Hoe oud is de caravan nu werkelijk?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
josenella
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 26 jan 2020 09:52

Hoe oud is de caravan nu werkelijk?

Bericht door josenella » zo 26 jan 2020 19:12

Hallo, wij hebben een Detleffs caravan uit 2012 gekocht (via een Nederlandse dealer)... althans dat dachten we. De eigenaar ( een Belg) heeft de papieren gebracht en daar staat op: eerste inschrijving juni 2012 maar bij de CoC staat vermeld sept 2011... heeft iemand hier ervaring mee?

BertJan
Berichten: 2697
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Hoe oud is de caravan nu werkelijk?

Bericht door BertJan » zo 26 jan 2020 20:06

uit het chassis nummer kan je het modeljaar halen, dan kan de caravan alsnog eerder gebouwd zijn modeljaren met productie lopen vanaf augustus tot juli.
een A op plek 10 is 2010, een B is 2011 en een C is 2012

josenella
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 26 jan 2020 09:52

Re: Hoe oud is de caravan nu werkelijk?

Bericht door josenella » ma 27 jan 2020 08:57

Dankjeel voor je reactie. Duidelijk.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16298
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Hoe oud is de caravan nu werkelijk?

Bericht door Jan van Vijven » ma 27 jan 2020 09:09

De eerste tenaamstelling is niet perse het bouwjaar, veel mensen laten de boel na de jaar wisseling op naam zetten dan lijkt het voertuig een jaar jonger bij verkoop.
In de volksmond is de eerste tenaamstelling het bouwjaar maar het voertuig kan dan al een paar jaar in de showroom staan en zelfs al een overjarig model zijn.

Wat betreft de COC: is het niet zo dat deze voor een hele serie wordt afgegeven? Ik kan me zo voorstellen dat alle caravans van een bepaalt model en serie dezelfde COC hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

RDDR
Berichten: 2792
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Hoe oud is de caravan nu werkelijk?

Bericht door RDDR » do 30 jan 2020 21:24

Onze eerste caravan, een Eriba Feeling had als eerste registratie datum 2008, maar volgens een dealer gebouwd in 2006 op basis van chassisnummer.

Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk

2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4310
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Hoe oud is de caravan nu werkelijk?

Bericht door WillyL » zo 9 feb 2020 22:12

Vermoedelijk heeft die caravan dan een tijdje bij de dealer gestaan voor hij echt afgeleverd was. Dit kan zijn omdat de eigenaar pas op het laatst de inschrijving wilde, dus bv de caravan was beschikbaar in oktober maar hij wilde pas in juli op verlof en hem dan dus thuis hebben. Een andere mogelijkheid is dat dphet een showmodel was dat al even in de showroom stond.
Toen ik mijn caravan kocht kreeg ik al eerder het chasisnummer door, nog enkele weken voor de aflevering, zodat ik de inschrijving en verzekering reeds kon voorbereiden voor de caravan echt afgeleverd was. Het enig dat ik dan nog moest doen was betalen en wanneermijn geheugen me niet in de steek laat naar de keuring gaan (tja die dieven in België willen dat zo...). Hier was het belangrijkste een weging, om te bepalen wat er op het inschrijvingsformulier moest komen.
Het kan wel dat ik me vergis met een eerdere caravan, semi-occasie gekocht, ttz, een die heel even ingeschreven was maar daarna dadelijk uit het verkeer genomen werd door de eerste eigenaar (naar het schijnt wegens foutieve keuze, gelove wie geloven wilt maar hij had inderdaad geen gebruikssporen) en er was een héél mooie korting op.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18953
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Hoe oud is de caravan nu werkelijk?

Bericht door Hobby Linka » ma 10 feb 2020 16:26

Toen wij in 2008 een nieuwe caravan kochten hebben we een model uit 2007 gekocht. Dat was een voorraad model en kregen extra korting. Gewoon in 2008 op naam gezet. Niets mis mee.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Ab
Moderator
Berichten: 26729
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Hoe oud is de caravan nu werkelijk?

Bericht door Ab » ma 10 feb 2020 20:00

Ik kocht ooit een nieuwe auto met blanco kenteken.
Met forse schade, had ie onderweg van importeur naar dealer opgelopen op een autotransporter.
Ik had o.a. een paar portieren nodig.
Die waren helaas niet te vinden, het nieuwe model was net effe anders.
De auto bijna 3 jaar laten staan, daarna pas hersteld met portieren e.d. uit de sloop.
De auto was na tenaamstelling 3 jaar jonger geworden. blij.gif
Mijn vrouw heeft er 6 jaar mee gereden.
De verkoopprijs lag nog iets hoger dan de totale kostprijs.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”