Nieuwe caravan of nieuwe voortent?
Re: Nieuwe caravan of nieuwe voortent?
RE.gif
in onze situatie niet, maar vraag naar de actuele maten die verkocht worden, de huidige uitbouw van Fortex is anders dan de onze.
Misschien zijn er ook andere tent fabrikanten die bieden wat je zoekt, ook in dat geval, gewoon vragen naat de vloermaat van de binnentent
in onze situatie niet, maar vraag naar de actuele maten die verkocht worden, de huidige uitbouw van Fortex is anders dan de onze.
Misschien zijn er ook andere tent fabrikanten die bieden wat je zoekt, ook in dat geval, gewoon vragen naat de vloermaat van de binnentent
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Nieuwe caravan of nieuwe voortent?
https://www.decathlon.nl/p/kampeertent- ... 7353&c=WIT
Ingang richting voortent en je bent voor nog geen 100€ klaar .
Met een voortent met slaap gebeuren ben je 2400€ meer kwijt en bereik je hetzelfde
Ingang richting voortent en je bent voor nog geen 100€ klaar .
Met een voortent met slaap gebeuren ben je 2400€ meer kwijt en bereik je hetzelfde
Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09
Re: Nieuwe caravan of nieuwe voortent?
RE.gif
Absoluut mee oneens dat je hetzelfde bereikt en dat heb ik hierboven ook al genoemd, overigens heeft TS ook aangegeven dit niet te willen..
zo'n tentje is uiteraard helemaal geweldig als je kinderen daar voor klaar zijn en je hem naast de caravan met tent kunt opzetten, maar dit half onder de tent zorgt echt voor een waterballet
Absoluut mee oneens dat je hetzelfde bereikt en dat heb ik hierboven ook al genoemd, overigens heeft TS ook aangegeven dit niet te willen..
zo'n tentje is uiteraard helemaal geweldig als je kinderen daar voor klaar zijn en je hem naast de caravan met tent kunt opzetten, maar dit half onder de tent zorgt echt voor een waterballet
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Nieuwe caravan of nieuwe voortent?
@myalexx
Zo'n soort tent heeft Masha van mij.
In Spanje ideaal.. stikdonker en het blijft echt koeler binnen.
Maar de kids van Jeffr zijn daar nog niet aan toe..
( ik begrijp dat Jeffr en ook mevr. Jeffr daar ook nog geen heil in zien... komt nog wel... geef hem tijd.. die tentjes lopen niet weg)
Nu eerst een slimme andere oplossing..
Zo'n soort tent heeft Masha van mij.
In Spanje ideaal.. stikdonker en het blijft echt koeler binnen.
Maar de kids van Jeffr zijn daar nog niet aan toe..
( ik begrijp dat Jeffr en ook mevr. Jeffr daar ook nog geen heil in zien... komt nog wel... geef hem tijd.. die tentjes lopen niet weg)
Nu eerst een slimme andere oplossing..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Nieuwe caravan of nieuwe voortent?
RE.gif
Was niet zo bedoeld
Was niet zo bedoeld
Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09
Re: Nieuwe caravan of nieuwe voortent?
Rijklaar weegt mijn auto 1295 kilo .
Hij mag 1420 kilo trekken . Tot welk max(vol) gewicht zouden jullie een caravan overwegen??
Hij mag 1420 kilo trekken . Tot welk max(vol) gewicht zouden jullie een caravan overwegen??
Geen Caravan.
Re: Nieuwe caravan of nieuwe voortent?
1420KG
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Nieuwe caravan of nieuwe voortent?
RE.gif
Volgens mij word het max gewicht auto en caravan door elkaar gehaald
Volgens mij word het max gewicht auto en caravan door elkaar gehaald
Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09
Re: Nieuwe caravan of nieuwe voortent?
Ik zou max gewicht trekken. En dan zwaarste spullen in de kofferbak.. dan zit je prima! Belanding caravan ook erg belangrijk onbelans is killing
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eclipse cross 1.5 cvt 2017 - Burstner 510 Tk 2020
Re: Nieuwe caravan of nieuwe voortent?
Door mij niet
Vergeet misschien bij te melden dat wij wel naar het zuiden trekken Kroatië, Spanje, Frankrijk, Italië etc etc
Geen Caravan.
Re: Nieuwe caravan of nieuwe voortent?
Dat denk ik niet, zoek de auto maar op online, de gegevens klopppen
Edit: RE.gif waar jullie heenrijden maakt niet uit
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Nieuwe caravan of nieuwe voortent?
Lol, ik las beladen gaat goed vandaag
Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09
Re: Nieuwe caravan of nieuwe voortent?
Nu even goed gelezen
1420kg achter een auto met minder leeg gewicht kan, probeer alleen indien mogelijk wel de auto zo zwaar mogelijk te maken.
Dus als de kofferbak hiervoor leent, kun je hier bijvoorbeeld je voortent in doen.
Wij rijden met een dergelijke combinatie " qua gewichten " dat rijd prima, mits goed beladen.
1420kg achter een auto met minder leeg gewicht kan, probeer alleen indien mogelijk wel de auto zo zwaar mogelijk te maken.
Dus als de kofferbak hiervoor leent, kun je hier bijvoorbeeld je voortent in doen.
Wij rijden met een dergelijke combinatie " qua gewichten " dat rijd prima, mits goed beladen.
Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09
Re: Nieuwe caravan of nieuwe voortent?
Beladen is echt DE key met zoiets.. mijn auto is leeg 1480kg en de caravan is 1500kg ik zorg ook daarba dat de kogeldruk netjes 80kg is en afgelope zomer naar kroatie was de band druk links en rechts 30kg verschil. Belading is gewoon belangrijk! Als de auto niet het gewicht mog trekken had de fabrikant het er ook niet opgezet
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eclipse cross 1.5 cvt 2017 - Burstner 510 Tk 2020
Re: Nieuwe caravan of nieuwe voortent?
En.. en...
Mocht je auto het zwaar en volbeladen toch wat moeilijk hebben op de achteras, dan zou ik als eerste hulpveren overwegen.
In een grote V rijden is ook niet prettig.
Mocht je auto het zwaar en volbeladen toch wat moeilijk hebben op de achteras, dan zou ik als eerste hulpveren overwegen.
In een grote V rijden is ook niet prettig.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Nieuwe caravan of nieuwe voortent?
Als ik het goed begrijp is het alleen in de zomervakantie een probleem. En dan sta je 3 weken op 1 plek en je leeft voornamelijk buiten.
De inhoud van het kastje waar je moeilijk bij kunt in een kastje in de voortent doen en die paar keer dat je binnen moet zijn is de loopruimte wat beperkt, maar dat lijkt me alleen een probleem als iedereen tegelijk binnen is en van alles moet doen. Kwestie van beter plannen en indelen Ga lekker voor een nieuwe voortent
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
-
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Nieuwe caravan of nieuwe voortent?
Zoek iets van 1500 kg max en laat hem 80kg terugzetten.
Moet je nog wel genoeg laadgewicht overhouden.
Auto gewoon max beladen of zoveel mogelijk.
Daarbij zit je ook al met 4 personen in de auto.
Hij heeft 150pk dus sterk genoeg voor de vakantie naar Kroatië etc…
Eric
Moet je nog wel genoeg laadgewicht overhouden.
Auto gewoon max beladen of zoveel mogelijk.
Daarbij zit je ook al met 4 personen in de auto.
Hij heeft 150pk dus sterk genoeg voor de vakantie naar Kroatië etc…
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: Nieuwe caravan of nieuwe voortent?
Ik wil hier toch even een kanttekening bij plaatsen..
Als een fabrikant een max trekgewicht opgeeft, kan je daar met een caravan in veel gevallen (niet altijd) toch beter een paar honderd kg onderblijven.
Een lage korte aanhanger met zand van 1400 kg is echt heel iets anders dan een 2 x zo lange en veel hogere caravan van hetzelfde gewicht.
Als zeer ervaren caravanrijder kan je wat meer gewicht overwegen, als je echt goed weet waar je mee bezig bent.
Waar bij max gewicht dan vaak een veel lagere rijsnelheid de grens wordt van verantwoord rijden.
Waarbij ook de ene caravan ook de andere niet is.
Klakkeloos het maximum trekgewicht achter een auto hangen mag. Maar is niet altijd verstandig.
Niet bij alle auto's.
Als een fabrikant een max trekgewicht opgeeft, kan je daar met een caravan in veel gevallen (niet altijd) toch beter een paar honderd kg onderblijven.
Een lage korte aanhanger met zand van 1400 kg is echt heel iets anders dan een 2 x zo lange en veel hogere caravan van hetzelfde gewicht.
Als zeer ervaren caravanrijder kan je wat meer gewicht overwegen, als je echt goed weet waar je mee bezig bent.
Waar bij max gewicht dan vaak een veel lagere rijsnelheid de grens wordt van verantwoord rijden.
Waarbij ook de ene caravan ook de andere niet is.
Klakkeloos het maximum trekgewicht achter een auto hangen mag. Maar is niet altijd verstandig.
Niet bij alle auto's.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Nieuwe caravan of nieuwe voortent?
Klopt inderdaad, er zijn veel facetten om rekening te houden, echter is het wel zo dat je er mag vanuitgaan dat de wettelijke snelheid niet overschreden word en die is 80km/h wat een erg veilige snelheid is inc een goede belading kan er weinig mis gaan.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eclipse cross 1.5 cvt 2017 - Burstner 510 Tk 2020
Re: Nieuwe caravan of nieuwe voortent?
Tja..afgelopen 35 jaar heb ik meer caravans zien rijden met hogere snelheden dan met 80 km.
Op langere zuidelijke reizen bedoel ik.
In Nederland gaat het vaak wel goed met die 80, en alweer een aantal jaren 90 km max snelheid.
80 km max wettelijke snelheid ligt al weer vrij lang in het verleden.
Op langere zuidelijke reizen bedoel ik.
In Nederland gaat het vaak wel goed met die 80, en alweer een aantal jaren 90 km max snelheid.
80 km max wettelijke snelheid ligt al weer vrij lang in het verleden.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Nieuwe caravan of nieuwe voortent?
Ben ik niet helemaal mee eens, als het trein gewicht hoger dan 3500kg is is de max snelheid 80km/h in nederland, in europese landen is het 90 km/h op enkele landen oa oostenrijk en spanje is ook 80km/h
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... de-snelweg
Dit is vanuit nederland.
Je hebt wat betreft het tehard rijden gelijk, vaak wordt wr met snelheid gereden waarvan je denkt nou... of dat verstandig is. Maar ik mag aanemen dat vanuit de basis principen we van de max toegestane snelheid uitgaan. Te hardrijden kan iedereen dat is geen kunst. Maar waar leggen we voor advies en dergelijke de grens?
En nee ik ben ook niet roomser dan de paus mijn snelheid ligt ook gemiddeld op 100km/h.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... de-snelweg
Dit is vanuit nederland.
Je hebt wat betreft het tehard rijden gelijk, vaak wordt wr met snelheid gereden waarvan je denkt nou... of dat verstandig is. Maar ik mag aanemen dat vanuit de basis principen we van de max toegestane snelheid uitgaan. Te hardrijden kan iedereen dat is geen kunst. Maar waar leggen we voor advies en dergelijke de grens?
En nee ik ben ook niet roomser dan de paus mijn snelheid ligt ook gemiddeld op 100km/h.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eclipse cross 1.5 cvt 2017 - Burstner 510 Tk 2020
- Carnavalswiertz
- Berichten: 1733
- Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19
Re: Nieuwe caravan of nieuwe voortent?
Om gemiddeld 100 km per uur te rijden (inclusief tanken en pauzes) heb ik 120/130 op mijn teller staan.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover
Re: Nieuwe caravan of nieuwe voortent?
Dan heb je het niet goed gelezen, want het gaat niet om het treingewicht maar om het aanhangwagengewicht. De maximum snelheid in Nederland is voor aanhangers echt 90 km/u. Tenzij jouw caravan meer dan 3500 kg weegtRoyke2 schreef:Ben ik niet helemaal mee eens, als het trein gewicht hoger dan 3500kg is is de max snelheid 80km/h in nederland, in europese landen is het 90 km/h op enkele landen oa oostenrijk en spanje is ook 80km/h
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... de-snelweg
Dit is vanuit nederland.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Nieuwe caravan of nieuwe voortent?
@Royke 80 wanneer 3500kg aanhanger, niet treingewicht.
Max trekgewicht is gewoon haalbaar als je gewoon de auto volstouwt, dakkoffer erbij met zware spullen. Auto mag 1500kg trekken, caravan is om en nabij 1500kg, ik merk voor de ritjes die ik nu gemaakt heb niet dat de auto het niet knijst. En voor mn gevoel nog genoeg over om op de autoroutes "beklimmingen" te maken. Ik verwacht niet dat ik passen kan rijden die niet op de autoroutes liggen, dus daar blijf ik gewoon weg.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Max trekgewicht is gewoon haalbaar als je gewoon de auto volstouwt, dakkoffer erbij met zware spullen. Auto mag 1500kg trekken, caravan is om en nabij 1500kg, ik merk voor de ritjes die ik nu gemaakt heb niet dat de auto het niet knijst. En voor mn gevoel nog genoeg over om op de autoroutes "beklimmingen" te maken. Ik verwacht niet dat ik passen kan rijden die niet op de autoroutes liggen, dus daar blijf ik gewoon weg.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost
"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"
"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"
Re: Nieuwe caravan of nieuwe voortent?
Als ik jouw verrhaal zo lees, dan zou je onze indeling perfect bevallen. Wij hebben een Grey Line 47 TRZ. Die heeft standaard een rondzit achterin en een dinette voorin. Bij ons is de dinette voorin vervangen door een permanent vast bed met twee lattenbodems. Leeggewicht is 1080 kilo op papier. Ik heb de caravan terug gekeurd naar 1300 kilo maximaal (vereiste leasemaatschappij i.v.m. groene kaart). Dit is onze vierde caravan, maar tot op heden de caravan die ons het beste bevalt.
Twee voorbeelden op MP:
https://link.marktplaats.nl/m1492689231
Dit is een 47 TRZ waar de rondzit achterin optioneel is vervangen door een dinette. Prijs is redelijk pittig, het is een overjarig model (modeljaar 2003) en het Special pakket (vloerverwarming, lichtmetalen velgen, boiler) ontbreekt helaas. Zit wel een vrijwel nieuwe voortent bij. Caravan staat er al wel een tijd, dus de prijs zal volgens mij echt wel bespreekbaar zijn. Dit zou er zo maar eentje kunnen zijn waar ik 5400 euro voor zou bieden met als voorwaarde meenemen zoals hij er staat, zonder garantie en zonder wassen/poetsen/bloemetje etc. Hij mist dan wat luxe opties, maar de combinatie houtkleur peren en donkerblauwe bekleding is wat mij betreft redelijk tijdloos.
https://link.marktplaats.nl/m1494254532 (inmiddels gereserveerd)
Deze caravan heeft het pre-2002/2003 interieur met nog de platte kastjes, maar hier is de dinette voorin ook omgebouwd naar vastbed. Trouwens is ook hier de rondzit vervangen door een dinette. Volgens mij was dit een minderoptie/optie zonder meerprijs. Deze heeft wel het Special pakket. Ik meende dat deze caravan ook hoog in de 6000 euro zat qua vraagprijs.
Twee voorbeelden op MP:
https://link.marktplaats.nl/m1492689231
Dit is een 47 TRZ waar de rondzit achterin optioneel is vervangen door een dinette. Prijs is redelijk pittig, het is een overjarig model (modeljaar 2003) en het Special pakket (vloerverwarming, lichtmetalen velgen, boiler) ontbreekt helaas. Zit wel een vrijwel nieuwe voortent bij. Caravan staat er al wel een tijd, dus de prijs zal volgens mij echt wel bespreekbaar zijn. Dit zou er zo maar eentje kunnen zijn waar ik 5400 euro voor zou bieden met als voorwaarde meenemen zoals hij er staat, zonder garantie en zonder wassen/poetsen/bloemetje etc. Hij mist dan wat luxe opties, maar de combinatie houtkleur peren en donkerblauwe bekleding is wat mij betreft redelijk tijdloos.
https://link.marktplaats.nl/m1494254532 (inmiddels gereserveerd)
Deze caravan heeft het pre-2002/2003 interieur met nog de platte kastjes, maar hier is de dinette voorin ook omgebouwd naar vastbed. Trouwens is ook hier de rondzit vervangen door een dinette. Volgens mij was dit een minderoptie/optie zonder meerprijs. Deze heeft wel het Special pakket. Ik meende dat deze caravan ook hoog in de 6000 euro zat qua vraagprijs.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk