ANWB pechhulp

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: ANWB pechhulp

Bericht door r.obbink » wo 5 feb 2020 21:41

RE.gif

Hier exacte dezelfde rekening als PD...

Ik ben Platinum lid, dus zal wel maximale korting zijn...

In het verleden prima geholpen door de ANWB dus ik laat het lekker zo.... hoort bij het vakantiebudget laten we maar zeggen thumbup.gif
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36129
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: ANWB pechhulp

Bericht door Chris » wo 5 feb 2020 21:46

Micky schreef:
wo 5 feb 2020 21:30
RE.gif

Kijk eens naar mijn prijs, wellicht door de extra korting vanwege aantal jaar lid?


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Nog gekker... jij dus € 115,- begrijp ik.

Maar.. ik ben ook platina lid... toch maar weer eens gaan bellen..
R.Obbink is ook platina... maar betaald ook de volle mep... scratch.gif scratch.gif scratch.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18312
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: ANWB pechhulp

Bericht door deusjevo » wo 5 feb 2020 21:58

Chris schreef:
wo 5 feb 2020 21:15
Psjaak schreef:
di 4 feb 2020 23:05
Rekening afgelopen jaar.ANWB.jpg
Waarom is er nou bij jou maar € 53,50 voor Wegenwacht europa gerekend...
Is dat anders dan Wegenwacht Europa Standaard van € 13,55 per maand ( 162,50 per jaar) ???
En PD betaald hiervoor weer € 155,-

Help..
Da’s exclusief dekking in Nederland hè, dus alleen in het buitenland dekking.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
E.T.
Berichten: 609
Lid geworden op: do 3 apr 2008 17:23
Locatie: Ooststellingwerf

Re: ANWB pechhulp

Bericht door E.T. » wo 5 feb 2020 22:04

RE.gif RE.gif

vanaf 1 januari 2015 heeft de ANWB haar pakketten gewijzigd naar de huidige varianten. Als je voor die datum geen gebruik maakte van woonplaatsservice had je de keuze om of gebruik te maken van de toen geldende aanbieding en over te stappen naar een “nieuw” pakket incl woonplaatsservice of aangeven dat je geen woonplaatsservice wilt afnemen.

Waarschijnlijk verklaard dit het prijsverschil.

(bron)
Groet
Edwin


BIOD Extase 2L 1974
Volvo Amazon P131 B20 1968
Volvo XC60 T8 R-Design 2020

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2824
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: ANWB pechhulp

Bericht door AadB » wo 5 feb 2020 22:17

Micky schreef:
wo 5 feb 2020 19:23
PremiumDiscovery schreef:
wo 5 feb 2020 10:43
RE.gif
Je kunt inderdaad Europa-Instap nemen; dan bespaar je € 65,- per jaar maar dan ontbreekt
-woonplaats service
-vervangend vervoer NL gedurende 2 dagen
-vervangend vervoer Europa gedurende 21 dagen

Dus dat doen we maar niet knipoog.gif Dan heb je geen enkel recht op vervangend vervoer en bovendien zijn bij ons de meeste km's in NL in de woonplaats door een chauffeuse die ik zelf geen band zie verwisselen mrgreen.gif
Heb even nagekeken, ik heb standaard Europa en op de site staat incl. woonplaats en als ik inlog bij mijn eigen gegevens staat er zonder woonplaats scratch.gif
Ook even de factuur bekeken, ik betaal voor Europa €115,- per jaar en €15 voor de aanhanger, dus totaal betaal ik 130 euro voor Europa service incl. aanhanger, ipv €177,60

ik heb dus wel vervangend vervoer NL en Europa, enige wat ik dus niet heb is woonplaats service en dat bedoelde ik in mijn advies, blijkbaar heb ik een heel oud abonnement of zo scratch.gif
Ik heb exact hetzelfde.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: ANWB pechhulp

Bericht door Michel1975 » wo 5 feb 2020 22:56

Heb mijn eigen facturen er even bij gepakt.
Ik betaal:
€155 Europa standaard
€ 15 Aanhangwagen service buitenland
€ 65 Wegenwacht Nederland standaard partner
€ 47 Wegenwacht Bromfiets service
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

RobbertW
Berichten: 177
Lid geworden op: wo 23 mei 2018 23:51

Re: ANWB pechhulp

Bericht door RobbertW » wo 5 feb 2020 23:10

Ik wil jullie niet bang maken en ook geen "ik ben altijd super geholpen door de ANWB" of " Voor mij nooit geen ANWB meer" discussie ontlokken maar voor de leden hier die een wat oudere auto rijden is repatriëring een issue.

Mijn auto, 2003, na pech lastig te repareren in Italië. De garage gaf aan dat het defecte onderdeel vervangen een flinke klus zou worden en adviseerde, ook vanwege weinig kennis van Saab, om de auto te laten repatriëren. Heel netjes, geen geldklopperij ook. Repatriëring wilde de ANWB niet aan meewerken want een auto uit 2003 vonden ze te oud. De kosten van transport zijn dan hoger dan de dagwaarde. Overigens kregen we geen optie om gezamenlijk de waarde te bepalen maar dat terzijde. Dus.. ben je liefhebber van je youngtimer ga dan niet zomaar uit van repatriëring. Je kunt je auto dan met hulp laten vrijwaren, misschien krijg je nog iets voor het wrak.

Als er een verzekering is die bij pech in het buitenland puur repatriëring naar Nederland inzet ongeacht leeftijd en vervangend vervoer zou regelen dan zou ik deze gelijk afsluiten.

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: ANWB pechhulp

Bericht door Michel1975 » wo 5 feb 2020 23:38

RE.gif
Dat ik strandde met mijn SL uit 1993 hebben ze ook even gekeken wat de dagwaarde was. Klopt inderdaad dat ze kijken of de auto het nog waard is om gerepatrieerd te worden. Overigens zijn mijn youngtimers altijd getaxeerd.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18312
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: ANWB pechhulp

Bericht door deusjevo » wo 5 feb 2020 23:41

Inderdaad, gewoon laten taxeren.
Mijn Ranger Rover heeft een recent FEHAC taxatierapport van 24500 euro, die komen ze echt wel halen.
Ben ook voor deze waarde Full Casco verzekerd.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

RobbertW
Berichten: 177
Lid geworden op: wo 23 mei 2018 23:51

Re: ANWB pechhulp

Bericht door RobbertW » wo 5 feb 2020 23:50

Jullie zeggen dat wel een beetje nonchalant.. gewoon even taxeren. Daar had ik bij een auto uit 2003 niet aan gedacht, wel gedacht gewoon thuisgebracht te worden inclusief eigen auto.

Taxeren dus. En dat rapport van te voren opsturen?

Soms weet je pas hoe het echt verloopt als je het een keer mee maakt. Na een taxatie rapport zou ik het zwart op wit van de ANWB willen ontvangen dat repatriëring geen discussie meer is de komende n jaar. Tijdens topdrukte vertrouw ik ze niet meer.

Psjaak
Berichten: 290
Lid geworden op: do 4 nov 2004 21:59
Locatie: grootebroek

Re: ANWB pechhulp

Bericht door Psjaak » do 6 feb 2020 00:05

Soms kan je ook ongemakken voorkomen. 45 jaar geleden werkte ik in het Wilhelmina Gasthuis in Amsterdam en zat in de nachtdienst. Het was de tijd dat we nog strenge winters en sneeuw hadden. Mijn eerste eend 2CV4 had een niet al te beste accu. Met een winkeltas naar het werk. Daar geparkeerd en de accu eruit. Deze bracht de nacht door naast de verwarming. De volgende morgen en meerdere morgens een flitsende koude start. Ik weet niet of ze toen al het woord proactief zijn kende.

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: ANWB pechhulp

Bericht door Michel1975 » do 6 feb 2020 01:08

RobbertW schreef:
wo 5 feb 2020 23:50
Jullie zeggen dat wel een beetje nonchalant.. gewoon even taxeren. Daar had ik bij een auto uit 2003 niet aan gedacht, wel gedacht gewoon thuisgebracht te worden inclusief eigen auto.

Taxeren dus. En dat rapport van te voren opsturen?

Soms weet je pas hoe het echt verloopt als je het een keer mee maakt. Na een taxatie rapport zou ik het zwart op wit van de ANWB willen ontvangen dat repatriëring geen discussie meer is de komende n jaar. Tijdens topdrukte vertrouw ik ze niet meer.
Ik snap dat je daar niet aan gedacht hebt. Ik rijd net als Deusjevo niet met alledaagse youngtimers welke allemaal voor de verzekering getaxeerd zijn. Overigens durf ik die discussie wel aan met ze. Destijds belde ze me ook op en hadden ze het type auto gegoogled. Er was weinig discussie maar men gaf inderdaad wel aan dat men bij oudere auto's inderdaad naar het type auto keken. Dat ik aangaf dat je er ook een nieuwe VW Polo voor kon kopen kon ze een lichte glimlach niet onderdrukken mrgreen.gif
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3699
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: ANWB pechhulp

Bericht door Niels83 » do 6 feb 2020 02:49

Ik heb ze toch al best eens gebruikt. eerste keer was 15 jaar terug of zo toen mijn auto ineens op de snelweg afsloeg. afgesleept naar tankstation en daar een nwe zekering.

2x met een kapotte accu. een keer verkeerd getankt. een keer een kapotte bobine op mijn werk, na een lange rit met veel herrie bleek 1 wiel los te zitten , zekering van iets onder mijn gaspedaal. en de laatste keer hebben ze mijn auto afgeleverd bij de garage waar hij niet meer levend vandaan is gekomen.

bobine en losse wiel was met een andere auto in 3 dagen.

1 keer in het buitenland, toen werkte de snelheidsensor van mijn corsa niet meer, waaraan ook de stuurbekrachtiging gekoppelt zat. toen hebben ze een Opel garage voor me gezocht maar de camping was veel sneller daar in. Wel hebben ze uitgezocht of de 240 euro een beetje een nornale prijs was. wat ik uiteindelijk niet betaalde. omdat ze het onderdeel niet hadden, werd het gesoldeerd voor nood (heeft nog 4 jaar zo gezeten).

Ik ben erg blij met de ANWB en zijn me al best een paar keer goed van dienst geweest.

kok36935
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 17 jan 2018 20:23

Re: ANWB pechhulp

Bericht door kok36935 » do 6 feb 2020 03:44

Voor ons Europa standaard.
Bijlagen
973879E0-C0D3-4994-8D74-03E875F1B073.jpeg
Factuur ANWB 2020
Mazda CX5, Fendt 515 SG Bianco en heel veel zin in vakantie caravan.gif

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: ANWB pechhulp

Bericht door r.obbink » do 6 feb 2020 05:53

Chris schreef:
wo 5 feb 2020 21:46
Micky schreef:
wo 5 feb 2020 21:30
RE.gif

Kijk eens naar mijn prijs, wellicht door de extra korting vanwege aantal jaar lid?


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Nog gekker... jij dus € 115,- begrijp ik.

Maar.. ik ben ook platina lid... toch maar weer eens gaan bellen..
R.Obbink is ook platina... maar betaald ook de volle mep... scratch.gif scratch.gif scratch.gif
ben wel benieuwd wat je te horen krijgt als je gaat bellen met ze
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: ANWB pechhulp

Bericht door Micky » do 6 feb 2020 08:13

RobbertW schreef:
wo 5 feb 2020 23:50
Jullie zeggen dat wel een beetje nonchalant.. gewoon even taxeren. Daar had ik bij een auto uit 2003 niet aan gedacht, wel gedacht gewoon thuisgebracht te worden inclusief eigen auto.

Taxeren dus. En dat rapport van te voren opsturen?

Soms weet je pas hoe het echt verloopt als je het een keer mee maakt. Na een taxatie rapport zou ik het zwart op wit van de ANWB willen ontvangen dat repatriëring geen discussie meer is de komende n jaar. Tijdens topdrukte vertrouw ik ze niet meer.
Vreemd dat je daar niet aan gedacht hebt, je noemt het zelf een Youngtimer, die term is er oa om na taxatie bijtelling te betalen over de getaxeerde dagwaarde ipv de nieuwwaarde, nu weet ik uiteraard dat lang niet alle mensen deze auto's ook zakelijk rijden, maar het is toch iets wat uitgebreid overal aan bod komt op internet.
kost je ongeveer 100-150 euro en is ook fijn voor je verzekering die vaak goedkoper kan en dus ook uitbetaald als zonder taxatie je auto totalloss zou worden verklaard.
Denk eraan dat de taxateur voldoet aan de FEHAC eisen.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

RobbertW
Berichten: 177
Lid geworden op: wo 23 mei 2018 23:51

Re: ANWB pechhulp

Bericht door RobbertW » do 6 feb 2020 08:43

Micky schreef:
RobbertW schreef:
wo 5 feb 2020 23:50
Jullie zeggen dat wel een beetje nonchalant.. gewoon even taxeren. Daar had ik bij een auto uit 2003 niet aan gedacht, wel gedacht gewoon thuisgebracht te worden inclusief eigen auto.

Taxeren dus. En dat rapport van te voren opsturen?

Soms weet je pas hoe het echt verloopt als je het een keer mee maakt. Na een taxatie rapport zou ik het zwart op wit van de ANWB willen ontvangen dat repatriëring geen discussie meer is de komende n jaar. Tijdens topdrukte vertrouw ik ze niet meer.
Vreemd dat je daar niet aan gedacht hebt, je noemt het zelf een Youngtimer, die term is er oa om na taxatie bijtelling te betalen over de getaxeerde dagwaarde ipv de nieuwwaarde, nu weet ik uiteraard dat lang niet alle mensen deze auto's ook zakelijk rijden, maar het is toch iets wat uitgebreid overal aan bod komt op internet.
kost je ongeveer 100-150 euro en is ook fijn voor je verzekering die vaak goedkoper kan en dus ook uitbetaald als zonder taxatie je auto totalloss zou worden verklaard.
Denk eraan dat de taxateur voldoet aan de FEHAC eisen.
De auto staat niet op een zaak en is enkele maanden voor de vakantie pas 15j oud geworden. Dagwaarde zal een 4k zijn.

Laat het gewoon een tip zijn voor andere leden die geen al te jonge auto rijden maar ze wel willen doorrijden.
Taxeren en anders kans dat je de auto op eigen kost mag repatriëren.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36129
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: ANWB pechhulp

Bericht door Chris » do 6 feb 2020 17:39

Pffff....
Opluchting..... ANWB gebeld...en geregeld..
Pechhulp Europa Standaard met aanhangwagensupplement excl. NL... € 68,50 per jaar !!!

Hoe was het ook al weer.
Ik had een ANWB pechhulp Europa standaard met aanhangwagen supplement.... al jaren.. ben Platina lid.
En ik bleek via mijn autoverzekering ook pechhulp Europa + aanhangwagen suppl. te hebben.
Dubbel op dus, en de ene schreef doodleuk dat als er nog een 2e verzekering bleek te bestaan zij geen hulp gingen verlenen... dat was CB.
Wat ik effe niet zag:
ANWB vervangend vervoer voor 21 dagen en bij mijn autoverzekering vervangend vervoer maar 4 dagen.. ( zou einde vakantie kunnen betekenen)
De pechhulp via mijn autoverzekering was erg voordelig t.o.v. de ANWB.... dus...
De ANWB opgezegd vorige maand.

En toen begon het grote denken en dit topic..!!!
Ik bleek voor de ANWB pechhulp Europa + aanhangwagen suppl. per jaar maar € 68,50 te betalen.
Nogmaals... € 68,50.... 53,50 voor de pechhulp en 15 euro voor de aanhanger.
Die begreep ik niet want op de ANWB site komt de standaard dekking op € 13,55 p/m = € 162, per jaar.. en aanhanger € 15,-

Wat blijkt..
Er is ook Pechhulp Europa Standaard EXCLUSIEF Nederland...en die kost dus maar € 53,50 p/j. ( niet op de ANWB site te vinden)
Die had ik, en die was nog lopend tot eind februari, en die is nu verlengd zonder einddatum.

In NL geen pechhulp dus.... oooo wat ben ik bang... niet dus.
Thuiskomen in NL lijkt mij nooit een probleem, we hebben een 2e auto, vrienden, de trein en bus en mijn garagist zegt altijd...
Als je auto ermee ophoud is het mijn schuld, ik kom je halen in NL.
Nou.. de eerste keer moet nog komen...

Hehe... ik kan weer gerust met vakantie... de ANWB is geregeld... hoop het niet/nooit nodig te hebben..
Maar toch...



Daphne nogmaals bedankt, jij maakte me wakker met die dagen vervangend vervoer...
Ik heb gelukkig mijn verzekering bij de ANWB kunnen continueren..
En nu CB eruit gegooid..

thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: ANWB pechhulp

Bericht door Michel1975 » do 6 feb 2020 22:07

RobbertW schreef:
do 6 feb 2020 08:43
Micky schreef:
RobbertW schreef:
wo 5 feb 2020 23:50
Jullie zeggen dat wel een beetje nonchalant.. gewoon even taxeren. Daar had ik bij een auto uit 2003 niet aan gedacht, wel gedacht gewoon thuisgebracht te worden inclusief eigen auto.

Taxeren dus. En dat rapport van te voren opsturen?

Soms weet je pas hoe het echt verloopt als je het een keer mee maakt. Na een taxatie rapport zou ik het zwart op wit van de ANWB willen ontvangen dat repatriëring geen discussie meer is de komende n jaar. Tijdens topdrukte vertrouw ik ze niet meer.
Vreemd dat je daar niet aan gedacht hebt, je noemt het zelf een Youngtimer, die term is er oa om na taxatie bijtelling te betalen over de getaxeerde dagwaarde ipv de nieuwwaarde, nu weet ik uiteraard dat lang niet alle mensen deze auto's ook zakelijk rijden, maar het is toch iets wat uitgebreid overal aan bod komt op internet.
kost je ongeveer 100-150 euro en is ook fijn voor je verzekering die vaak goedkoper kan en dus ook uitbetaald als zonder taxatie je auto totalloss zou worden verklaard.
Denk eraan dat de taxateur voldoet aan de FEHAC eisen.
De auto staat niet op een zaak en is enkele maanden voor de vakantie pas 15j oud geworden. Dagwaarde zal een 4k zijn.

Laat het gewoon een tip zijn voor andere leden die geen al te jonge auto rijden maar ze wel willen doorrijden.
Taxeren en anders kans dat je de auto op eigen kost mag repatriëren.
Was het een dusdanig hoge reparatie dan dat die niet meer gerepatrieerd werd?
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

RobbertW
Berichten: 177
Lid geworden op: wo 23 mei 2018 23:51

Re: ANWB pechhulp

Bericht door RobbertW » do 6 feb 2020 23:35

De waterpomp naar de eeuwige jachtvelden. Bij een B207R moet o.a. de balansas-ketting en turbo los inclusief en hoop andere zaken zitten in de weg omdat de pomp als het ware in de motor geschoven zit. Aangedreven door die as. Een flinke klus, uren werk. Daarnaast gaf de Italiaanse garage aan de kennis niet te hebben en adviseerde om het in NL uit te laten voeren. De ANWB is daar niet in mee gegaan.

En dan kom je in de situatie dat de ANWB onderdelen opgestuurd zegt te hebben terwijl de garage er niet om gevraagd heeft en aangeeft dat ze zelfs nog wachten op het eerste telefoontje van de ANWB/ADAC. Een paar gesprekken daarna zijn ze ineens toch niet verzonden want de ANWB vindt het een standaard Opel blok. Waarbij de waterpomp gemakkelijk te vervangen is. Want een autokenner op de desk zegt dit zo horen we. Sure. Onderdelen van Opel liggen in Italië op het schap. Etc. Etc.

Vele uren ANWB helpdesk verder, vele verschillende personen gesproken, vele keren gehoord we gaan u nu echt helpen.

Uiteindelijk heeft de garage, ik denk om het vlot te trekken, "water in motor" geroepen en kregen we het verzoek van de ANWB om toestemming te geven voor extra onderzoek a €xxx. Gezien we zelf ook contact hadden met de garage en deze absoluut niet wilden repareren(waar ik achter stond) heb ik geen akkoord gegeven aan de ANWB. Onderzoek waarvoor. Daarmee tekende ik blijkbaar het doodsvonnis. De eerste 72h waren overigens allang verstreken. De auto kon ik laten vrijwaren, einde discussie. Waarde bespreken ook niet mogelijk want 2003.

Helaas lukte het ze ook niet om op korte afstand vervangend vervoer te regelen. Maar goed dan maar een dagje op en neer naar een andere streek. Omdat we door de afstand een leenauto zonder trekcapaciteit een dagje langer mochten gebruiken viel de rekening daarvoor op onze eigen deurmat. Natuurlijk is dit gecrediteerd maar het waren wel de spreekwoordelijke druppels :-)

De SOS via de autoverzekering heeft het verhaal uiteindelijk aangehoord en direct besloten dat ze de auto zouden ophalen in Italië. Ik geloofde me oren niet, ik dacht echt ze maken een grap. Zo, zonder discussie, zonder maren... Het kon gewoon. Zo blij!

De pomp is vervangen en weer lekker cruisen.

En van de ANWB mochten we een keer uit eten nadat de klachtenbrief in eerste instantie afgewezen werd ;-)

Ik heb respect voor een garage die aangeeft niet te willen repareren omdat ze de kennis niet hebben en daardoor de arbeidskosten te hoog oplopen. Waar maak je dat nog mee. Saab en Italië is geen goede combi.





iemand
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: ANWB pechhulp

Bericht door iemand » vr 7 feb 2020 10:42

De door Chris genoemde optie staat wel op de ANWB-site genoemd, maar is blijkbaar online niet te kiezen.... apart. scratch.gif
Wil je Wegenwacht Europa Service (exclusief Nederland) afsluiten? Neem dan contact op met het Leden Service Center: 088 - 269 22 22.

https://www.anwb.nl/wegenwacht/europa/e ... -nederland

Dank voor de tip. thumbup.gif
Die optie kende ik niet en binnen Nederland is mijn auto nu dubbel verzekerd.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7103
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: ANWB pechhulp

Bericht door karelV » vr 7 feb 2020 14:47

RE.gif
IMG-20200207-WA0000.jpg
whistle.gif scratch.gif weenie.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36129
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: ANWB pechhulp

Bericht door Chris » vr 7 feb 2020 16:07

Da's luxe Karel..
Jij mag zelfs in een hotel gaan slapen als je auto kapot is.
En... een andere trekker komen ze brengen..
Alstublieft meneer Karel de Vijfde.... uw vervangende koets.
En daarbij knippen ze als een scheermes voor jou en Karelientje..
Dus je hebt je eigen hilton bij je maar mag toch ergens anders pitten...beetje luxe hoort wel bij een keizer... toch .. aflower.gif
Wie het breed heeft... enz. enz..
Dat doet maar.... mrgreen.gif mrgreen.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7103
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: ANWB pechhulp

Bericht door karelV » vr 7 feb 2020 16:47

RE.gif

Voor als ik nog eens zonder de hut weg ga mrgreen.gif knipoog.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36129
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: ANWB pechhulp

Bericht door Chris » vr 7 feb 2020 17:20

RE.gif

O... Voor mij hoef je je niet te verantwoorden hoor..
Klinkt wat rottig maar echt niet zo bedoeld.. "Je doet maar, je bent oud en wijs genoeg toch?? ".
Jou keuze.. thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”