Herkenbaarheid

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
GSAndre
Berichten: 1014
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 22:20
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Herkenbaarheid

Bericht door GSAndre » wo 5 feb 2020 11:30

"Natuurlijk" ken ik de kentekenplaatsticker van het forum.
Maar op een camping, haal ik geen halsbrekende toeren uit, om naar de kentekenplaat te kijken.
Is het misschien een idee, om aan de voorkant iets te ......zoals voorbeeld maar dan met een logo/tekst ?
Unknown.jpg
Unknown.jpg (3.71 KiB) 1557 keer bekeken
Kamperen voegt geen jaren aan je leven toe, maar leven aan je jaren !

Gebruikersavatar
shanty1959
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 4 apr 2018 11:03
Locatie: Gemeente Tynaarlo

Re: Herkenbaarheid

Bericht door shanty1959 » wo 5 feb 2020 12:25

Dat hoeft om mij niet, ik probeer me wel een beeld te vormen van jou die bij iedere kentekenplaat zoveel moeite doet om een forummer te herkennen. Je schrijft wel dat je dat niet doet, maar....... knipoog.gif

Gebruikersavatar
GSAndre
Berichten: 1014
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 22:20
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Herkenbaarheid

Bericht door GSAndre » wo 5 feb 2020 12:38

mrgreen.gif
Kamperen voegt geen jaren aan je leven toe, maar leven aan je jaren !

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Herkenbaarheid

Bericht door deusjevo » wo 5 feb 2020 16:46

Ik hou het toch gewoon op m’n NL vlaggetje op de caravan kentekenplaat.

Ben er tot nu toe (jaar of 6 denk ik?) boetevrij mee weg gekomen.
.
1B28A3BF-B45F-4720-AB39-B721FAF9A998.jpeg
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Herkenbaarheid

Bericht door Chris » vr 7 feb 2020 14:44

RE.gif
awhoea.gif awhoea.gif
Stoute jongen... dat mag niet van oom agent hoor.. whistle.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Herkenbaarheid

Bericht door janoniem » vr 7 feb 2020 15:01

Ik ben geen liefhebber van stickers op auto en caravan; die grote “Umweltplakette” van de vorige eigenaar heb ik zelfs al van de ruit verwijderd.
Maar als herkenbaarheid een eis zou worden dan gaat het deze worden.......
3B5906D5-4BF2-453E-A9BF-AC2FD89D3927.jpeg
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Theo de Man
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 4 jan 2015 12:22
Locatie: Thuvine

Re: Herkenbaarheid

Bericht door Theo de Man » zo 9 feb 2020 16:27

(aangepast wegens onnodig quoten)

Hé de Liemersvlag?
Sorento 3.3 & Adria Adora 572ut met Fortex Aronde luifel , E&P 6 steuns levelsysteem.
"" keep your friends close but your enemies closer ""

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Herkenbaarheid

Bericht door eurotrotter » zo 9 feb 2020 16:56

Chris schreef:
vr 7 feb 2020 14:44
RE.gif
awhoea.gif awhoea.gif
Stoute jongen... dat mag niet van oom agent hoor.. whistle.gif
Van wie niet ??
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Herkenbaarheid

Bericht door VIP » zo 9 feb 2020 17:16

RE.gif

Omdat je geen stickers e.d. op je kentekenplaat mag plakken knipoog.gif
Porsche + Tabbert

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Herkenbaarheid

Bericht door janoniem » zo 9 feb 2020 17:53

Theo de Man schreef:
zo 9 feb 2020 16:27
(aangepast wegens onnodig quoten)

Hé de Liemersvlag?
Bijna goed; Achterhoekse vlag
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Herkenbaarheid

Bericht door eurotrotter » za 15 feb 2020 22:05

VIP Premium schreef:
zo 9 feb 2020 17:16
RE.gif

Omdat je geen stickers e.d. op je kentekenplaat mag plakken knipoog.gif
Op de huidige kentekenplaten zit de sticker er "af werk"al op toch,als je n kentekenplaar laat maken is dat standaard al met het vlaggetje.
Dat is volgens mij gewoon toegelaten in de EU.

Alleen als je in niet EU landen(b.v. Zwitserland en Noorwegen) komt moet je een NL sticker hebben.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Herkenbaarheid

Bericht door VIP » za 15 feb 2020 22:52

RE.gif

Nogmaals op je kentekenplaat mag je geen stickers of wat dan ook plakken, zo simpel is het.

Heeft niets van doen met wel of geen EU inwoner.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7065
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Herkenbaarheid

Bericht door karelV » za 15 feb 2020 23:13

eurotrotter schreef:
za 15 feb 2020 22:05
VIP Premium schreef:
zo 9 feb 2020 17:16
RE.gif

Omdat je geen stickers e.d. op je kentekenplaat mag plakken knipoog.gif
Op de huidige kentekenplaten zit de sticker er "af werk"al op toch,als je n kentekenplaar laat maken is dat standaard al met het vlaggetje.
Dat is volgens mij gewoon toegelaten in de EU.

Alleen als je in niet EU landen(b.v. Zwitserland en Noorwegen) komt moet je een NL sticker hebben.
Amerikaanse plaat zoals bij onze Dodge die geen sticker van NL voert moeten wij in het buitenland de NL sticker op de auto plakken, zoniet dan loop je het risico bekeurt te worden.....in Nederland is die NL sticker niet verplicht dus voer ik hem in eigen land dus niet.....vind het lelijk...
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Herkenbaarheid

Bericht door Ab » zo 16 feb 2020 08:46

Ik doe al 25 jaar zonder.
Nooit problemen mee gehad.
Wel eens een Kroatische douanier gehad die om mij " green card"
bleef vragen. Ik gaf hem de groene kaart van de verzekering.
" No No.. Green card..Green card..
Hij dacht dat ik Amerikaan was.
Niet zo snugger..hij had mijn paspoort ook. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Herkenbaarheid

Bericht door eurotrotter » zo 16 feb 2020 12:32

VIP Premium schreef:
za 15 feb 2020 22:52
RE.gif

Nogmaals op je kentekenplaat mag je geen stickers of wat dan ook plakken, zo simpel is het.

Heeft niets van doen met wel of geen EU inwoner.
Wat ik bedoel is dat er op iedere kentekenplaat,behalve de witte platen , een Europees embleem en landenindicator zit,dit schijnt Europees geregeld te zijn ,en dus toegelaten
Bron:regeling kentekens en kentekenplaten.

Artikel 2
Het type en de afmetingen van letters, cijfers en horizontale streep alsmede de onderlinge afstand daarvan, moeten overeenkomen met de modellen A.1, A.2, B.1, B.2, C.1, C.2 of C.3 van de bijlage. Het Europese embleem en de landenindicator moeten in geel respectievelijk in wit zijn aangebracht op een blauwe retroreflecterende achtergrond overeenkomstig de modellen D1 of D2 van de bijlage.


Een "sticker"plakken heeft dus weinig zin.

Deze landenindicator "vervangt" dus de vanouds bekende ovale "NL "sticker,echter alleen in de EU.Buiten de EU kunnen landen wel deze ovale NL sticker verlangen.

Overigens zie je in Italie en Frankrijk heel veel dat ,buiten de landenindicator,aan de rechterzijde van de kentekenplaat de indicatie van de regio zit ( in F het departements nummer en in Italie de eerste twee letters van de regio.
Laatst gewijzigd door eurotrotter op zo 16 feb 2020 12:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Herkenbaarheid

Bericht door Micky » zo 16 feb 2020 12:34

RE.gif

Dat laatste waarom scratch.gif er staat toch al NL op, waarom een 2de plakken?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Herkenbaarheid

Bericht door eurotrotter » zo 16 feb 2020 12:37

RE.gif

Hoe bedoel je? een aparte NL sticker naast de landenindicator op de kentekenplaat?

Omdat in niet EU landen deze landenindicator soms niet erkend word.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: Herkenbaarheid

Bericht door r.obbink » zo 16 feb 2020 13:02

RE.gif

Ik rij ieder jaar door Zwitserland, al een jaar of 30 en ze hebben me nog nooit aangehouden omdat ik die NL sticker niet had, wil hem er ook niet op, foeilelijk...
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Herkenbaarheid

Bericht door Micky » zo 16 feb 2020 13:19

eurotrotter schreef:
zo 16 feb 2020 12:37
RE.gif

Hoe bedoel je? een aparte NL sticker naast de landenindicator op de kentekenplaat?

Omdat in niet EU landen deze landenindicator soms niet erkend word.
Er is ook niet 1 vast gelegde NL sticker voor buiten Europa, het gaat er volgens mij gewoon on dat er te zien is uit welk de auto komt, of zie ik dat gewoon verkeerd?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Herkenbaarheid

Bericht door deusjevo » zo 16 feb 2020 13:33

Volgens mij waren er voor de introductie van GAIK plaat inderdaad eisen aan NL stickers.
Ovaal, wit met zwarte letters van een bepaalde hoogte.

Na de GAIK platen zal dat vervallen zijn.
Op kentekenplaten mag je geen stickers plakken, valt onder het afschermen van een kentekenplaat, artikel huppeldepup.

Staat ergens hierin: https://wetten.overheid.nl/BWBR0009071/2017-01-01

Veel leesplezier.... haphop.gif

Voor m’n Range Rover en Dyane (beide met blauwe oldtimerplaten) heb ik theoretisch gezien een NL sticker nodig in het buitenland.
Er ligt er eentje in m’n dashboardkastje mocht de nood aan de man komen.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Herkenbaarheid

Bericht door VIP » zo 16 feb 2020 14:21

eurotrotter schreef:
zo 16 feb 2020 12:32
VIP Premium schreef:
za 15 feb 2020 22:52
RE.gif

Nogmaals op je kentekenplaat mag je geen stickers of wat dan ook plakken, zo simpel is het.

Heeft niets van doen met wel of geen EU inwoner.
Wat ik bedoel is dat er op iedere kentekenplaat,behalve de witte platen , een Europees embleem en landenindicator zit,dit schijnt Europees geregeld te zijn ,en dus toegelaten
Bron:regeling kentekens en kentekenplaten.

Artikel 2
Het type en de afmetingen van letters, cijfers en horizontale streep alsmede de onderlinge afstand daarvan, moeten overeenkomen met de modellen A.1, A.2, B.1, B.2, C.1, C.2 of C.3 van de bijlage. Het Europese embleem en de landenindicator moeten in geel respectievelijk in wit zijn aangebracht op een blauwe retroreflecterende achtergrond overeenkomstig de modellen D1 of D2 van de bijlage.


Een "sticker"plakken heeft dus weinig zin.

Deze landenindicator "vervangt" dus de vanouds bekende ovale "NL "sticker,echter alleen in de EU.Buiten de EU kunnen landen wel deze ovale NL sticker verlangen.

Overigens zie je in Italie en Frankrijk heel veel dat ,buiten de landenindicator,aan de rechterzijde van de kentekenplaat de indicatie van de regio zit ( in F het departements nummer en in Italie de eerste twee letters van de regio.

Wat je schrijft “een Europees embleem en landenindicator zit,dit schijnt Europees geregeld te zijn ,en dus toegelaten” is geen sticker die er naderhand opgeplakt wordt, dat zit al op de kentekenplaat voordat deze geperst wordt zoals in NL is vastgelegd, extra e/o andere stickers of wat dan ook op de kentekenplaat plakken/aanbrengen is dan ook is NIET toegestaan. Net als je kentekenplaat achter bv een (glazen/kunststof plaat).

En voor voertuigen met de kleine plaat (bv US voertuigen) heb je buiten NL idd een NL sticker nodig, net als blauwe platen voor oldtimers, echter de kans op controle is miniem (ik heb het nog nooit meegemaakt in het buitenland).
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7065
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Herkenbaarheid

Bericht door karelV » zo 16 feb 2020 14:39

RE.gif

Vorig jaar las ik op de site van de Dodge Ram club dat er iemand in Italië een bekeuring had gekregen omdat hij geen NL sticker voerde, dus het risico is wel aanwezig....het was een raar bedrag en iets van in de €60.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Herkenbaarheid

Bericht door VIP » zo 16 feb 2020 14:51

RE.gif

Een ijverige meneer agent zal dat idd weten en kunnen doen, de kans is echter mini minimaal.
Porsche + Tabbert

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Herkenbaarheid

Bericht door eurotrotter » zo 16 feb 2020 16:45

VIP Premium schreef:
zo 16 feb 2020 14:21
eurotrotter schreef:
zo 16 feb 2020 12:32
VIP Premium schreef:
za 15 feb 2020 22:52
RE.gif

Nogmaals op je kentekenplaat mag je geen stickers of wat dan ook plakken, zo simpel is het.

Heeft niets van doen met wel of geen EU inwoner.
Wat ik bedoel is dat er op iedere kentekenplaat,behalve de witte platen , een Europees embleem en landenindicator zit,dit schijnt Europees geregeld te zijn ,en dus toegelaten
Bron:regeling kentekens en kentekenplaten.

Artikel 2
Het type en de afmetingen van letters, cijfers en horizontale streep alsmede de onderlinge afstand daarvan, moeten overeenkomen met de modellen A.1, A.2, B.1, B.2, C.1, C.2 of C.3 van de bijlage. Het Europese embleem en de landenindicator moeten in geel respectievelijk in wit zijn aangebracht op een blauwe retroreflecterende achtergrond overeenkomstig de modellen D1 of D2 van de bijlage.


Een "sticker"plakken heeft dus weinig zin.

Deze landenindicator "vervangt" dus de vanouds bekende ovale "NL "sticker,echter alleen in de EU.Buiten de EU kunnen landen wel deze ovale NL sticker verlangen.

Overigens zie je in Italie en Frankrijk heel veel dat ,buiten de landenindicator,aan de rechterzijde van de kentekenplaat de indicatie van de regio zit ( in F het departements nummer en in Italie de eerste twee letters van de regio.

Wat je schrijft “een Europees embleem en landenindicator zit,dit schijnt Europees geregeld te zijn ,en dus toegelaten” is geen sticker die er naderhand opgeplakt wordt, dat zit al op de kentekenplaat voordat deze geperst wordt zoals in NL is vastgelegd, extra e/o andere stickers of wat dan ook op de kentekenplaat plakken/aanbrengen is dan ook is NIET toegestaan. Net als je kentekenplaat achter bv een (glazen/kunststof plaat).

En voor voertuigen met de kleine plaat (bv US voertuigen) heb je buiten NL idd een NL sticker nodig, net als blauwe platen voor oldtimers, echter de kans op controle is miniem (ik heb het nog nooit meegemaakt in het buitenland).
Waarom selecteer je een deel uit mijn tekst en geef je dat weer in grote ,rode letters ????
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18817
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Herkenbaarheid

Bericht door Hobby Linka » zo 16 feb 2020 17:01

RE.gif

Misschien even dit via een PM afhandelen?
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”