bij een ander bedrijf, behalve in de winter duurt dat een paar weken en.... Nee, dat gaat 'm niet worden.

Bovag garantie eisen dan? Nou, volgens mij is dat niet verkeerd. Bij een caravan met een koopprijs van boven de 3500 wordt de zaak tot 1 jaar na aankoop gerepareerd. Onder de 3500 of bij het kopen bij een particulier ben je vogelvrij.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Spijt

Bericht door Hans 555 » di 12 mei 2020 08:13

Voor TS blijft het een flinke domper. Ja, er zijn mensen die anderen op hun blauwe ogen geloven en dan, naar later blijkt, een kat in de zak gekocht te hebben. Ook ik heb wel eens iets gekocht wat later niet de kwaliteit had die ik ervan verwachtte.
Eens even gezocht op het net en kwam daar een stukje uit een krant tegen van een inbraak bij een caravanhandelaar. Stukje is uit 2016. Heb voor de goede orde namen en woonplaats weggelaten. Overig commentaar is overbodig. (zie citaat hieronder uit de krant)

Bij een inbraak in de woning van caravanhandelaar ?? hebben inbrekers zondagmiddag voor naar schatting 150.000 euro aan spullen meegenomen.
?? heeft wel een idee van potentiële daders, zegt hij. ,,Maar dat kun je in Nederland beter niet zeggen.’’
*Een blik op internet leert dat er veel klachten over zijn caravanbedrijf zijn.*
whistle.gif
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Spijt

Bericht door Daphne » di 12 mei 2020 08:18

@marcos,

Probeer het hier maar eens. https://www.klachtenkompas.nl/
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Spijt

Bericht door Jan van Vijven » di 12 mei 2020 08:36

Het is en blijft een moeilijke materie, als iets te mooi om waar te zijn lijkt is het vaak ook zo.
Ik ken die toko persoonlijk niet maar ik heb begrepen dat die voor weinig veel belooft...
Natuurlijk ben ik ook wel eens op m’n bek gegaan, ach je bent jong en wilt veel voor weinig en geloofd alles en iedereen.
Tegenwoordig heb je internet (in mijn beginners tijd dus niet), je kan je dus goed inlezen over het artikel en de eventuele verkoper.

Het valt me op dat veel mensen alles menen te weten omdat alles op FB staat maar niet even de moeite nemen om eens wat serieus onderzoek te doen middels Google.
Het is vervelend als dit je overkomt, leer ervan en gebruik de volgende keer internet ook eens om serieuze dingen te ontdekken.
Ik koop best vaak zonder garantie omdat ik wat huiswerk maak en dus denk te weten wat ik koop en dus “veel” korting prefereer boven garantie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Spijt

Bericht door RDDR » di 12 mei 2020 08:40

Hans 555 schreef:
di 12 mei 2020 08:13
Voor TS blijft het een flinke domper. Ja, er zijn mensen die anderen op hun blauwe ogen geloven en dan, naar later blijkt, een kat in de zak gekocht te hebben. Ook ik heb wel eens iets gekocht wat later niet de kwaliteit had die ik ervan verwachtte.
Eens even gezocht op het net en kwam daar een stukje uit een krant tegen van een inbraak bij een caravanhandelaar. Stukje is uit 2016. Heb voor de goede orde namen en woonplaats weggelaten. Overig commentaar is overbodig. (zie citaat hieronder uit de krant)

Bij een inbraak in de woning van caravanhandelaar ?? hebben inbrekers zondagmiddag voor naar schatting 150.000 euro aan spullen meegenomen.
?? heeft wel een idee van potentiële daders, zegt hij. ,,Maar dat kun je in Nederland beter niet zeggen.’’
*Een blik op internet leert dat er veel klachten over zijn caravanbedrijf zijn.*
whistle.gif
Dat valt nog mee...... had je deze gezien? Ook uit de krant:
"(.....) werd op woensdag 16 november voor zijn bedrijf aan de Rademakerstraat aangereden. Hij zou vervolgens bij zijn jas zijn gepakt en tientallen meters door de auto zijn meegesleurd. De verdachte is een 45-jarige man uit (...). De mannen zouden een zakelijk conflict hebben."

Degene die meegesleurd werd is de eigenaar van de hierboven bedoelde zaak. Lijkt mee geen goed idee om daar iets te kopen. Blijkbaar zijn er mensen die niet eerst even googlen voordat ze ergens kopen. Slim is anders, maar heel sneu als je nu met een hok zit waar vannalles aan mankeert en de zaak geen antwoord meer geeft.

Blijft dat het triest is dat dit soort bedrijven gewoon door kunnen gaan. Hier lijk wel wat meer aan de hand dan een keer een slecht exemlaar ertussen hebben.
Laatst gewijzigd door RDDR op di 12 mei 2020 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Spijt

Bericht door Hans 555 » di 12 mei 2020 08:46

RE.gif
Ik snap bovenstaande berichten wel maar praat het niet goed. Maar ja, Je zal maar al je geld bij elkaar hebben geschraapt........
Mensen kunnen rare dingen doen als je aan hun geld komt. :(
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Spijt

Bericht door RDDR » di 12 mei 2020 08:49

RE.gif

Zelf zou ik ook nooit zoiets doen. Ben meer van de juridische weg. Maar je weet als je mensen blijft oplichten dat je op een dag iemand tegenkomt die voor dit soort oplossingen kiest. Ook ik keur dat af, zo'n soort land wonen we gelukkig niet, maar begrijp de machteloosheid en frustratie van mensen wel.

Je aanmelden op fora om daar het verhaal te posten, wat TS doet kan ik me goed voorstellen. Zou ik ook doen.

PS: Vreemd dat hij wel op google review zo'n hoge score heeft. Een bedrijf kan immers geen reviews verwijderen (weet ik uit eigen ervaring)
Laatst gewijzigd door RDDR op di 12 mei 2020 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Spijt

Bericht door Daphne » di 12 mei 2020 09:06

Jan van Vijven schreef:
di 12 mei 2020 08:36
Het valt me op dat veel mensen alles menen te weten omdat alles op FB staat maar niet even de moeite nemen om eens wat serieus onderzoek te doen middels Google.
RDDR schreef:
di 12 mei 2020 08:40
Blijkbaar zijn er mensen die niet eerst even googlen voordat ze ergens kopen.
Het probleem zit 'm hier dat Google weinig oplevert. Misschien dat diepgravend onderzoek iets oplevert maar in dit geval is er op het eerste gezicht op naam niets te vinden. Dat heeft een reden, iets waar het team hier (helaas) ook mee te maken heeft gehad. :oops:
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Spijt

Bericht door RDDR » di 12 mei 2020 09:12

RE.gif

Dat ben ik in dit geval inderdaad met je eens, als je oppervlakkig zoekt. Marktplaats 4 van 5, Google 4,5 van 5, FOCWA lid. Ziet er prima uit dan.
Je moet al op klachten erbij gaan zoeken voor de grotere problemen, maar dan vind je bij elke zaak iets. Vooral de Google score verbaasd me.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”